Lievä kurkkukipu
Minulla alkoi tänään lievä kurkkukipu, ilman muita oireita. Kysyin asiasta työpaikkani sairaanhoidon asiantuntijalta, mutta en saanut sairauslomaa, sillä minulla ei ole kuumetta tai nuhaa enkä yski tai aivastele. Onko minun siis turvallista mennä huomenna töihin, jossa kohtaan vain satunaisia ihmisiä eli en ole lähikontaktissa.
Kommentit (11)
Minulla on ollut 2 vko lievää kurkkukipua, ei aihetta olla pois töistä.
Missä kaikki mielensäpahoittajat ja hysteerikot?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylläpito sallii sinun jatkuvasti tukkia palstaa näillä typerillä aloituksillasi?
Sä oot koko hiton päivän kirjottanu näitä joka ikiseen alotukseen. Millon kyllästyt? Sulla ei oikeasti ole mitään elämää?
Minullakin kurkku on hieman kipeä/karhea, silmiä kirvelee ja nenä on tukkoinen. Allergiaoireita.
Sitten vasta kun oksennat verta voit jäädä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin kurkku on hieman kipeä/karhea, silmiä kirvelee ja nenä on tukkoinen. Allergiaoireita.
Minulla ei koskaan ole ollut allergiaa, mutta epäilen vilustumista.
Kylmän, kostean ulkohengitysilman kosketus kurkkuun sisäisesti voi pahentaa alkavaa flunssaoireistoa, sisällä olo parantaa. Rasitus voi myös pahentaa, monelle tulee ehkä lepo liian myöhään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut 2 vko lievää kurkkukipua, ei aihetta olla pois töistä.
Hyvä etten ole ainoa. Näinä aikoina vaan ylikorostetaan niin paljon, että ei lähdetä tartuttamaan ketään. Joku lääkäri jossain (oliskohan ollut Anni Saukkola?) sanoi "että jos vähääkään flunssaoireita niin pitäis jäädä kotiin".
Angiinan pikatesti kannattaisi tehdä, jos jatkuu pitkään lievänäkin.
Vierailija kirjoitti:
Kylmän, kostean ulkohengitysilman kosketus kurkkuun sisäisesti voi pahentaa alkavaa flunssaoireistoa, sisällä olo parantaa. Rasitus voi myös pahentaa, monelle tulee ehkä lepo liian myöhään.
No jos voisin itse vaikuttaa niin jäisin kotiin lepäämään. Ihan oman terveyden kuin mahdollisen tartuttamisen vuoksi. Ei taida tässä poikkeuslaissa kuitenkaan olla kohtaa että voit jäädä kotiin, vaikka työnantaja ei antaisi lupaa. Ensimmäinen sairauspäivä menee ainakin minulla omasta pussista, joten ei siitä ylimääräisiä menojakaan tulisi. Viikon päästä voi olla jo pidempi sairausloma tiedossa, jos oireet tästä pahenevat.
Eikö tämän pitäisi koskettaa myös sinua? Mitä voin tehdä? Töihin pitää mennä, jos esimies käskee.