Mitä olet tehnyt tänään tai aiot tehdä auttaaksesi ahdingossa olevaa suomalaista pienyrittäjää?
Kommentit (36)
Välillä jätin lounaan ulkona väliin, nyt käyn ihan joka päivä. Tyhjät lounassalit, huh. Toivottavasti jaksavat ja hivenen puskuria olemassa.
Mitä mun pitäisi tehdä? Olen tänään aloittanut klo 7 päivätyössäni ja klo 16 aloitan extratyössäni joka loppuu 22. Nyt tarvitaan työntekijöitä vaikka ja missä.
En mitään, miksi pitäisi, eihän pienyrittäjä tee mitään minunkaan eteeni kun olen pienituloinen. Saman hinnan joudun aina maksamaan kuin muutkin vaikka rahaa ei aina ole edes ruokaan mutta hiukset on saatava leikkautettua
Yrittäjät ovat tällä palstalla moneen kertaan kehuneet, miten he pitävät Suomea pystyssä ja työntekijät ovat heille velkaa kaiken. Auttakoot he siis minua, kun kerran ovat se kantava voima.
Käyn hakemassa pullon kirkasta ja kukkia.
En mitään. Mutta jos pitää kaupassa käydä, asioin mieluummin alueeni pienissä kaupoissa kuin jättimarketissa. Nettikauppojen turvallisuutta olen miettinyt...
Sitä olen miettinyt myös, että kun tilanne on ohi, toivottavasti ihmiset joilla on käyttörahaa, pistävät rahaa liikenteeseen tukeakseen oman alueensa yrityksiä käyttämällä näiden palveluita.
Vierailija kirjoitti:
En mitään, miksi pitäisi, eihän pienyrittäjä tee mitään minunkaan eteeni kun olen pienituloinen. Saman hinnan joudun aina maksamaan kuin muutkin vaikka rahaa ei aina ole edes ruokaan mutta hiukset on saatava leikkautettua
Jaa, itse olen kyllä aina ollut valmis neuvottelemaan hinnasta jos asiakas kertoo, että tarjous on hänelle liian kallis. Mutta tuskin tälläinen missään kampaamoalalla ja tavarakaupassa onnistuisi, työaika menisi pelkkiin hintaneuvotteluihin (eli tinkaamiseen).
En mitään. Pienyrittäjätkään ei auta minua kun olen ahdingossa
Olen ollut taloudellisessa ahdingossa jo kauan ennen koronaa eli en mitään.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjien uhriutuminen ja märinä ärsyttää niin, että pyrin jatkossa välttämään suomalaisten pienyrittäjien palveluja.
Mietipä, jos sun palkanmaksu katkaistaisiin ilmoitusluontoisesti huomisesta alkaen.
Yrittäjyys ei tarkoita jotain Nokian pääjohtajaa tms. Moni elää kädestä suuhun.
Uskaltaiskohan mennä thai-hierontaan? näyttäs olevan auki ainaki täällä .
niskat jumissa vähä.
Autan mielelläni paikallisia ruuan tuottajia, ja niitä keiden palvelut auttaa yhteiskuntaa pysymään terveempää. Mutta en valitettavasti voi tukea turhamaisuutta ja taidetta näinä aikoina. Ne eivät ole köyhälle tarpeellisia. Ärsyttävää kun tuttu valokuvaaja vinkuu ihmisiä kuvauksiin ja ostamaan töherryksiään. Vähän priorisointia kiitos. Tulevat ajat on kaikille kovia, ei tässä kuitenkaan turhamaisuudella eletä.
Tilasin Amazonista paljon tavaraa, näin autan riistäviä suomiyrittäjiä kaatumaan saappaat jalassa.
OT mutta Chjokon omistaja jakoi vähän aikaa sitten päivityksen, jossa pohti, selviääkö firma tästä. Olen lievästi sanottuna hämmästynyt, koska Chjoko on ollut olemassa yli 10 vuotta, sillä on useampi hyväsijaintinen liike Helsingissä (yksi ihan keskustassa) ja se nauttii tietääkseni erinomaista mainetta.
Kuinka heikoilla suomalaiset firmat oikeasti ovat, jos nämä isommatkaan eivät meinaa pärjätä kun on pari viikkoa hiljaisempaa?
Ei näillä rahoilla nyt auteta ketään. Autan kuitenkin tätä koko tilannetta pysymällä kotona.
Kehoitan kaikkia ajattelemaan tulevia viikkoja, nyt on aika vaikka remontoida ja käydä tänään rautakaupassa hakemassa tarvikkeet.