Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi yrittäjät ovat parissa päivässä konkan partaalla?

Vierailija
21.03.2020 |

Kotimaassa pysytelleet voivat ihan turvallisesti palvella niitä asiakkaita, jotka ovat terveenä. Onhan kioskit auki, kaupat ja ravintolatkin.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/63 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyvätkö ihmiset nyt normaalisti kukkakaupassa?

Käyvätkö ihmiset normaalisti kampaajalla/parturissa?

Käyvätkö ihmiset nyt normaalisti hierojalla, kosmetologilla, jalkahoidossa, lymfaterapiassa?

Mietitääs..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelin. Laitoin omat työukot 10kpl kahden kk palkalliselle lomalle ja sanoin että katotaan sitten tarviiko jatkaa lomaa.

Vierailija
4/63 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työ on muutenkin kausiluonteista. Koko kevätkausi on peruttu. Seuraavan kerran saatan saada töitä elokuussa. Ehkä.

Vierailija
5/63 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukka ja hautaustoimistoille tämä on kulta-aikaa, parturissa on ennenpitkää kaikkien käytävä, lopulta joku uskaltautuu hierojallekin. Tämä on vain ensishokkia mutta tulette huomaamaan, että elämän on pakko jatkua.

Vierailija
6/63 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen älykkyyttäsi ap. Kyllä aika usein selviää että monilla ihmisillä ei ole kyllä alkeellisintakaan tajua mitä yrittäjyys riskeineen on.

Auttaisiko vähän ymmärtämään että sinä lakkaisit juuri nyt saamasta lainkaan palkkaa/tukia. Joka kuukausi sinua odottaa kuitenkin sähkölasku, lainan lyhennys, autolaina, vesimaksu jne, alkaisitko huolestua? Kenties! Entä jos tämän lisäksi olisit vastuussa usein ihmisten palkoista ja näin heidän elämisestään? Ahdistaisiko? Tulisiko hätä?

Vierailija
7/63 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, alahan yrittäjäksi, niin näät miten vaikeata se on varsinkin Suomessa.

Vierailija
8/63 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti on melkein rikollista nyt rummuttaa, että ihmisten pitäisi tukea pienyrittäjiä. Aika monia odottaa itseään myös karut ajat kohta lomautuksineen, ei nyt ole oikea hetki törsätä.

Minulla on sympatiaa pienyrittäjiä kohtaan kuukauden kuluttua tai juhannusta vasten, mutta joku puskuri pitäisi olla omasta takaa, ettei nyt ihan viikossa ole kioski nurin.

Vierailija
9/63 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihailen älykkyyttäsi ap. Kyllä aika usein selviää että monilla ihmisillä ei ole kyllä alkeellisintakaan tajua mitä yrittäjyys riskeineen on.

Auttaisiko vähän ymmärtämään että sinä lakkaisit juuri nyt saamasta lainkaan palkkaa/tukia. Joka kuukausi sinua odottaa kuitenkin sähkölasku, lainan lyhennys, autolaina, vesimaksu jne, alkaisitko huolestua? Kenties! Entä jos tämän lisäksi olisit vastuussa usein ihmisten palkoista ja näin heidän elämisestään? Ahdistaisiko? Tulisiko hätä?

Niin ja siis sen lisäksi, että yrittäjä ei voi nostaa palkkaa noihin omiin kuluihin, niin rahaa täytyy löytyä myös esimerkiksi liiketilan vuokraan, yelmaksuihin, vakuutuksiin, yrityslainojen takaisinmaksuun, liiketilan kuluihin, yrityksen puhelimiin/nettiin/yms.

Vierailija
10/63 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyvätkö ihmiset nyt normaalisti kukkakaupassa?

Käyvätkö ihmiset normaalisti kampaajalla/parturissa?

Käyvätkö ihmiset nyt normaalisti hierojalla, kosmetologilla, jalkahoidossa, lymfaterapiassa?

Mietitääs..

Kyllä...

Vierailija
11/63 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yrittäjyys ole Suomessa vaikeaa, jos osaa hoitaa asiansa. Terveisin pienyrittäjien tytär ja palkansaaja pienessä yrityksessä. Itse asiassa yrittäjäksi hakeutuu usein tyyppejä, jotka eivät oikein tajua paperitöistä mitään ja asiat hoidetaan vähän sinne päin. Eihän moni tajua edes kunnolla, mikä alv on. 

12/63 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka yrittäjällä olisikin se parin kuukauden reservi, niin pakostakin se yrittäjä miettii, että mikä on tilanne kuukauden päästä, kun senttiäkään ei tule. 

Voin tuoda konkreettisen esimerkin omasta yrityksestäni. Ensi viikolla on eräpäivät laskuissa seuraavasti:

- lehtimainos 99,20 

- toinen lehtimainos 327,80

- liiton jäsenmaksu 320,00

- kuukausittainen ennakkovero 890,00

- kirjanpitäjän lasku 240,00 

- puhelin- ja nettilaskut n. 140,00

Nämä siis pelkästään (!!!!) ensi viikolla ja on pelkästään (!!!!!) yrityksen kuluja.  Itselläni ei työntekijöitä. 

Minä selviän kyllä, on yrityksessä sen verran rahaa ja jo tehdyistä töistä tulossa vielä ja osittain voin töitä tehdä. Mutta ei ne minunkaan rahat ikuisuutta riitä, jos tulot loppuisivat seinään......

Vierailija
13/63 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis itsekin ihmettelen että miten parissa päivässä jo rahat loppuu? Eikö yritysten tileillä ole rahaa kuin kahdeksi päiväksi?? Ymmärtäisin jos tätä olisi jo kuukausi jatkunut.

Vierailija
14/63 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silti on melkein rikollista nyt rummuttaa, että ihmisten pitäisi tukea pienyrittäjiä. Aika monia odottaa itseään myös karut ajat kohta lomautuksineen, ei nyt ole oikea hetki törsätä.

Minulla on sympatiaa pienyrittäjiä kohtaan kuukauden kuluttua tai juhannusta vasten, mutta joku puskuri pitäisi olla omasta takaa, ettei nyt ihan viikossa ole kioski nurin.

No tätä minäkin, että nyt jo, kolmessa päivässä ollaan seis. Ap

Vierailija
15/63 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nämä nimiartistit niin heillä on firma taustalla ja sieltä voivat kyllä nostaa itselleen palkkaa eikä itkeä lehdissä kun työt loppuu. Näillähän on mittavia summia firmojensa tileillä. Näistä on monesti uutisoitu.

Vierailija
16/63 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yrittäjyys ole Suomessa vaikeaa, jos osaa hoitaa asiansa. Terveisin pienyrittäjien tytär ja palkansaaja pienessä yrityksessä. Itse asiassa yrittäjäksi hakeutuu usein tyyppejä, jotka eivät oikein tajua paperitöistä mitään ja asiat hoidetaan vähän sinne päin. Eihän moni tajua edes kunnolla, mikä alv on. 

Firma elää, voi hyvin, kituu ja kuolee sen mukaan, onko asiakkaita riittävästi. Minulla oli ulkopuolinen kirjanpitäjä, mutta hänestä ei ollut apua, kun lama ja rakennemuutos veivät asiakkaat.

Vierailija
17/63 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päätoiminen opiskelija, en saa opintolainaa/opintorahaa. Minulla pienyritys jolla olen maksanut asuntolainaa jne. Nyt loppu työt kuin seinään. Voisitko kertoa mistä nyt saisin rahaa ruokaan, asuntolainaan, jne. Jep. Monta nukkumatonta yötä takana.

Vierailija
18/63 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta miten se firma menee nurin jo parissa päivässä? On vakuutuksia, helpotettuja lomautuksia, valtiontakauksia, kaikkea apua löytyy jos vaikka ei ite osaa. Jos yritys menee konkkaan muutamassa päivässä ei se ole yritys, ei mikään pankki edes myönnä sulle lainaa jos yrityksen vakaavaruus riitä kuin kahdeksi päiväksi! Yleensä pystytään realisoimaan omaisuutta, pistää verotukseen tai vähentää omaa palkkaa. Konkkaan ei mennä noin helposti ellei olla jo konkan partaalla. 

Että olisit sinäkin vastannut vaan AP;n kysymykseen

Vierailija
19/63 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minäkin ihmettelen. Miten tuollaiset yritykset voivat ylipäätään olla pystyssä, jotka huutavat apua neljän päivän sisällä? Pystyttekö olemaan joulun pyhinä kiinni? Ihmettelen. Aika heikoissa kantimissa on sellaisen yrityksen perusta.

Tämä onkin syy, miksi en ole niin tyhmä, että olisin noin surkeasti varautunut YRITTÄJÄ.

Vierailija
20/63 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päätoiminen opiskelija, en saa opintolainaa/opintorahaa. Minulla pienyritys jolla olen maksanut asuntolainaa jne. Nyt loppu työt kuin seinään. Voisitko kertoa mistä nyt saisin rahaa ruokaan, asuntolainaan, jne. Jep. Monta nukkumatonta yötä takana.

Mitäs ryhdyit yrittäjäksi, eikö tule mieleen, että se on riskaabelia aina? Ja sitten se, että pakkoko se on ollut varautua aivan nollasti?