Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?
Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?
Kommentit (7839)
Vierailija kirjoitti:
Aika ooceedeemäistä naapurilla rämpyttää vesihanaa niin että pätkii sitä vedentuloa joksikin puoleksi sekunniksi kerrallaan. Säästääkin varmaan paljon vettä kuin jos antaisi vaan veden valua sen aikaa mitä tekee. Omat hermot ainakin säästyisi kun ei tuota vesiputkien potkimista tarvitsisi kuunnella.
Keksi välillä uskottavampi väitteitä, kukaan normaaliälyinen tai älykkäämpi ei niele tarinoitasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ooceedeemäistä naapurilla rämpyttää vesihanaa niin että pätkii sitä vedentuloa joksikin puoleksi sekunniksi kerrallaan. Säästääkin varmaan paljon vettä kuin jos antaisi vaan veden valua sen aikaa mitä tekee. Omat hermot ainakin säästyisi kun ei tuota vesiputkien potkimista tarvitsisi kuunnella.
Keksi välillä uskottavampi väitteitä, kukaan normaaliälyinen tai älykkäämpi ei niele tarinoitasi.
Anteeksi, en tiennyt että täällä on jotkut kriteerit niistä häiritsevistä asioista ja minun kärsimykseni on jotenkin muita huonompaa.
Jotkut tarvitsevat melua ja humua etteivät huomaisi...
7 promillen känissä ei kuule naapurin mekastusta eikä päästä itseään välillä selviämään .; )
Yläkerran lapsiperhe on ollut kohta viikon jossain reissussa. Havahduin tänään siihen, että stressitasoni ovat laskeneet huimasti ja olen nukkunutkin paremmin. Jatkuva huuto ja meteli on tauonnut, on kuin olisin päässyt paratiisiin!
Voisivat viisammat tutkia, miten paljon kerrostaloeläminen aiheuttaa stressiä ja kuormitusta. Muuttaisin heti pois jos se olisi taloudellisesti mahdollista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on niin kuvaavaa, jopa olematon koira häiritsee😭
No kylläpä se joku koira kuitenkin häiritsee naapureita. Ongelma koirien suhteen on se, että varsinkin ne ulvonnat kuuluu todella kauas. Siinä pitää mennä aika monen oven taakse kuuntelemaan, että tuleeko se nyt aivan varmasti täältä. Itse olen kuullut kolme kerrosta ylempänä olevan koiran ulvonnat ja se tosiaan voi kuulostaa, että tulisi ihan seinänaapurista.
Helpompaa olisi vain kieltää koirat kerrostaloissa. Ei ne kuulu tänne.
Saako pianoa soittaa kerrostalossa?
Eikö kuulokkeet pitäisi olla ainakin.
Joku naapuri pimputtaa päivittäin pitkän aikaa.
Osaisi edes soittaa, mutta järkyttävää pimputusta on kamalaa kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kylläpä se joku koira kuitenkin häiritsee naapureita. Ongelma koirien suhteen on se, että varsinkin ne ulvonnat kuuluu todella kauas. Siinä pitää mennä aika monen oven taakse kuuntelemaan, että tuleeko se nyt aivan varmasti täältä. Itse olen kuullut kolme kerrosta ylempänä olevan koiran ulvonnat ja se tosiaan voi kuulostaa, että tulisi ihan seinänaapurista.
Ei ainakaan räksyttäviä, kouluttamattomia pikku piskejä kerrostaloihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan räksyttäviä, kouluttamattomia pikku piskejä kerrostaloihin!
Se eroahdistusulvonta on pahempaa kuin haukkuminen.
Kun iso koira ulvoo kuin susi kuulle sellaisia puolen minuutin ulvaisuja.
Auuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
Saamattomat idiootit ottavat koiran, mutta eivät viitsi kouluttaa.
Talossamme asuu pariskunta, jotka ovat koiransa vankona sisällä, kun koira ei kuulemma päästä ulos🤣🙈
Jos pääsevät ulos hengissä niin sama koira haukkuu sitten koko poissaoloajan raivona, pahimmillaan yli tunnin😢
Muuttakaa uudempiin asuntoihin, ainut äänii mitä kuuluu on koiran ulvominen.
Kerrostaloissa täytyy aina kertoa PUUJALKA vitsejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, en tiennyt että täällä on jotkut kriteerit niistä häiritsevistä asioista ja minun kärsimykseni on jotenkin muita huonompaa.
Tuon täytyy olla ihan varmasti faktaa, että "naapuri rämpyttää vesihanaa niin että pätkii sitä vedentuloa joksikin puoleksi sekunniksi kerrallaan."
Ainakin teidän kyylien mielestä!
Koska sossu ym. maksaa , ei välii jos muka tulis vaikeuksii . Lisää viinaa ja koirii , hyvä olla Taju-kankaalla .
Koiran ulvonta kuuluu , koska kerrostaloissa on aina ikkunat/ tuuletusluukut sekä parveke-ovet kesät ja TALVET avoinna . Ei kuulemma patterit lämpee ellei avaa ikkunaa vierestä !
Vierailija kirjoitti:
Meillä on semmoinen pyykinpesukone joka ottaa vettä lyhyissä pätkissä, sekunnin kerrallaan. LG on se kone, sorry!
Pidän kyllä koirista, mutta on järkyttävää miten jotkut ihmiset hankkivat sellaisen räkyttäjän eivätkä yhtään tajua kuinka paljon se aiheuttaa melua. Yleinen vastaus tähän lienee, että keskustele koiran omistajan kanssa. Mielestäni isännöitsijän pitäisi pitää huoli näistä asioista, eikä niin että asukas joutuu ties kuinka pelottavan henkilön kanssa keskustelemaan aiheesta.
Köyhät asuu kaupungin kerrostaloissa ja valittaa toisistaan😄
Vierailija kirjoitti:
Köyhät asuu kaupungin kerrostaloissa ja valittaa toisistaan😄
Ja säälittävintä on, että se on lisäksi heidän ainoa harrastus.