Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?
Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?
Kommentit (7839)
Tultu asuttua eri kerrostaloasunnoissa ja selvästi pahimat häiriköt ovat lähes poikkeuksetta koiraihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut aikuiset ihmiset keskustelevat toisilleen huutamalla?
Onko tämä elämänkoululaisten tapa puhua?
Aika noloa.
Se oli Jauhojengi ku huusi. ÄÄÄÄ! Kerrostalo oli sekin, sääli naapureita.
Älä muuta virka, pissis-ikäisten jauhojengi bilettää Antti Tuiskun tahdissa, mikä myötähäpeä.
Vaikea ymmärtää nykymenoa kirjoitti:
Ei todellakaan yritetä. Bileitä jatkuvasti, kolmeen asti aamulla. Oksentelua ja yökkäilyä parvekkeella, tyhjiä viinapulloja ja tölkkejä pihassa. Naapurien kakarat hakkaa porraskäytävän kaiteita hulluna eikä kukaan kiellä. Soittelevat ovikelloa huvin vuoksi. Muidenkin kuin omaansa. Kaikki varastetaan mitä irtoaa. Käsittämättöntä käytöstä ja vanhemmat huutaa naama punaisena mutteivat opasta lapsiaan miten voisi toimia fiksummin. Huutaminen ei ole kasvattamista. Myös kämpät jätetään siivottomaan kuntoon. Kukaan ei enää osaa pestä ikkunoita. Vaikea ymmärtää miten hölmöläisen touhua nykyään sallitaan. Ennen oli toisin. Toiset ihmiset otettiin kuin otettiinkin huomioon.
Sellaista se on kun vuokralla asuu, pthyi. Ei enää koskaan!
Vierailija kirjoitti:
Voi, kun olis mahdollista muuttaa omakotitaloon.
Järkyttävää tämä kerrostalossa eläminen.
Tuntuu, että koko ajan on vieraita, kun naapureina on moukkia, jotka elävät pitäen koko ajan kamalaa meteliä.
Olen masentunt ja ahdistunut koko ajan, kun en saa koskaan olla omassa kodissani rauhassa.
Sama, meillä sitä ahdistusta aiheuttaa tosin 00:00 asti räkyttävät piskit, omistajat sanovat, että no koirat nyt haukkuu! Voi äly hoi älä jätä. Koira ei saa haukkua paljon edes päivisin kerrostaloissa. Muutama haukku vielä menee, mutta jatkuva räkytys on kielletty.
Koirien haukku kuuluu kerrostaloissa lakkaamatta. Kannatan koirakieltoa kerrostaloon. Koirista voi maksaa koiralisää 1kpl 100e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Koirien haukku kuuluu kerrostaloissa lakkaamatta. Kannatan koirakieltoa kerrostaloon. Koirista voi maksaa koiralisää 1kpl 100e/kk.
Koittakaa vaan viedä koirani pois... Koirani puree jos hän tuntee olonsa uhatuksi. Ja niin minäkin jos minun pitää maksaa jollekkin siitä että koirani saa elää.
Sama täällä yritin aluksi otta kunnes huomasin että kerrostalo semmoinen. Että ketään ei kiinosta
Sairasta miettiä ja odottaa mitä naapurista kuuluu ,ei taida sinulla olla kaikki mutterit kohdallaan. Minua ei kiinosta mitä naapurista kuuluu, mutta jos yöllä on järkyttävää meteliä, niin soitan aina poliisin. Muuten ei voisi vähempää kinoostaa. En ymmärrä miten joitain ihmisiä voi naapurin elämä kiinostaa. Viittaa mielenterveysongelmiin.
Käyttäjä42811 kirjoitti:
Sairasta miettiä ja odottaa mitä naapurista kuuluu ,ei taida sinulla olla kaikki mutterit kohdallaan. Minua ei kiinosta mitä naapurista kuuluu, mutta jos yöllä on järkyttävää meteliä, niin soitan aina poliisin. Muuten ei voisi vähempää kinoostaa. En ymmärrä miten joitain ihmisiä voi naapurin elämä kiinostaa. Viittaa mielenterveysongelmiin.
21.7.2023 aikana
asemakatu pihassa heittivät tölkkejä rekst. jfi-114 sin bemari henkilöauto,
klo 5.05 reikä. laki sallii pykälän mukaan sakko. miten pitäisi käytäyttyä .
poliisi tietää asiasta.
Eipä kerrostaloasuminen ole kai koskaan ollut mitään herkkua.
Minun mielestäni kotona saa elää eikä tarvitse ahdistua ja alkaa hiippailemaan. Jos naapuri ärsyyntyy se on voi voi itse pähän on kerrostalo asumis muodon vallinnut.
Kaikki ihmiset tömistelevät myös sinä. Ellet luule leijuvasi
Kana kirjoitti:
Sinua ei ehkä kiinnosta, kun et ole tarpeeksi häiritseviä naapureita saanut. Jos aamusta iltaan huutokeskustellaan niin, että sanoista saa selvää ja kaikki kaapinovet ja keittiövälineet pitää paukuttaa niin paljon kuin käsistä lähtee, niin ei siinä paljon kotirauhaa ole, kirjaa lueta tai päikkäreitä nukuta.
Kyllä kerrostaloelämään kuuluu sen huomiointi, että naapurit ovat lähellä. Lukee jo ihan yhtiöjärjestyksessäkin, että ethän aiheuta häiriötä naapureille. Omakotitalossa haja-asutusalueella saa huutaa rauhassa.
Kana kirjoitti:
Minun mielestäni kotona saa elää eikä tarvitse ahdistua ja alkaa hiippailemaan. Jos naapuri ärsyyntyy se on voi voi itse pähän on kerrostalo asumis muodon vallinnut.
Ei tietenkään tarvitse ahdistua ja hiippailla. Elämisen äänitaso vaihtelee todella paljon ihmisillä. Kovaäänisimmät ihmiset on naapureina niin rasittavia, että ymmärrän hyvin, että häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut aikuiset ihmiset keskustelevat toisilleen huutamalla?
Onko tämä elämänkoululaisten tapa puhua?
Aika noloa.
Älä muuta virka, pissis-ikäisten jauhojengi bilettää Antti Tuiskun tahdissa, mikä myötähäpeä.
ja pääministeri oikein yllytti kerrostalohuutoon ja yöllisiin imurointisessioihin, koska se ylemmyys boomereihin nähden. MINä teen mitä huvittaa MINUA ei PELOTA ELÄÄ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8.7.2023 aikana
asemakatu 71 a 6 järjestyssäänöt klo 7.00- 22.00 aikaan.
häiriköidään klo 23.30 reikä. vittuillaa, kiroilaan, hermoilaan, paiskitaan ulkoovia
rappukäytävässä. rekst. chu- 601 sin skoda farmari henkilöauto. laki pykälä sallii.Skoda paiskoo ulko-ovia rappukäytävässä?
lääkkeet?
Kyllä sun pitäisi itse opetella muistamaan oletko pillerisi ottanut. Tyhmää kysellä meiltä muilta. Ehkä hoitopaikka sopisi sinulle.
Minä elän tavallista elämää, se ääni mikä siitä tulee niin tulee en kumminkaan ala sitä muuttamaan.
Mekkaloida ei saakkan kerrostaloissa, mutta se on eri kuin normaalit elämisen äänet.
Erikoisia kokemuksia, olemme asuneet kolme vuotta kerrostalossa vuokralla ja todella rauhallista. Ihmiset tervehtivät, käytävät on siistit eli ihan ok. Keski-Uudellamaalla asumme.