Mitä tää on STM kehoittanut sairaanhoitopiirejä salaamaan tartuntojen määrän?
Siis ihan oikeesti mitä vattua!
https://twitter.com/STTuutiset/status/1240669684875300865
Kommentit (10)
Turkissa tiedotetaan kerran päivässa tartuntojen määrä ja kuolleiden määrä.
Suomalaisten terveydenhoitobyrokraattien toiminta todellakin vastaa odotuksia. Kiinalaisetkin taitaa olla fiksumpia kuin STM.
Ihan perseestä... Tois enemmän rauhaa ku tietäisi missä mennään.. Varsinkin näin riskiryhmään kuuluvana olis hyvä tietää koska pitää kokonaan lakata esim käymästä kaupassa.. Tällä hetkellä pakko käydä itse kaupassa.. Harmi ku maaseudulla oikein oo niitä kotiinkuljetus palveluita..
suomessa kerrottiin aluksi tosi yksityiskohtaisesti kuka ja minkä ikäinen ja mitä sukupuolta ja missä asui ja mistä sai, mikä ehkä antoi kuvan että ihmiset ansaitsee tietää mutta mitä enemmän tartuntoja tulee, sitä epärelevantimpaa se on tietää. kuolemista ilmoitetaan ja myös jos teholla loppuu paikat mutta tähänhätään muulla kuin peruskatsauksella (keskimääräinen ikä jne) ei ole merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan perseestä... Tois enemmän rauhaa ku tietäisi missä mennään.. Varsinkin näin riskiryhmään kuuluvana olis hyvä tietää koska pitää kokonaan lakata esim käymästä kaupassa.. Tällä hetkellä pakko käydä itse kaupassa.. Harmi ku maaseudulla oikein oo niitä kotiinkuljetus palveluita..
Ehkä maaseudulla ei myöskään tartuntariski lähimainkaan niin suuri kuin isossa kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siellä kaupassa kannata muutoinkaan päivittäin ravata. Tee parin viikon tai jopa kuukauden ostokset kerralla.
Periaatteessa ihan sama kuinka monta sairastuu jne. Mitä ihmettä ihmiset tekee noilla tiedoilla. Sairaita pn kuten tavallisessa flunssassa tai influenssassakin olevia. Ihmisiä myös kuolee päivittäin. Mä elän elämääni samalla lailla kuin aiemmin. Sairaana olen poissa ihmisten ilmoilta ja terveenä töissä.
Yksi hyvä syy lakata raportoimasta noita lukuja on se, että kuilu niiden ja todellisuuden välillä kasvaa koko ajan. Lukujen antaminen julkisuuteen ei anna kellekään yhtään parempaa kuvaa tilanteesta ja synnyttää vääriä käsityksiä.
No, haloo. Tartuntojen määrän kertomista tuossa ei kielletä, vaan tehohoitoon joutuneiden määrä.
Yritetään vähentää paniikkia, mutta tämä salailu vain lisää sitä. 😐