Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7889)

Vierailija
7861/7889 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin syyhän tähän on se, että juntit tulevat maalta asumaan ahdistuneina kaupunkien kerrostaloihin.

No minä olen maalla kasvanut, siis TODELLA maalla. Välillä päästiin käymään kaupungissa ja ihan kerrostaloissa (wau), silloin vanhempani opettivat, että siellä asuu paljon ihmisiä eikä siellä saa meluta. Rappukäytävässä eikä asunnossa saanut juosta tai pomppia, koska naapurit on otettava huomioon. Sen sijaan nämä kerrostalossa asuvat serkkuni kyllä mesosivat muista välittämättä. 

Vielä tänäkin päivänä noudatan niitä oppeja ja pyrin elämään muut ihmiset huomioon ottaen, kerrostalossa asuvana. 

Vierailija
7862/7889 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapureitten häiriköinti loppu kun tiputin lapun postiluukusta että asunto ei ole mikään verstashuone ja tulee häätö jossei vasarannaputtelu lopu. Teki linnunpönttöjä myyntiin siellä.  sahas lautoja parvekkeella. Samoin kaikki häirikkökakarat joutu lähtemään pois  kun tein niistä ilmoituksia ja täällä on hyvä isännöitsijä, tuli kaikille laput postiluukusta että ilmoittakaa kaikki jotka häiriötä aiheuttavat, ja sitä kautta ne joutuivat muuttamaan  /saivat häädön. Toimikaa ihmiset toimikaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7863/7889 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakerrassa naapuri kantapääjyskyttää lattiaa sata kertaa päivittäin niin että ne väreilyt tuntee lattiassa ja pöydässä, jonka äärellä istun tietokoneella. Siis ei jumalauta. Edelliset 3 naapuria olleet niin pohjasakkaa ja jotain erikoistapauksia, aina muuttaneet pois vuodessa. Itse tietenkin se normaali ja hiljainen naapuri joka ottaa muut liiankin huomioon. Aloin jyskyttämään takaisin tahallani joka kerta kun se jyskyttää, ja se sen kun vaan jatkaa vasta-jyskytyksistäni huolimatta vaikka tekisin niin kuinka monta kertaa tahansa. Ei opi merkistä tai ei vaan älyä tehdä omalle käytökselleen mitään. Jotkut on vaan niin helvetin itsekkäitä kusimulkkuja. Kohta kilahtaa.

Vierailija
7864/7889 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itänaapurista tullut teini huusi aiemmin aina parvekkeella täyttä huutoa jopa kahdeksan tuntia putkeen, ilmeisesti kun puhui puhelua. Välillä myös öisin jonnekin kahteen saakka. Lopetti vasta kun naapuri huomautti melusta, mutta senkin jälkeen silloin tällöin huutaa. Huuto kuuluu parvekkeelta kesäisin kaikkiin asuntoihin kun ikkunat on auki. 

Ihmettelen siinä etenkin miksi se ei tajua, ettei kukaan muu huuda tuntikausia kerrostalon parvekkeella. Tässä on samassa pihapiirissä paljon kerrostaloja ja joka asunnossa parveke. Miten ei järki toimi sen vertaa, että osaisi olla edes kuten muut saman korttelin asukkaat? Mikä puhumisessa on niin vaikeaa, ettei osaa muuta kuin huutaa? 

Vierailija
7865/7889 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se  on  aina  sama ,  kun  sossu tms.  maksaa  ja  takaa ,  eikä  Suomessa  saa  häätää  mistään  syystä .  Rikkoa  täytyy  kun  on  vuokralla ,  ei  ole  omaa ,  eikä  tarvii  maksaa  missään  tapauksessa .

Vierailija
7866/7889 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa vaihtoehto jos kerrostalossa asuu ainakin itselle on korvatulpat & / kuulosuojaimet koko sisälläolojan, välillä on naapureina ekaa kertaa kotona asuva märkäkorvaa joka huutaa pleikkarille kuin aivovammainen, sitten eläkeläinen joka herää viideltä kolistelemaan ja huudattamaan telkkaria, tupakalla parinkymmenen minuutin välein ravaavaa tervakeuhkoa, kaikki illat kälättävää maahanmuuttajaa, oven paiskojia, huumehörhöjä ja muuta mukavaa. Ei ole ihmisen asumismuoto tämä. Joku räksyttävä koirakin oli hetken mutta se oli onneksi vain hoidossa ilmoitustaulun lapun mukaan.  Lapsiperhehän tuosta värisuorasta enää puuttuu.

No meiltä löytyy tuo viimeinenkin ,mutta onneksi ei huumehörhöjä.

Maahanmuuttajista suurin riesa, kun sotkevat joka paikan ja huutavat sisällä aamusta iltaan.

Vierailija
7867/7889 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä tapa muutama kuukautta sitten muuttaneella seinänaapurilla käydä tupakalla tai muuten vain ulkona noin viisi kertaa myöhäisillan aikana. Ei tuosta viitsisi hirveästi ärsyyntyä tai naputtaa kun on huomattava parannus pariin edelliseen, eikä muuten aiheuta häiriötä, mutta silti. Jospa tuohon joskus muuttaisi vielä joku täysin hiljainen. Jotenkin vaan ahdistavaa kun tietää että se ruljanssi alkaa siinä kympin maissa.

Vierailija
7868/7889 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävä tapa muutama kuukautta sitten muuttaneella seinänaapurilla käydä tupakalla tai muuten vain ulkona noin viisi kertaa myöhäisillan aikana. Ei tuosta viitsisi hirveästi ärsyyntyä tai naputtaa kun on huomattava parannus pariin edelliseen, eikä muuten aiheuta häiriötä, mutta silti. Jospa tuohon joskus muuttaisi vielä joku täysin hiljainen. Jotenkin vaan ahdistavaa kun tietää että se ruljanssi alkaa siinä kympin maissa.

Aina ihmetellyt että mikä pakkomielle osalla alkaa elämään ja nimenomaan jyskyttää, paukuttaa yms aina hiljaisuuden alettua? Kestäen myöhään aamuyölle, kaikista rasittavinta on että on taukoja välissä ja sit ehtii ajatella että jes nyt ne rauhoittu ja itsekin just nukahtaa niin eiköhän taas valtava pamaus tms ja saa taas verenpaineet nousemaan

Vierailija
7869/7889 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemuksia somaleista naapurina?

Alan olla jo näin viikon jälkeen ihan hermoraunio. 

Vierailija
7870/7889 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme 4 henkinen perhe puoli vuotta sitten ihanaan asumisoikeus asuntoon lähiössä. Päiväkoti ja koulu lähellä eikä tien ylityksiä tuleville koululaisille. Myös luonto lähellä. Eipä arvattu mitä on edessä kun kesä tulee. Hekan talon lapset(somalit ja muut värikkäät) valvovat kesäisin ulkona iltamyöhään ja tulevat meidän pihaan huutamaan ja melu on kyllä järkyttävä. Ollaan sanottu tästä monta kertaa asukkaiden kanssa että menisivät onalle pihalleen, mutta eihän se auta kuin pari päivää. 

Helteellä on pakko pitää illalla ikkunat ja parvekkeen ovi auki että koti viilenisi. Mutta kun vielä 22-23 aikaan pentulauma riehuu pihassa ei meillä kukaan pysty rentoutumaan eikä lapset kykene nukkumaan. Työt meillä alkaneet ja aamuherätys aikaisin. No toki voi sulkea kaikki ikkunat. Mutta on se rasittavaa kun joillain on niin eri tavat elää kuin Maija ja ja Matti Meikäläisillä. 

Tekisi mieli muuttaa kokonaan ok- seudulta muualle. Mutta ne työt kun nyt on täällä.

Vierailija
7871/7889 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alakerrassa naapuri kantapääjyskyttää lattiaa sata kertaa päivittäin niin että ne väreilyt tuntee lattiassa ja pöydässä, jonka äärellä istun tietokoneella. Siis ei jumalauta. Edelliset 3 naapuria olleet niin pohjasakkaa ja jotain erikoistapauksia, aina muuttaneet pois vuodessa. Itse tietenkin se normaali ja hiljainen naapuri joka ottaa muut liiankin huomioon. Aloin jyskyttämään takaisin tahallani joka kerta kun se jyskyttää, ja se sen kun vaan jatkaa vasta-jyskytyksistäni huolimatta vaikka tekisin niin kuinka monta kertaa tahansa. Ei opi merkistä tai ei vaan älyä tehdä omalle käytökselleen mitään. Jotkut on vaan niin helvetin itsekkäitä kusimulkkuja. Kohta kilahtaa.

Jyskytä silloin kun on itse paikallaan!

Vierailija
7872/7889 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ihmiset ovat nykyään itsekkäitä. Häädöt ovat myös lisääntyneet ja tämäkin kertoo kasvavasta itsekkyydestä. Metelin tuottaminen katsotaan oikeudeksi, vaikka siitä olisi jo varoituskin annettu. 

Vierailija
7873/7889 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät käy enää töissä ja kellään ei ole normaalia päivärytmiä. Ihmiset eivät enää liiku ulkona vaan tamppaavat ympäri asuntoa. Musiikki ei ole enää musiikkia vaan bassonjytkettä, jota kuunnellaan subbarin voimin. Ulkomaalaisten isot äänekkäät perheet eivät sovi suomalaisiin paperitaloihin. Suomalaiset itse taas lihovat niin paljon, että kantapäätallaajat ovat tulla katosta läpi. Huumeiden käyttö on tuplaantunut. 

Vierailija
7874/7889 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Ihmiset ovat nykyään itsekkäitä. Häädöt ovat myös lisääntyneet ja tämäkin kertoo kasvavasta itsekkyydestä. Metelin tuottaminen katsotaan oikeudeksi, vaikka siitä olisi jo varoituskin annettu. 

Olen huomannut että varsinkin miehet tekevät yksiöstään "kuntosaleja", sit naapureiden iloksi paiskotaan painoja, puntteja, juostaan kuntopyöräillä (on muuten ärsyttävän kuuloinen vehje) ja ylipäätään kellonajasta riippumatta oma katto ja lattia tärisee kun naapuri päättää riehua niiden painojensa kanssa. 

Sitten syytetään hallitusta asunnottomien tilasta vaikka suurinosa on itse syypäitä häätöön (huumeet yleistyneet mm) 

Vierailija
7875/7889 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät käy enää töissä ja kellään ei ole normaalia päivärytmiä. Ihmiset eivät enää liiku ulkona vaan tamppaavat ympäri asuntoa. Musiikki ei ole enää musiikkia vaan bassonjytkettä, jota kuunnellaan subbarin voimin. Ulkomaalaisten isot äänekkäät perheet eivät sovi suomalaisiin paperitaloihin. Suomalaiset itse taas lihovat niin paljon, että kantapäätallaajat ovat tulla katosta läpi. Huumeiden käyttö on tuplaantunut. 

Vaikka kävisivätkin töissä silti sitä meteliä on pakko tuottaa kellonajasta riippumatta. 

Vierailija
7876/7889 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa eletään normaalisti, niin kuin muuallakin, poikkeuksena hiljainen aika, silloin tulee välttää aiheuttamasta turhaa melua. Ne ihmiset joille ei kerrostaloelämä sovi, muuttavat johonkin muualle. Kun elämme yhdessä, niin muidenkin ääniä tulee sietää, vaikka itse olisi hiirenhiljaa. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Itse olen hiljainen, mutta ymmärrän, että kaikki eivät ole ja joillain on myös lapsia. Jos minua tämä ottaisi aivoon, muuttaisin johonkin missä ei ota. Koska te älykääpiöt ymmärrätte, että ainoa ihminen jota voitte muuttaa, on jokainen itse. Jos ei kykene sopeutumaan, niin sitten myöntää oman vajavaisuutensa ja muuttaa. Ei normaalin elämisen ääniä tarvitse kenenkään kotonaan varoa ja häiriköintiin puuttumiseen on keinot määritelty laeissa ja asetuksissa. Valittaminen tulisi sanktioida.

Ongelma onkin se että ne ihmiset eivät koskaan muuta jotka aiheuttavat ongelmia. Ja yleensä ne joutuvat muuttamaan jotka joutuvat kärsimään näiden oman napansa ympärillä pyörivien i******ien takia. 

On ihmeellistä kuinka joistakin jopa lapsiperheistä ei kuulu käytännössä yhtään mitään ja toisista kuuluu ihan jatkuvasti ja taukoamatta kolinaa pauketta ryminää jne. Kerrostaloasunto ei pitäisi olla kuntosali, ei juoksurata eikä jokapäiväinen rakennustyömaa, mutta joillekin se on. 

Vierailija
7877/7889 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä pyri elämään hiljaisesti. Kunhan vaan elän.

Tyypillistä, muista ei väliä, kunhan MINÄ vain saan tehdä mitä haluan. Nämä tyypit ovat ne ääliöt, joiden ei pitäisi asua kerrostalossa

Vierailija
7878/7889 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kotona tavi elää hiljaa. Jos tykkää hiljaisuudesta, kannattaa miettiä muuta asumismuotoa. Normaali elämä  aiheuttaa ääniä, kotona ei tarvi hiipiä ja kuiskutella. Jokainen varmaan ymmärtää mitä tarkoitan, normaalilla äänillä.

Hissi tuottaa ääniä, autot aamuisin kun jotkut lähtevät töihin, oven aavaaminen ja kiinnilaitto aiheuttaa ääniä myös, vai tarkoititko että vain asumisen äänet aiheuttaa sinulle ahdistusta? Ulkona pörrää jäteautot, helikopterit, lentokoneet... kaikista lähtee ääniä. 

Miksi se kotiääni on vain puheenaihe?? 

Me ei hiljennytä siksi että joitakin rassaa äänet, me eletään kotona niinkuin halutaan, soitamme pianoa, lapsi aikoinaan soitti rumpuja,  lapsenlapset leikkivät, keskustellaan, nauretaan ym... eikä kukaan meidän talosta ole siitä meille  valittanut. 

Vierailija
7879/7889 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin otettiin muut huomioon, eikä eletty kuin pellossa, sitä kutsutaan sivistykseksi. Villasukat muuten eivät estä kanta-astujan askelääniä kuulumasta, ainoa vaimennin lienee pehmeät tossut. Itse asun ilmeisesti norsun alapuolella, töminä on sitä luokkaa.

Vierailija
7880/7889 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kotona tavi elää hiljaa. Jos tykkää hiljaisuudesta, kannattaa miettiä muuta asumismuotoa. Normaali elämä  aiheuttaa ääniä, kotona ei tarvi hiipiä ja kuiskutella. Jokainen varmaan ymmärtää mitä tarkoitan, normaalilla äänillä.

Hissi tuottaa ääniä, autot aamuisin kun jotkut lähtevät töihin, oven aavaaminen ja kiinnilaitto aiheuttaa ääniä myös, vai tarkoititko että vain asumisen äänet aiheuttaa sinulle ahdistusta? Ulkona pörrää jäteautot, helikopterit, lentokoneet... kaikista lähtee ääniä. 

Miksi se kotiääni on vain puheenaihe?? 

Me ei hiljennytä siksi että joitakin rassaa äänet, me eletään kotona niinkuin halutaan, soitamme pianoa, lapsi aikoinaan soitti rumpuja,  lapsenlapset leikkivät, keskustellaan, nauretaan ym... eikä kukaan meidän talosta ole siitä meille  valittanut. 

Rummut ja piano?Voi naapuriparat!Kuulostaa painajaiselta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä