Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekemistä 4-vuotiaalle kotipäiviksi?

Vierailija
21.03.2020 |

Hei! Meillä on neljä lasta, iältään 7v, 4v, 2v ja 6kk. Meidän kaikki lapset on nyt poikkeustilanteessa kotona, koska meillä on mahdollisuus heidät kotona hoitaa. Normaalisti 4v ja 2v olisivat päiväkodissa, ja 7v kävisi koulua.
Ongelmaksi on muodostunut virikkeiden keksiminen nelivuotiaalle. Päivällä lounaan jälkeen on tilanne, että esikoinen opiskelee, ja kaksi pienintä nukkuu päiväunia. Tänä aikana 4v on yksin vailla tekemistä. Isä tekee etätöitä, ja itse joudun auttamaan esikoista koulutehtävissä. Joten onko ehdotuksia, mitä neljävuotias voisi tehdä itsekseen? Ilman virikkeitä on koko ajan häiritsemässä esikoista.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuan jälkeen on päiväkodissa lepoaika. Pötköttämään ja vaikka äänisatua kuuntelemaan, tai rauhallista tekemistä kuten piirtelyä.

Vierailija
2/6 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää pääsiäisaskarteluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama tilanne Lapsien 10v, 4v ja 2v kanssa. Meillä 4v saa katsoa lastenohjelmia tunnin päivässä, eli yhden pikkukakkosen verran. Saa itse valita, käyttääkö lastenohjelmahetkensä tuossa välissä, vai kattooko illalla pikkukakkosen. Tähän mennessä valinnut katselevansa lastenohjelmia nuorimman päiväuniaikaan.

Vierailija
4/6 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin paljon uusia legoja. Niillä pysyy rauhallisena vähän aikaa.

Vierailija
5/6 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovikippojen ”tiskaaminen”, pölyjen pyyhkiminen, piirtäminen/ värittäminen, tavaran tai herkkujen piilotusleikki, muovailu, helmien pujottaminen nauhaan, lastenohjelmat/ sadut, saippuakuplien puhaltaminen (vaikka kylppärissä/ parvekkeella), pienten lasten pelit tabletilla, majan rakentaminen ja siellä leikkiminen (tarvitsee tietty apua)

Vierailija
6/6 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsiisus 🙈

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi