Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt pysytte kotona vähinntään 13.4. asti kunnes tulee lisäohjeita

Vierailija
21.03.2020 |

Mikä siinä on niin vaikeaa käsittää?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja ei taida tykätä jos en mene töihin.

Vierailija
2/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-vuotiaita ja vanhempia on käsketty pysyä kotona eristyksissä. Ei muita. Toki ymmärrän, että riskiryhmään kuuluvat pysyvät kotona jos haluavat. Itse perusterve nuori aikuinen, näen kyllä satunnaisesti ystäviä. Ja joo, pidetään turvaväliä ja huolehditaan käsihygieniasta. En käsitä tätä hysteriaa.

Että korona ei leviäisi, olisi jokaisen suomalaisen pysyttävä kotona eristyksissä kaksi kuukautta. Myös hoitajien, lääkärien, kaupan kassojen, kuljettajien...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä, joka jaksat uhota sieltä kotisohvalta tätä jatkuvasti

Vierailija
4/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en ymmärrä että mitä tämä koteihin lukitseminen nyt ratkaisee? Joo tiedän että hengityskoneita on 400 kpl, mutta so what? Ei kaikki koronapotilaat joudu hengityskoneeseen, ja jos joutuu niin silloin on jo liian myöhäistä. Luonto korjaa.

Vierailija
5/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on nyt hallitus joka aikoo ihan tieten tahtoen tapattaa osan kansalaisista. Suuryrityksille aiotaan syytaa avustuksia miljardikaupalla. MiksI??? Eiko niita rahoja voitaisii kayttaa koronan taltuttamiseen niin ei tule niin pahaa taantumaa. Eikun heppatyttohallitus palvelee suurkapitalismia, ei se sovi . Miettikaa ihmiset mita te oikein aanestaneet, jalleen kerran.

Vierailija
6/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin on mentävä ja kaupassa käytävä.

Vierailija
7/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule noudattamaan tuollaista av-mamman käskyä enkä mahdollista Uudenmaan liikennöintirajoitusta ulkopuolelle. Tietyt asiat on hoidettava.

M53

Vierailija
8/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun en ymmärrä että mitä tämä koteihin lukitseminen nyt ratkaisee? Joo tiedän että hengityskoneita on 400 kpl, mutta so what? Ei kaikki koronapotilaat joudu hengityskoneeseen, ja jos joutuu niin silloin on jo liian myöhäistä. Luonto korjaa.

Ei suinkaan kaikki joudu, mutta jos tehohoitopaikkaa tarvitsee reilu 8000 henkilöä, niin ruumiita tulee paljon jos ne kovin yhtäaikaa tuota tehohoitoa tarvitsevat.

Vierailija
9/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihinhän se on mentävä. 

Vierailija
10/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähentää terveydenhuollon kuormitusta ja toisaalta jättää puhtaan omatunnon päättäjille, sillä kun on ohjeistettu pysymään kotona karanteenissa, niin oma vika, jos rikkoo ja sairastuu eikä sitten saa hoitoa. 

Vierailija
11/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin on mentävä joo, mutta nää turhanaikaiset tapailut ja menot pois. Ihan oikeesti. Naapureillakin on vierailut monella lisääntyneet kun niitten pitäisi vähentyä. Moni tekee tikusta asiaa kauppaan, vaikka ilmankin pärjäis. Ei joku saakelin tuorehiivapaketti oo nyt niin tärkee. Ei sinne joka päivä kannata mennä jos on riskiryhmää. Typeryyttä on liikkeellä monella. Ei tajuta että sitten kun ne oireet alkaa on jo ihan eri tilanne ja sairastuneita moninkertaisesti ja sairaaloissa tunkua.

Vierailija
12/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähentää terveydenhuollon kuormitusta ja toisaalta jättää puhtaan omatunnon päättäjille, sillä kun on ohjeistettu pysymään kotona karanteenissa, niin oma vika, jos rikkoo ja sairastuu eikä sitten saa hoitoa. 

Enemmän kyse on nyt siitä että kansalaisilta odotetaan vastuullista käytöstä ja toisten huomioimista. Ei haluta mennä totalitääriseen valtioon missä kansalaisia käsketään aseella uhaten, vaan luotetaan että kansalaiset on lopulta aika fiksuja.

Vierailija
13/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko käydä töissä. Siksi hallitus ilmoitti näistä miljardien rahallisista tuista, että ne yrittäjät, eli kampaajat, autokorjaamot, ravintolat, vaatekaupat jne jne sulkisivat liikkeensä, kun kaikki ovat nyt oikeutettuja työttömyyskorvauksiin. Kukaan ei liiku, kaikki pysyvät kotona, virukselta ei ole enää mitään mihin tarttua. Itse olen sitä mieltä, että myös ruokakaupat voisivat mennä kiinni ja keskittyä PELKÄSTÄÄN kotiinkuljetuksiin, turvallisempaa myös henkilökunnalle. Samoin apteekit reseptilääkkeillä, nykyteknologialla onnistuu kyllä.

Kun 800 ihmistä kuolee päivässä yhdessä maassa, ja määrä vain nousee, mitkään toimenpiteet eivät ole liikaa.

Vierailija
14/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baijerissa otettiin kunnon sakko käyttöön. 25000 € jos liikut ulkona ilman hyväksyttyä syytä.

Nyt on tekemisen meininkiä. Kehä kolmosen sisälle sama ja vähän äkkiä.

Vierailija
15/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä käskyt täällä ei auta. Ärsyttävät enemmänkin. Suurin osa varmaan suhtautuu koronaan vakavasti ja on vähentänyt kontakteja. Mutta niin kauan kuin ravintolat, kauppakeskukset ja kuntosali on auki, sekä pienet lapset hoidossa ja koulussa, sekä moni vanhempi käy töissä (muutkin kuin kriittisten alojen) niin täyden karanteenia odotus muilta perusterveiltä nuorilta/keski-ikäisiltä on turhaa.

Vierailija
16/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä käskyt täällä ei auta. Ärsyttävät enemmänkin. Suurin osa varmaan suhtautuu koronaan vakavasti ja on vähentänyt kontakteja. Mutta niin kauan kuin ravintolat, kauppakeskukset ja kuntosali on auki, sekä pienet lapset hoidossa ja koulussa, sekä moni vanhempi käy töissä (muutkin kuin kriittisten alojen) niin täyden karanteenia odotus muilta perusterveiltä nuorilta/keski-ikäisiltä on turhaa.

Niinpä kai kun on niin itsekkäitä minä-minä-ihmisiä. Oma napa lähinnä. Samaa sakkia ajaa nyt Lappiin ennennäkemättömänä vyörynä. Sama sakki myös matkusteli uhmakkaana, koska itse ei ollut riskiryhmää. Kantoivat taudin tänne. Kiitos vaan siitä. 

Vierailija
17/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko käydä töissä. Siksi hallitus ilmoitti näistä miljardien rahallisista tuista, että ne yrittäjät, eli kampaajat, autokorjaamot, ravintolat, vaatekaupat jne jne sulkisivat liikkeensä, kun kaikki ovat nyt oikeutettuja työttömyyskorvauksiin. Kukaan ei liiku, kaikki pysyvät kotona, virukselta ei ole enää mitään mihin tarttua. Itse olen sitä mieltä, että myös ruokakaupat voisivat mennä kiinni ja keskittyä PELKÄSTÄÄN kotiinkuljetuksiin, turvallisempaa myös henkilökunnalle. Samoin apteekit reseptilääkkeillä, nykyteknologialla onnistuu kyllä.

Kun 800 ihmistä kuolee päivässä yhdessä maassa, ja määrä vain nousee, mitkään toimenpiteet eivät ole liikaa.

Kyllä siellä on käytävä kun niin on sovittu. Muuten tulisi näyttää lääkärintodistus. Ja luuletko että vaihdan palkan siihen että saan kerran kuussa kelalta vaivaiset alle 300 euroa?

Vierailija
18/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksetaanko hoitajalle jotakin tukea jos hän ei mene töihin? Hyvä tietää tässä vaiheessa.

Vierailija
19/19 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä kai kun on niin itsekkäitä minä-minä-ihmisiä. Oma napa lähinnä. Samaa sakkia ajaa nyt Lappiin ennennäkemättömänä vyörynä. Sama sakki myös matkusteli uhmakkaana, koska itse ei ollut riskiryhmää. Kantoivat taudin tänne. Kiitos vaan siitä. [/quote

Näet sitten asian mustavalkoisena. Moni on kyllä muuten kotonaan, käy kaupassa ja ulkona lenkillä, jossa saattaa käydä yhden ystävän kanssa- hui. Eivät lähde ravintolaan tai Lappiin yms. Mutta silti täällä pitää vaatia että ovat karanteenissa terveinä ilman todettua altistusta. Ja vaikka olisivat, niin tauti leviää niiden töissä ja ravintolassa, sekä kuntosalilla ja päiväkodissa ja koulussa käyvien välittämänä todella paljon todennäköisemmin ja tehokkaammin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme