Kirjastot menivät coronan takia kiinni. Joudunko maksamaan nykyisistä lainoistani kymmeniä tuhansia euroja kun kirjastot taas avataan?
Kommentit (15)
No kyllä joudut maksamaan.
Itse uusin lainani niin että eräpäivä on vasta kesäkuussa. Ne tekee jotka osaa.
Maksuja ei kerry kiinnioloaikana. Sitä ennen kertyneet maksut on maksettava.
Laina-aika jatkuu vasta sitten, kun kirjastot jälleen avataan.
Joko uusit lainat tai viet palautusluukusta.
Miten tyhmiä ihmiset täällä oikein kyselee? "Eikö koiraakaan voi ulkoiluttaa?" "No mites sitten kaupassa käynti?" "No miksi baarit sitten on auki, jos ei niissä voi käydä normaalisti?" ja nyt tämä kirjastohomma uusimpana. Jopa minä, joka en kirjastoa käytä, olen lukenut uutiset tästä ja tiedän, että laina-aikaa pidennetään.
Jos pelottaa niin palauta palautusluukusta jo nyt?
Vierailija kirjoitti:
No kyllä joudut maksamaan.
Itse uusin lainani niin että eräpäivä on vasta kesäkuussa. Ne tekee jotka osaa.
Ei millään pahalla kun olet selvästi ylpeä tästä taidostasi, mutta ei tuo nyt kovin kummoista osaamista vaadi että uusii lainat netin kautta. Vaan kävikö mielessä että kaikkia lainoja ei voi uusia?
Ap:lle toki jo vastattiinkin, että lainat eivät eräänny kiinnioloaikana.
Eikö kirjastossasi voi uusia lainoja netin kautta?
Jyväskylässä palautusluukut ovat myös pois käytöstä. Eiköhän oman kunnan käytäntö löydy kirjaston nettisivuilta.
Lapin kirjasto uusi automaattisesti kaikki lainat ja eräpäivä toukokuussa. Tiedä sitten onko etelässä hankalampaa.
Kirjaudu ja katso lainasi, meillä yliopistokirjasto lisäsi laina-aikaa kirjoihin.
Kirjat voi palauttaa palautusluukusta, jos sellainen on, kirjaston henkilökuntaa ei ainakaan meillä ole lomautettu. Meillä voi kirjoja varata sähköisesti/puhelimitse ja noutaa kirjaston ovelta.
Mulla oli yksi opintojen kannalta tärkeä kirja, josta tuli palautuskehoitus päivää ennen kuin kirjastot sulkeutuivat. Uusia ei voi, kun siitä on varauksia. Tähän asti on tullut ainoastaan maksu siitä kehoituksesta, ei yhdeltäkään päivältä myöhästymismaksuja.
Joo sää varmaan joudut maksamaan, mutta meitä muita se ei onneksi koske koska sehän olisi aivan hullua.
Lainat eivät eräänny kiinniolon aikana