Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko nyt käydä kauneudenhoitosalongissa vai ei?

Ripset harottaa ikävästi
20.03.2020 |

Voiko nyt koronapoikkeustilassa käydä kampaajalla, kosmetologilla, ripsihuollossa yms?
Onko salongit edes auki?

Voiko nyt käydä kauneudenhoitosalongissa vai ei?

Vaihtoehdot

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen koska en löydä tietoa ettei saisi.

Vierailija
2/23 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei toteudu yhden metrin turvaväli, mutta siis on ok mennä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne auki? Multa on peruttu kaikki lääkäriajat ja hammaslääkäriajat tämän takia. Vaikea kuvitella näin ollen, että kauneushoidoissa käynti olisi ok. Jos ei ole kiellettykään, niin toki moni käynee silti.

Vierailija
4/23 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneusklinikat ovat kliinisiä ja puhtaita paikkoja eikä niissä ole väkitungosta, joten ensi viikolla menen laitattamaan ripset kestokaarelle, pigmentoin kulmakarvat kesää varten ja otan timanttihionnan jotta saan tämän laikukkaan ihon hehkumaan talven jäljiltä.

Vierailija
5/23 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ne auki? Multa on peruttu kaikki lääkäriajat ja hammaslääkäriajat tämän takia. Vaikea kuvitella näin ollen, että kauneushoidoissa käynti olisi ok. Jos ei ole kiellettykään, niin toki moni käynee silti.

Tämäö johtunee siitä, että halutaan karsia kiireettömistä käynneistä ja siten vähentää potilaskontakteja ja suojella terveydenhuollonhenkilökuntaa ja tietysti toisaalta potilaita kun niitä nuhaisia juurikin terkkareihin saattaa tulla... Hammashoidossa taas varmaankin kulutetaan paljon maskeja ja hanskoja, joiden saatavuus ei tässä tilanteessa välttämättä ole paras mahdollinen. Tällä tavalla ajattelisin kosmetologikäynnin olevan harmittomampi kokonaisuuden kannalta, mut toisaalta en kyllä menis itse tässä tilanteessa, vaikka perusterve oireeton olen.

Vierailija
6/23 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä oo kielletty. Eli voi käydä.

Vierailija
7/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääkin tilanne varmaan elää.

Vierailija
8/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeet on välttää kaikkia tarpeettomia ihmiskontakteja. Turpohuulien täyttö on tarpeeton ihmiskontakti.

Vierailija
9/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole ok. 

Saatat olla koronan kantaja ja tartuttaa sen siellä hoitolassa hoitajiin ja he tartuttavat sen eteenpäin ties kuinka moneen asiakkaaseen. Tai heillä saattaa olla se jo ja tartuttavat sen sinuun. 

Riski-hyöty-suhdetta voi pohtia. Sitäpaitsi me ollaan kohta ulkonaliikkumiskiellossa kaikki, niin lieneekö niillä ripsillä siellä niin paljon väliä. 

Vierailija
10/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun ripsillä väliä, kun on ylipainoa 20kg?

Vierailija
11/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt säännöllisesti, mutta nyt en uskalla. Nimittäin kosmetologi on lähikontaktissa erittäin monen ihmisen kanssa päivittäin ja saattaa saada viruksen heiltä ja levittää tietämättään muihin.

Vierailija
12/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin ripset ennen kaikkia näitä rajoituksia, ja näyttää aika hirveältä kun nämä alkavat repsottaa. Mietin vain että meneekö sekin firma sitten konkkaan, jos kukaan ei käy. Kuulun siihen porukkaan joiden on pakko käydä töissä ja haluaisin näyttää asialliselta. Mutta en tietenkään mene, jos se on kielletty. Perun ajan jos niin on. Näytän sitten hirveältä, ei voi mitään. Kaikki asiat on vielä uusia.

Vierailija
13/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Ei kauneusalan työntekijöillä voi olla tautia, eikä varmasti heidän asiakkaillaankaan. Ei ku...

Jos vakavasti puhutaan, en luottaisi jonkun ripsiteknikon kykyyn arvioida pandemiatilannetta ja tehdä tarvittavat suojaustoimet.

Vierailija
14/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin menisin. Ja aionkin mennä kampaamoon parin viikon päästä. Olen terve, ei ole edes pientä kevätnuhaa. En aio nuolla kampaajaani, ja hän taas puhdistaa varmasti kätensä asiakkaiden välissä. 

Vierailija
15/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joka aloitin tämän ketjun, peruutin nyt ajan ja siirsin sitä niin pitkälle kuin mahdollista. Ainakin vielä varaus oli mahdollista tehdä netissä. Saa nähdä tuleeko meiliä, että ei voi tulla tms. Tulee viiden viikon huoltoväli, kun yleensä mulla on 3, jos nyt yleensä koko huoltoon pääsee. Joudun siis työkseni olemaan joka tapauksessa ihmisten kanssa kontaktissa, joten ei siinä yksi ripsiteknikko ( käyttää suun edessä hengityssuojaa ) paljoa paina. Näin ainakin loogisesti ajattelen, mutta näinä päivinä oma logiikka voi hyvin olla väärässä.

Vierailija
16/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysykää nyt kotona tekin, turhamaiset kanat. Teidän silmäkarvanne eivät ole nyt tärkeitä.

Vierailija
17/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi ensi viikolla aika kampaajalle, mutta mietin perunko vai siirränkö sitä. Riskiryhmää olen.

Kyseessä olisi vielä iltapäivä aika ja haluaisin ennemmin aamuajan, sillä silloin kampaamo olisi siivouksen jäljiltä "koskematon". Täällä korona ei vielä ole levinnyt, mutta kuten jo mainittu, tautia voi kantautua oireettomana.

Vierailija
18/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysykää nyt kotona tekin, turhamaiset kanat. Teidän silmäkarvanne eivät ole nyt tärkeitä.

Tiedätkö miltä tuntuu repsottavat silmämunia tökkivät ripsienpidennykset? Ikäviltä. Ja näyttää epäsiisteiltä.

Entäs yrittäjät? Onko oikein että kaikki jättävät nyt kampaamokäynnit yms. väliin ja nämä yrittäjät joutuvat konkurssiin?

Vierailija
19/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap, kun mietit asiaa ja toimit yhteisen hyvän nimissä!

Vierailija
20/23 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt olisi hyvä hetki päästä eroon ripsipidennyksistä. Ei tarvitse naamaa näyttää missään kotioven ulkopuolella puoleen vuoteen. Silmät ja luometkin saisivat kunnolla rauhoittua. Meikitkin voisi jättää kokonaan laittamatta, saisi iho kunnolla puhdistua ja hengittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan