*KESKIVIIKKOON SYYSystäväiset!*
Kommentit (17)
Unohtui kertoa eilen, että kaupassa neiti pienempi päätti sitten olla uskomatta mua ja kiipeili rattaissaan. Tuloksena hillitön puolivoltti kovalle lattialle otsan kautta. Tulipa kauhea huuto ja itsekin jo vähän pelästyin. Ei kuitenkaan mennyt kauaa, kun sitten juoksi ja nauroi pitkin kauppaa menemään. Kuhmun ja mustelman sai, muttei onneksi muuta. En ole käyttänyt vöitä, mutta on näköjään syytä alkaa, kun ei usko enää mitään.
Täälläkin on kovin harmaata, mutta ulos varmaan lähdetään silti. Saa nähdä onko puistossa ketään.
T: Ynis
Harmaata on, edelleen.
Tänään neuvola, hyvä juttu. Ihmelapsi on vaihtanut paikkaa, toivottavasti vaan kylkeä. Eilen tuli paniikki pakata jotain lähtöpakkausta, sen verran napakasti supisti. Onneksi meni ohi, koska mies oli juonut kaksi kaljaa muistamatta tällaista pikkuasiaa kuin ajokuntoa. Ei vissiin osata kumpikaan asennoitua muuhun kuin pitkään odotukseen.
Mansikkatila on auki tänään ekaa päivää, jee. Kotimaisia mansikoita parempaa herkkua ei ole. Voikohan niitä poimia vaikka olisi satanut?
Maisalle piti vielä tarkentaa, että en ihan oikeasti ollut ivallinen, vaan todella muistin, kuinka pian tämä on ohi. Vaikken kauheasti vielä haikailekaan raskauden loppumista, en myöskään ole ajatellut, että odotan viimeistä kertaa.
Lapset on ihan levottomia, kun ei oltu eilen ulkona, tänään on keksittävä jotain. Poikanen tarvitsee liikuntaa.
Homehuoneessa on sokkelit pesty ja uutta tavaraa asennetaan. Pliis pliis, että sitä ei olisi muualla. Olipa aika haju, kun homekohdat otettiin esille. Ei riittänyt mikään maakellarin tuoksu, haisi kuin tuhat homeista leipää olisi ripoteltu meidän pihalle ja siihen huoneeseen.
Kukkuu
Kukkuu en osannutkaan lukea sun viestiä " sillä silmällä" . Joten no hätä:). Kyllä muakin välillä kaihertaa ajatus siitä viitosesta, mutta ainakin toistaiseksi järjen ääni on vielä vaientanut moiset ajatukset:)
Vatsatauti olikin ruokamyrkytys kiitos kokolihahamppareiden ala nakkikioski. Ykkönen vietti yhden yön osastohoidossa/tipasssa. Nyt tauti kuitenkin voitettu ja tänään startataan kohti pohjoista/anoppilaa.
Ja voitte olla varmoja että tämä sakki kiertää pikaruokapaikat kaukaa tämän kesän ajan.
Enkelille ja muille raskautetuille toivottelee jaksamisia sekä tietty kaikille muillekkin oman tarpeensa mukaan kullekkin.
Meillä syyslapsi on oppinut kiitettävästi myös sellaisia sanontoja isoiltavelloksiltaan joita ei olisi niin tarpeen oppia (mm tuupa kii=elikkä turpa kiinni). Ja kun veljet vielä nauravat hillittömästi päälle, no on siinä kieltämättä välillä itselläkin naurussa pitelemistä kun tollainen enkelikiharainen tatti sitä toistaa, niin kiellot eivät oikein mene perille...
Talo on täynnä mutenkin töllöenergiaa muutaman rauhallisen päivän jälkeeen.
Nyt kuitenkin pikapikaa pakkaamaan. Nettipimentoon joudun viikoksi joten toivottelen jo nyt mukavaa viikkoa kaikille.
Maisa ja nelikko
aamu sit meni meiltä ohi kun herättiin vasta klo 10.00 ja hermo menee ton poitsun kanssa ikää 1v9kk ja on antanut olla sisä kukat rauhassa jo monta kuukautta mut nyt on taas ruvennut syömään niistä multaa. uhma se on mikä sitä nyt riivaa. no hyvä et tulee niin lähtee nopeammin pois...
Mekin kohta:) Pari päivää vielä. Ei vaan ole YHTÄÄN lomafiilis. En vaan voi käsittää, että kohta on heinäkuu. Meneeköhän lomakin ihan ohi enkä tajua siitä nauttia?
Söin äsken uusia perunoita ja silliä josta tuli gallup mieleen. Eli lempparisilli? Vai eikö missään nimessä silliä?
Minä tykkään sellaisissa isoissa peltipurkeissa olevista ravintolafileistä ehkä eniten. Vestan matjessilli on myös kestosuosikki. Äsken ostin pikkupurkin Abban sipulisilliä ja sekin oli hyvää.
T: Sillinhajuinen Ynis:)
Ps. kaveripeheessä mietittiin uuden vauvan nimeä ja sen piti alkaa s-kirjaimella. Heidän esikoinen sitten mietti, että miksi se ei voi olla Silli xxx (sukunimi) :)
Miehen loma alkanut, jihuu! Huomenna lähdemme reissuun ja olenkin sitten poissa kuvioista parisen viikkoa. Tänään vielä täytyisi pyykätä, siivoilla ja pakkailla.
Aamun vietin Sellossa ostoksilla yksinäni. Olipa ihanaa ja rentouttavaa. Tein hyviä ostoksia, sain mm. itselleni kesämekon josta tykkään todella paljon. Ja ah, kenkiä :) Niitä tarttui mukaani myös. Tytölle ostin kirjoja.
Enkelille, Kukkuulle, T@hdelle, Öttikselle ja muille raskaana oleville kovasti minäkin tsemppiä toivottelen. Ja lepoa! Toivottavasti siis saisitte ja/tai osaisitte nyt levätä. Saankohan lukea pienistä syntyneistä nyyteistä kun palaan taas loman jälkeen tänne :) Toivottavasti.
Oli kiva lukea myös Jatun onnistuneesta risteilystä.
Yniksen G: minä kyllä syön sillejä mutta en ole erityinen ystävä. Vesta-sillit ovat hyviä! Samoin Abban uutuus, se missä sillit ovat creme fraiche-kastikkeessa.
Saatanpa vielä palata - tai sitten en. Nyt kutsuu kotityöt. Tässä vaiheessa kuitenkin toivottelen kaikille mukavaa heinäkuun alkua!!
Alli
Kotipäivää vietetty,oli aamulla niin synkkä ilma et vaa pihal kävästii,nyt mies läks treeneihin..
Juu minäkin olen hyvin iloinen onnituneesta reissusta.Miehenkään kanssa ei siellä riidelty-olin ajatellu et käytännön huolehtiminen ja tekeminen on mun homma ja niinhän se meni!!!Nyt on nää paripäivää olluki sit enempi kireetä tääl kotioloissa..kiva,kiva!!!
G:En ole oikien sillin ystävä,mut se paripalaa jotain perusjuttua -tomaattikastikkeessako se on-pitää saada..nyt sain laivalla,2perunaa,2silliä-riittää mulle!Ehkä jouluna sama annos taas...
Enkeli:Kiva nähä,aika hyvä :-) Sokoksen eessä???Syömää heti??
Näin muuta viimeyönä kauheeta painajaista..olit siinä...
Hyvät lomat alottaville :-)
Ayapille huhuilut!!Eikö Ankkis ole vielä palannu??
Luin kyl pinon mut mitää ei jääny päähän...
jatu
Olihan se pino täällä. En muka meinannut ensin löytää.
Jatu. Tosi mukava, että teidän reissu meni hyvin. Toivottavasti kireys lientyy myös kotona.
Päikkäreistä vielä sen verran, että viime päivinä oon nukkunu tunnin tai ylikin ja sitten vain kammennut itteni pystyyn, ottanut jotain välipalaa ja ruennut tekemään jotain, vaikka tuntuu, että on tosi väsyny ja kärttykin. Mutta yleensä mulla auttaa nimenomaan 15-20 min ja voi olla vaikka kello herättämässä. Usein kyllä herään automaattisesti. Ja vaikka joskus tuntuu, ettei siinä ajassa oo ehtiny ees kunnolla uneen, niin kylläpä vain yleensä kummasti on virkistäny. Tuo ei oo ihan mun oma keksintö, vaan oon myös lukenu/kuullu asiasta jostain. Perustuu unisykleihin tai johonkin. Mutta yksilöllistähän tuokin taitaa olla. Eipä sitä väkisin voi nukkua.
Kiva tosiaan, että myös Aia piipahti.
Mulla on supistelut laantunu tykkänään. Eli maanantaiset johtui tosiaan noista automatkoista. Kun käytiin siellä mökilläkin ja siskon luo on myös hiekkatiet.
Oon pikku hiljaa leivoskellu ristiäisiä varten ja muutenkin vierasvaraa. Tosin tässä välillä oli niin pitkä leipomistauko, että vierasvaroja hupenee kyllä ihan omiinki massuihin. Saatiin myös vaunukoppa valmiiksi. Tai siis tehtiin sellainen oma viritelmä, joka sopii myös noihin kaksosten rattaisiin. Ei tullu ihan niin hyvä kuin luulin, mutta eiköhän tuolla pärjää. Ei millään viittis uuttakaan ostaa, kun niin monenlaisia jo on. Mies sai myös tänään listat laitettua ja nyt meillä on kivan näköistä. Kun ennen jouluahan vaihdettiin tapetit eteisiin ja keittiöön ja kattolistoja ei silloin ehditty laittaa.
Sataa, sataa ropisee muuten täälläkin ja se on tosi hyvä, kun on ollutkin niin tosi kuivaa. Ja helpottaa aina noissa palomiesjutuissakin eli ei sitte niin helposti tuu hälytyksiä.
POMPPIKAAHAN PINOON!
T@hti
Oon nyt nauttinu, kun on ollu paljon vähemmän pyykkäämistä. Tosi mukavaa vaihteeksi. Johtuu näistä ihanista säistä, joita on ollu ja Pekan tosi hyvin sujuvasta vaipattomuudesta. Päikkäreillä ja yöunilla vaan tosiaan on vaipat ja jos pitempään ajellaan autolla. Voi olla, että tulee vielä takapakkia vauvan tultua, muta nyt oon kyllä nauttinu. Tosin vielä tilasin yhdet sisävaippajutut yöksi, kun nyt mulla on ollu selllaiset viritelmät ja sitten jos joutuu vielä illalla tai yöllä käyttää vessassa, niin niitä on vähän työlas laittaa takaisin. Hyvä on itelleen perustella, että samat käy sitten vauvallekin. (tosin säästöistä ei auta paljon huudella). Tilasin myös kokeeksi itelle muutamat kestositeet, vaikka hiljattain ajattelin,että siihen touhuun en ainakaan rupea. Mutta nyt kun oon kotosalla, niin voihan sitäkin kokeilla varsinkin, kun nuo kaupan jutut tahtoo mua vaivata merkistä riippumatta. (muistan vielä, vaiken viime aikoina oo juuri tarvinnu)
T@hti
Iltavillit tytöt iskee jälleen. Kauhea riehumisvaihe päällä. Jätin miehen kanssa riehumaan, kun muuten roikutaan vaan mussa ja mies vaan kattoo rauhassa telkkaria tai lukee lehtiä:) On muuten ollut mieskin vähän paremmalla tuulella eikä ole tuonut niin pahasti työstressiä kotiin. Kivempi odotella lomaakin silleen, vaikken edelleen meinaa tajuta, että se kohta alkaa.
Allille mukavaa lomaa! Nauttikaa!
Mitä ihmettä on käynyt mun kukkapenkissä? Laitoin tuoksupieluksen siemeniä siihen ja nyt näyttää kasvavan hurja määrä pieniä orvokkeja kukkapenkki täyteen! En voi tajuta, oikeasti!
Päikkäreistä vielä. Minäkin olen monesta paikkaa lukenut, että se pieni torkahdus oiskin paras ja virkistää parhaiten. Mutta mulla oli aikaisemmin myös siinäkin sama ongelma Enkelin kanssa, että jos ylipäätään nukuin päivällä (oli aika mikä tahansa), niin olin ihan sekaisin loppupäivän. Nykyään herääminen on enemmän samankaltaista kuin aamulla, eli vähän helpompaa ja jaksaa illalla vielä tehdäkin jotain.
Nyt en muista enempää. Ajatukset karkasi muualle:)
T: Ynis
Meilläkin mies lomailee, tai no,onkohan tämä sitten työloma, kun tehdään ympärivuorokauden rehua. Väsy painaa, samoin ajanpuute, joten palailen plastavahvuuteen aktiivisesti taas jokusen viikon päästä.
Motti voi hyvin, aurinkoinen touhuilija on sopeutunut hienosti tähän touhotuksiin. Vähän käy sääliksi, toinen menee, toinen tulee tai sitten saapuu mumma. Tosin oikea mumman poika on muuttanut meille, taitaa mumman kanssa touhut olla hiukan sallivampia ja muutenkin mielenkiintoisempia;) Mutta niin se on oltava. Juhannuksena Motti retkeili mumman ja kummitädin kanssa, melkein itku pääsi äitiltä, kun kuulin kuinka reippaasti toinen oli ollut ihan uudessakin kyläpaikassa. Sniif, miten minun pieni vauva pärjää ilman minua?!;D Vaan nyt ei pääse pieni kylpyyn ilman äitiä, joten gotta go.
Iloista lomaa kaikille plus jaksamista kaikenmoisiin tilanteisiin!
Voi ku pääsisin lapsia karkuu...Hyi mua!Typy ollu tosi itkunen,suuttunu jostain ja parku ei ole loppunu millää..pahin tuli ku ois karkkia tahtonu!!
On myös muksinu itteään ja otassa jälet..
Paistoin vihdoin munattomia vissy pinaattilettuja,helppoja ja hyviä..TYpy niin tykkää pinaattiletuista,mut en ole saanu paistettua.
Nyt alko ilta riehunta täällä,poika ollu ulkona(kaveri palannu kotii),nyt tuli suihkusta...
Mäkää en osaa nukkua päivällä...nukahan tosi tosi harvoin ja sit tulee nukutta paljon ja meen pökkyrää!Niist päikkäreist tuli miehen kans iha riitaa ku sillon pahimpina valvomisaikoina ois ollu pakko nukkuu päiväl..Mies taas ottas päikit jokapäivä!
KAi täytyy yrittää hoitaa lapsia kohti unta...Kiva ku nukkuvat aamulla,mut tietää myös iltavalvomista!
jatu
Veeti alkaa olemaan terve. Eilennä illalla oli kuumetta 39.1 astetta. Tänään on jopa jaksanut jo leikkiä ja riehua. Kuumetta en oo mitannut mutta ei tunnu enään ainakaan kuumeiselta.
Jatu kiva että teidän reissu meni hyvin.
Veeti on vieläkin hereillä. Isiä kiusaa olkkarissa. Karkaisin yksikseni koneelle.
Päikkäreistä. Mä meen yleensä lepäämään samalla kun Veeti menee päikkäreille. Veeti nukkuu päikkärit aika usein meijän sängyssä. Välillä nukuhdan Veetin viereen. Tällä hetkellä oon tosi väsynyt. Voisin vaan nukkua.
Vaaville pitäis rattaat ostaa. Päädyin siihen että ostetaan hartan top linet vauvatalojohannasta. Vielä pähkäilen värin kanssa. Pitää tällä viikolla mennä niitä rattaita katsomaan. Ja kaippa ne vois jo varata. En oikein saa mitään vauvan juttuja laitettua. Ei vaan tunnu siltä että vauva ois tulossa. Äippäpakkauksen vaatteet katoin läpi ja laitoin takas laatikkoon. Ne pitäis saada pestyä ja laitettua kaappiin.
En taaskaan muista mitä piti kirjoittaa. parempi kait kohta mennä nukkumaan.
Öttis, Veeti ja masuasukki rv31+0 (niin ne viikot vaan etenee)
Heippa taas, reissusta on palattu ja nyt yritän kömpiä pyykkivuoren alta esille... Yölaivalla tultiin. Matka meni mukavasti, mutta kaikki ollaan aika väsyneitä. Minä ja kaksi pienintä nukuttiin oiiikeiin pitkät ja makoisat päiväunet, joten voi olla että nukkumaanmeno venyy... Niin, onhan kello jo kohta yksitoista eikä kukaan ole vielä nukkumassa.
Tanska on siis nähty, kohokohtina Legoland ja Kööpenhaminan tivoli sekä Blåvandin päättymättömät hiekkarannat. Reissu meni oikein mukavasti, matkamittariin kertyi 2343 kilometriä ja siihen lauttamatkat päälle. Automatkat sujuivat mukavasti, Lillille piti laulaa että viihtyisi ja kun Lilli nukkui niin keksittiin kivoja leikkejä poikien kanssa - sellaisia että pitää katsella ulos niin ei tullut kenellekään huono olo.
Esimerkiksi, että missä maassa valmistettu auto tuli vastaan niin piti laulaa sen maan kansallislaulua tai muuta laulua siitä maasta - kun en osaa Japanin, Italian, Espanjan enkä Etelä-Korean kansallislaulua :-) Tai sitten, että päätettiin että mistä asiasta sai pisteitä ja minä verran, ja sitten niitä piti bongata - tuulimylly 5 pistettä, silta 10 pistettä, lehmälauma 2 pistettä, Å-kirjain kyltissä 3 pistettä jne. Ja kun pääsi sataan pisteeseen niin oli voitettu :-).
Lilli tosin keksi aika ikävän viihdykkeen itselleen tylsien automatkojen piristykseksi - Neiti työntää sormet kurkkuun ja aiheuttaa itselleen yökkäysrefleksin. Ja sitten on hauskaa! Kielsin tietysti ja sitten se oli vielä hauskempaa. Oksennusta ei saanut (onneksi) tulemaan, mutta aika rasittavaa se oli.
Syysmammat ovat olleet aktiivisia - paljon olette ehtineet! Kiva että Jatun risteily meni mukavasti. Toivottavasti Saamuskan lapsilla loma jatkuu yhtä hauskana. Hui Sinin sukellusta! Ja voi ei! Kukkuun talon hometta ja lahoa. Jaksamista! Allille mukavaa lomaa! Ja olipa kiva kuulla kuulumisia apenilta, frodolta ja aialta ja muilta harvemmin käyviltä.
Paranemista Veetille ja Tuttikselle perheineen sekä Maisan perheelle!
Nyt yritetään pikkuhiljaa palata normaaliin elämään ja harjoitella taas enemmän ilman vaippaa olemista. Onneksi olkoon Nealle ja Kukkaselle kuivaksi oppimisen johdosta! Meillä ollaan pahasti jäljessä siinä suhteessa, mutta pojatkin oppivat vasta 2½-vuotiaana kuivaksi, joten taitaa olla meillä geeneissä tämä hitaus tässä asiassa...
Laitan kuvia kunhan kerkiän!
Hyvää yötä!
T. Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
En osaa minäkään päivällä nukkua. Pitää olla tosi väsynyt, että otan päiväunet. En yleensä nuku myöskään autossa (ja mies haluaisi ajaa yöllä..) tahi muissa kulkuneuvoissa.
Tuntuu siltä, että Antsa ymmärtää ihan kaiken puheen. Poika riemastuu aina itsekin, kun huomaa ymmärtävänsä tai tulevansa ymmärretyksi. Tänä iltana hauskin leikki oli taas kiusata koiraa (päästin eläinrukan aika pian takaisin aitaukseensa).
Niin hiljaista on ilman isompia lapsia. Kyllä elämä olisi rauhallista yhden lapsen kanssa...Mutta sitten taas niin täynnä yhden viihdytystä. Onneksi sentään koira ja " uudet" lelut kelpaavat aina hetken aikaa.
Lähdemme tiistai-iltana ajamaan etelään ja yövymme Kemissä. Siten Hämeeseen mummolaani (joka on vailla vakinaisia asukkaita, kun vaarikin on halvaantuneena kohta yhdeksättä vuotta), jonne vanhempani ovat sitten menneet isompien lasten kanssa. Kunhan esikoisen kummitäti nyt vain raaskisi antaa lapset äidilleni. Esikoinen kyllä oli lähteissä sitä mieltä, että kummitädin luona pitää olla kauan aikaa :)
Tämäpä tästä taas.
SM
Päivistä sekaisin! Mä en käsitä, kun herään lähes joka aamu 6.15 ja sitten jään odottamaan miehen kellon soittoa. Tuntuu tyhmältä, että on kotona lapsen kanssa ja silti ei ikinä nuku..
Ynis, totta puhut, päiväunien opettelu ei helppoa.. En oikein saa unta ja jos nukahdan, menee koko päivä pilalle. En nimittäin piristy, vaan olen entistä väsyneempi ja vihaisempi, kaikki ärsyttää.
Aia, apen, kiva kun kävitte! :)
Jatu, kivaa kun oot palannut onnistuneen risteilyn jälkeen! :) Pääsisin pe kaupungille puoli neljäksi, ni mies ehtis vähän levätä sitä ennen!
Samarin, kiva että lapsilla on mukavaa reissussa! Ja muakin lohdutti kuulla, että joku muukin tuskailee laittamattomien valokuvien ym. kanssa!
T-P, toivon kovasti, että vehnästä ei nyt tulisi oireita!
Eilinen päivä oli kyllä tosi rasittava. Miehelläkin meni hermot useempaan otteeseen Nean temppuilun kanssa ja oltiin molemmat pinna kireellä. Mies kävi kuitenkin Nekun kanssa kävelyllä ja sain hetken maata sohvalla ja katella telkkaria. Toivottavasti tänään mukavampi päivä tiedossa. Ilma on kyllä tosi harmaa ja puisto ei tunnu kovin kutsuvalta. Maanantaina oli aurinkoista ja puisto oli silti lähes autio, kun se on tän kuun ajan suljettu. Minnekään pidemmälle puistoon en voi näiden supistusten kanssa lähteä..
nekku heräs, heippa!
Enkeli1 ja Nea+minivauva rv 19+2