Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeuteni on laittaa kipeä lapsi kouluun

KKO
21.03.2020 |

Se on jännä, miten joillakin vanhemmilla ei ole tervettä järkeä päässään. Nyt puhun ajasta jo ennen koronaa ja muista taudeista. Välillä on lapsia koulussa, jotka oksentavat ja kun soitetaan kotiin, niin siinä vaiheessa selviää, että "no oksensi se illalla, mutta ajattelin laittaa kouluun, kun tuntui niin virkeältä aamulla". Toinen on kuumeilevat lapset. Lapsella saattaa olla viikkokausia köhää ja kuumeilua. Silti hän on pois koulusta tyyliin tiistain ja torstain. Tauti helpottaisi nopeammin, jos vanhempi pitäisi heti useamman päivän lasta kotonaan. Eikun sinne vaan tartuttamaan luokkakaveritkin...

Toivottavasti tää korona saisi aikaan jonkinlaisen muutoksen ajattelutavoissa...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene muualle valittamaan. Mun lapset 1 ja 3 luokka menee maanantaina kouluun ja piste.

Talvisin on aina flunssa eikä niitä voi estää.

Vierailija
2/6 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin toivon, että koronan seurauksena opitaan sairastamaan kotona. Myös me aikuiset. Myönnän olleeni joskus itsekin puolikuntoisena töissä, mutta en aio tehdä sitä enää koskaan. Tästä lähtien mikään työ ei mene terveyden edelle. Minulla on ollut joskus 0 poissaolopäivää vuodessa, eikä siitä ole saanut mitään palkintoa tai kiitosta.

T. perussairas + ylitunnollinen suorittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa että koronan tahallinen levittäminen on rikos. Poliisi tästä muistutti eilen. Ennakkotapauksena on HIV:ta levittäneen tuomio. Tämmöisestä, jos se leviää laajemmaltikin, voi saada todella tuntuvan rangaistuksen. Pahoinpitelyyn, tapon yritys jne. 

Vierailija
4/6 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa että koronan tahallinen levittäminen on rikos. Poliisi tästä muistutti eilen. Ennakkotapauksena on HIV:ta levittäneen tuomio. Tämmöisestä, jos se leviää laajemmaltikin, voi saada todella tuntuvan rangaistuksen. Pahoinpitelyyn, tapon yritys jne. 

Huh huh. Eilinen Koronan levittämiseni oli onneksi vahinko, joten mua ei voi rangaista, kun ei ollu tahallinen teko. Vain limesiivu jäi pulloon.

Vierailija
5/6 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipeänä on ihan oikea syy olla pois koulusta ja töistä. Lisään listaan tarhan vaikka olen itse syyllinen. Pahimman oksennustaudin ripulin ja kuumeen kanssa sain lapsilta kun olivat tarhassa. Vein lapset tarhaan ja kun hain ne sieltä vanhempi poika alkoi oksentaa. Illalla oksensin minäkin ja seuraavana aamuna vaimo alkoi oksentaa.

Sinä iltana kun aloin oksentaa huomattiin nuoremman pojan sängyssä oksennus mitä en aamukiiressä ollut huomannut. Soitto tarhaan paljasti etten ollut se oikea syyllinen. Noro oli levinnyt siellä jo edellisellä viikolla. Tuollaisesta taudista ei vaivauduttu varoittamaan muita. Nuorempi oksensi vain sen kerran mikä löytyi sängystä. Vanhempi poika sairasti yhden vuorokauden.

Meillä vanhemmilla se oli paljon pahempaa. Minä oireilin maanantai illasta perjantaihin. Keskiviikkona tauti tuntui jo loppuvan mutta se piti vain pikku tauon. Ex vaimo sairasti ti-to. Onneksi oli kaksi vessaa, muuten olisi ollut inhottavaa siivottavaa. Jollakin ihmeellä hoidettiin se viikko lapset kotona. Ne kun olivat jo sairastaneet taudin niin olivat ihan virkeitä.

Silloin annettiin niille rajattomasti ruutuaikaa. Lasten elokuvia saivat katsoa ihan niin paljon kuin halusivat. Me sentään ruokittiin ne ja pidettiin muutenkin elossa vaikka varsinkin minusta tuntui että teen kuolemaa. Että jos ja kun aikuinen olet kipeä ja tautisi on tarttuva niin pysy kotona. Nämä ns. työn sankarit on kaikkein pahimpia tautien levittäjiä.

Vierailija
6/6 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene muualle valittamaan. Mun lapset 1 ja 3 luokka menee maanantaina kouluun ja piste.

Talvisin on aina flunssa eikä niitä voi estää.

Joo ja joskus se flunssa on ärhäkämpää sorttia. Kasarin ihan alussa 81 tai 82 meidän luokalle tuli 5 tai 6 oppilasta. Sori kun en muista ihan tarkasti mutta tuosta on jo aikaa. Kuitenkin opettaja joka oli myös ns. luokanvalvoja kysyi tässäkö te olette kaikki? Meitä oli normisti jotain 30 oppilasta. Sanoi että menkää kotiin koulu on tältä päivältä peruttu.

Minä, minä tyypit tekee aina kuten minä, minä haluaa. Viis siitä jos vaikka 20 tai 30 ihmistä saa kuumeen joka kaataa sänkyyn. Sehän ei ole minä, minä ihmisen ongelma. Varsinkin lapsesta minä, minä ihminen haluaa niin eroon että ihmettelen miksi on tehnyt sen lapsen? Nythän on monilla itku ja parku kun lapsi/lapset/teinit on kotona etäkoulussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi