Miten te jaksatte aina ihmetellä ja jankuttaa vauvojen äitien töihinmenoa?
Ei se nyt niin kauheeta ole, jos puolivuotiaan lapsen äiti menee töihin ja ai kauheeta.....lapsen isä hoitaa lasta kotona. Eikö teillä ole mitään tajua, että yleismaailmallisesti ei ole sellaisia äitiyslomia kuin Suomessa ja esim. USAssa voidaan vain haaveilla moisista lomista. Siellä on max 4 kk, mitä voi olla pois ja sekin on osin palkatonta. Pienipalkkaiset, esim. kotiapulaiset yms, menevät töihin lapsen ollessa 6-viikkoinen ja se on ihan normaali käytäntö.
Jotenkin alkaa ärsyttää tämä laput silmillä oleminen. Mitä se ketään muuta kaivelee, jos lapset menevät hoitoon tai ovat menemättä. 70-luvulla äitiyslomat olivat 2-3 kuukautta ja ihan normaaleja ihmisiä on näistäkin lapsista tullut.
t: itse kotona
Kommentit (8)
Jos joku toinen tekee eri tavoin kuin te itse, niin se ei tarkoita, että se olisi huono ratkaisu ko. perheen kannalta.
Siis JOMMAN KUMMAN, ei vain äidin etu.
Hui sentään.....lapsi varmaan saa elinikäisiä traumoja, kun joutuu oleen isänsä hoidettavana!! Kyllä meillä vaan lasten isä on ihan tasapuolinen huoltaja ja kasvattaja mun kanssa, enkä edes kuvittele olevani mitenkään parempi hoitamaan yhteisiä lapsiamme vaikka olen niiden kanssa kotona ollutkin!
Tiedän monia äitejä, joita ilman lapsella olisi varmasti ollut paljon parempi olla.
Itse joudun menemään heti äitiysloman loputtua töihin, ei ole vaihtoehtoja.
Minä menin töihin omasta vapaasta tahdostani. Ei ollut kyse edes rahasta. Enkä silti ole ollenkaan huonompi äiti kuin nuo 10 v hiekkiksen laidalla istuneetkaan. Kysykää vaikka lapsiltani.
Yleensä eniten ihmettelevät ja paheksuvat ne, joilla itsellä on jokin surkeapalkkainen homma odottamassa tai ei ole mitään. Kateutta se kai on, että toisilla voi olla kiva ja hyvä työpaikka, johon voi palata.
en opeta. Vauva esim. seuraa isäänsä jatkuvasti silmä tarkkana, mitä isä puuhaa. Minua ei jaksa seurata ollenkaan, kun aina tuijotan häntä :D Isä myös naurattaa vauvaa enemmän siinä, missä itse seuraan enemmän mitä syö ja milloin ja koska käydään pesulla tms.
Vierailija:
Hui sentään.....lapsi varmaan saa elinikäisiä traumoja, kun joutuu oleen isänsä hoidettavana!! Kyllä meillä vaan lasten isä on ihan tasapuolinen huoltaja ja kasvattaja mun kanssa, enkä edes kuvittele olevani mitenkään parempi hoitamaan yhteisiä lapsiamme vaikka olen niiden kanssa kotona ollutkin!
minä menin töihin kun vauva oli 7kk, ja edelleen olen nainen ja äiti, mitä suurimmassa määrin.