Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
7681/7839 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYHMÄ 🙈🙈🙈!!! 

Vierailija
7682/7839 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näköjään ja kuulojaan naapureista päätellen. Itse olen elänyt kymmeniä vuosia kerrostalossa ja olen aina ottanut muut huomioon, Koskaan kukaan ei ole minusta valittanut ja olen elänyt ihan tavallista elämää. Jos kuuntelen musiikkia kovaa, teen sen kuulokkeilla, siivoan ja pesen pyykin ennen hiljaisuutta, Jos pitää naulata jotain tai jotain äänekkäänpää , teen sen päivällä, en aamulla enkä hiljaisuuden jälkeen. Kun kavereita on kylässä, huolehdin siitä ettei huudeta yöllä ja silti on ollut aina hauskaa. Enkä paukuta kantapäitä lattiaan, enkä paisko ovia ja kaapinovia. Otan värinän pois herätyksestä, koska se kuuluu selvästi naapuriin, (yläkerran naapuri Ei ota ja se kuuluu selvästi ja herään siihen joka ikinen kerta. Tällainen tavallinen huomaavaisuus ei vaadi mitään työtä, vaan on helppoa. Jokainen joka on sivistynyt ja tervejärkinen, ottaa toiset huomioon. Valitettavasti nykyään ihmiset on itsekkäitä ja empatiakyvyttömiä. Jo

Juuri noin, samalla tavalla olen itsekin elänyt. Täysjärkinen ihminen ottaa kerros- tai rivitalossa asuessaan muut asukkaat huomioon, mutta kuten jo totesitkin, valitettavan paljon on nykyisin niitä vähemmän täysjärkisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7683/7839 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit joltakin "Oletko vajaaälyinen?!?)

Minä kysyn sinulta oletko "näsäviisas"?

Vierailija
7684/7839 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden asian nuoriso (=90-luvulla syntyneet ja nuoremmat) on päiväkodissa oppinut: vessanpöntön kansi on suljettava. Se tehdään paiskaamalla myös keskellä yötä, jotta naapurustokin tietää asiasta. 

Vierailija
7685/7839 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, miksi et itse hakeudu hoitoon, juuri sitä sinä tunnut todella tarvitsevan!! 

Vierailija
7686/7839 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI.

Vierailija
7687/7839 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, miksi et itse hakeudu hoitoon, juuri sitä sinä tunnut todella tarvitsevan!! 

Kappas, mölyapina ilmoittautui.

Vierailija
7688/7839 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitaa se turppa kiinni sika! Ma teke touita kokko viiko sa saatanna sika huuta mun alla. Lopeta se anna ma levata viikkolopuna. Waxaan u baahanahay nasashadayda.

Kirjoita vaikka englanniksi jos et osaa suomea, kirjoituksestasi ei saanut selvää, ehkä sanan sieltä ja täältä 🙈

Vierailija
7689/7839 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TYHMÄ 🙈🙈🙈!!! 

Huom !!! Tämä kirjoitukseni "TYHMÄ" ei liittynyt edellisen sivun viimeiseen kommenttiin, vaan kommenttiin joka kertoi "elävänsä miten haluaa ja kaatelevansa vaikka pianoja....."

Tämä selvennyksen vuoksi. T. Taloyhtiön pj. myös!! 

Vierailija
7690/7839 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näköjään ja kuulojaan naapureista päätellen. Itse olen elänyt kymmeniä vuosia kerrostalossa ja olen aina ottanut muut huomioon, Koskaan kukaan ei ole minusta valittanut ja olen elänyt ihan tavallista elämää. Jos kuuntelen musiikkia kovaa, teen sen kuulokkeilla, siivoan ja pesen pyykin ennen hiljaisuutta, Jos pitää naulata jotain tai jotain äänekkäänpää , teen sen päivällä, en aamulla enkä hiljaisuuden jälkeen. Kun kavereita on kylässä, huolehdin siitä ettei huudeta yöllä ja silti on ollut aina hauskaa. Enkä paukuta kantapäitä lattiaan, enkä paisko ovia ja kaapinovia. Otan värinän pois herätyksestä, koska se kuuluu selvästi naapuriin, (yläkerran naapuri Ei ota ja se kuuluu selvästi ja herään siihen joka ikinen kerta. Tällainen tavallinen huomaavaisuus ei vaadi mitään työtä, vaan on helppoa. Jokainen joka on sivistynyt ja tervejärkinen, ottaa toiset huomioon. Valitettavasti nykyään ihmiset on itsekkäitä ja empatiakyvyttömiä. Jo

Viestisi oli hyvä ja se kertoo että olet huomaavainen ja sivistynyt kerrostalo asuja -  enemmän sinun kaltaisia ihmisiä kerrostaloihin 🙏. Itse elän melkein samalla tavalla 👍!! T. Taloyhtiön pj. 

Vierailija
7691/7839 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa pitää otta huomioon muutkin, myös päivällä.

Asia selviää ihan niistä järjestyssäännöistä, kun lukasee ne.

Suurin osa ihmisistä ei lue niitä, vaan on omat säännöt.

sitten jos huomautat, niin vastaus on - ai jaa, sori tai välinpitämättömyys asiaan.

Vierailija
7692/7839 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kappas, mölyapina ilmoittautui.

Kuule en ole mikään "mölyapina" en muuten, enkä varsinkaan asumisen suhteen, otan muut asukkaat huomioon - joten ÄLÄ NIMITTELE !!!

Olen muuten taloyhtiömme pj. jos tiedät edes mitä tuo "pj" lyhennys tarkoittaa???

Vierailija
7693/7839 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa eletään normaalisti, niin kuin muuallakin, poikkeuksena hiljainen aika, silloin tulee välttää aiheuttamasta turhaa melua. Ne ihmiset joille ei kerrostaloelämä sovi, muuttavat johonkin muualle. Kun elämme yhdessä, niin muidenkin ääniä tulee sietää, vaikka itse olisi hiirenhiljaa. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Itse olen hiljainen, mutta ymmärrän, että kaikki eivät ole ja joillain on myös lapsia. Jos minua tämä ottaisi aivoon, muuttaisin johonkin missä ei ota. Koska te älykääpiöt ymmärrätte, että ainoa ihminen jota voitte muuttaa, on jokainen itse. Jos ei kykene sopeutumaan, niin sitten myöntää oman vajavaisuutensa ja muuttaa. Ei normaalin elämisen ääniä tarvitse kenenkään kotonaan varoa ja häiriköintiin puuttumiseen on keinot määritelty laeissa ja asetuksissa. Valittaminen tulisi sanktioida.

Asenteestasi ja tekstistä voi päätellä että olet ongelma naapuri, vaikka yrität väittää toisin. 

Vierailija
7694/7839 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän kävelen kantapäillä koska olen kantaastuja ja minähän saan kotonani puhua huutamalla koska olen vähäjärrkinen ja minähän kusen keskelle pönttöön koska minähän paiskon ovia myös sillo ku huvittaa koska olen sivistymätön juntti.

Vierailija
7695/7839 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ei ollut mölytoosia. Radiosta ja telkkarista tuli ohjelmaa rajattuna aikoina. Lähes kaikki kävivät töissä ja kodissa yleensä vain levättiin. Lapset leikkivät aina ulkona. Yhteisöllisyyttä oli enemmän, koska ihmisillä oli vähemmän ja naapurista käytiin lainaamassa sokeria, lastenhoitoapua, milloin mitäkin. Kun naapurit olivat tuttuja, niitä ei yleensä haluttu tahallaan häiritäkään. Käytöstavat olivat vielä kunniassa. 

Nykyään moni kerrostalo on täynnä syrjäytyneitä ihmisiä, jotka vain hokevat: minulla on oikeus, minä, minä, minä. 

Vierailija
7696/7839 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yritetä. Totuus.

Vierailija
7697/7839 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa eletään normaalisti, niin kuin muuallakin, poikkeuksena hiljainen aika, silloin tulee välttää aiheuttamasta turhaa melua. Ne ihmiset joille ei kerrostaloelämä sovi, muuttavat johonkin muualle. Kun elämme yhdessä, niin muidenkin ääniä tulee sietää, vaikka itse olisi hiirenhiljaa. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Itse olen hiljainen, mutta ymmärrän, että kaikki eivät ole ja joillain on myös lapsia. Jos minua tämä ottaisi aivoon, muuttaisin johonkin missä ei ota. Koska te älykääpiöt ymmärrätte, että ainoa ihminen jota voitte muuttaa, on jokainen itse. Jos ei kykene sopeutumaan, niin sitten myöntää oman vajavaisuutensa ja muuttaa. Ei normaalin elämisen ääniä tarvitse kenenkään kotonaan varoa ja häiriköintiin puuttumiseen on keinot määritelty laeissa ja asetuksissa. Valittaminen tulisi sanktioida.

Asenteestasi ja tekstistä voi päätellä että o

Ei todellakaan ole niin, ne MUUTTAVAT pois jotka eivät sopeudu kerrostalo asumiseen ja talossa YHTEISESTI laadittuihin TALOYHTIÖN järjestyssääntöihin. Kuten edellinen kommentoija kirjoitti : taidat olla itse se häirikkö kerrostalossa, onneksi et meidän talossamme... 😈!!! P. S. Normaalit äänet klo 07. - 22.00. siis huom. vielä toistan NORMAALIT ÄÄNET ovat OK, silti myös päiväsaikaan on kohteliasta huomioida myös muut asukkaat !!! 

Vierailija
7698/7839 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minähän kävelen kantapäillä koska olen kantaastuja ja minähän saan kotonani puhua huutamalla koska olen vähäjärrkinen ja minähän kusen keskelle pönttöön koska minähän paiskon ovia myös sillo ku huvittaa koska olen sivistymätön juntti.

Noista kommenteista päätellen, olet oikeassa, olet juurikin se juntti...!!! 

Vierailija
7699/7839 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talossani on paperia seinät, pienetkin äänet kuuluu. Tälle ei voi mitään, ei sitä niin hiljaa voi elää, ettei mitään koskaan kuuluisi. Mutta kuulen selkeästi normaaliäänisenkin puheen seinän takaa, yömyöhään se häiritsee nukkumista. Sitten kikatetaan kuorossa ja huudahdetaan ja kolistellaan ja.... nämä ei ole edes ääniä joista voi isännöitsijälle valittaa, koska ovat normaalia elämistä. Olen mennyt ovelle koputtaan ja yleensä se on toiminut, ainakin hetken aikaa. Nyt seinänaapurissa on airbnb ja vaikka omistaja on huomauttanut, että äänieristeet ovat huonot ja naapurit pitävät hiljaisuudesta, ei tämä aina riitä.

Että täytyy vaan kestää sitä, ettei muut ihmiset ymmärrä sitä, että maailmassa ja siellä seinän takana on myös ihmisiä. Surullista, mutta totta. 

Kirjoitan tätä samalla kuunnellen thaimaalaisen pariskunnan yhteislaulua... toivottavasti heillä on hyvä reissu.

Vierailija
7700/7839 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiteiden rymistely on ärsyttävää varsinkin jos on toistuvasti ja usein. Ymmärrän, että lapset tykkäävät vielä kokeilla asioita ja eivät ymmärrä vielä asioita. Silloin lapsia pitäisi kuitenkin opettaa. Enemmän ihmetellyt, että ilmeisesti jotkut aikuisetkin tykkäävät vielä leikkiä kaiteilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan