Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä kaupungissa asut ja miten tämänhetkinen koronatilanne vaikuttaa arkeesi?

Vierailija
21.03.2020 |

Itse asustelen Lappeenrannassa. Meillä lapset kotikoulussa koska koulut ovat kiinni. Aika lailla ollaan tällä hetkellä perheen kesken, käydään päivittäin ulkoilemassa lähimaastossa. Ystävien ja sukulaisten tapaaminen minimissä, puhelimella pidetään yhteyttä.

Kaupassa käydään pari kertaa viikossa tekemässä isommat ostokset, vältämme turhaan kaupoilla pyörimistä. Hoidetaan vain välttämättömimmät asiat.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienessä kunnassa Uudellamaalla. Teen töitä etänä. Kevään matkat ja teatterireissut peruuntuivat eikä nyt lähdetä leffaan tai näyttelyihinkään. Onneksi on keväinen ilma, niin voin kohta lähteä pihatöihin.

Vierailija
2/22 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan milloin päiväkodissa työskentelevänä joudun viruksen ruuaksi.

Haluaisin mielummin olla kotona, tekemistä kyllä keksisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Helsingissä koronaöyhötys ei ole vaikuttanut elämääni mitenkään. Tai no, pääsiäiseksi suunniteltu ulkomaanmatka peruuntui.

Vierailija
4/22 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotka. Käyn töissä normaalisti ja lisäksi ruokakaupassa parisen kertaa viikossa. Aiemmin kävin lähes päivittäin. Suosin pienempiä lähikauppoja jossa nopea asioida ja yllättäen tavaraa hyvin saatavilla. Puolison lisäksi en ole tällä viikolla vapaa-ajalla tavannut ketään oli kyse sukulaisista tai ystävistä. Muutoin olen yhteyttä heihin pitänyt. 

Vierailija
5/22 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naantalissa.

Sillä tavalla, että lapsi kotikoulussa. Muu elämä jatkuu ihan normaalisti.

Vierailija
6/22 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki.

Ollaan tämä viikko pysytelty sisällä ja omalla pihalla. Perheen kesken.

Vierailija
7/22 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on osa-aikatyö ja tällä viikolla pyysin saada olla kotona. Palkka jää tietysti saamatta, mikä ei kauhean kivaa ole, kun se on muutenkin pieni. Toivon, että ensi viikolla saisin tehdä kotona töitä (onneksi työ sen luontoista, että onnistuisi, jos firmalle sopii). Työläppäri vain pitäisi hakea, ja se ei ole kiva homma, koska joudun matkustamaan kolmella eri liikennevälineellä. 

Asun Helsingissä. Olen käynyt eilistä lukuun ottamatta kävelyllä lähimetsässä (jossa on nyt paljon enemmän muita ihmisiä kuin koskaan on ollut). Eilen olin vain kotona. Tiistaina taisin käydä viimeeksi kaupassa (ostin  tiivistemehupullon ja jotain ruokaa). Yleensä käyn kaupassa melkein joka päivä. 

Seinät ei kaadu päälle. Olen aika erakkoluonne muutenkin. 

Vierailija
8/22 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/22 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadi.

Käyn vain töissä (työvelvoite) ja kerran viikossa kaupassa.

Vierailija
10/22 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan milloin päiväkodissa työskentelevänä joudun viruksen ruuaksi.

Haluaisin mielummin olla kotona, tekemistä kyllä keksisin.

Millä perusteella juuri sinä jäit päiväkotiin töihin? Nythän on se tilanne, että 15-20% lapsista on päiväkodissa ja ne loput otettu kotiin. Henkilökunta lomilla.

Vierailija
11/22 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä (lähihoitaja) ja kaupassa. Lapsi käy eskarissa ja päiväkodissa, ryhmässä ehkä 4 lasta.

Vierailija
12/22 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvola. Ei mitenkään. Käydään töissä ja muualla ihan niinkuin ennenkin.

Vierailija
13/22 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahti. Ei muutoksia.

Vierailija
14/22 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki. Olen karanteenissa kotona ja lapsi on etäkoulussa kotona. Mies on käynyt välillä kaupassa hakemassa ruokaa. Alkaa olla aika tunkkainen olo, kun ei pääse sisältä mihinkään. Surffaan netissä ajankuluksi. Lapsi on käynyt ulkona kävelemässä, ei saa mennä sisätiloihin, mutta saa ulkoilla. Vanhempani ovat kotikaranteenissa myös, kukaan ei voi viedä heille ruokaa, ovat opetelleet tilaamaan netistä. Toinen iäkäs sukulainen samoin. Veljeni perhe on eristäytynyt täysin 4 seinän sisälle, koska yksi lapsi on riskiryhmää.

Ennen karanteenia hamstrasin kaikenlaista ja kaupat alkoivat tyhjentyä tavarasta. Tänään oli kuulemma vaikea löytää lihaa, ehkä maanantaina varastot täydentyvät kaupassakin. Olen alkanut tehdä ruokaa säästeliäösti vähän kuin pula-aikana, ei tule tuhlattua ruokaa kuten ennen. Haluaisin mennä ulos kävelemään, mutten voi saa. Harmi ettei kerrostalossa ole pihaa.

Vierailija
15/22 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä. Ei oikeastaan mitenkään. Töitä on normaalisti ja vapaa-aika menee muissakin olosuhteissa pääosin kotona. 

Vierailija
16/22 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kotona, itse ollut viikon etätöissä kotona. Viikon verran myös kärsinyt voimakkaista koronaoireista. En tiiä onko sitä, vai joku muu.

Vierailija
17/22 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset kotona, itse ollut viikon etätöissä kotona. Viikon verran myös kärsinyt voimakkaista koronaoireista. En tiiä onko sitä, vai joku muu.

Miksi et voi sanoa, että flunssaoireista? Niitähän ne kaikissa influenssoissa ovat. Onko mediaseksikkäämpää sanoa koronaoire?

Vierailija
18/22 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savonlinna. Vajaa 3v lapsi kotona, yleensä vuorohoidossa.

Itse joudun tekemään työnantajan määräyksestä etänä kaiken, mikä vain mahdollista. Turhauttaa.

Yövuoroja varten on miehen sisko, joka ottaa lapsen sitten sinne. Vastavuoroisesti heidän lapsi on meillä.

Vierailija
19/22 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et voi sanoa, että flunssaoireista? Niitähän ne kaikissa influenssoissa ovat. Onko mediaseksikkäämpää sanoa koronaoire?

Ensinnäkään en koskaan ole aikuisiällä sairastanut influenssaa. Ja toiseksi niin voimakkaita hengitysvaikeuksia ja muutenkin klassisia koronaoireita, että tuli nyt kirjoitettua koronaoire. Ai niin, Uusimaa.

Vierailija
20/22 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä. Mies etätöissä kotona, lapset olleet tämän viikon kotikoulussa. Pienemmällä etenkin opiskelu on ollut tosi vaikeaa, hän tarvitsisi opetusta eikä osaa itse opetella kirjasta ihan uusia asioita. Mutta mies ei ehdi etätyöltään auttaa tarpeeksi. Minä olen töissä sairaalassa ja koko viikko mennyt joka päivä siellä aamusta iltaan. Osa työkavereista on flunssassa, osa karanteenissa ja potilastyön lisäksi on ollut todella paljon erilaisten suunnitelmien työstämistä, miten toimitaan eri potilasryhmien kanssa eri skenaarioissa, mitä hoitoja pitää perua missäkin tilanteessa ym. Siinä on hirveä homma. Tänään mulla oli vapaata ja ulkoiltiin perheen kanssa paljon. Mies käy kaupassa pari kertaa viikossa ja ostaa samalla ruuat vanhemmilleen. Ensi viikolla piti käydä matkalla tapaamassa mun vanhempia, mutta se jää tekemättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan