Miksi koronavaran pitäisi olla pula-ajan ruokaa?
Miksi ihmiset hamstraavat tomaattimurskaa, tonnikalaa, jauhoja ja hiivaa? Miksi ette hamstraa ihan normaalia ruokaa, kuten lihaa, kalaa ja perunoita? Nehän säilyvät pakastimessa aivan yhtä hyvin kuin säilykkeet kaapissa.
Miksi karanteenia pitää pahentaa huonolla ruualla?
Kommentit (24)
Ihminen ei tarvitse muutakuin sikanauta säilykettä ja keltaista wc paperia
Ei ole mitään järkeä ostaa sellaista ruokaa joka ei säily. Jos aikoo pitää varalla tai vähentää kaupassa käyntiä.
Helppo ostaa 3kk tai pidemmän ajan ruuat. Että ei kertaakaan mennä kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilta puuttuu oikeanlaiset säilytystilat. Varsinkin kaupungeissa ei ole enää entisajan kellaria vastaavia säilytystiloja. On vain pakastin, jääkaappi ja huoneenlämpöiset kuivakaapit. Kahden jälkimmäisen välinen säilytysmuoto (siis jossa säilyy erinomaisesti hedelmät, vihannekset ja juurekset) puuttuu. Mulla sellainen on ja sen vuoksi pystyn tekemään kahden viikon ruokaostokset kerralla ja syömään ihan samanlaista ruokaa kuin aina ennenkin.
Ymmärrän, jos ei ole parveketta, mutta kaupungissä monella on sellainenkin. Tällä hetkellä ulkona on juuri sopivan viileä säilyttää vaikka perunoita ja muita vihanneksia partsilla.
Paitsi jos tulee taas yöpakkasia, joita ihan varmasti vielä tulee.
Minä olen ostanut leipomistarvikkeita koska tuore leipä/pizza/pulla on hyvää. Ja jos on karanteenissa hyvävointisena niin silloin on aikaa leipoa ja kokeilla uusiakin juttuja. Niistä saa juuri niitä ihania ja tunnelmallisiakin herkutteluhetkiä.
Toinen syy on pakastimen koko. Sinne ei mahdu kovin paljon ruokaa. Jääkaapinkin koko on rajallinen. Ja kun perheessä on teinipoikia niin ruokaa kuluu aika paljon.
Siksi on pitänyt miettiä sitäkin että saisi hyödynnettyä pienet säilytystilat mahdollisimman hyvin.
Olen myös varautunut sähkökatkoon ja siihen ettei kauppaan pääse ja siksi ostanut lämpimässä säilyvää ruokaa joka on sellaisenaan hyvää syötäväksi. Niiden kanssa menee kyllä ankeaksi jos monta päivää pitäisi pärjätä, mutta en halua päätyä sellaiseen tilanteeseen että mitään syötäväksi kelpaavaa ei ole. Toki kaupoissa on kotiinkuljetuksia, mutta niissä on jo nyt melkein viikon jonot. Akuuttiin tarpeeseen ei kotiinkuljetus onnistu.
Parveketta en valitettavasti pysty nyt hyödyntämään sillä lämpötila sahaa nollan molemmin puolin eikä se sovellu pakasteille eikä jääkaappiruoalle.