Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä vannoutunut vegaaniruuan vihaaja

Vierailija
20.03.2020 |

Mitä vegaaniruokia olet kokeillut? Oletko kokannut näitä itse vai käynyt ravintolassa syömässä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sekasyöjätkin ostavat valtavia määriä esim. kauramaitoa hyvän säilyvyyden takia. Moni on sanonut, että se on parempaa kuin lehmänmaito.

Vierailija
2/15 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sekasyöjätkin ostavat valtavia määriä esim. kauramaitoa hyvän säilyvyyden takia. Moni on sanonut, että se on parempaa kuin lehmänmaito.

paitsi maitoa se ei ole. Vai missä kauralla on nisät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa oli ruokahyllyt tyhjänä, paitsi mifua ja vastaavia löytyi. Samaten gluteenittomat tuotteet jäivät hyllyyn.

Aito tarve näköjään karsii ideologian

Vierailija
4/15 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni, joka vegaaniruokaa haukkuu ei tosiaan ole ikinä edes kokeillut kunnon vegaaniruokaa vaan luulevat, että se on pelkkästään papuja ja porkkanaa, jotka sitten huuhdotan alas soijamaidolla.

Vierailija
5/15 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi söisin vegaanisesti kun en ole vegaani?

Ja näiden tuputusten jälkeen vegaani itkee miksi heitä vihataan

Vierailija
6/15 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa oli ruokahyllyt tyhjänä, paitsi mifua ja vastaavia löytyi. Samaten gluteenittomat tuotteet jäivät hyllyyn.

Aito tarve näköjään karsii ideologian

Itse ole kasvissyöjä, mutta pidän myös paljon vegaanituotteista. On ollut mukavaa kun omia lemppareita saa kaupasta vieläkin helposti. Gluteenittomat tuotteet ovat kalliita Ja osa vegaanituotteista on kalliita, joten tämä varmaan selittää aika pitkälti sen miksi ovat jääneet viimeisinä hyllyyn.

Vierailija
7/15 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi, et söisi vegaanisesti silloin tällöin? Vaihtelua ruokavalioon. 

Vierailija
8/15 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä täkiä ne nisät on sulle niin tärkeitä?

Vierailija
9/15 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä täkiä ne nisät on sulle niin tärkeitä?

koska maitoa ei tule mulkun päästä vaikka joku näin kertoisikin

Vierailija
10/15 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä vegaaniruokaa vihaa pelkästään vegaaneja.

Vierailija
11/15 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi, et söisi vegaanisesti silloin tällöin? Vaihtelua ruokavalioon. 

Syön paljon monipuolisemmin kuin yksikään vegaani. 

Vierailija
12/15 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaisin kysymykseen eli onko joku lihari kokeillut vegaaniruokia ja todennut ne pahanmakuisiksi vai onko takana joku periaate, miksi ette halua edes kokeilla?

Vierailija
13/15 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vihervasemmisto heittää aina heti tuon viha-vaihteen päälle. Kukaan varmaan vihaa mitään ruokaa. Miksi vegaanit vihaa lihansyöjiä?

Vierailija
14/15 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vihervasemmisto heittää aina heti tuon viha-vaihteen päälle. Kukaan varmaan vihaa mitään ruokaa. Miksi vegaanit vihaa lihansyöjiä?

No kyllä mä olen ainakin nähnyt näitä pupunruokaa ja muita kommentteja. Useimmat vegaanit eivät syö lihaa koska vihaavat eläinrääkkäystä, mutta kyllä useilla vegaaneilla on silti perheenjäseniä ja ystäviä jotka syövät lihaa, joten tuskinpa voi suoraan sanoa että vegaanit automaattisesti vihaavat kaikkia  lihansyöjiä. 

Vierailija
15/15 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vihaisin mitään vegaaniruokaa?

En vihaa edes vegaaneja, pidän heitä vain helposti harhaanjohdateltavina, ja vähän yksinkertaisina, oman ideologiansa tai aatteensa orjina. He eivät ajattele omilla aivoillaan, vaan ovat korvanneet sen "näin olet hyvä vegaani" -ohjeilla. Tämänkaltainen ajattelemattomuus ei koskaan johda pidemmällä aikavälillä mihinkään hyvään.

Totta kai olen syönyt vegaanista ruokaa, lähes joka päivä. Hyvin usein höyrytän kasviksia lisäkkeeksi esimerkiksi, olenhan sekasyöjä. Ymmärrän myös erittäin hyvin eettisen puolen esimerkiksi lihan tuotannossa. Itse olen useasti käynyt tervehtimässä lehmiä, jotka tuottavat juomani maidon ja osan syömästäni lihasta -- Suomessa kun naudanlihatuotannossa käytetään lypsykarjaa, ei erillistä hormoneilla pumpattua "lihakarjaa" kuin eräissä muissa maissa.

Kuinka moni vegaani on käynyt edes tavallisella maatilalla? Ei moni. Useimmille heistä vesi tulee hanasta, raha seinästä, ja ruoka ruokakaupasta; ja muut kuin heidänlaisensa ihmiset ovat heille automaattisesti pahoja, syyllisiä kaikkeen pahuuteen. Ja sitten meitä sekasyöjiä haukutaan ahdasmielisiksi...