Inhoan ihmisiä jotka ottaa yhteyttä siksi että saatiin lapsi
Saatiin esikoinen 36v iässä äskettäin. Yht äkkiä mulle on alkanut laittaa WhatsAppilla viestiä jotkut puolituttavat, jotka alkavat kyselemään henk koht asioitamme ja kaveraamaan - sen takia että saatiin lapsi. Voi että tälläiset ihmiset ärsyttää. Miehen työkaverin vaimo, minun työpaikalta eri osaston nainen, entisen työpaikan sihteeri, meidän naapurin nainen, ihme tyypit ovat kiinnostuneet lapsesta ja meistä sekä asioistamme sen jälkeen kun tulimme vanhemmiksi. Aiemmin elämämme sen ilot tai aallonpohjat eivät kiinnostaneet paskaakaan. Mitä tehdä näiden kanssa? Pari jotka laittavat koko ajan viestiä olen ihan estänyt WhatsAppissa ja muutamalle kyselijälle en vain vastaa Facebook Messengerissä.
Aivan outo ilmiö... mitä neuvoja meille?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä he ovat aina halunneet lähentyä ja nyt on hyvä syy?
Hyvä syy?? Toisen yksityisin mahdollinen elämäntilanne?
Meidän aiemmat jutut eivät ole kiinnostaneet, ja ilman lasta emme ole kiinnostaneet. Eikös lähentyminen ole kahden kauppa, vai alatteko tekin vain pommittaa tuttavianne kesken lapsivuodeajan viesteillä?
Saat tottua siihen, että elämäsi ei ole enää sinun.
Ainahaan siitä naristaan kun kukaan ei onnittele eikä vsuva/lapsi kiinnosta ketään. Nyt ei ole hyvä kun otetaan yhteyttä. Mikään ei ole teille koskaan hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän aiemmat jutut eivät ole kiinnostaneet, ja ilman lasta emme ole kiinnostaneet. Eikös lähentyminen ole kahden kauppa, vai alatteko tekin vain pommittaa tuttavianne kesken lapsivuodeajan viesteillä?
Avaa vaan sanainen arkkusi ja ilmaise heille, että et toivo ylimääräisiä yhteydenottoja.
Itse odotin aikanaan yksin lasta ja olin itse asiassa hyvillään, että monet tutut ja sukulaiset osoitti kiinnostusta ja välittämistä. Ihmiset on erilaisia.
No, eipä muuta kuin että sinulla ap on kovin erikoinen suhtautuminen asiaan. Sinun kannattaisi ymmärtää ihmisten erilaisuus. Itse olisin ollut ihan mielissäni, jos olisi lapsen tulon jälkeen enemmänkin otettu yhteyttä viesteillä. Jostain syystä aihepiiri herättää sinussa aggressiivisuutta ja ärsytystä, mutta monelle ei. Eli ymmärrä, että eivät ihmiset sinua varmastikaan tahallaan kiusaa. Haluavat vain ilmaista tukea ehkä ja olla mukavia. Jotkuthan masentuvat synnytyksen jälkeen ja esikoisen syntymän jälkeinen aika voi olla muutenkin haasteellista ja joillekin yksinäistä.
Vierailija kirjoitti:
No, eipä muuta kuin että sinulla ap on kovin erikoinen suhtautuminen asiaan. Sinun kannattaisi ymmärtää ihmisten erilaisuus. Itse olisin ollut ihan mielissäni, jos olisi lapsen tulon jälkeen enemmänkin otettu yhteyttä viesteillä. Jostain syystä aihepiiri herättää sinussa aggressiivisuutta ja ärsytystä, mutta monelle ei. Eli ymmärrä, että eivät ihmiset sinua varmastikaan tahallaan kiusaa. Haluavat vain ilmaista tukea ehkä ja olla mukavia. Jotkuthan masentuvat synnytyksen jälkeen ja esikoisen syntymän jälkeinen aika voi olla muutenkin haasteellista ja joillekin yksinäistä.
Mitä tukea he ovat ilmaisseet? Siis heiltä tulee yht äkkiä jopa mauttomia uteluita vauvasta, elämästämme, asioistamme. Eivät he tarjoa mitään apua tai tukea. Eivät ole edes kortilla tms muistaneet. Yht äkkiä alkanut tämä ahdistelu.
Perhe, ystävät ja kaverit on asia ihan erikseen. Nämä ovat uteliaita puolituttuja!! Miehen työkaverin vaimo!! 😱
Ap
Vierailija kirjoitti:
Erikoista on vain nämä yhteydenotot, ei Apn suhtautuminen..
Jätä vastaamatta.
Problem solved.
Hyi mitä tyyppejä. Poista suoraan viestit, älä vastaa mitään. Jos jatkuu, estä WhatsAppissa.
Vastaa että ihmettelet kiinnostusta tässä vaiheessa kun ei aiemmin kiinnostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vastaa että ihmettelet kiinnostusta tässä vaiheessa kun ei aiemmin kiinnostanut.
Ei jaksaisi vaivautua edes tämän vertaa, on tuo sen verran outoa käytöstä.
Ap
Mistä ne tietää. että olet porsinut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaa vaan sanainen arkkusi ja ilmaise heille, että et toivo ylimääräisiä yhteydenottoja.
Itse odotin aikanaan yksin lasta ja olin itse asiassa hyvillään, että monet tutut ja sukulaiset osoitti kiinnostusta ja välittämistä. Ihmiset on erilaisia.
Juuri näin. Itse en ole odottanut yksin, mutta äitiyslomat ovat silti olleet yksinäistä aikaa kun on tottunut viettämään päivät sosiaalisessa työympäristössä. On ollut korvaamaton ilo lähentyä samaan aikaan kotona olevien puolituttujen kanssa ja saada seuraa vaunulenkeille, leikkitreffeille, kahville, lounaalle jne. Ei kaikki ole samanlaisia.
Enemmistö väestöstä on ekstrovertteja. Ekstroverttien normi on runsas kommunikointi perheenlisäyksen sattuessa. Älä ap vedä hernettä nenään, koska ihmiset eivät tarkoita pahaa. Vastaa niukasti. Sinä kontrolloit yhteyttä heihin, muista se. Voit hallita kommunikaation määrää.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Itse olen tykännyt kun on vauva-aikoina tullut yhteydenottoja, etenkin kun ne on tulleet samassa elämäntilanteessa olevilta. Monesta näistä on kehittynyt pitkä ystävyys. Ainakin omassa tuttavapiirissäni näihin puolituttujen yhteydenottoihin on ollut lähes aina juuri se syy, että yhteydenottaja on itsekin lapsen kanssa kotona ja haluaa lämmitellä välejä samassa tilanteessa oleviin etäisempiinkin tuttuihin. Kaikilla kun ei ole viittä parasta kaveria samaan aikaan maha pystyssä. Veikkaan, että ap:n tilanteessakin suurin osa yhteydenotoista on ihan vilpittömiä pyrkimyksiä lähentää välejä eikä mitään kyttäystä tai utelua niinkuin ap sen ottaa.
Mä en vastaisi tuollaisille ihmisille mitään.
Joku ajatushan tuossa on taustalla, että yritetään hyötyä jollain tavalla. Yrittävät saada teille myytyä vanhoja lasten romujaan tms.
🇺🇦🇮🇱
Kuulostaa oudolta siksi että mulla ja miehellä on huonot ja kylmät suvut, ja KETÄÄN ei ole kiinnostanut meidän lapset koskaan, ei siis isovanhempiakaan. Kummatkaan isovanhemmat ei ole olleet ristiäisissä eivätkä soittele tai käy. Eivät halua siis nähdä lapsenlpsia ollenkaan koska kuulemma haluavat elää vain itselleen. Heti tehtiin selväksi sekin että eivät sitten aio koskaan auttaa mitenkään eivätkä hoida edes minuuttia.
Mun vanhemmat ei ole nähneet nuorinta koskaan eikä varmaan edes tiedä lastemme nimiä. Olivat tosi välinpitämättömiä aikanaan omille lapsilleenkin.
Olisp mulla ihmisiä joita lapsemme kiinnostaisi! Ap ei ehkä tajua että on ETUOIKEUTETTU. Kaikilla ei ole ketään joita lapset kiinnostaisi ja se vasta onkin kurjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Itse olen tykännyt kun on vauva-aikoina tullut yhteydenottoja, etenkin kun ne on tulleet samassa elämäntilanteessa olevilta. Monesta näistä on kehittynyt pitkä ystävyys. Ainakin omassa tuttavapiirissäni näihin puolituttujen yhteydenottoihin on ollut lähes aina juuri se syy, että yhteydenottaja on itsekin lapsen kanssa kotona ja haluaa lämmitellä välejä samassa tilanteessa oleviin etäisempiinkin tuttuihin. Kaikilla kun ei ole viittä parasta kaveria samaan aikaan maha pystyssä. Veikkaan, että ap:n tilanteessakin suurin osa yhteydenotoista on ihan vilpittömiä pyrkimyksiä lähentää välejä eikä mitään kyttäystä tai utelua niinkuin ap sen ottaa.
Mitä te sössötätte?
Ettekö osaa lukea?
Miten tuo työpaikan 60v ex sihteeri tai miehen työkaverin 50v vaimo liittyvät samaan elämäntilanteeseen?