Ole totaalisen väsynyt
Töissä on älyttömän raskasta ja kotona mies haukkuu. Soitin miehelle ja muistutin, että auto pitäis kohta katsastaa. Heti alkoi haukkuminen tekemättömistä töistä ja hän alkoi huutamaan (siis todella huutamaan), että minä saan katsastuttaa auton. Katsastus jännittää minua kovasti, koska en ole siellä koskaan ollut, joten yritin kysellä, eikö mies vois sen tehdä, mutta lisää huutoa seurasi siitä, kuinka en tee mitään. Pesen pyykit, teen ruuat, hoidan lapset, siivoan yleensä ihan yksin. Nyt kun mies on lomalla auttoi mattojen puistelussa ja siiitä saan nyt kuulla. Miehn mielestä en tee mitään muuta kuin makaan sohvalla. Iltaisin, kun hommat on hoidettu todellakin istun sohvalla ja saatan jopa katsella televisiota, kun en muuta jaksa.
Kyyneleet tulivat silmiin puhelun jälkeen. Johtuu varmaan tästä väsymyksestä. Ensi viikolla alkaa onneksi loma, kun vaan jaksais vielä muutaman päivän. Mutta välillä tuntuu tosi ylivoimaiselta.
Helpotti hieman kun kirjoitin tänne.
Kommentit (10)
Mutta jännittää se silti ja jotenkin ei nyt vaan ole voimia mihinkään ylimääräiseen. Vien auton katsastukseen, kun saan taas koottua itseni kasaan.
Puhti vaan loppuu nykyisin jo kesken työpäivän. Ennen jaksoin sentään kotiin asti ja sitten pakotin itseni tekemään kotihommia ja laikkimään lasten kanssa. Mutta sitten kun lopulta istahdin sohvalle, oli voimat täysin loppu. Nyt saan pakottaa itseni jo jaksamaan työpäivän loppuun. Välillä sujuu hetki paremmin ja sitten olen taas ihan naatti.
Vierailija:
Ajat vain auton sinne, loppu sulle neuvotaan kyllä.
Vähitellen se on tähän mennyt. Jos yritän sanoa asiasta, siitä tulee vaan kamala riita. Enkä jaksa enää edes riidellä. Sanon vähän vastaa, mutta hiljenen sitten. En halua enää riidellä lasten kuullen.
Vierailija:
Miksi olet alistunut tiskirätiksi? Miksi annat miehesi kohdella itseäsi noin epäkunnioittavasti?
ansaitset parempaa kohtelua mieheltäsi, sano hänelle ettet pidä siitä tavasta jolla hän sinua kohtelee (sano se asiallisesti ja tyynesti) ja että odotat että hän parantaa tapasi. Kysy miksi hän katsoo oikeudekseen kohdella sinua sillä tavoin. eihän ihmistä, jonka pitäisi olla elämän tärkein kanssakulkija ja kumppani, sovi tuolla tavoin kohdella. Eihän ystäviäkään noin kohdella!
mutta tiskit ja muut jää minulle. Tekee hän kaikenlaisia ulkohommia, mitkä itseä huvittaa (omakotitalo), mutta esim. ruohonkin olen minä leikannut tänä kesänä.
Mutta sanominen on turhaa, mies tekee sen mitä huvittaa. Luulen kyllä, että hoitaa katsastuksen, jos minä en sitä tee, mutta syyllistää siitä pitää minua ensin kunnolla.
ap
Vierailija:
ÖÖ no jos noin mulla niin sanosin että tsori sä teet kaiken tän koska oot lomalla ja katsotaan sit että onnistutko yhtä hyvin.
Itse jäin tänään kotiin nukkumaan, en vaan jaksanut mennä töihin...eikä ole edes huono omatunto, mies töissä ja lapsi hoidossa.
Olen joskus yrittänyt, kun lapset eivät ole paikalla, puhua asiasta oikein kunnolla. Mies hiljenee hetkeksi ja sanoo jotain vastaa, yrittää laskea leikkiä ja jos jatkan puhumista, alkaa syyttämään minua jostain. Yleensä ne syytökset ovat sellaisia, joihin itse vielä syylistyy. Hän valittaa koko ajan epäkohdista. Esim miksi tuossa lattialla on roska? mutta ei poimi roskaa pois. Sitten kun vastaan, että vois ottaa itse roskan pois, alkaa huutamaan, että minä valitan koko ajan. Minun mielestä hän oli se joka alkoi valittamaan ensin.
Mutta olen kysynyt, miksi hän kohtelee minua huonommin kuin vihamiestä, vastaus en ole saanut. Näistä keskusteluista tulee vaan paha olla, yleensä itku silmään. JOten olen kai osittain antanut periksi.
ap
Vierailija:
ansaitset parempaa kohtelua mieheltäsi, sano hänelle ettet pidä siitä tavasta jolla hän sinua kohtelee (sano se asiallisesti ja tyynesti) ja että odotat että hän parantaa tapasi. Kysy miksi hän katsoo oikeudekseen kohdella sinua sillä tavoin. eihän ihmistä, jonka pitäisi olla elämän tärkein kanssakulkija ja kumppani, sovi tuolla tavoin kohdella. Eihän ystäviäkään noin kohdella!
mutta töissä on kiire, enkä voi jättää työkavereita pulaan. On tällä viikolla sellaisia juttuja, että en voi olla pois. Kärsisin itse poissaolosta myöhemmin, kun en osaisi tehdä asioita, joita pitäis opetella tällä viikolla.
ap
Vierailija:
Itse jäin tänään kotiin nukkumaan, en vaan jaksanut mennä töihin...eikä ole edes huono omatunto, mies töissä ja lapsi hoidossa.
Olet hyvää vauhtia uupumassa pahemman kerran. Vaikutat jopa masentuneelta ja miehesi vaan purkaa omaa pahaa oloaan ja väsymystään sinuun.
Minä kävelisin jo lääkäriin ja ottaisin saikkua tuossa tilassa.
Sallisiko rahatilanteenne ulkopuolisen avun hankkimista, jotta teidän ei tarvitsisi riidellä ihan vain väsymyksen vuoksi?
Miehesi kaipaa potkun persauksilleen.
Jotenkin sain niistä hieman voimaa ja päätin vielä kerran yrittää vaikuttaa mieheen ja kirjoittaa hänelle kirjeen. Joskus vuosia sitten olen yrittänyt samaa. Silloin sillä ei ollut vaikutusta. Mies luki kirjeen, eikä sanonut mitään. Mutta yritän vielä kerran.
Yritän jaksaa töissä vielä muutaman päivän ja sitten alkaa kesäloma. Kesäloman jälkeen, kun palaan töihin, jotain on tapahduttava. En jaksa stressiä sekä kotona että työpaikalla.
Ajat vain auton sinne, loppu sulle neuvotaan kyllä.