jokainen amerikkalainen saa $1000, miksei suomessa sama??
Niin, pankit ja ahneet "pienyrittäjät" pitää vaan pelastaa.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei osata säästää. Suomalaiset tuhlasivat sen tonnin heti viinaan ja tupakkaan kerralla.
Mitä sitten?
Trump haluaa tulla uudelleenvalituksi, siinä syy. Tonnilla ostaa monen köyhän äänen.
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei riitä jenkeissä mihinkään, ja Suomessakin tekisi tiukkaa. Suurimmalla osalla tuo palaisi samantien johonkin vuokraan.
Ei riitä jenkeissä yhtään mihinkään niin kun pikkufirmat kaatuu.
Suomessa on sosiaaliturva ja olisi todella väärin jakaa kaikille koska suurin osa menisi turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Misi pitäisi?
Ei tämä vaikuta esim meidän talouteen yhtään mitenkään.
Itse asiassa se kohentaisi taloutta huomattavasti, jos 5 miljoona suomalaista laittaisi jokainen tonnin haisemaan. Osti sillä sitten ruokaa, bensaa tai vaikka kävisi koko rahalla elokuvissa tai baarissa. Näin talous pyörii, jos kukaan ei osta mitään eikä käytä mitään palveluita, talous kaatuu.
Voin laittaa tonnin haisemaan milloin tahansa.
Vierailija kirjoitti:
AP on itse ahne pösilö.
Anna mä kerron sulle ahneudesta. Mulla oli torstaina 5€ tilillä rahaa jolla oli tarkoitus ostaa kaupasta puuroa, banaaneja ja näkkileipä paketti. Perjantaina katsoin vielä tilin tietokoneelta ennen kuin lähdin kauppaan. Nyt tili oli 3€ miinuksella. Pankki oli ottanut 8€ palvelumaksuja ja olen käyttänyt vain verkkopankkia.
Meillä on muuten parempi sosiaaliturva ja sairastaminen halvempaa. Köyhälläkin on varaa edes jotenkin jäädä töistä pois kun räkätauti iskee, tuolla jäädään mieluummin oireisenakin tautia levittämään.
Sitä paitsi juuri nyt tonnin jakaminen ei ehkä ole järkevää, kun tukin halutaan mitään ryysistä kauppoihin sitä törsäämään. Jos taas ostokset tehdään enimmäkseen verkkokaupoissa, siitä ei kotimaiset yrittäjät niin hyödy.
Vaihtaisitko suomalaisen työttömyyskorvauksen, sossuntuen ja asumislisän amerikkalaiseen 1 000 dollarin kertakorvaukseen?
Sen tuhat dollaria saa jokainen joka tienasi edellisenä vuonna alle 100 000 dollaria tai naimisissa oleva perhe jonka tulot ovat alle 200 000 dollaria ( jenkeissä avioparin tulot voidaan ynnätä verotuksessa).
Välillä pitää ihmetellä kuinka tyhmä ihminen voi olla. Sen 1 000 dollarin antamisen KERRAN jokaiselle täysi-ikäisille suomalaiselle maksaisi saman verran kuin koko VUODEN työttömyyskorvaukset tällä hetkellä.
AP laiska vätys luuseri joka odottaa että hänen tililleen sataa rahaa tekemättä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Trump haluaa tulla uudelleenvalituksi, siinä syy. Tonnilla ostaa monen köyhän äänen.
Tonni on enemmän kuin vappusatanen...
Ja toi tonni on paljon, kun siihen ei verottaja pure, ja se menee useimmilla oikeasti kulutukseen, ja pitää talouden oikeasti pyörimässä. Toisin kuin yritystuet jotka menee vaan omistajien voittoihin ja osinkoihin Bahamalle.
Vierailija kirjoitti:
Odottelinkin tällaista avausta. Suomella ei taida vaan olla varaa moiseen. Lisäksi riippuvaiset tuskin käyttäisivät rahoja kuten kuuluisi joten muita virallisia kanavia pitkin autetaan suomalaisia.
Sillä, mitä yritysten tukipaketti tulee maksamaan, olisi tonnin per kk jakanut vuoden ajan koko aikuisväestölle.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan Jenkeissä on tapana hoitaa asiat rahalla.
Niin se maa toimii. Jos ei ole hynää niin se on Bye Bye.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalaiset sai tonnin mutta ei sosiaaliturvaa tai työttömyyskorvausta
Se in kerjäläisten maa kohta
Täällä on sosiaaliturva sekä työttömyyskorvaus. Ne kulkevat eri nimillä kuin Suomessa ja niitä jaetaan myös eri perusteilla. Kaikki eivät jaksa hoitaa asioitaan niin että pystyisivät hakemaan. Elämäntapatyöttömille sitä ei myönnetä. Tosin ei täällä tarvitse olla työtön jos ei halua kuin hyvin harvassa paikassa. Ihmiset muuttavat työn perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtaisitko suomalaisen työttömyyskorvauksen, sossuntuen ja asumislisän amerikkalaiseen 1 000 dollarin kertakorvaukseen?
Sen tuhat dollaria saa jokainen joka tienasi edellisenä vuonna alle 100 000 dollaria tai naimisissa oleva perhe jonka tulot ovat alle 200 000 dollaria ( jenkeissä avioparin tulot voidaan ynnätä verotuksessa).
Välillä pitää ihmetellä kuinka tyhmä ihminen voi olla. Sen 1 000 dollarin antamisen KERRAN jokaiselle täysi-ikäisille suomalaiselle maksaisi saman verran kuin koko VUODEN työttömyyskorvaukset tällä hetkellä.
Tällä hetkellä kyllä. Mulla on osa-aikaisena pienempi palkka kuin monella tuet yhteensä.
Jos saisin nyt ylimääräisen tonnin tilille, sijoittaisin sen, ja suurimman osan ulkomaisiin yrityksiin. Eli eipä kansantalouden kannalta ole hyvä idea jakaa sitä kaltaisilleni. Moni varmaan pistäisi rahan säästöön ajatuksella, että kun tämä koronakurimus hellittää, lähdetään ulkomaille reissuun.
Enemmän järkeä voisi olla ruoan ja palveluiden arvonlisäveron alentamisessa. Silloin hyötyisivät kotimaiset tuottajat ja yrittäjät sekä vähävaraisimmat kansalaiset.
Tonnien ja vappusataset aika tulee olemaan ohi hyvin pitkäksi aikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odottelinkin tällaista avausta. Suomella ei taida vaan olla varaa moiseen. Lisäksi riippuvaiset tuskin käyttäisivät rahoja kuten kuuluisi joten muita virallisia kanavia pitkin autetaan suomalaisia.
Sillä, mitä yritysten tukipaketti tulee maksamaan, olisi tonnin per kk jakanut vuoden ajan koko aikuisväestölle.
Mun lapsen perhe olisi maksanut vuoden sillä vuokransa ja sähkölaskunsa. Nyt nuoripari on ihan peeaa, kun kummallakaan ei ole töitä koronan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä kyllä. Mulla on osa-aikaisena pienempi palkka kuin monella tuet yhteensä.
Mutta muista, sinä olet sankari !! Toiset täällä taas vain vinkuvat lisää tukia.
Zinc
Itse asiassa se kohentaisi taloutta huomattavasti, jos 5 miljoona suomalaista laittaisi jokainen tonnin haisemaan. Osti sillä sitten ruokaa, bensaa tai vaikka kävisi koko rahalla elokuvissa tai baarissa. Näin talous pyörii, jos kukaan ei osta mitään eikä käytä mitään palveluita, talous kaatuu.