Mitä teette nyt enemmän kuin ennen koronaa?
Tuntuu että koko elämä on pysähtynyt. Ei oikein kiinnosta mikään kun huoli tulevaisuudesta painaa ja kaikki on epävarmaa. Tuntuu ihan unelta. Haluaisi herätä ja kaikki olisi niinkuin ennenkin.
Mitä te teette?
Kommentit (51)
Enpä juuri mitään. Tai ehkä vältän koskemasta pintoihin/kahvoihin niin paljoa.
En ole muuttanut elämääni juuri lainkaan koronan vuoksi. Olen muutenkin paljon kotona omissa oloissani, joten erikseen ei ole tarvinut eristäytyä. Suurimman osan ajasta ajattelen ihan muuta kuin koronaa. Suosittelen samaa kaikille. Pää vain pehmenee, jos elämä on pelkkää koronaa. Toki huolellisuus suojatoimissa on syytä aina muistaa.
Ainakin vastailen enemmän korona aiheisiin ketjuihin.
En oikeastaan mitään. Viikonloput menee normaalistikin tv'n ja netin parissa. Siivous, pyykki, ruuanlaitto siinä sivussa.
Syön karkkia. Säästin joululahjakonvehdit kriisiin, niitä on kilon verran.
Roikun jatkuvasti AV:lla. Enää ei tarvitse nokkaansa ulos ovesta pistää, kun kerran käskettiin "etätöihin", joten eipä tässä muutakaan viitsi tehdä kuin täällä majailla. Välillä käyn vilkaisemassa työpaikkani nettisivustoja, onko tullut yhteydenottoja, mutta ihan kuollut se näyttää olevan. Ei tule edes liikuntaa harrastettua, kun ei tarvitse vääntäytyä työpaikalle asti. Siellä tulisi edes jonkin verran käveltyä paikasta toiseen päivän mittaan. Minulle tulee varmaan järkyt AV-vieroitusoireet siinä kohtaa, kun työpaikkasulku päättyy.
Aloitin eilen suursiivouksen. Eli siivoan enemmän. Lisäksi on tullut puhuttua puhelimessa läheisten kanssa ja viestiteltyä ystävien kanssa enemmän kuin normaalisti.
Selaan jatkuvasti palstoja, ja uutisia. Monia tunteja päivässä. Pitäisi keskittyä muuhunkin, mutta en oikein osaa.
En keksi kovinkaan montaa asiaa, mitä tekisin ENEMMÄN nyt. Suurin osa tekemisistä on ennemminkin vähentynyt. Vähemmän töitä, ei lainkaan harrastuksissa käymistä, ei lainkaan kyläilyjä, vähemmän kaupassa käyntiä, ei lainkaan kirjastossa, teatterissa tms. käyntiä. Korona on tehokkaasti tyhjentänyt kalenterin.
Kulutan vähemmän ja olen enemmän kotona. Ihmiskontaktit eivät ole muuttuneet, hengaillaan normistikin vain perheen kesken. Yleensä kuitenkin hyödynnämme palveluita huomattavasti enemmän ja käymme usein ravintoloissa/kahviloissa jne.
Vierailija kirjoitti:
Kulutan vähemmän ja olen enemmän kotona. Ihmiskontaktit eivät ole muuttuneet, hengaillaan normistikin vain perheen kesken. Yleensä kuitenkin hyödynnämme palveluita huomattavasti enemmän ja käymme usein ravintoloissa/kahviloissa jne.
Näköjään en nykyään osaa lukeakaan! Enemmän olen kotona ja vietän aikaa lasten kanssa, jotka yleensä päikyssä. Myöskään etätöitä en ole tehnyt ennen näin paljoa, vaikka siihen mahdollisuus olisikin.
Luen ja käytän ruoanlaittoon enemmän aikaa.
Pesen käsiä ja käyn puistossa kävelemässä. Kun ei tarvitse mennä toimistolle eikä kauppaan, on enemmän aikaa kävellä luonnossa.
Lisäksi käytän kertakäyttökäsineitä enemmän, kun käyn kaupassa tai pyykkituvassa vaatteita pesemässä.
Vierailija kirjoitti:
Töitä. t. sairaanhoitaja
Ei käy kateeksi. Jaksamisia ja pysy terveenä!
Roikun puhelimella.
Olen tosin käynyt myös enemmän lenkeillä, kun ei tule hyötyliikuntaa niin paljon.
Olen leikkinyt lapsen kanssa, normaalisti hän on ollut hoidossa päivisin.