Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vantaalainen ratsastuskoulu Poni-Hakanjatkaa niinkuin ei mitään

Vierailija
19.03.2020 |

Pieni osa tunneista peruttu, suurin osa jatkaa ihan normaalisti. Tunneilla yleensä 8 ratsukkoa sekä ohjaaja. Ja maneesissa notkuu aina jotain porukkaa, tuskin se tästä muuttuu.
AloittelijoittenKin tunnit, siis sellaiset tunnit joissa voi olla taluttajia / avustajia mukana, pyritään saamaan heti käyntiin, kovaa vauhtia siellä virittävät pihakenttiä talven jäljiltä kuntoon. Ilmeisesti sillä logiikalla että pihalla ei tartu?

Miksi ratsastuskoulut saavat pyörittää seuratoimintaa ihan kuten ennenkin, vaikka kaikki muu ryhmäliikunta on kielletty? Eikö kiellon pitänyt koskea kaikkea urheilua? Lisäksi tallilla käy väistämättä enemmänn porukkaa kerralla kuin tuo 8 plus 1 ope, koska se seuraavankin tunnin porukka tulee paikalle sina vähän etuajassa ja vaikka ne kuinka yrittäisi porrastaa ja ohjeistaa niin kyllä se helposti niin käy, että niitä seuraavankin tunnin ratsastajia on sit siellä tallissa sisällä, jonne edellisen tunnin ratsastajat taluttaa hevosensa.

Tallin FB-sivuilta tiedot just luin ja olen aivan haavi auki että voiko nää vaan jatkaa niinku ei mitään?!!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niin eräs toinenkin talli. Ilmeisesti ratsastus on niin eliitti-urheilua että sitä ei koronasäännöt koske?

Vierailija
2/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevostoimintaa ei ihan voi samalla tavalla laittaa tauolle kuin jotain junnufutista. Hevosten pitää syödä ja liikkua. Niin kauan kuin ei ole yli 10 hlö tallilla sisätiloissa samaan aikaan niin homma on ihan ok

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kuntosalit on auki, ainakin osa. Ja monia muita harrastuspaikkoja

Vierailija
4/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö ne hevoset sitten ampua muitta mutkitta?

Vierailija
5/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piittaamatonta toimintaa. Tyttären harrastustallilla sama meno. Ilmoitin että katsomme kesätauon jälkeen, tulemmeko uudelleen. Minä en tommoiseen riskipesään lasta päästä.

Vierailija
6/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harrastan ratsastusta mutta minäkin jätän sen nyt tauolle. Kaikenlainen ylimääräinen kokoontuminen on vaan nyt riski, ja ihmettelen kun tietyt yritykset yrittää sitä kiertää tavalla tai toisella.

Vierailija
7/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö ne hevoset sitten ampua muitta mutkitta?

Miksi ne pitäisi ampua?

Ryhmiä voisi pienentää loppukevään ajaksi ja hyväksyä että tulee takkiin mutta valtiohan on jo luvannut yrittäjille avustuksia tätä paikkaamaan.

Vierailija
8/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nimeät jonkun tallin täällä?

Vierailija
9/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kisat on sentään peruttu, Ruotsissa kisat jatkuu täyttä häkää ja Suomessa ollaan siitä katkeria.

Vierailija
10/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hevostoimintaa ei ihan voi samalla tavalla laittaa tauolle kuin jotain junnufutista. Hevosten pitää syödä ja liikkua. Niin kauan kuin ei ole yli 10 hlö tallilla sisätiloissa samaan aikaan niin homma on ihan ok

Riippuu kylläkin täysin tallin koosta!

Meidän tallilla on nyt tehty niin, että ratsastustunteja ei ole ja kutakin hevosta saa käydä hoitamassa ja ruokkimassa vain yksi, ennalta sovittu henkilö. normaalisti yhtä hevosta käy hoitamassa uesampi henkilö vuoropäivin ja usein sinne tuodaan kavereita, perheenjäseniä jne mukaan. Koska hevoset on pakko hoitaa ja ruokkia, on meidän järjästely minusta tosi hyvä.

Vierailija
11/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max. 8 ratsukkoa isolla kentällä ja ope. En näe vaaraa. Hevoset laittaa joku muu valmiiksi, talliin ei tarvitse mennä. Ruokakauppa on huomattavasti vaarallisempi paikka!

Tämän harrastuksen terapeuttinen vaikutus on niin suuri, etten lähtisi sitä kieltämään keneltäkään.

Toki voi käydä niin, että tunku talleille kasvaa kun kaikki muu on kielletty. Tässä tulee tallin omistajan vastuu!!!

Vierailija
12/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä sitä maalittamista?

Vierailija
13/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin juuri tunnilta Tuomarinkylästä. Olin eilen toisella tallilla tunnilla Espoossa. Molemmissa tunnit jatkuu. Eilen meitä oli 6 + ope. Ulkona nuo ke-tunnit ollut aina. Tänään meitä oli 8 + ope. Kyllä oli hiljainen Tuomarinkylä. Ei ollut notkujia missään, ei maneesissa eikä tallilla. 30 min ennen tunnin alkua menin tallille, katsoin seinästä hevoseni ja kertasin tallin ohjeet. Varustehuoneeseenkin saa mennä vain yksi kerrallaan eikä jonotettukaan sinne. Sitten suoraan karsinaan oman hevosen luo. Ei puhuttu keskenään. 

Ratsastus muutenkin sellainen, ettei mitään lähikontaktia tule tunnilla. Ei näkynyt hoitajiakaan tallilla. Olivat käyneet porrastetusti päivällä ja sitten illalla tuntien jälkeen ruokinta ja hevosten tarkistus+tarvittava hoito. 

On lajina niin erilainen kuin joku futis tai ryhmäjumppa. 

Niin ja olen käynyt jo kohta 2 vuotta kahdella tallilla, joten en ole siis nyt koronan vuoksi lisännyt tunteja. Lauantaina on viikon kolmas tunti. 

Vierailija
14/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratsastus on yksilölaji ja maneesissa ja kentällä ollaan riittävän kaukana toisista. Talliin ei mennä jos on liikaa ihmisiä eikä saa muita ihmisiä olla seuraamassa tuntia jne,, kyllä talleilla on selkeät ohjeet miten toimia, tietämättömät taas loksuttaa leukojaan.

Vierailija
15/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tällä viikolla kaikki peruttu ja ensi viikosta siirrytään 4 ratsukon pienryhmiin.

Vierailija
16/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä kommentti. Jos julkinen liikenne saa pyöriä sekin, ei ole mitään järkeä lopettaa ratsastuskoulujen tuntitoimintaa.

Poni-Haka on hyvä paikka harrastaa ja aloittaja on yksinkertainen ihminen.

Vierailija
17/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
18/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, suomen ratsastusliitto on antanut selkeät ohjeet miten toimitaan ja tunnit saa jatkua talleilla niiden puitteissa. älä puutu asiaan mistä tiedä hölkäsen pöläystä-

Vierailija
19/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Hevoset ja ponit tilaamaan ruokaa kotiovelle.

Minä: *MaCHeinäburger, kuinka voin auttaa?*

Heppa: *5 paalia heinää Ponilantie 24,ihaa ihaa*

Minä: *Meillä olisi tällainen tarjous, 7 paalia kuuden hinnalla plus siihen päälle ilmainen kotiinkuljetus. Laitetaanko ?*

Heppa: *Ok. Kai teillä käy mobilepay, ihaa ihaa?*

Minä: *Toki, ja jatkossa suosittelen käyttämään meidän MacHeinäburger-sovellusta, joka 34. heinäpaali tulee ilmaiseksi. Kiitos tilauksesta ja hyvää päivän jatkoa*

Vierailija
20/21 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Hevoset ja ponit tilaamaan ruokaa kotiovelle.

Minä: *MaCHeinäburger, kuinka voin auttaa?*

Heppa: *5 paalia heinää Ponilantie 24,ihaa ihaa*

Minä: *Meillä olisi tällainen tarjous, 7 paalia kuuden hinnalla plus siihen päälle ilmainen kotiinkuljetus. Laitetaanko ?*

Heppa: *Ok. Kai teillä käy mobilepay, ihaa ihaa?*

Minä: *Toki, ja jatkossa suosittelen käyttämään meidän MacHeinäburger-sovellusta, joka 34. heinäpaali tulee ilmaiseksi. Kiitos tilauksesta ja hyvää päivän jatkoa*

Apua kiitos tästä! 😂

Kyllä minunkin lapseni talli jatkanut toimintaa, mutta yhtään ylimääräistä porukkaa ei saa olla tallissa eikä maneesissa. Opet varustaa ja purkaa hevoset ja tallilta pitää poistua välittömästi tunnin jälkeen. Alkeistunteja joissa tarvitaan taluttajia ei pidetä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi