Vähäoireiset, koronatartuntaa itsellänne epäilevät: minä päivänä teillä on kulunut 7 vuorokautta oireiston alkamisesta?
Itselläni lauantaina on tullut oireiden alkamisesta se maaginen 7 kokonaista vuorokautta täyteen, lauantai on 8. päivä. Jos oloni alkaa silloin heikentyä, soitan terveydenhuoltoon. Kuulun riskiryhmään.
Oireistoni käynnistyi viisi vuorokautta sitten ja siihen on kuulunut kronologisessa järjestyksessä ilmaantuen lieviä vatsanväänteitä, lievää nuhaa, vilunväreitä, lievää lämpöilyä, lievää pahoinvoinnin tunnetta, lievää heikotusta, lievää yskää, lievää päänsärkyä. Jotkut oireista lähtivät jo pois tullen parin päivän päästä takaisin.
Kommentit (3)
Sulla on korona. Pysy kotona. Et sä mitään testejä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on korona. Pysy kotona. Et sä mitään testejä tarvitse.
Niin pysynkin. Soitan terveydenhuoltoon vasta, jos oireisto pahenee. Virallisesti tosin minun ei tarvitsisi näillä oireilla pysyä kotona, koska virallisen kriteeristön mukaan minulla ei ole edes flunssaa. Lämmönnousun raja on 37,5, ja se ei ole minulla täyttynyt. Yskänikin on vain epämääräinen tuntemus. Nuhaoireet ovat olleet yli vuorokauden poissa. Virallisesti saan siis mennä ja tulla vapaasti.
Todennäköisesti minulla ei ole koronaa. En asu pääkaupunkiseudulla eikä kukaan lähipiiristäni ole matkustellut tänä vuonna.
Toisaalta minulla on taas erilaisia flunssaoireita kuin ennen, että tiedä sitten. Oireet alkoivat 3? päivää sitten. Olin kävelyllä ja tuntui hengitys tavallista vaikeammalta, tavallaan kuin keuhkoja painaisi jokin. Lisäksi kamala päänsärky ja väsymys, hieman flunssaa (kuiva yskä & nenä tukossa).
Mutta ei-riskiryhmäläisenä kun ei pääse testeihin, niin en voi tietää totuutta.