Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok käydä vanhemmilla?

Vierailija
20.03.2020 |

Eivät ole kipeitä näkyvästi, mutta silti mietin onko järkevää. Siellä käy muutkin sisarukset ja kaikki käy töissä sekä yhdellä sisaruksella lapset eivät ole tervettä päivää nähneet moneen kuukauteen. Itse en ole mennyt mukaan, mutta kumppani käy vanhemmillaan.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona voi tavata parin metrin etäisyydellä, istua vaikka terassilla.

Vierailija
22/37 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkona voi tavata parin metrin etäisyydellä, istua vaikka terassilla.

Ravintolan terassille ei kyllä kannata mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanemmat yli 70 v.et voi käydä.

Ei ihminen kuole yksinäisyteen kun televisio, puhelin, lehdet

Mutta coronaan kuolee.

Vierailija
24/37 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vanemmat yli 70 v.et voi käydä.

Ei ihminen kuole yksinäisyteen kun televisio, puhelin, lehdet

Mutta coronaan kuolee.

Kotona olevalta yli 70 vuotiaalta luultavasti ei saa tartuntaa ellei siellä monet käy, mutta nuoremmilta työiköisiltä suurella todennäköisyydellä saa joten ei todellakaan kannata nuorempia vanhempia tavata suojellakseen itseään ja perhettään.

Vierailija
25/37 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä on kaksikin perussairautta, jonka vuoksi on kyllä riskiryhmää.

Äitini on vielä täysin työelämässä ja työkseen tapaa paljon ihmisiä. Hän on varmaan viimeisiä, jotka töistä pois komennetaan. Hoitoala.

Vierailija
26/37 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi käydä. Vanhukset kuolee enemmin koronaan kuin ikävään. 

En puhunut vanhuksista. Isovanhemmat sitten erikseen, vanhemmat ovat työikäisiä ja töissä käyvätkin asiakkaiden luona.

Ja lähinnä ajattelin niin, että sieltä sen taudin meille saa. Kumppanin vanhemmat ja sisarukset tekemisissä ihmisten kanssa ja ihmisten kodeissa työn puolesta. Lapset ja kumppani itse etähommissa kotona.

Älä mene. Teillä on mahdollisuus karsia kontaktit minimiin, tehkää se. Mahdolliset tartuntareitit moninkertaistuvat kun mukaan lasketaan kumppanin vanhempien ja sisarusten kontaktit.

Vierailija
27/37 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos ne omat iäkkäät vanhemmat haluavat lapsiaan kylään? Niin kuin ennenkin. Mun vanhemmat on tällaisia. Me puhuttiin ihan rehellisesti mitä siitä voi seurata kun me lapset käydään edelleen töissä ja he itse kaupassa noin kerta viikkoon. He hyväksyvät oman kuolemansa ja mieluummin tapaavat meitä nyt. Viimeinen vuosi on oman isän kanssa ollut sellainen että milloin tahansa tulee se lähtö. Tähän asti selvitty säikähdyksellä. Kipeänä emme tietenkään mene kylään.

Vierailija
28/37 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidillä on kaksikin perussairautta, jonka vuoksi on kyllä riskiryhmää.

Äitini on vielä täysin työelämässä ja työkseen tapaa paljon ihmisiä. Hän on varmaan viimeisiä, jotka töistä pois komennetaan. Hoitoala.

Häntä ei todellakaan kannata tavata.

Vierailija
29/37 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään pätevää syytä kyläilylle tässä. Jos joku tarvitsee ruokaa se viedään oven taakse ja muuten puhelut riittää.

Vierailija
30/37 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikuisten ihmisten pitää kestää vähän ikävää. Soitella voi kuitenkin vaikka joka päivä. Mä aion tavata äitiäni 1-2 viikon välein käymällä yhdessä lenkillä. Kahville en hänen luokseen mene toistaiseksi.

Vierailija
31/37 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhemmat eivät ole mitenkään erityisasemassa tässä. Aivan samalla tavalla voivat levittää tautia kuin muutkin. Vanhempia ei myöskään pidä tavata vain siksi, että vanhemmat haluaa tai itse haluaa.

Vierailija
32/37 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos ne omat iäkkäät vanhemmat haluavat lapsiaan kylään? Niin kuin ennenkin. Mun vanhemmat on tällaisia. Me puhuttiin ihan rehellisesti mitä siitä voi seurata kun me lapset käydään edelleen töissä ja he itse kaupassa noin kerta viikkoon. He hyväksyvät oman kuolemansa ja mieluummin tapaavat meitä nyt. Viimeinen vuosi on oman isän kanssa ollut sellainen että milloin tahansa tulee se lähtö. Tähän asti selvitty säikähdyksellä. Kipeänä emme tietenkään mene kylään.

Mutta se taudin leviäminen pitäisi nyt pysäyttää että saadaan laskettua huippua jotta meidän sairaanhoidon kapasiteetti riittää. Kaikki ei kriittiset kontaktit pitää minimoida, se on ollut ihan suora ja selkeä ohje. Kaikkien pitää minimoida lähikontaktit ja pysyä kotona. Kuka vaan voi saada sen taudin kaupasta ruokaostoksilla. Saksassa on jo kielletty alle kahden hengen tapaamiset ja Etelä-Euroopassa on siirrytty käytännössä kaikissa maissa ulkonaliikkumiskieltoon, eikä näitä päätöksiä oikeasti tehdä kevyin perustein kun ne romuttavat koko yhteiskunnan etenkin kun koko maailmantalous on jo valmiiksi kriisissä. Nyt ei ole vaihtoehtoja. Jokainen kontakti altistaa taudin leviämiselle. Pysykää kotona ja olkaa yhteydessä videopuheluilla ja puheluilla. Kaikkien on nyt ymmärrettävä tämä.

Vierailija
33/37 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt, koska vanhempani ovat alle 70v, molemmat eläkkeellä, eikä heidän luonaan käy ikinä ketään muita kuin minä ja lapseni. Minä olen lasteni kanssa kotona, eikä käydä muualla kuin kaupassa kerran viikossa.

Vierailija
34/37 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käynyt, koska vanhempani ovat alle 70v, molemmat eläkkeellä, eikä heidän luonaan käy ikinä ketään muita kuin minä ja lapseni. Minä olen lasteni kanssa kotona, eikä käydä muualla kuin kaupassa kerran viikossa.

Tuo on hyväksyttävä tilanne, mutta jos useampia ihmisiä käy ja töissä käyvät tahoillaan, lisäksi kauppareissut ym niin alkaa olla tartuntariskiä melkoisesti.

Vierailija
35/37 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi käydä jos siellä käy muita tai käyvät töissä. Sovittiin kaikki toimintamallit miehen kanssa, ihmisten tapaaminen vain ulkona etäisyydellä ja kaupassakäynti pari kertaa viikossa. Nyt jo kävi vanhemmillaan kylässä vaikka tietää, että siellä käy muita vieraita ja ovat tavanneet kipeenä olevia sukulaisia. En aio nukkua hänen vieressään kahteen viikkoon. Ei ole ensimmäinen kerta, kun tahallaan loukkaa rikkomalla luottamuksen. Välillä mietin mikä järki tässäkin on.

Vierailija
36/37 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi käydä jos siellä käy muita tai käyvät töissä. Sovittiin kaikki toimintamallit miehen kanssa, ihmisten tapaaminen vain ulkona etäisyydellä ja kaupassakäynti pari kertaa viikossa. Nyt jo kävi vanhemmillaan kylässä vaikka tietää, että siellä käy muita vieraita ja ovat tavanneet kipeenä olevia sukulaisia. En aio nukkua hänen vieressään kahteen viikkoon. Ei ole ensimmäinen kerta, kun tahallaan loukkaa rikkomalla luottamuksen. Välillä mietin mikä järki tässäkin on.

Luottamus parisuhteessa olisi tärkeää. Missähän muissa asioissa luottamusta rikkoo...

Vierailija
37/37 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhia yhteiset sopimukset tai hänen lupaukset. Voi vaikuttaa nyt pieneltä asialta, mutta näitä tulee varmasti muissakin asioissa.

Lisäksi sinun on itse aika turha välttää kontakteja jos mies käy ympäriinsä ja tulee sitten kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi