Ketkä tästä kriisistä tulee selviämään parhaiten?
Kommentit (21)
Esim Björn Wahlroos, jos jää eloon.
Ne, jotka löytävät bisneksen tästä. Tyyliin Zara, joka alkaa valmistaa hengityssuojaimia ja sairaalavaatteita.
Väyrynen, Rollarit ja Aira Samulin.
Minä. Opiskelen ja työskenten jo valmiiksi netissä eikä mikään ole niiden suhteen muuttunut.
Itse uskon että ne jotka ovat jo tottuneet vähään ja eivät omista paljoa. Heillä ei ole niin paljon menetettävää.
Minä ainakin koen, että kuulun selviytyjiin vaikka kuulun riskiryhmään. Minulla ei ole velkaa, on omaisuutta, työ yhteiskunnalle tärkeällä alalla, jota pystyn tekemään kotona ja asun n. 2000 asukkaan kunnassa. Ja olen pyrkinyt olemaan mahdollisemman omavarainen jo ennen tätä kaikkea.
Elisa.
Osake on jo korkeammalla nyt kuin mitä se oli edes ennen korona epidemiaa, se on todella ihmeellistä sinänsä. Harvassa on tällaiset osakkeet, monet muut ovat väh. -30% huipuista kun Elisa korkeammalla kuin ennen tätä aikaa.
Oireeton, joka ei sairastu ja jolla on omavaraisesti ruokaa ja tarvikkeita sekä rahaakin jemmassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä. Opiskelen ja työskenten jo valmiiksi netissä eikä mikään ole niiden suhteen muuttunut.
Luulet väärin jos kuvittelet ettei toimintaympäristön muutos, tule koskemaan myös sinua.
Ajatellaan alkutuotantoa, tai kauppaa. Sähköä, vettä jne. Mitä tehdä kun ei asiakkaalla ole rahaa ostaa näitä palveluja? Mieti sitä.
Vierailija kirjoitti:
Väyrynen, Rollarit ja Aira Samulin.
Ja Lenita.
Vierailija kirjoitti:
Rikkain 10%.
Ei auta mikään rikkaus, jos korona iskee keuhkot tuhoten.
Me. Työskentelemme kriittisillä aloilla, pelkoa potkuista tai edes lomautuksesta ei ole. Velkaakaan ei ole ja säästöjä on riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkain 10%.
Ei auta mikään rikkaus, jos korona iskee keuhkot tuhoten.
Mutta rikkailla on paremmat mahdollisuudet tehokkaaseen eristäytymiseen ilman, että elintaso edes kauheasti putoaa.
Kapitalistit ja poliittinen/virkaeliitti niin kaun kuin on jotain verotettavaa tai valtio saa velkaa. On helppoa harrastaa moraaliposeerausta kieltäytyen valitsemasta pienintä pahaa kahden väliltä. Tavalliselle kansalle alkava 100v pahin superlama on maailmanloppu. Ei suinkaan kevään/kesän aikan tuleva mahdollinen kuolleisuuspiikki.