Muita kotona kipeänä ja uutisointi ahdistaa?
En kuulu itse riskiryhmään, mutta jatkuva uutisointi ja epätieto siitä millaisissa oireissa voi vielä olla kotona ahdistaa jonkin verran. Toki terveellä järjellä ymmärrän että pieni kuume ja lihaskipu ei ole syy mennä nyt lääkärille, vaan vain jos kunto romahtaa. Hoidan tilannetta nyt kuin normaalia flunssaa/influenssaa.
Muita jotka kotona oireissa ja seuraatte tilannetta? Miten pidätte pään kasassa?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Kai sua ahdistaa myös ilmastonmuutos ja Amazonin metsäpalot?
Mitä hemmetin tekemistä sillä on tämän kanssa. Teen aktiivisesti töitä omilla päätöksillä ilmastonmuutoksen ehkäisemiseksi joka päivä, mutta sillä ei ole tekemistä sen kanssa että menossa on epidemia ja olen kipeänä kotona.
Jos tulee hengenahdistusta tai hengitysvaikeuksia, tai on kovin korkea kuume tai kivut on sietämättömiä, niin sitten yhteyttä lääkäriin heti. Sekään ei tarkoita että sut otetaan hoidettavaksi, mutta seuraavat tilannetta ja saat ohjeita.
Jos olet nuori ja terve, niin hyvin heikko olo saa olla ilman että se on vielä mikään hätä. Jos esimerkiksi pyörryttää, tuntuu sekavalta, menee jalat alta, tai joudut lepäämään matkalla vessaan, niin se on hyvä syy soittaa lääkäriin, mutta ei itsessään ole mitenkään vakava oire vaan normaalia kuumeessa vaikkei olisi kovin korkeakaan. Sellainen pysyy hallinnassa parasetamolia syömällä ja lukemia tarkkailemalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee hengenahdistusta tai hengitysvaikeuksia, tai on kovin korkea kuume tai kivut on sietämättömiä, niin sitten yhteyttä lääkäriin heti. Sekään ei tarkoita että sut otetaan hoidettavaksi, mutta seuraavat tilannetta ja saat ohjeita.
Jos olet nuori ja terve, niin hyvin heikko olo saa olla ilman että se on vielä mikään hätä. Jos esimerkiksi pyörryttää, tuntuu sekavalta, menee jalat alta, tai joudut lepäämään matkalla vessaan, niin se on hyvä syy soittaa lääkäriin, mutta ei itsessään ole mitenkään vakava oire vaan normaalia kuumeessa vaikkei olisi kovin korkeakaan. Sellainen pysyy hallinnassa parasetamolia syömällä ja lukemia tarkkailemalla.
Kiitos! Minulla on muuten ihan ok olo, mutta selkä ja lihaskipua on niin että epäilen pienen hengenahdistuksen johtuvan lähinnä niistä. Juuri tuo hengenahdistus kohta mietityttää, minulla usein liittyy lihasjumeihin ja flunssaan pientä hengenahdistusta....
Kärsin myös ahdistuksesta joka itsessään aiheuttaa hengenahdistusta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Minulla on muuten ihan ok olo, mutta selkä ja lihaskipua on niin että epäilen pienen hengenahdistuksen johtuvan lähinnä niistä. Juuri tuo hengenahdistus kohta mietityttää, minulla usein liittyy lihasjumeihin ja flunssaan pientä hengenahdistusta....
Jos tosiaan tunnistat että se on sulle yleistä, niin sitten ei tarvitse soittaa lääkäriin, paitsi jos haluat. Kyllä sen sitten huomaa, jos se alkaa pahentua. Ei ne mihinkään toimenpiteisiin vielä pienen hengästymisen takia olisi ryhtymässä.
Kai sua ahdistaa myös ilmastonmuutos ja Amazonin metsäpalot?