**MAALIKSET ' 05 kesäkuun viimeisiin päiviin **
Kommentit (20)
Jaahas. Ja taas on täällä herätty klo.6.00. Mikähän tuota tyttöä riivaa??? Nukkuu kyllä yöt pukahtamatta,mutta unet ovat lyhentyneet tunnilla.Tai jos vertaa n.1,5kk takaiseen, niin kahdella tunnilla. Miksi??? No,ei se mua sinällään henkilökohtaisesti haittaa, kun meneen kuitenkin ajoissa nukkumaan.Tyttö vaan on kuin persiiseen ammuttu jo heti kahdeksalta, kun kuitenkin olisi vielä tuntia valvottava ennen päiväunille menoa.En ala kaksia unia nukuttaan,koska sitten ne yöunet ei koskaan pitene ja aamut vaan aikaistuvat entisestään. Blaah...
No parin viikon päästä mennään mun vanhemille ja ukki herää töihin jo klo.5. Ans kattoo onko koko revohka hereillä samoihin aikoihin.Mun isäni kun ei ole mikään hiljaisten aamutoimien mies. Pitänee siis käydä nukkumaan jo klo.9. Ei mikään ongelma mulle, mun äitille eikä isälle, mutta mies on tottunut valvomaan puoleenyöhön, joten voipi hieman silmä punertaa aamusella.
Oltiin äsken Helmin kanssa ulkona.Täällä on aika surkeat lasten leikkipaikkajutskat. Hiekkiksen reunalla ei voi istua eikä ole vauvakeinuja. ranta on tuossa lähellä ja siellä oltiinkin heittelemässä kiviä veteen.Helmin piti myös päästä lotraamaan kumppareissaan sinne veteen ja eikös tämä myös pyllähtänyt istualteen sinne.Haalari päällä. Onneksi sen verran piti vettä, ettei tyttö kastunut. Täällä on tosiaan sen verran viileätä ja kosteeta,että laitettiin välikausihaalaripäälle.
Mites muilla maaliksilla tuo uimapuoli? Oletteko antaneet paljonkin lotrata ihan järvessä tms. (puhallettavaa uima-allasta eilasketa:)) Kun tuo helmi haluaisi kauheesti päästä aina vain syvemmälle ja pelkäänkin,mitä tapahtuu, jos hän kaatuu naamalleen veteen.Varmaan osaisi pidättää hengitystä, mutta kuitenkin.Olen miettinyt kalluntaliiviä.Kai niitä on nuille pikkusille? Mutta onko miten turha ostos? Ja kuinka kauan menee päälle?
Meillä mummollavisiitti lähenee loppuaan.Tänään pitäisi käydä papan luona ja isomummia katsomassa ja huomenna pakata kamat autoon ja hurauttaa Helsinkiin. Perjantaina mies lähteekin sitten koko viikonlopun kestävälle Tuska-humputtelulle. Voipliis. Tiedossa yh-viikonloppu ja yöllä viinalta haiseva mies vieressä. Kaikkea sitä joutuukin naisimmeinen kestämään.
Eipä tämän hurjempaa.
lehtovi ja Helmi
kun ei muita näy ;-)
Uimisesta: En oo antanut mennä järveen ollenkaan, kun ei ole keksinyt sitä vielä... Ajattelin, että en anna pirulle pikkusormea, kun tiedän, että neitiä ei sitten saa järvestä pois ollenkaan. Pihan pikkualtaassa on lutannut, ja haluaisi olla siellä koko ajan, joten tuon kokemuksen perusteella oon tosiaan yrittänyt pitää pois järvestä. Sitä ei nimittäin hullukaan kestä, kun Saana saa päähänsä, että joku on kivaa ja sitä pitäis tehdä koko ajan...
Ja osanottoni viikonloppu-yh-uraan. Meillä samaa on edessä huomenna ja perjantaina, kun isäntä lähtee kavereiden kanssa terassille. Kotiutuu joskus aamuyöstä haisevana ja voihkii sitten perjantain, miten paha olo on...
No, semmottis. Ja taas töitä.
Terhi
Meillä on tässä pari " yh-viikkoa" , mies lähti maanantaina ja tulee perjantaina seuraavan kerran mamman viereen. Sama jatkuu ensi viikolla. Illat on välillä aika raskaita kun itse olen töistä väsynyt ja nyt vielä puolikuntoinen tän lentsun kanssa. Ei meinaa puhti riittää likan kanssa leikkimiseen vaikka kivaa se olisikin!
Uimisesta: neitin kolme kertaa ollut rannalla ja joka kerta peppuilee suoraan järveen. Ei tuo kummemmin ole kylmää vettä säikähtänyt vaan huudon kanssa saa ottaa sieltä pois. En ole kauaa antanut tytön vedessä olla kun itseäni mietityttää että mahtaako moinen aiheuttaa esim. virtsatientulehdusta??!! Neiti kun ei siis seiso vedessä vaan istuu :)
Soittelin mummolaan juuri ja hyvin oli neiti jaksanut valvoa klo 12.30 saakka vaikka heräskin jo seittemältä. Siis aivan...jo....meillä herätään nykyisin klo 8 ja sitä vastoin valvotaan klo 22 saakka. Päikkärit on nykyisin tasoittunut niihin yksiin ja ne on noin klo 13-15. Toissapäivänä tosin nukkui klo 13-16.30! Täytyy ihan ihmetellä miten se uni noin maistui. Likka pärjää siis 12 tunnin unilla/vuorokausi.
G: syökö kaikki maalismussukat jo itse? Meillä ei, paitsi sormineen. Lusikan päälle ei juuri ymmäretä mitään, sitä on kiva vaan syödä.
Sanoja tulee joitain yksittäisiä melkein päivittäin lisää...paitsi ne ei kyllä yleensä toistu enää seuraavana päivänä. Uusia sanoja on tullut kissa, vettä ja ÄITIN TISSI :) Huvitti kyllä kun eräs päivä tulin töistä kotiin ja likka kurkkas paidan alle ja totes ton :) Kaikkia sanoja en ehkes muista kun ne tulee niin harvoin. Ehkä joku 10 sanaa toistuu useammin ja niillä on selvempi merkitys. Likka hokee vähän väliä sanaa TÄIJÄ, tiiä sit mitä sekin tarkoittaa :)
Nyt jatkan töitä :)
Tervehdys taas!
Täällä Keski-Suomessa on harmaata, mutta lämmintä. Oltiin aamulla pari tuntia ulkona, ja voi tuota kesän tuoksua! Oli aivan ihanaa. Puettiin molemmat sadevaatteet päälle, koska maa oli märkää ja sateenuhka oli suuri. No, ei satanut lainkaan. Nautittiin ihanan tuoksuisesta luonnosta ja metsästä.
Uimisesta: Me asutaan järven rannalla. Ollaan käyty saunasta käsin uimassa Aleksanterin kanssa. Hän tyytyy uittamaan varpaita ja olemaan sylissä. Ei kaipaa veteen itse. Hänhän oli vauvauinnissa 5,5 kk lähtien tohon kesäkuun alkuun saakka. Sen jälkeen oltiin viikko kylpylässä ja kotosalla ollessa ollaan käyty kerran viikossa uimassa. Tykkää ihan kauheasti. Ei haittaa, vaikka ei tuohon järveen ole vielä rakastunut. Ensimmäisen kokeilun jälkeen on sanonut usein " ammaan" ja näyttänyt järveä. Uimaan siis tekee mieli, mutta vesi on sen verran kylmää, että rimakauhu iskee tosi paikassa! Juhannuksena oltiin eräässä tapahtumassa ja sielläkin meni rantaan " ammaan, äitä" . No, minä sanoin hänelle, että ei meillä ole uimapukua, ei onnistu. Pikkuinen taputteli vaatteitaan ja tuumasi minulle " haetaan" !!! Ja tuli aivan selvästi ja oikein tuo haetaan sana!!! Ei haettu...
Sanoja Aleksanterilta tulee paljon. Tänään oltiin taas lauseessa, kun hän tuumasi " auto ajaa" . Tuollaisia lyhyitäkin lauseita jo tulee.
Kesäkuu on kyllä mennyt nopeasti. On ollut aivan ihanaa, kun on niin paljon aikaa kaikelle. Töissäollessa oli niin erilaista. Olen kyllä nauttinut tästä lomasta. Pitänee heinäkuulle keksiä joku pieni lomamatka. Vielä ei ole mitään ajatusta mihinkään suuntaan!
Mukavaa harmaan päivän jatkoa!
T: Tuula ja Aleksanteri
Ja kiitoksia kaikille tsempanneille..sekä Marjulle terkut takas ja onnittelut kävelystä :)
Maito-probleemastamme:
Sanni kasvaa yhä ihan hyvin käyrillään. Pituutta oli 81,4cm ja painoa 10,9 kg , ei ihottumia tällä hetkellä, ei ripuloi, pirteä, vauhdikas energinen typykkä..eli se lastenpolin sairaala-lääkäri oli sitä mieltä, (kuten neuvolakin) ettei maitoallergiaa tod.näk. ole... Altistusta ei täten tehtykään. Brick-testi ei reagoinut maidolle ja verikokeen tulokset saadaan 10.7.
Lääkäri sanoi vaan, että jos MINUSTA on oireet vähäisemmät ilman maitoa, niin voidaan jatkaa maidotonta diettiämme..?!!
Mulle tuli siis sellanen olo, että mä oon joku neuroottinen yli-paapova esikoisen kanaemo..:( No, ehkä olenkin..mutta kyllä minusta useat yrjöt päivässä on huolestuttavaa..eiköhän ole normaalihkoa, että omasta rakkaasta ainokaisestaan on huolissaan ja tekee kaikkensa tuon vuoksi.. ?
No, painelin kauppaan ostamaan maitotuotteita ja syötin päivän mittaan tytölle desin piimää, 3 tlsk raejuustoa, puoli desiä jogurttia ja purkkiruokaa, jossa oli maitoa ja söin itse himokkaasti suklaata ja juustoa ja piimää ja tissitin tytön----seurauksena oli superyrjöt taas illalla :(
MINUSTA siis tuntuu, että meillä jatkuu maidottomuus...
No niin, tuo tuosta nyt..mä rupeen taas kiihtymään...;)
Uimiset: ei olla käyty rannalla. Maalla ei ole vettä lähellä ja tuossa meressä en itse tykkää uida.. vadissa tyttö kyllä aina mieluusti räpiköi pihalla :)
Syöminen: itse kyllä lusikoida koittaa, mutta sotku on niin hurja, että mie syötän ihan mielellään jonkin aikaa vielä
olikohan muita kyssäreitä..varmaan moneen vastaamatta, kun en aikoihin ole ehtinyt pinoilla.
Meidän isomummo on lonkkamurtuman jäljiltä sairaalassa, joten sinne ollaan nyt lähdössä, kunhan tämä neiti päästää tissistä irti..
Heh..taaperimetys on siitä helppoa, että tässä samalla pystyy hoitamaan näitä nettiyhteyksiä, maksamaan laskuja, tilailemaan lisää vaatteita ym..mutta kun tissiä alkaa tehdä yleisellä paikalla mieli, on vähän noloa, kun neiti nostaa/repii mun paitaa ja koittaa väkisin ja karjuen kaivaa rintaa esiin :/
hyvää jatkoa kaikille..koitan pinoilla vähän useammin
t: Sola ja Sanni
Taisin ihan kuin vahingossa taas aktivoitua kirjoittelemaan!
Juu kiitos Lehtovi,sitä mä Veeralla epäilenkin, tuota proteiini-juttua; minä itse kärsin tuosta samaisesta vaivasta. Lääkäri sitten totesi, että pikkuhiljaa vaan kokeillaan totutella, ja jos siltä näyttää ettei masu siedä, niin sitten ei. Ja piste. Käski vaan huolehtia riittävästä kalkin saannista, hätää ei ole kun hyvin kasvaa. Ja tosiaan on noita kaura-, soija- yms. -maitoja, joita täytynee kanssa koettaa jossakin vaiheessa.
Veeran mitat muuten oli:
-pituus 78,7cm
-paino 10kg680g
-pipo 46.2cm (tämä tosin ei ihan täysin tarkka mitta, kun viimeksi oli eri mittaaja ja näytti samat lukemat..)
Noita lääkärin " lätinöitä" en nyt viitsi tähän kirjoitellakaan, kun on sitä " kehitys norm., kuulo ok" .. löpinää. Kehui tytyä niin reippaaksi, ja nauroikin, että " Tämä on mun viimeinen päivä neuvolalääkärinä, olispa otettu tämä neiti viimeiseksi kun niin reipas oli!" :D Rokotus jätettiin antamatta antibioottikuurin vuoksi (ne silmäthän siis tulehtuneet).
Kauppareissukin tehtiin tullessa, ja kotimatkalla neitokainen sammahtikin autoon josta kannoin sänkyyn nukkumaan. Silmät alkaa jo onneksi helpottaa, ei aamulla olleet niin rähmäiset kuin edellisenä.
Jahas, taitaapi olla päiväkaffen aika, vielä kun sen saa kohtuu rauhassa nauttia.. :)
-Ädä+Veera 10.3.-
pitää vissiin täältä taustalta huhuilla kun aihe liippaa niin läheltä ;) Meillä on maidon kanssa ihan samanlaista ja veritesteissä ei näkynyt mitään, mutta oksentaa kun saa maitoa. Meillä tehtiin maitoaltistus ja kahdentunnin sisällä alkoi okennus lentää. Todettiin siis suolistoperäinen maitoallergia, teidän tapaus kuullostaan ihan samalta! Imetän vielä vähän enkä diettaa maitoja pois, enään ei äidinmaidon kautta oireile vaikka pieni määrä maitoa itse nautittuna saa valtavan oksennuksen aikaan. Vauva-aika olisi ollut taatusti helpompi jos oltasiin älytty että maitoallergiasta on kyse, silloin ihan varmasti reagoi myös mun käyttämiin maitotuotteisiin.
Meillä lääkärit tosiaan epäili, ettei voi olla allergiasta kyse kun neiti on kasvanut todella hyvin ja iho ei oireile lehahtamalla jos kosketetaan maitotipalla. Ihossa on jonkin verran atooppista ihottumaan, joka parani melkein kokonaan kun jätin naudanlihan pois (monilla maitoallergisilla tulee oireita naudasta).
Tyttö saa nyt kalkit purkista ja mitään korvaavaa maitoa ei ole, kasvua seurataan ja uudet altistukset tehdään puolen vuoden välein..
Ajankuva ja Eerin
Jäi sitten eilen kirjoittamatta ja lukemati illalla pino..Mimmi oli niin väsynyt päivän reissuta, samoin minä, ettei koneelle enään jaksanut tulla.
Viime yö oli myös ihan peestä ja Mimmi nukkuikin lopulta mein välissä.Itse en saanut unta juurikaan muutamaan tuntia enempää. Tietenkin aamukin alkoi jo klo 6 ja tietäähän sen mikä känkkäränkkäpäivä oli äidillä sekä tyttärellä tänään. :/
Eilen oltiin siis Lappeenrannassa miehen siskon kanssa ja kävi onnettomuus, että hän peruutti parkkipaikalla toiseen autoon. Siinä sitten meni shoppailufiilikset. Maalinaarmu, mutta maksaa 600e, jota ei kannata laittaa vakuutukseen, kun sitten menee bonukset..prkle!! Mitä hyötyä maksaa kalliita vakuutuksia, jos ne ei hädän tullen auta :/
No, sain Mimmille vaatteita, itelleen kun ei osaa mitään edes katsoa..
Tänään siivottiin, ja tietenkin väsynyt neiti liukastui ja löi päänsä lattiaan.Tuossa äsken sitten taas kaatusi ja löi otsan laatikon kulmaan->kamala kuhmu ja mustelma. Voi äidin pieni toheltaja. Käytiin myös kaupoilla Kouvolassa tänään, ostettiin pöytätuuletin.Ennakoin jos ilmat taas lämpenee.. =)
SANOISTA:meillä niitä on vaan ihan muutama..äiti, iti, mummo, pappa, täti ja sitten niitä tavuja. Omaa kieltänsä papattaa kyllä jatkuvasti ;)
SOLAN maitojuttu tuntui tosi ikävältä. Jatkakaa vaan maidottomalla linjallla, kerran näin selvästi oksennukset siitä johtuu. Tottakai sinulla on oikeus olla huolissaan omasta rakkaasta lapsestaan.
UIMINEN: Mimmi seisoo järvessä korkeintaan nilkkoja myöten ja kaivaa kaikkea mukavaa pohjasta. Siinä pitää olla ihan vieressä, muuten hänelle tulee paniikki. Mitenkään ei ole halua uiskennella. Pihallakin kastelukannut, juomapullot on paljon mukavampia vesileikkejä kuin itse allas.;)
OMA NAPA: Sykerö viihtyy hyvin massussa, ei sitten mitään uutta sillä rintamalla.Supistelee, mutta sitähän tässä on nyt ollut...Ylpeänä minä mahaani kannan ja esittelen, mutta pikkuhiljaa vois jo tulla. Toivon vaan joka ilta, että lähtee itsestään käyntiin ettei käynnistetä=)
Varmasti teillä on nyt ollut muitakin keskustelun aiheita, mutta ei muistu mieleen..ja kun jäi lukemati eilinen pino.
Nyt lepäämään..
Tuulia, Mimmi ja sykerö rv 39+3
Parhaillaan vettä tulee suht paljon, mutta kuitenkin sen vertaa hillitysti, että tällaiseen ropinaan on mukava nukahtaa.
Hetki kuitenkin koneella.
Uimisesta: Maalispoikamme on osoittanut jo uinti-intonsa järvivedessä. Rohkeampi on kuin isoveljensä. Koko ajan heittäytyi veteen, räpiköi ja hihkui ja huitoi vettä. Samaa pohdin minäkin, mitä siis Lehtovi omassa viestissään, että mitä tuolle nyt laittaisi turvakellukkeiksi. Kai se on vain oltava äidin tai isän käsi turvana. Mutta innostunut ja samalla holtiton. Ja hirmu huuto kun rantaviiva häipyi horisonttiin...
Solandralle jaksamista maitopohdintoihin. Allergioista en tiedä, mutta esikoinen oksenteli mielettömiä lätäköitä, kun tissiruualla eli. Hällä oli varmaan jotain refluksijuttuja, ei tutkittu koska kasvoi aika hyvin käyrällään ja oksennuskerrat lääkärin mielestä " olivat vähäisiä, vain kerran päivässä" (Jumankeuta että sillon potutti, kun oksennuksessa oltiin kaikki silloin kun laatta lensi.) Loppuivat iän ja imetyksen loputtua. Teillä vaikuttaisi allergiajutuilta, sillä eikös tuo refluksi katoa iän myötä ja teidän tytöllä vain jatkuu.
Meilläkin maitokeskusteluja käydään lähes joka ruokakerralla (ainakin äiti omassa pienessä päässään), kun tuo esikoinen oireilee jollekin. Piereskelee hirmuna ja valittaa vatsaansa (usein ruuan jälkeen) eikä vatsa toimi normaalisti. Jonkun aikaa jo mennyt näin, mutta nyt kokeilemme laktoosittomalla linjalla. Neuvolaan menemme heinäkuussa, niin kyselen sitten mielipiteitä ja toimintaohjeita heiltäkin.
Tuulia. Täällä jännätään!!
Öitä kaikille!
Minulle kävi tapaturma.Rönysin yläkerran rappusia imuroidessa. Vatsaan ja selkään sattui, tuli äärettömän huono-olo. Soitin neuvolaan ja he soittavat tässä aamupäivästä minulle takasin ja kyselevät vointiani. Käskivät tehdä liikelaskentaa ja onneksi sykerö kyllä muljuttelee itseänsä tuolla mahassa.
Olo on kuitenkin huono ja vatsaan koskee. En osaa sanoa koskeeko lihakseen vai mihin..Selitä sitten terkkarille miten koskee, kun en osaa kuvailla. Katsotaan nyt laittaako kotkaan lääkärille. Lähinnä jos ei liikkeitä tulisi sitä 10kpl tunnissa, sitten laittaisi, mutta vauva kyllä liikkuu..
Pitää kuullostella tilannetta..informoin kyllä ;)
Nyt, ylläri ylläri Mimmi repii minua koneelta pois.
Tuulia, Mimsu ja sykerö rv39+5 (eilen meni päivät ihan sekasin)
Hui Tuulia kun säikäytit viestilläsi. Heti alussa kun luki et sulle sattui tapaturma. Onneksi ei käynyt pahemmin ja vauva sentään liikkuu. Ja onneksi sulla on viikkoja niin paljon kasassa et vauva saa syntyä vaikka heti.
Mä vein Henrin juuri tarhaan ja sain kuulla et Henrin ryhmässä on vesirokkoa! Ihan varmana se tarttuu Henriinkin. Sinänsä hyvä et sairastaa sen näin nuorena niin on varmaan lievempi mut miehellä alkaa parin viikon päästä loma niin kurja et se puhkeaa varmaan juuri silloin. Toisaalta hyvä niin ei tartte sit olla pois töistä palkattomana. Jotenkin en vaan olis halunnu saada sitä nyt kesähelteillä kun Henri raapii sit aivan villinä itseään. Hän on nyt ollut niin hyvässä kunnossa ihon suhteen. Meillähän oli ennen vaikka mitä näppylää iholla mutta nyt on ollut ainakin kuukauden sileä, siisti iho. Ihanaa : )
G: Onko teillä sairastettu vesirokko? Oliko paljon näppyjä ja kuumetta?
Pitäisi tässä vielä pakata kassi mökkireissua varten. Lähdetään huomenna heti töiden jälkeen mökille kun mulla on viikonloppu vapaa. Tänään on iltavuoro niin ei ehdi illalla pakata ja huomenna taas aamuvuoro.
Kävi täälläkin äsken pikku " onnettomuus" . Laitoin hellan päälle ja paistinpannun siihen kera pienen rasvatilkan. Sit puhelin soi ja unohdin koko pannun kunnes haistoin savua. Siellä se pannu savusi oikein kunnolla. Koko keittiö oli savun peitossa. Onneksi ei sytttynyt palamaan. Nyt sitten tuulettelen kämppää. Kaikki ikkunat on auki. Palovaroitin on pysynyt kumman hiljaisena. Ei se vissiin sit reagoi savuun???
Nyt en muista mitä galluppeja on ollut joten siirryn suosiolla taka-alalle.
Kalamami ja Henri
Hui, onneksi ei Tuulia, käynyt pahemmin! :/
Uimisesta: Meillä ei Aatu ole vielä järvessä/meressä räpiköinyt, kun on ollut nyt kipänä, kun näitä lämpimiä ilmoja on ollut :( Ollaan edelleen mummulassa täällä kainuussa ja minun vanhemmat asuvat ihan järven rannassa, joten eilen käytin sitten kastelemassa varpaita, mutta halusi pois heti, joten ei ole vielä hoksannut tuota ideaa. Muuten kyllä tykkää vedestä kauheasti, joten vielä tulee aika, jolloin tuota ei saa järvestä pois millään!
Aatu sai eilen toisen antibioottikuurin korvatulehdukseen, eli ei mennyt yhdellä kuurilla ohi. Enää ei ollut lääkärin mukaan paha tulehdus, jotain nestettä se sanoi toisessa korvassa olevan vielä ja määräsi kuitenkin toisen kuurin. Täytyy vaan sanoa, että onneksi Aatu ottaa lääkkeet mielellään, kun näitä näköjään joutuu urakalla syömään *huokaus* Elokuussa sitten tosiaan korvalääkärille.
Nyt tuo poika alkoi purkamaan pesukoneesta pyykkejä lattialle. Äsken taiteili jotain istualtaan ja keikkasi selälleen ja pää kopsahti lattiaan kovasti, voi sitä huutoa! Ja eilen aamulla iski päänsä sängynlaitaan niin että otsassa on mustelma, näitähän riittää...
Me lähdetään tänään ajelemaan kotiin Ouluun, kunhan koittaa Aatun päikkäriaika, kiva päästä kotiin, ollaan oltu viime torstaista asti täällä reissussa.
Eipä tässä asiaa ole, joten annan tilaa muille. Mukavia kesäkuun viimeisiä päiviä!
Neiti+Aatu
Neuvolassa oltiin sitä mieltä, että parempi lähtä polille näytille.Joten tässä nyt järkätty asioita siihen malliin, että miehen sisko lähti hakemaan isäänsä eli siis ukkia. Ukki on Mimmin kanssa sillä välin, kun me ollaan siellä Kotkassa.
Katsotaan nyt mikä tilanne on, jättävätkö minut tarkkailuun vai pääsenkö kotiin, toivottavasti. Toivon myös että ränkkkäisi kunnolla tuolla alhaalla paikkoja-> saisivat synnytyksen käyntiin..Ihan kiitettävästi supistelee, mutta ei niitä mitä tarvisin ;)
Palaan siis kun on jotain uutta kerrottavaa =)
Tuulia
kaikkea hyvää Tuulialle reissuun. Tiedä vaikka kotiudut sitten vasta vauvan kanssa... Ihan hyvä on, että ottavat polille ja katsastavat huolella sinun ja vauvan kunnon.
Nyt taas lukemaan. Lounas tehty ja syöty. Pojat jo nukkumassa. Hetken päästä pitänee miettiä jo iltaruokaa... Ainaista keittössä ähräämistä. Oikeastaan tykkään nyt, kun ei tarvitse työpäivän jälkeen väsyneenä ja kiirulla jotain väsätä. Kunhan mies aloittaa parin viikon kuluttua lomansa, niin sitten voitaisiin laittaa sellasta safkaa, jota ei tule yleensä laitettua. Tiedä vaikka kokeilujen kautta löytäisi koko perheelle maittavia uusia ruokaohjeita. Lounaalla oli pottumuussia ja kanaa. Pojat tykkäsivät. Taitaa olla kuitenkin niin, että nämä perusateriat maistuvat aina parhaiten. Kaikista kokeiluista huolimatta.
Pian jo heinäkuu!
Onneksi vauva liikkuu jne., joten eiköhän siellä ole kaikki ok. Mutta onnea toivottelen minäkin matkaan (vaikka eiköhän sieltä ole lähdetty jo), ja katsotaan, jos vaikka se nyytti olisi kotiin tullessa jo kainalossa ;-)
Pippandiille piti kommentoida, että minä se kävin kyllä ravintolassa syömässä, mutta samat safkat oli kuin teilläkin, eli muussia ja kanaa... Illalla meillä on isäntä poissa kotoa, olenkin varannut itselleni herkkusafkaa, laitan kinkkutäytteisiä tuoretortellineja, sekaan vähän ruokakermaa ja juustoraastetta. Pitää hemmotella itseään, kun saa yksin olla riiviöiden kanssa kotona...
Eilen illalla mies oli golffaamassa niin, että tuli vasta lasten nukkumaanmenoajan jälkeen kotiin. Täytyy sanoa, että oli niiiiiiiiin raivostuttava ilta, että oksat pois. Piti oikein sortua pariin suklaapalaan, kun vihdoin sain lapset nukkumaan. Molemmat pistivät oikein parastaan äidin ärsyttämisessä - eivät totelleet yhtään, kiipeilivät, painivat, sotkivat, eivät syöneet jne. No, toivotaan, että tänään on parempi ilta...
Töissä iski pirullisen kiireen. Alkuviikkohan onkin mennyt löysäillessä, mutta tänään on sitten pistetty pökköä pesään. No, hyvä vaan, menee päivä nopeasti.
Ja nyt sanoista tekoihin, eli töiden pariin!
Terhi&muksut
Ps. Ja Solalle vielä tsemppiä oksennusten selvittämisen kanssa. Kuulostaa ikävältä! Tee niin kuin itse parhaaksi näet, sinähän se kuitenkin tunnet lapsesi paremmin kuin kukaan lääkäri.
Eilen ei sellaista menoa siis ollut meillä (onneksi), mutta välillä on semmonen riemu että oksat pois. Nyt kun mies tehnyt pelkkää aamuvuoroa pari viikkoa, niin on niin lutusaa kun illat saa ihan eri tavalla rauhottua. Sitten taas kun mies on iltavuorossa (onneksi vasta elokuussa seuraavan kerran) niin jätkät varmaan keksii kaikenlaista äitinsä pään menoksi ;)
Kuulosti hienolta myös tuo tortelliiniohje... Taidanpa kokeilla. Laitatko jotain muuta, mausteita?
Menen taas, Pippandii
Ottivat melkein tunnin käyrää ja lääkäri sitten tutki huolella. Selvittiin pelkällä säikähdyksellä, lihasrevähdyksellä.Olokin parani heti kun sai tietää että kaikki hyvin. Kyllä sitä itsekin oli kovin huolissaan.
Sykerö nyt vahvistui tytöksi =), tosin vielä lääkäri sanoi että pienellä varauksella. Mehän ollaan koko ajan tiedetty että sisko Mimmille tulee ;), varauksella tietenkin =). Painoarvio oli 3600g, mikä oli minusta hassua, kun viimeeksi melkein kuukausi sitten oli 3400g. Sormelle olin auki ja kanavaa jäljellä, joten jotain tapahtunutkin, mutta saattaa silti mennä kahella viikolla yli. Vastoin edellistä tietoani, nyt tosiaan ootellaan sinne rv 42 jos ei ole itekseen tullut..plää. Pitäkää nyt kanssasisaret peukut pystyssä, että lähtö tulisi.........pian ;)
Mimmillä oli ukin kanssa mennyt hyvin ja itkua oikein väänsi isovanhempien perää, kun äsken lähtivät ;) Mummolle tekee aina tiukkaa, kun äiti väksin kaappaa neidin hänen sylistään. Heh, jos en ottaisi, mummo varmaan asuisi meillä.
Näin se tämä päivä sitten vierähti iltaan kohden..Ootellaan isiä kotiin ja sitten ruokaillaan kaikki yhdessä..
Kiitos kun olette ajatelleet miuta =), niisk.
Tuulia
KALAMAMILLE VESIROKKO GALLUPPPIIN: meillä sairastettiin vesirokko n. 3 viikoa sitten. Ekana päivänä tuli vain yksi näppy ja toisena n. 10 lisää. sitten niitä alkoikin tulla parina seuraavana ihan reippaasti lisää. Ei ne poikaa mitnekään häirinneet, eivät vesikello, eikä rupivaiheessa. Ilmeisesti eivät siis kutisseet. Kuumetta tai muutakaan oiretta ei ollut, näpyt vain. Vikat rupet tippuivat n. 2 viikkoa sitten, mutta vieläkin on niitä kuoppia kasvoissa ja vartalossa, mutta ne kai lähtevät pois, kun saivat itsekseen irrota, eikä niitä siis raavittu/irroteltu.
TUULIALLE; hyvä että kaikki hyvin. Tiedän hyvin miltä odottaminen ja varsinkin " yliaikainen" odottaminen tuntuu. Meillä piti olla käynnistus rv42+0 maalispojustamme, mutta eka suppari tuli varttia ennen lekurin kiertoa, jossa kalvot piti puhkaista ja sen jälkeen oli selvää, että vauhdilla on poju maailmaan tulossa. 4h ja kokonaan auki. Ilmeisesti suuttui kun vuokrasopimusta mainattiin häneltä kysymättä katkaista. Nyt todellakin toivon, ettet sinä enkä minäkään ;) joutuisi näillä kesälämpimillä kovin paljoa yli odotella. Itseasiassa me ollaan vähän tilattu toimitusta rv 37-39 eli 3-5 viikon päähän, sillä jos nyt menee yli, niin miehellä työmatka ulkomaille rv 41+4-42+2, joten ei ois kiva kärvistellä esikoisen kanssa kahden, eikä varsinkaan synnytyssalissa.
Nyt kuitenkin väsy painaa, ja ei tässä ole enää tuon aamuvirkun pojan herätykseen ihan kauheen montaa tuntia, joten taidan kömpiä nukkumaan ja tulen sitten huomenna kurkkaamaan pinoa, jos vain pojulta " luvan" saan.
Öitä!
-E & O 19.3. & kipinä LA 08.08.06
Istun täällä olohuoneessa surffaten ja Sinkkuelämää katsellen. Luksusta. Miehen koneessa on langaton tukiasema, joten voi surffailla muuallakin kuin johdon päässä. On nykytekniikka hienoa...
Pippandiille kiitokset kohtalotoveruudesta. Kyllä se vaan helpottaa, kun kuulee, että muillakin on samanlaista. Tuntee itsensä jotenkin normaalimmaksi ;-) Tänään oli onneksi helpompi ilta kuin eilen. Ja onneksi nämä yh-illat loppuvat taas hetkeksi tähän... Nuutin kanssa piti vähän keskustella nukkumisesta, herra kun ei millään malttaisi rauhoittua nukkumaan. Menee kyllä kiltisti sänkyyn ja pysyy siellä, mutta kieppuu eikä malta ruveta nukkumaan. No, nyt molemmat nukkuvat ja ovat taas niiiiiiiin suloisia :-)
ja Tortellineista: Keitän siis tuoretortellinit (3,5 minuuttia), sitten ruokakermaa. Suurustan maissijauholla, heitän sekaan mausteita ja juustoraasteen. Tai aurajuustoa, jos se maittaa paremmin. Kerran kokeilin myös Creme bonjour cuisinella (pippuri), tuli hyvää, mutta tulista (silloin ei tarvinnut juustoa). Mutta kaiken kaikkiaan mainio, nopea ruoka.
Ja Tuulia: Hyvä, että kaikki on hyvin. Mietinkin tässä koko päivän ja illan aina välillä, että mitä teille kuuluu. Kiitos, että jaksoit tulla vielä kertomaan. Ja yhdyn EliisaKu:n sanoihin, eli toivottavasti ei tarvitse odottaa kovin paljon yliviikoille... Kenenkään odottajan. Ja Eliisa: toivottavasti sinäkin pääset tositoimiin aiemmin kuin viimeksi, muistan hyvin sen kärvistelyn... Ja miettimisen, että noinkohan kauan minäkin odotan... Melkein siihen pääsinkin, kun Saana syntyi rv 41+6...
Kävin muuten odottajien palstalla. Siellä ovat jo uudet maalikset... Ajatelkaa, he ovat jo toiset maalikset meidän jälkeemme. Aika kuluu niin järkyttävän nopeasti!
Näihin filosofisiin tunnelmiin päätän raporttini...
Terhi & niin suloiset, nukkuvat kullanmurut
Minä olen tänään kotityöpäivällä. Nyt täytyisi lähteä ensin ulkoiluttamaan koira ja sitten ryhtyä hommiin. Tosin hoitelin tässä jo sähköpostilla tulleet akuuttiasiat eteenpäin, joten työn alkuun olen jo päässyt.
Meidänkin neidille alkaa vihdoin tulla enemmänkin niitä sanoja. Nuutti kun pälätti tämänikäisenä jo pitkät pätkät, on neidin hitaampi puheenoppimistahti koetellut äidin kärsivällisyyttä... Kun vielä sanovat, että tytöt yleensä oppivat nopeammin... Toisaalta Saana lähti kävelemään aikaisemmin kuin Nuutti, joten yhteensä kai ollaan tasoissa ;-) Suosikkisanoja ovat tällä hetkellä " antaa" (jota käytetään sekä silloin, kun itse pyydetään jotain, että silloin, kun annetaan toiselle) ja " poissss" (monella ässällä... Käytössä silloin, kun haluaa itse pois syöttötuolista tms., ja silloin, kun työnnetään äitiä pois nojatuolista...). Muutenkin yksittäisiä sanoja ilmaantuu puheeseen tuon tuosta, tosin niiden jääminen aktiiviseen sanavarastoon on kyllä aika satunnaista. Mutta hyvä, että alkaa pikku hiljaa löytyä sanoja, kommunikointi kyllä helpottuu huomattavasti, kun toinen osaa sanoa, mitä haluaa :)
Puhe on siis noilta osin vähän erilainen taito kuin kävely... Kuten Nasulina (muistinko oikein?) taisi sanoa, kävelyä odottaa kovasti, mutta kun se alkaa, tuntuu siltä, että helpompaa oli aikaisemmin, kun ei tarvinnut juosta niin lujaa perässä... No, tosin välillä kun kuuntelen esikoisen kyselytulvaa, miettii, miten helppoa olikaan, kun hän ei puhunut ;-) No, ei vaan. Mutta oikeasti välillä väsyttää vastailla koko päivä vaikeisiin miksi-kysymyksiin...
No joo, menipä filosofiseksi. Meillä on taas pari yötä nukuttu ihan hyvin, aamullakin ihan tuonne klo 7 asti. Ihan hyvä, toivottavasti jatkuu - on nimittäin huomattavasti mukavampi esim. laittaa itsensä työkuntoon, kun joku ei roiku meikkipussissa samaan aikaan. Ja muutenkin tietysti - olen kyllä huomattavasti pirteämpi, kun olen saanut vähän nukkua...
Nyt menee tyhjän jaaritteluksi. Niinpä lähden koiran kanssa ulos.
Mukavaa päivän jatkoa!
Terhi&murut