Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bruttopalkka 1800 e/kk

Vierailija
19.03.2020 |

Aloitan parin viikon päästä työt, jonka kuukausipalkka olisi 1800€ ja siihen lisät (satunnaisesti viikonlopputyötä). Kysymys kuuluukin: onko täällä muita, jotka tienaa tuon verran ja paljonko tuosta summasta jää käteen? Ja elääkö sillä? Voi kertoa myös jos tienaa vähemmän kuin tuon verran...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu siitä mitkä on asumis- ja elämiskulut, onko lapsia elätettävänä, harrastukset jne. Kyllä tuolla pärjää kun nuukasti elää

Vierailija
2/15 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä todella pieneltä palkalta, saako noin pientä palkkaa edes olla oikeasti??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile veroprosenttilaskurilla, paljonko siitä sinun kotikunnassasi jää käteen. Moni tulee paljon pienemmälläkin toimeen. Ja ole iloinen uudesta työpaikasta, kohta on koronan takia paljon työttömiä, joilla menee paljon huonommin.

Vierailija
4/15 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin 1800 kuussa on Suomessa suurin piirtein alin palkka kokoaikatyössä. Sen alle saa oikeastaan vaan koululaiset/opiskelijat kesätyössä.

Vierailija
5/15 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tienannut tuon verran. Ylityöt ja lisät eivät olleet mahdollisia. Puolet netosta meni elämiseen (vuokra+laskut+ruoka). Asuin opiskelevan miehen kanssa. Miehen tulot olivat opintolaina ja opintotuki, lisäksi saatiin 100e/kk asumistukea. Hyvin pärjäsi.

Vierailija
6/15 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos sun veroprossa on esim 25% sulle jää käteen noin 1350 e miinus tellit ja lellit.

Vierailija
7/15 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vertailun vuoksi, mun tyttö 15v sai kesäduunissa 11e tuntipalkkaa että aika pieneltä tuo kuulostaa ap..

Vierailija
8/15 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tienannut tuon verran. Ylityöt ja lisät eivät olleet mahdollisia. Puolet netosta meni elämiseen (vuokra+laskut+ruoka). Asuin opiskelevan miehen kanssa. Miehen tulot olivat opintolaina ja opintotuki, lisäksi saatiin 100e/kk asumistukea. Hyvin pärjäsi.

Ja siis puolet netosta elämiseen oli niin sanotusti minun osuuteni menoista. Laitettiin yhteisiin kuluihin puolet kummankin nettotuloista.

Vierailija
9/15 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän tuo on ensimmäisestä työpaikasta. Ensimmäinen sen on oltava jos et vielä itse osaa laskea nettoa.

Vierailija
10/15 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no jos sun veroprossa on esim 25% sulle jää käteen noin 1350 e miinus tellit ja lellit.

Veroprosentti on pienempi, ehkä 22. Käteen jää 1400 euroa. Jos siihen joskus tulee vähän lisiä, kannattaa ehdottomasti.

Vierailija
11/15 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinhän tuo on ensimmäisestä työpaikasta. Ensimmäinen sen on oltava jos et vielä itse osaa laskea nettoa.

Tuolla perusteella kyseessä taitaa olla tet-harjoittelu, ja ihan h.lvetin hyvä palkka!

Vierailija
12/15 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veroprosentti tuolla palkalla on noin 8%. Juuri laskin.

Vierailija
13/15 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netto noin 1500. Mulla osa-aikatyössä juurikin about tuo palkka.

Huonostihan tuolla elää, kaikki menee pakollisiin menoihin yksineläjällä. Ei ole varaa hakea koronaa Tirolista tai Italiasta.

Vierailija
14/15 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vertailun vuoksi, mun tyttö 15v sai kesäduunissa 11e tuntipalkkaa että aika pieneltä tuo kuulostaa ap..

Moni ihminen saa tuon verran palkkaa. Voi miettiä miten huonosti meillä on asiat. Kuilu on iso korkeapalkkaisten ja matalapalkkaisten suhteen. Enemmän tienaavat ei vaan tajua tätä faktaa vaan öyhöttävät veroista.

Pienipalkkaisena on ainoastaan se etu että ei maksa veroja niin paljoa.

T. 24-vuotias 12e/h työläinen

Vierailija
15/15 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veroprosentti itsellä tuosta 5%, tellit ja lellit ne maksaa, eli suurin osa menee nykyisten eläkkeiden maksuun. Osa-aikatyössä pienemmällä palkalla verotus 3% mutta sovitellusta päivärahasta ,mitä pakko tueksi hakea, sitten se 25%..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi