Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronakriisi on naisten hartioilla

Vierailija
21.03.2020 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006447843.html

Naiset yrittää nyt hoitaa kodin ja lapset ja ruuan ja työt. Miehet viis veisaa.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehissä on enemmän syrjäytyneitä ja sinkkuja etätyöläisiä, tämä on vain yksi maaliskuu muiden joukossa

Vierailija
2/51 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Nainen miettii, mitä kaupasta pitää ostaa, että perheen saa ruokittua. Mies vain kysyy, milloin ruoka on valmis. Siihen vielä lasten opinnoissa auttaminen, omat työt ja kodinhoito sekä vanhoista sukulaisista huolehtiminen. Ei ihme, että väsyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Mies (insinööri) tekee etätöitä kotona. Ja paljon onkin töitä ja kokouksia, sitä en kiellä. Minä vedän koko päivän töissä sairaalassa, tulen kotiin tekemään ruoan ja loppuillan autan lapsia läksyissä. Liikunnalle ei ole ollut aikaa nyt koko viikolla.

Vierailija
4/51 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs suostutte hoitamaan kaiken.

Vierailija
5/51 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsista täytyy pitää huolta. Naisilla loppuu huolenpito viimeistään sitten, kun lapset muuttavat pois kotoa. Siihen saumaan tulee monelle myös avioero, kun mies ei kestä muuttunutta tilannetta. Ihmeen moni mies kuvittelee, että naiset nauttivat kaikesta huolehtimisesta ja passaamisesta.

Vierailija
6/51 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Juuri desinfioin teinin huoneen. Oli täynnä paskaa.

Vierailija
7/51 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se suju nykynaisilta edes normaalioloissa. 

Vierailija
8/51 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pitää käskeä hommiin

Vierailija
9/51 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset asettavat ihan itse paineensa. Naiset kilpailevat keskenään siitä, kuka suorittaa eniten elämäänsä ja kehuvat asiasta toisilleen kerjäten arvostusta kanssasisariltaan. Älytöntä touhua.

Vierailija
10/51 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun perheeseen syntyy lapsia, niin niiden myötä tulee tilanteita jotka pitää hoitaa heti eikä hetken kuluttua. Näitä ovat esimerkiksi vauvalle kakkavaipan vaihtaminen ja ruoka. Lapsille ruuan pitää olla valmis ennen kuin lapsilla on kova nälkä, ei siinä vaiheessa vasta ruveta ruokaa miettimään. Tämän vuoksi iso osa hommista on siirtynyt minun hoidettavaksi. Mies ei vaan tunnu osaavan ennakoida, aina hänelle tilanteita tulee yllätyksenä.

Vierailija
11/51 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Lopettakaa turha marttyyritouhu ja tehkää vain oma osanne.

Vierailija
12/51 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun perheeseen syntyy lapsia, niin niiden myötä tulee tilanteita jotka pitää hoitaa heti eikä hetken kuluttua. Näitä ovat esimerkiksi vauvalle kakkavaipan vaihtaminen ja ruoka. Lapsille ruuan pitää olla valmis ennen kuin lapsilla on kova nälkä, ei siinä vaiheessa vasta ruveta ruokaa miettimään. Tämän vuoksi iso osa hommista on siirtynyt minun hoidettavaksi. Mies ei vaan tunnu osaavan ennakoida, aina hänelle tilanteita tulee yllätyksenä.

Mies on ovela ja sinä olet hölmö.

Vierailija
13/51 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juuri noin ja siksi tuli ero. Nyt koronan myötä mies kuvittelee olevansa niin tärkeä ettei voi lapsiaan edes tavata eikä maksaa elatusmaksuja. Pettämätön logiikka. Samaan aikaan hoidan oman työni lisäksi, päiväkoti-ikäisen ja koululaisen kotona. Lisäksi raahaan ruokaa kotiin kaksinkertaisesti normaalioloihin nähden, sillä kaikki ruokailut täytyy nyt hoitaa kotona.

Vierailija
14/51 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se helppo seksi teettää...

Vierailija
15/51 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme päivää poikkeustilaa ja naiset on uupuneita. Huutista. 

Vierailija
16/51 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsista täytyy pitää huolta. Naisilla loppuu huolenpito viimeistään sitten, kun lapset muuttavat pois kotoa. Siihen saumaan tulee monelle myös avioero, kun mies ei kestä muuttunutta tilannetta. Ihmeen moni mies kuvittelee, että naiset nauttivat kaikesta huolehtimisesta ja passaamisesta.

Minkä h*lvetin takia nainen tekee sen kaiken? Mitä muuta mies voisi kuvitella, kuin että nainen varmastikin nauttii huolehtimisesta ja passaamisesta, jos nainen ei muuta teekään. 

Terveisin nainen, joka ei ole ikinä passannut miestä, ei huolehtinut miehen aikatauluista, pakkaamisesta jne -- ja jotenkin kummassa mun mies on aina kyennyt tähän kaikkeen ihan itse. 

Vierailija
17/51 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vähän kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nooh, kyllä se lopulta tulee miehelle yllätyksenä. Lasten muutettua parisuhdetta on jäljellä vielä vuosikymmeniä - tai sitten ei.

Vierailija
18/51 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä h*lvetin takia nainen tekee sen kaiken? Mitä muuta mies voisi kuvitella, kuin että nainen varmastikin nauttii huolehtimisesta ja passaamisesta, jos nainen ei muuta teekään. 

Terveisin nainen, joka ei ole ikinä passannut miestä, ei huolehtinut miehen aikatauluista, pakkaamisesta jne -- ja jotenkin kummassa mun mies on aina kyennyt tähän kaikkeen ihan itse. 

Kanssasisartesi enemmistö eri tule ikinä ymmärtämään tuota. 

Vierailija
19/51 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei voi jättää heitteille. Aikuinen mies osaa hoitaa asiansa ja hänen pitää myös ottaa vastuunsa lapsista. Onneksi nykyään moni nainen helpottaa arkeaan kaikin tavoin lasten muutettua pois esimerkiksi lopettamalla ruuanlaiton.

Vierailija
20/51 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti vähän kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nooh, kyllä se lopulta tulee miehelle yllätyksenä. Lasten muutettua parisuhdetta on jäljellä vielä vuosikymmeniä - tai sitten ei.

Niin, voihan mies vaihtaa nuorempaan. Jopa jo ennen lasten lähtöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan