Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten on; autatko heikompiasi hätätilassa

Vierailija
22.03.2020 |

Vai mennäänkö vanhaan malliin oma perse edellä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnista selviävät vain ne, joissa yhteinen etu tajutaan laittaa oman edun edelle. Näin on aina ollut ja tulee olemaan.

Vierailija
2/19 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tapauksesta. Olen elänyt vaikean lapsuuden, helvetillisen avioliiton ja kolkutellut tuonelan portteja muutaman kerran ilman omaa syytä.

Jos ihmiset, jotka silloin eivät auttaneet, pyytäisivät tai tarvitsisivat apua, kääntäisin selän.

Mm. Lapsuuden naapurit, jotka eivät pahoinpitelyistä johtuviin kipu- ja tuskahuutoihin koskaan reagoineet -> opettajia, parempaa väkeä, jopa poliisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Jokainen tulkoon toimeen omillaan

Vierailija
4/19 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna riippuu tilanteesta ja siitä heikommasta paljon.

Vierailija
5/19 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan ilman ehtoja, jos voin.

Vierailija
6/19 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jotka auttaa heikompia, mikä on tekosyysi ettet ole auttamassa vaan palstailet täällä? Kaikille varmasti riittäisi autettavia.

Vierailija
7/19 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä avuntarvitsijasta. Jos ihminen on tietämäni mulkku, juoppo tai muuten selkainen josta en pidä, en auta. Muita voin ehkä auttaa resurssieni mukaan. Pääsääntöisesti ajattelen että jokainen on vastuussa itsestään.

Vierailija
8/19 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut juopollekin rahaa kun on rehellisesti sanonut tarvitsevansa krapularyypyn. Jos kysyy "onnikkaan" niin ei ole. :p

Vierailija
9/19 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, jos en itse vahingoitu. Man hyvinvointini kustannuksella en auta ketään, se nyt on aivan selvä asia. Mutta totta kai autan siinä tapauksessa, ettei se vaaranna minua. Eli jos minulla on ns. varaa auttaa.

Vierailija
10/19 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että yrittäjät ovat nyt omillaan kaiken sen työttömien halveksunnan ja kyykyttämsien jälkeen. Toden totta.

Vierailija
11/19 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki jotka auttaa heikompia, mikä on tekosyysi ettet ole auttamassa vaan palstailet täällä? Kaikille varmasti riittäisi autettavia.

Olen karanteeniin kuuluvaa riskiryhmää terveyteni takia. En nyt juuri tällä hetkellä tiedä ketään, jota voisin auttaa täältä neljän seinän sisältä.

Vierailija
12/19 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen, että yrittäjät ovat nyt omillaan kaiken sen työttömien halveksunnan ja kyykyttämsien jälkeen. Toden totta.

Ihan kaikki yrittäjät!

Vierailija
13/19 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ainakin se, että kukaan ei ole kysynyt apua. Ja täälläkin voi auttaa.

Nro 9

Vierailija
14/19 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina.

Entä autetaanko minua kun olen heikoilla?

Ei.

Vierailija
15/19 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinpä, tosin en ajattele, että he ovat itseäni heikommassa asemassa, ennen kuin heillä mieli murtuu ja menevät polvilleen. Eli jos eivät mene, niin en koe edes asetelmaa sellaiseksi, että he kaipaisivat mitään.

Vierailija
16/19 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitin rahaa eläinsuojalle.

Pysyn visusti kotona vapaa-ajalla.

Pidän omat lapset kotona vaikka se on tilanteessani haasteellista (käyn töissä ja lapset on vielä pieniä).

Menin töihin jossa hoidin jonkun toisen lasta, minulle ennestään tuntematonta 1-vuotiasta jonka nostin syliin ja lohdutin ja niistin nenän vaikka räkää lapsella oli pitkin naamaa ja tartuntariski 100% jos lapsella korona oli.

Pienetkin teot merkitsee ja riittäisi kun jokainen tekee oman osansa.

T. Lähihoitaja

Vierailija
17/19 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina.

Entä autetaanko minua kun olen heikoilla?

Ei.

Apua pitää pyytää. Sen lisäksi ei kannata odottaa sitä apua niiltä heikoilta, vaan itseään vahvemmilta tietenkin. Jos auttamiseen ei ole rahkeita, ei kannata kiukutella niille ei-auttaville, he pitävät huolen itsestään ja se on tässä maailmassa erittäin tärkeää. Muuten on pian lisää autettavia.

Vierailija
18/19 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

”Meillä jokaisella on rajoitteemme.”

”Minä en ole mikään hyväntekijä.”

Terveiset Vaasaan

Vierailija
19/19 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen myös sitä miten tämä kitinä OMAN työpaikan menettämisetä tai OMAN yrityksen asiakaskadosta nyt on sitten sellainen josta kehdataan viitsiä itkeä ympäriinsä. Missä oli itkut silloin kun kirjoitettiin pitkäaikaistyöttömästä leipäjonolaisesta? Niinpä, omaa syytänsä, miksi ei ole yrittäjä niin kuinhienosti ITSE olen, varmaan on juoppo tai jotain, ja hänelle verovaroillani pitäisi kaljaa ostaa!! Suureen ääneen oltiin moittimassa ja lynkkaamassa, ja sitä mieltä että pitäisi ottaa ihmisarvo pois koknaan tuollaisilta eläteiltä. Nyt sitten on yhtäkkiä neidän muiden vika, kun se oma yritys eikannatakaan enää. Yhtään ei nyt omaa syytä ole, vaan korona ja muut ihmiset. jännää tosissaan.

MINÄMINÄ ja MUILTA POIS!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi