Myös nelosluokkalaiset ovat vielä pieniä - tämä nykyinen jako ihan keinotekoinen
Alan olla sitä mieltä että tuo nelosluokkalainen ansaitsisi hänkin lähiopetusta. Miksi ihmeessä he ovat eri asemassa kuin vaikka kolmoset? Miksi tehdään tämmöisiä keinotekoisia rajoja? Olen jo ottanut yhteyttä kouluun ja kysynyt että jos kerran etäopetusta ei saa laadukkaimmaksi eikä minulla ole töistäni kerrassaan aikaa opettaa niin eikö nelostrnkin pitäisi päästä jo kouluun? Ymmärrän kyllä että pitää sosiaalista kanssakäymistä rajoittaa mutta on kuitenkin poikkeustapauksia jotka päätöksenteossa pitäisi ottaa huomioon ja kysyä yksilöidysti perheiltä, miten he kokevat tämän tilanteen.
Kommentit (14)
Nelosille on opetettu jo digitekniikkaa sen verran että suoriutuvat etäopetuksesta välttävästi. Meillä kaikki tehtävät tulee nettiin ja niitä suoritetaan älylaitteiden kanssa. Itse en olisi selviytynyt koulusta ilman lähiopetusta, mutta omilla lapsilla ei vaikuta olevan hätää.
Minusta koulussa saisi olla vain ykköset ja kakkoset. Heistäkin vain ne, joiden molemmat vanhemmat ovat yhteiskunnan kannalta välttämättömässä työssä. (sh, lääkäri, palomies, poliisi kentällä ym)
Samoin pöiväkoditkin pitäisi laittaa lapsilta kiinni, jollei molemmat vanhemmat ole yhteiskunnan kannalta tärkeässä työssä.
Muut lapset kotona.
Nelosluokkalaiset on 10-11 vuotiaita, kyllä tuon ikäinen normaali lapsi pärjää päivän yksin kotona, jos vanhemmat joutuu olemaan töissä ja selviää myös etätehtävistä. Jos kyseessä on erityislapsi, hän voi mennä kouluun.
Asioilla on puolensa, ymmärrän oikein hyvin että halutaan rajoittaa MUTTANkyllå asia on niinkin että kaikilla lapsilla ei vaan ole hyvä olla kotona. Jos vanhemmat HALUAA LAITTAA lapsensa kouluun tästä korona-uhasta huolimatta niin silloin sen lapsen on myös parempi koulussa olla kuin kotona vanhempien ilkeilyn ja pahan mielen kohteena. Ja mielestäni kouluun saisi tulla kaikkien tällaisten perheiden lapset, myös yläastelaiset.
Mistä lähtien ne sun duunit on olleet kaikkein tärkeimmät? Kaikki ollaan samassa tilanteeesss ja oot ollut lapsesi kanssa kolme päivää kotona niin jo nyt on alkanut ottaa päähän? Kasva aikuiseksi!
Miksi niitä lapsia pitää tehdä, jos niiden kanssa ei jaksa olla? Ei ole yhteiskunnan tehtävä kasvattaa lapsianne, vaan ihan vanhempien tehtävä.
Eipä kukaan voi enää valittaa liikaa oppilaita luokassa. 😏
Tuon ikäistä sairasta lasta ei saa enää edes jäädä töistä pois hoitamaan.
Miksi jollain lapsella ei olisi hyvä olla kotona? Eikö silloin pitäisi miettiä sijoitusta tai huostaanottoa?
Minun erityislapseni on tuossa iässä ollut kesät yksin kotona työpäivieni ajan. On soiteltu päivän aikana muutamia kertoja.
Minä en ymmärrä mkksi ns. kriittisten alojen vanhemoien lapset tuodaan kouluun "ryhmiin", tuo on itse asiassa idioottimaista!
Ajatellaan tilanne:
Luokassa on kaupungin 3 hoitajan, 3 lääkärin, 3 poliisin lapset
--> yhden lapsen vanhempi tartuttaa (oireettomana) lapsensa, joka menee normaaliin tapaan kouluun, ja (pahimmillaan) tartuttaa luokan muut 8 oppilasta.
--> Noista lapsista osa/kaikki tartuttaa ne omat vanhempansa, jotka ovat ns. kriittillä aloilla töissä.
=Kohta ns. "luokkalingon" kautta on pahimmillaan iso osa ko. kaupungin hoitajista/lääkäreistä/poliiseista sairaana/karanteenissa, mikä väistämättä näkyy huoltovarmuudessa.
Itse ratkaisisin asian niin, että oppilaille järjestettäisiin kotiin/videoyhteydellä "opettaja" (esim. lomautettuna oleva koulunkäyntiavustaja tmv.) kotiin, TAI opetus olisi pienemmissä yksiköissä esim. niin että (HUOM: turvavälin säilyttäen) opetus jaettaisiin esim. 3h slotteihin, jolloin opettajalla olisi 1. porukka 8-11, 2. 11-13 ja viimeinen 13-16 ja poistumiset niin etteivät lapset kohtaa toisiaan.
Kyllä sen nelosluokkalaisen on korkea aika pärjätä jo ilman jatkuvaa holhoamista, olis jo kolmosluokkalaisenkin.
Totta kai silloin kun on lähihistorian suurin kriisi päällä niin pitää yksilöidysti kysyä JOKA HELVETIN ERITYISELTÄ LUMIHIUTALEELTA että miten Kuisma-Danielle haluaa koulunkäyntinsä järjestettävän, ja mitähän hän mahdollisesti.haluaisi voileipänsä päälle. Sopisiko se että opetusministeri tulisi teille kotiin kotiopettamaan hellanterttuasi, kun hänellä ei varmaan nyt ole sen kiireellisempää tehtävää?
Eivät ole toisella kymmenellä lapset enää niin pieniä, että mamman pitäisi olla koko ajan kädestä pitämässä. Mitä kehitysvammaisia lapsia teillä oikein on.