Autetaan lääkäreitä ja hoitajia
Meidän puolesta taistelevia lääkäreitä ja hoitajia täytyy auttaa. Heillä ei ole vaihtoehtoa, laki pakottaa töihin. Heiltä käytännössä poistetaan ihmisoikeudet tulevien viikkojen aikana ja työpäivät voivat olla 18 tuntia pitkiä. Tuollaiset vuorot ovat äärimmäisen raskaita henkisesti ja fyysisesti.
He vaarantavat oman terveytensä ja mahdollisesti elämänsä.
Näillä ihmisillä on kotona puoliso, pieniä lapsia ja omia iäkkäitä vanhempia. Lapset joutuvat olemaan ilman äitiä tai isää.
Pyydän, pysykää kaikki kotona, katkaistaan tartuntaketjut. Olkaa kilttejä.
Kommentit (45)
Ystäväni on sairaanhoitaja, hänellä on kaksi koiraa ja murehtii nyt miten koirat selviävät pitkistä päivistä yksin. Hänellä ei ole tuttuja uudella paikkakunnalla. Auttaisin itse, mutta välimatka on pitkä. Nyt poikkeustilassa laki ilmeisesti estää hoitajien irtisanoutumisen.
Miten yksinhuoltajat selviävät pitkistä päivistä, jos ei ole esimerkiksi tukiverkostoa? Pitääkö päiväkoti lapsia koko päivän, ihan kauhea tilanne.
No eiköhän kaikilla kuulu olla joku suunnitelma lasten hoitoa tai lemmikkejä varten. Sitten ei kuulu tehdä lapsia tai ottaa lemmikkiä jos ei niistä pysty huolehtimaan.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni on sairaanhoitaja, hänellä on kaksi koiraa ja murehtii nyt miten koirat selviävät pitkistä päivistä yksin. Hänellä ei ole tuttuja uudella paikkakunnalla. Auttaisin itse, mutta välimatka on pitkä. Nyt poikkeustilassa laki ilmeisesti estää hoitajien irtisanoutumisen.
Missä päin ystäväsi asuu? Auttaisin mielelläni juuri jossain tällaisessa. Olen työkyvytön sh ja koen älyttömän suurta syyllisyyttä juuri nyt, kun en ole jakamassa työtaakkaa kollegoiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kollektiivinen palkanalennus KAIKILLE muille ja ne rahat ohjataan hoitoalan henkilöiden palkankorotuksiin. Ehdotan noin 3%.
Ei huono ehdotus!
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän kaikilla kuulu olla joku suunnitelma lasten hoitoa tai lemmikkejä varten. Sitten ei kuulu tehdä lapsia tai ottaa lemmikkiä jos ei niistä pysty huolehtimaan.
Aivan. Eli olisi pitänyt tietää että tällainen tilanne voi joskus tulla. Hoitajilla ei ole oikeutta perustaa perhettä tai ottaa lemmikkejä, kun voi ehkä joskus joutua pakkotöihin. Miten voitte ajatella että ammatin takia ei ole oikeutta normaaliin elämään. Kiitos arvostuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin ystäväsi asuu? Auttaisin mielelläni juuri jossain tällaisessa. Olen työkyvytön sh ja koen älyttömän suurta syyllisyyttä juuri nyt, kun en ole jakamassa työtaakkaa kollegoiden kanssa.
Hän asuu nyt Oulussa. Ihanaa että ajattelet noin, mutta ei ole syytä kokea syyllisyyttä. Kiitos kauniista ajatuksesta.
Kiitos tästä ketjusta ja näistä kommenteista. Paremmalla mielin katse kohti tulevaa. Ollaan tässä yhdessä! Suomi on maailman onnellisin maa. Nyt tsempataan ja pidetään kiinni kaikesta siitä mikä on Suomessa hyvää ja säilyttämisen arvoista <3
Terveisin hoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin vanhuksia lukuunottamatta ihmiset toimivat aivan täysin hallituksen ohjeistuksen mukaan. Hallituksen ohjeistuksen mukaan saa ulkoilla ja käydä kaupassa.
No ei kyllä toimi ainakaan Vantaalla! Jokapaikassa oli eilen illalla nuorisojengejä ja lapsilaumoja.
Nyt odotetaan vanhemmilta tiukkoja rajoja. Välttämättömät asiat voi hoitaa, mutta lapsia ja nuorisoa ei voi päästää iltaisin kokoontumaan. Tämän rajoittaminen ole poliisin tehtävä, vaan vanhempien.
Nyt kaikki ottamaan vastuu omasta osuudesta, että suomen tilanne ei pääty katastrofiin, joka jää yksin lääkäreiden ja hoitajien harteille.
Ei ihan noinkaan. Vantaan kokoisessa kylässä on taatusti lauman verran nuorisoa, joiden vanhemmista ei ole vaikka muut hyppisivät tasajalkaa.
Kuten sanot, jokaisen on tehtävä osansa. Hallituksen on määrättävä poliisi sakottamaan asiattomasta oleilusta, ja poliisin on tehtävä se.
Ne, joiden huligaanivanhemmat eivät usko puhetta: ottakaa pois auton ja huushollin avaimet näiltä. Vähenee se hyppääminen.
Sitten viimeistään ihmiset ymmärtävät, kun tulee ulkonaliikkumiskielto. Nyt olisi vielä mahdollisuus viettää seminormaalia elämää. Tällä menolla pari viikkoa ja sitten on turha itkeä menetettyjen mahdollisuuksien perään.
Olipa ihanan notkea hoitaa Yle Itä-Suomen uutispätkässä juuri pukeutumassa suojapukuun!
Meille nyt itse asiassa ehdotettiin 7 päivän työviikkoja, mutta emme tule siihen suostumaan.
terveyskeskuslääkäri sieltä jostain, ei uudeltamaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai oikein viedään ihmisoikeudet...
Niin, lain nojalla meidät pakotetaan töihin. Vieläpä puutteellisilla suojavarusteilla.
Kerro, olisitko itse valmis menemään suljettuun tilaan koronapotilaiden kanssa ilman riittäviä välineitä. Saisit tehdä töitä pakotettuna kellon ympäri.
Vaikka miten paljon pelottaa tai oma ja läheisten terveys huolettaa, töihin on mentävä.
En menisi.
Näin tavallisen ihmisen silmin on pelottavaa mennä ruokakauppaan ja siellä on terveitä tai lieväoireisia ihmisiä. Puhdistan ostokset hysteerisenä ja käyn suihkussa pelkän kaupan jälkeen.
Sairaalassa hoitaja voi joutua hoitamaan kymmeniä huonokuntoisia koronapotilaita. En pystyisi siihen. Miten pitää huoli että ei vie kotiin virusta omille läheisilleen? Mitä jos sairastuu tietämättään ja tartuttaa perheensä ja joku kuolee. Olen niin pahoillani että joudutte tuollaisen keskelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, lain nojalla meidät pakotetaan töihin. Vieläpä puutteellisilla suojavarusteilla.
Kerro, olisitko itse valmis menemään suljettuun tilaan koronapotilaiden kanssa ilman riittäviä välineitä. Saisit tehdä töitä pakotettuna kellon ympäri.
Vaikka miten paljon pelottaa tai oma ja läheisten terveys huolettaa, töihin on mentävä.
NO kerroppa miten sut pakotetaan menemään?poliisi aseen kanssa?
ei mitenkään, vetäse vaikka kännit ja mee baariin istumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikössäni jokaiselle hoitajalle on määrätty tehtävä ja sijoituspaikka. Kyllä töihin on pakko tulla. Jos irtisanoudun tänään, laki pakottaa minut työskentelemään koko epidemian ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikössäni jokaiselle hoitajalle on määrätty tehtävä ja sijoituspaikka. Kyllä töihin on pakko tulla. Jos irtisanoudun tänään, laki pakottaa minut työskentelemään koko epidemian ajan.
Ei sinua kukaan hae töihin, ja vielä vähemmän jos olet humalassa vaikka.
Eli miten niin pakko mennä töihin?
Kyllähän nopeusrajotuksiakin on,vaan ei kukaan pakota niitä noudattamaan.
joten lopeta itkeminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinua kukaan hae töihin, ja vielä vähemmän jos olet humalassa vaikka.
Eli miten niin pakko mennä töihin?
Kyllähän nopeusrajotuksiakin on,vaan ei kukaan pakota niitä noudattamaan.
joten lopeta itkeminen
En ole itkenyt. Ammattietiikkani ja työmoraalini estävät toimimasta pelkurimaisesti. Minä olen menossa tekemään työni. Tiedän että se tulee olemaan todella raskasta ja tiedän että kaikkia ei pystytä pelastamaan.
Istu sinä kalsareissasi ja ryyppää. Kaltaisiasi välinpitämättömiä idiootteja on aivan liikaa ja siksi olemme kohta pulassa.
Itse olen lähihoitaja,työskentelen nykyään eri alalla. Vihaan hoitotyötä. Menen mieluummin vaikka vankilaan, kuin lähtisin hoitamaan näitä itseäni halveksivia vanhuksia ja heidän ylimielisiä omaisiaan. Nyt on tilaisuus hoitaa ne omaisenne itse, koska me lähihoitajathan emme osaa mitään.
Ajattelen hoitajia koko ajan.
-hopeakettu-