Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko äitejä, jotka opiskelevat ammattikorkeakoulussa?

27.06.2006 |

Olen jo 35-vuotias nainen, joka haaveilee ammatinvaihdosta. Aion hakea Oulun AMK:n ensi keväänä. En tiedä pääsenkö edes valintakokeeseen, mutta pitää yrittää. Hirvittää vain tuo taloudellinen tilanne. Kuinka voisimme pärjätä pelkästään miehen tuloilla kun on kaksi lastakin elätettävänä. Matkaa kotoa kouluun tulisi 75 km/suunta. Eikö opintotuesta mene vero? Asumistukea en ilmeisesti saa, kun asumme mieheni omistamassa omakotitalossa (josta on ruhtinaallisesti lainaa jäljellä). Jäin vuosi sitten työttömäksi pitkäaikaisesta työsuhteesta ja uutta työtä en tule saamaan vastaavalta alalta, koska irtisanomiset tältä alalta ovat päivittäisiä. Olen erittäin motivoitunut opiskelemaan haluamaani alaa ja toivon että saan opiskelipaikan! Kertokaa muut opiskelevat äidit kuinka pärjäätte opiskeluissa ja onko paljon taloudellisia huolia?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen ko. oppilaitoksessa ja mukavasti on mennyt. Helppoa ei ole, mutta hyvin antoisaakin opiskella näin vanhempana. Ota tarkasti selvää mitä tukia voit saada, koska perusopintotuella on todella tiukkaa. Jos olet työtön, voit sitäkin kautta saada ilmeisesti paremmat tuet.

Perhe kannattaa motivoida myös opiskeluusi, tarvitset aikaa tehtäviin koska niitä on paljon... Itse kirjoitan paljon päivisin kun luentoja ei ole koska perhekin tarvitsee aikaa. Suosittelen.

Vierailija
2/2 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin aikuiskoulutustuella, ollen samalla kotihoidontuella kotona. Oli kivaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän