Kela. kuuluuko tietokone ynnä puhelin toimeentulotukeen?
Tästä on epäselvyyttä, niin onko täällä kelan virkailijaa joka voisi kertoa kuuluuko toimeentulotuen saajalle esim, tietty avustus tietokoneeseen ja puhelimeen?
Aikoinani kun sitä kysyin, niin ei kuulunut, eikä pidetty ihmiselle tarpeellisena.
Ja minulla itselläni on nykyisin tietokone. joten en kysy itseni vuoksi.
Kommentit (44)
Olen ostanut itselleni tietokoneen toimeentulotuen perusosasta säästämällä. Siitä on tosin aikaa, ja sen jälkeen olen jo ostanut uudemman, työstä saadulla palkalla.
Siis kuuluuko vai ei? Osaako joku vastata?
Onko nyt kukaan saanut tänä aikana sossusta konetta? Harkinnanvaraisena tai muuten?
Aloittaja on kirjoitustyylistään päätellen eräs trolli, jolla ei ole mitään muuta elämässään kuin työttömien haukkuminen ja kiusaaminen pas*apalstalla.
Tuskin on itse edes töissä, koska on selkeästi älyllisesti vajaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis kuuluuko vai ei? Osaako joku vastata?
Niihin voi hakea harkinnanvaraista tukea. Voi saada sitten ehkä jonkun maksusitoomuksen kai.
En ole hakenut itse.
Vierailija kirjoitti:
Kelan ilmoituksen mukaan kuuluu sillä ilman puhelinta ja puhelin liittymää ei tule nyky Suomessa toimeen, mutta jos tämä kansa saisi päättää niin Kelan asiakkaiden tulisi unihtaa älypuhelimet ja opetella viestittämään savumerkeillä.
Jep ja kun työttömyysetuutta saadakseen on oltava puhelimitse tavoitettavissa ja työhakemukset lähetetään tietokoneella, niin mielenkiintoinen näkemys, ettei kyseisiä kapistuksia tarvitse. Nytkin Kela on ohjeistanut, että paikan päällä asiointia tulisi välttää, niin jos puuttuu kännykkä ja tietokone, milläpä hoidat asiasi?
Hei!
Aloittaja on vähä-älyinen trolli, joka ei osaa kirjoittaa googleen: "toimeentulotuki tietokoneeseen".
Sieltä löytyy tieto.
En kerro mikä se on, koska haluan kouluttaa trollia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelan ilmoituksen mukaan kuuluu sillä ilman puhelinta ja puhelin liittymää ei tule nyky Suomessa toimeen, mutta jos tämä kansa saisi päättää niin Kelan asiakkaiden tulisi unihtaa älypuhelimet ja opetella viestittämään savumerkeillä.
Jep ja kun työttömyysetuutta saadakseen on oltava puhelimitse tavoitettavissa ja työhakemukset lähetetään tietokoneella, niin mielenkiintoinen näkemys, ettei kyseisiä kapistuksia tarvitse. Nytkin Kela on ohjeistanut, että paikan päällä asiointia tulisi välttää, niin jos puuttuu kännykkä ja tietokone, milläpä hoidat asiasi?
Millä nyt olet netissä?
No ei kuulu, kuten ei pesukone tai pölynimurikaan. Pesukonetta et saa vaikka sulla olisi molemmat jalat poikki eikä taloyhtiössäsi olisi pyykkitupaa. Pölynimuriahan ei tarvitse kukaan kun jollain harjalla voi vähän sutaista lattiaa. Ja jos huonekalut hajoavat, saat ihan itse hakea kirppikseltä rikkinäisen sohvan tilalle. Luteet saat kaupan päälle. Ja kuten nimikin jo kertoo, kun se on harkinnanvarainen niin se harkitaan aina, joka kerta niin, että kantasuomalainen ei sitä apua saa.
Entä rakennekynnet, pidennykset ja muoviripset?
Luulisi, että kännykkä kuuluu, koska miten työkkärikään saa yhteyttä nopeaan? Postitseko?
Täydentävällä toimeentulotuella saa. Kela toimittaa sen eteenpäin sossuun.
Ei kuulu eikä myöskään puhelin tai nettilaskut
Puhelimia saa parilla kympillä, toki ovat ihan perus puhelimia mutta jokaisella on siis siihen varaa.
Jos ei ole puhelinta se ilmoitetaan virastoille. Et saa puhelinta etkä tietokonetta. Jos olet opintovelvollinen sitten EHKÄ. Kännykkä maksetaan perusosasta itse kuten muutkin vapaaehtoiset laskut.
Voi hyvänen aika, soita/laita viestiä Kelaan ja kysy.
Saako edes osaan ? 200 euron luuriin puolet ?
Jotain vastuuta pitää itsekin kantaa elämästään eikä vain suu auki odottaa armopaloja. Ja tämän sanon itsekin aikoinaan tuilla jonkun aikaa eläneenä.