Oletko koronan takia etätöissä, miltä työ tuntuu?
Miten sujuu työpäiväsi, millä alalla? Olen etätyössä, neuvovaa työtä. Kaikenlaista koetetaan... jumppaamaan välillä ja vaikka mitä työhyvinvointia. En koe tarvitsevani. Mikäs tässä, tekee työpäivän ja lopettaa päivän. En tarvi webinaareja tai sosiaalista mediaa. Kuinka sinulla?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Kokoustamisten määrä räjähti, kun nyt kaikilla on muka enemmän aikaa 🙄. Väsyneempi olo on työpäivän jälkeen, kun tauotus ei ole oikein hanskassa vielä eikä etätyön aikana tule käytyä ulkona samoin kuin normiaikana. Asiantuntija työtä teen.
No asiantuntija, mitä työtä teet? vai teetkö asiantuntijatyötä?
Sellaista ohjaustyötä, asiakaspalvelua. Nyt määrätty etätyöhön ja jo jurppii.
Kyllä työssä parasta on tavata asiakkaat kasvokkain. Eikä nyt ole juuri mitään tarjottavaakaan, eli soittelut aika turhia. Sais koronan ja pääsis sen jälkeen ihmisten ilmoille 🙄
Tykkään, saan paljon enemmän aikaan. Toivon ikuista koronaa.
Olen esimies ja ollut koko viikon puhelimessa, yksi elämän rankimpia työviikkoja, mutta myös samalla todella mielenkiintoista. Olen todella kiitollinen ja onnellinen työstäni.
Tekniikka ei aina toimi niin kuin pitäisi ja menee hermo.
Muuten kiva kun ei tarvi juosta koko ajan paikasta toiseen. Tää pakottaa vihdoin viimein työnantajan ymmärtämään, että liveläsnäolo ei ole työn teon kannalta ollenkaan oleellista vaan se mitä saa aikaan.
Työergonomia on ihan hanurista tuossa keittiön pöydän äärellä. Pientä hankaluuttaa aiheuttaa myös se, että toimistolla on käytössä kaksi isoa näyttöä ja kotona vain läppäri.
Muuten menee ihan loistavasti. Kaikki toimii ja saan paljon enemmän aikaan yksin kotona kun toimistolla 40 henkilön avokonttorissa.
Vierailija kirjoitti:
Työergonomia on ihan hanurista tuossa keittiön pöydän äärellä. Pientä hankaluuttaa aiheuttaa myös se, että toimistolla on käytössä kaksi isoa näyttöä ja kotona vain läppäri.
Muuten menee ihan loistavasti. Kaikki toimii ja saan paljon enemmän aikaan yksin kotona kun toimistolla 40 henkilön avokonttorissa.
Mulla sama tilanne muuten, mutta työpaikalla yksi iso näyttö. Yritän tauottaa enemmän kuin normaalisti, sillä niskat menee muutoin ihan jumiin. Mutta ihanaa kun voi koko päivän pyöriä verkkareissa ja meikkaamatta. Aamuruuhkiinkaan ei mene aikaa, joten kyllä tämä vaihtelusta käy.
Toivottavasti ergonomia toimii ja saatte siellä paljon kehitettyä.
t. Eräs eturintamalta, vaaran yöhykeasiakkaiden parista, painaen pitkää päivää paikan päällä
Vasta puolitoista päivää takana. Pidemmän päälle tulisi live kontakteja ikävä, tykkään työssäni eniten ihmisten kanssa tekemisestä ja yhdessä asioiden ratkomisesta.
Työhön kuitenkin sisältyy myös paljon keskittymistä vaativaa puurtamista ja se on paljon miellyttävämpää yksin kotona villahousuissa. Työmatkani on myös normaalisti 1h 10min per suunta julkisilla+kävellen, joten saan todella ison kimpaleen elämääni takaisin etäpäivinä.
Yhteydenpito muihin ja työn jakaminen ottaa vielä aikansa kehittyä, kun toimisto on tottunut tapaan, jossa vaan kävellään toisen luo keskeyttämään ja pidetään spontaaneja kahvitauosta laajentuvia palavereja.
Toivon, että opitaan ja että saisin pandemian jälkeenkin tehdä 1-2 päivää viikosta etänä.
En ole, teen ihan oikeita töitä. Hyvältä tuntuu kun taas muistaa että ilman omaa työpanosta ei tämäkään maa pyöri.
Ei toimi minulle. Olen käytännössä kiinni tietokoneessani ja ergonomia on kotona ihan hanurista, Sen minkä voittaa hiljaisuudessa menettää selkä-ja hartiakivuissa. Hommat on voinut tehdä jo pitkään etänä, jos vain haluaa, minä en ole halunnut. Menettää sosiaaliset kontaktit päivän aikana ja tipahtaa aikatavalla siitä, mitä työpaikalla oikeasti on meneillään.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista ohjaustyötä, asiakaspalvelua. Nyt määrätty etätyöhön ja jo jurppii.
Kyllä työssä parasta on tavata asiakkaat kasvokkain. Eikä nyt ole juuri mitään tarjottavaakaan, eli soittelut aika turhia. Sais koronan ja pääsis sen jälkeen ihmisten ilmoille 🙄
Samoin. Olen tehnyt jonkin verran etätyötä ennenkin, minkä ansioista laitteet ja yhteydet ovat kohtuullisen toimivat eikä niiden kanssa tarvitse tuskailla. :yt ovat asiakastapaamiset jääneet kokonaan. Paras olisi tavata kasvokkain, eikä skype siinä paljon auta. Papereitakin käsitellään, ja nyt asiakkaat lähettävät ne paperipostissa tai ottavat kuvan säjköpostiin. Pitäisi skannata, mutta eihän asiakkaat sitä osaa tai voi tehdä, kun kirjastot ovat kiinni.
Ergonomia koheni 100% kun toin kotiin työpaikalta tuolin.
Kokoustamisten määrä räjähti, kun nyt kaikilla on muka enemmän aikaa 🙄. Väsyneempi olo on työpäivän jälkeen, kun tauotus ei ole oikein hanskassa vielä eikä etätyön aikana tule käytyä ulkona samoin kuin normiaikana. Asiantuntija työtä teen.