Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?
Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?
Kommentit (7839)
pikku kunnissa asiat hoituvat 2 käynnillä kolmannella turpaan . ovat yleensä jostain maamontuista muuttaneita tai muka adhd pellejä kyllä loppuu kun kättä pidemmän kanssa menee ovelle tekemään asian selväksi.
Mun työkaveri oli mennyt raivoamaan rappukäytävään ja suoraan metelinaapurille naama punaisena kiroillut ja karjunnut kuunneltuaan monta kuukautta bassonjumputusta,huutoa ja kiljumista kuukausitolkulla ilta ja välillä aamuyöllä,oli naapuri sen jälkeen ollut hiljempaa...mutta entä jos toi ei toimi? Sitä mietin voi tulla nyrkistä tämä,ihmiset kun on tänä päivänä täysin arvaamattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Borkka kirjoitti:
Kerrostalo eläminen vaatii ymmärrystä, mutta myös toisten huomiomista...
Itse olen sopeutunut nyt parissa vuodessa kohtuu hyvin elämisen ääniin.
Välillä harmittaa yläkerran lattiasta lähtevä voimakas töminän ääni.
Treenaisko kahvakuulalla tai punteilla, kun selvissä sarjoissa tulee aina tömähdys.
Mutta senkin kanssa pystyy elämään.
Myöskään parveketupakointi tai viikonlopun grillailut saati nuorison lauantai-illan kemut ei haittaa.
Välillä enemmän ihmetyttää nämä kaikesta valittajat...
Enemmän minua haittaa, jos joku keittelee jotain sylttyä tai lipieä kalaa ja lemuaa koko käytävä.
Kyllä se parveketupakointi suakin haittaa, mutta sä et taida ymmärtää sitä, että tupakansavun hengittäminen on terveydelle vaarallista, siis ei vain tupakoijalle vaan niille jotka altistuvat savulle. Myös sulle.
En ole koskaan aikaisemmin lukenut näin järjetöntä kommenttia, siis NAAPURIN tupakointi terveydelle vaarallista. Mikä mielisairaus saa kirjoittamaan näin järjettömiä?
Sinun täytyy olla aikamoisen tietämätön, jos et ole passiivisesta tupakoinnista ja sen aiheuttamista terveysriskeistä koskaan kuullut. Viimeinen lauseesi vahvistaa asian.
Onko joku kieltänyt passiivisen tupakoinnin haitat? Joku tollo ketjussa yrittää saada rinnastettua kerrostalossa/parvekkeella polttamisen passiivisen tupakointiin. Silloin rinnastus on ok jos tämä passiivisesta tupakoinnista jankuttaja on samassa tilassa tupakoijan kanssa, eli perheessä joku tupakoi sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Borkka kirjoitti:
Kerrostalo eläminen vaatii ymmärrystä, mutta myös toisten huomiomista...
Itse olen sopeutunut nyt parissa vuodessa kohtuu hyvin elämisen ääniin.
Välillä harmittaa yläkerran lattiasta lähtevä voimakas töminän ääni.
Treenaisko kahvakuulalla tai punteilla, kun selvissä sarjoissa tulee aina tömähdys.
Mutta senkin kanssa pystyy elämään.
Myöskään parveketupakointi tai viikonlopun grillailut saati nuorison lauantai-illan kemut ei haittaa.
Välillä enemmän ihmetyttää nämä kaikesta valittajat...
Enemmän minua haittaa, jos joku keittelee jotain sylttyä tai lipieä kalaa ja lemuaa koko käytävä.
Kyllä se parveketupakointi suakin haittaa, mutta sä et taida ymmärtää sitä, että tupakansavun hengittäminen on terveydelle vaarallista, siis ei vain tupakoijalle vaan niille jotka altistuvat savulle. Myös sulle.
En ole koskaan aikaisemmin lukenut näin järjetöntä kommenttia, siis NAAPURIN tupakointi terveydelle vaarallista. Mikä mielisairaus saa kirjoittamaan näin järjettömiä?
Sinun täytyy olla aikamoisen tietämätön, jos et ole passiivisesta tupakoinnista ja sen aiheuttamista terveysriskeistä koskaan kuullut. Viimeinen lauseesi vahvistaa asian.
Onko joku kieltänyt passiivisen tupakoinnin haitat? Joku tollo ketjussa yrittää saada rinnastettua kerrostalossa/parvekkeella polttamisen passiivisen tupakointiin. Silloin rinnastus on ok jos tämä passiivisesta tupakoinnista jankuttaja on samassa tilassa tupakoijan kanssa, eli perheessä joku tupakoi sisällä.
Minä olin jo maininnut samasta asiasta, ei näitä kitisijöitä faktat kiinnosta. Eli jatkossakin puhuvat valheellisesti passiivisesta tupakoinnista, vaikka passiivisella tupakoinnilla tarkoitetaan altistumista SAMASSA tilassa olevan tupakoijan savulle.
Odottelen tässä milloin älykääpiö naapuri keksii alkaa pompottelemaan jotain palloa vielä kantapäätamppauksen lisäksi, vaikka olen hänelle maininnut että lattiaäänet kuuluu häiritsevästi.
Minä nautin hiljaisuudesta, kun kantapää tamppari ja huutopuhuja ovat lähteneet ulos kerrankin ja pelkään samalla koska taas tulevat takaisin...
Vierailija kirjoitti:
Minä nautin hiljaisuudesta, kun kantapää tamppari ja huutopuhuja ovat lähteneet ulos kerrankin ja pelkään samalla koska taas tulevat takaisin...
Kop, Kop...
Ainahan kerrostaloista ääntä on kuulunut.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään asenteet meluun ovat aivan erit, ennen hyväksyttiin osana kerrostaloasumista naapurista kantautuvat äänet. Nykyään itsekkyys on vallannut alaa, enää mitään ei siedetä, ihmisistä on tullut turhasta ruikuttavaa pullamössöä.
Nykyään äänenerystysvaatimukset vain on aivan eri tasolla, joten naapureista ei kuulu yleensä yhtään mitään. Joskus saattaa kuulua seinänaapurista jokin keittiökaapin oven kolahdus, kun ne on rakenteellisesti vaikea saada kokonaan pois.
Itse kaappeihin olisi helppoa ja halpaa asentaa vaimennuskumit, mutta tätä ei tehdä koska kaapeille ei ole asetettu mitään vaatimuksia asetuksissa koskien niiden aiheuttamaa kolahdusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään asenteet meluun ovat aivan erit, ennen hyväksyttiin osana kerrostaloasumista naapurista kantautuvat äänet. Nykyään itsekkyys on vallannut alaa, enää mitään ei siedetä, ihmisistä on tullut turhasta ruikuttavaa pullamössöä.
Nykyään äänenerystysvaatimukset vain on aivan eri tasolla, joten naapureista ei kuulu yleensä yhtään mitään. Joskus saattaa kuulua seinänaapurista jokin keittiökaapin oven kolahdus, kun ne on rakenteellisesti vaikea saada kokonaan pois.
Itse kaappeihin olisi helppoa ja halpaa asentaa vaimennuskumit, mutta tätä ei tehdä koska kaapeille ei ole asetettu mitään vaatimuksia asetuksissa koskien niiden aiheuttamaa kolahdusta.
Ennen otettiin muut ihmiset huomioon ja kun oli hiljaisuus silloin myös oli, nykyään luokitellaan mikä tahansa yöllinen melu "normaaleiksi ääniksi" itsekkäät minäminä ihmiset eivät halua tehdä kerrostalossa mitään normaalisti, kaikki tehdään vuorokauden ajasta riippumatta kovaäänisesti ja mahdollisimman paljon meteliä tuottaen.
Vierailija kirjoitti:
Täällä 3 kerta peräkkäin kun sattuu yöhäirikkö ainakun edellisestä päässyt eroon jo seuraava muuttaa, kaikki olleet huutopuhujamolottajia ja kantapäätampaajia,lisänä jatkuva huonekalujen tms siirtely ilta/yömyöhään. Eipä oo itsellä varaa muuttaa ja teen vuorotyötä, kärsin univajeesta ja jatkuvasta päänsärystä ja ajottaisesta migreenistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen otettiin muut ihmiset huomioon ja kun oli hiljaisuus silloin myös oli, nykyään luokitellaan mikä tahansa yöllinen melu "normaaleiksi ääniksi" itsekkäät minäminä ihmiset eivät halua tehdä kerrostalossa mitään normaalisti, kaikki tehdään vuorokauden ajasta riippumatta kovaäänisesti ja mahdollisimman paljon meteliä tuottaen.
Höpö höpö! Itse olen ollut "wanhana hyvänä aikana" talonmiehenä, väitteesi on ihan puhdasta paskaa. Monta kertaa viikossa piti päästää asuntoonsa oven takana remuava ja meluava juoppo, sama huuto jatkui vielä rappukäytävässä. Ja näitä alkoholiin meneviä öykkäreitä riitti ennen aivan eri malliin kuin nykyään. Meteliä oli aivan eri malliin kuin nykyään, mutta nämä tyhjän ruikuttajat ovat lisääntyneet äänen eristyksen parantuessa.
Eivät ne vanhat "pahviseinäiset" kerrostalot ole mihinkään kadonneet. Suuri osa kerrostaloasukkaista asuu sellaisissa edelleen, tuskin heitä lohduttaa yhtään se, että uusissa kerrostaloissa on parempi äänieristys.
No ei ole normaalia jos naapurin puhe kuuluu niin että saa sanoista selvää.
Asunnossa ramppaa sukulaisia jatkuvasti isolla porukalla ja meteli on järkyttävää aamu 7 iltaan asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö! Itse olen ollut "wanhana hyvänä aikana" talonmiehenä, väitteesi on ihan puhdasta paskaa. Monta kertaa viikossa piti päästää asuntoonsa oven takana remuava ja meluava juoppo, sama huuto jatkui vielä rappukäytävässä. Ja näitä alkoholiin meneviä öykkäreitä riitti ennen aivan eri malliin kuin nykyään. Meteliä oli aivan eri malliin kuin nykyään, mutta nämä tyhjän ruikuttajat ovat lisääntyneet äänen eristyksen parantuessa.
Eivät ne vanhat "pahviseinäiset" kerrostalot ole mihinkään kadonneet. Suuri osa kerrostaloasukkaista asuu sellaisissa edelleen, tuskin heitä lohduttaa yhtään se, että uusissa kerrostaloissa on parempi äänieristys.
Minkä vuoden talosta on nyt kyse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin 70-luvun talot ovat usein sellaisia, joissa tavallinen puhekin kuuluu seinän läpi, puhumattakaan kolahduksista. En tiedä ovatko kaikki, mutta ne, missä itse olen asunut olivat ainakin sellaisia, joissa seinät olivat lähinnä koristeena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin 70-luvun talot ovat usein sellaisia, joissa tavallinen puhekin kuuluu seinän läpi, puhumattakaan kolahduksista. En tiedä ovatko kaikki, mutta ne, missä itse olen asunut olivat ainakin sellaisia, joissa seinät olivat lähinnä koristeena.
Sillä on myös merkitystä, onko talo esim. 70 vai 79 vuonna rakennettu.
Äitini ei halua jutella uuden kotinsa keittiössä mistään sillä kaikki kuuluu naapuriin. Uskoin vasta kun Itse kuulin kahvia keittäessäni, miten naapurin pariskunta puhui miehen märkivästä varpaasta ja siis ihan normaalilla puheäänellä keskustelivat, eivät huutaneet mutta kuulin selkeästi kuin istuisivat vieressä. Ei ihme että äitiä ahdistaa! Ei kukaan halua naapurin tietävän terveysasioitaan tai ihmissuhteitaan.
Vierailija kirjoitti:
Äitini ei halua jutella uuden kotinsa keittiössä mistään sillä kaikki kuuluu naapuriin. Uskoin vasta kun Itse kuulin kahvia keittäessäni, miten naapurin pariskunta puhui miehen märkivästä varpaasta ja siis ihan normaalilla puheäänellä keskustelivat, eivät huutaneet mutta kuulin selkeästi kuin istuisivat vieressä. Ei ihme että äitiä ahdistaa! Ei kukaan halua naapurin tietävän terveysasioitaan tai ihmissuhteitaan.
No onkohan meidän talo kyseessä, kun tässä 50 luvun talossa kuuluu puheetkin läpi ja jopa pierut🙈😬
Meillä kuuluu myös pierut.
Vessassa kuuluu ja on kyllä jotenkin ahdistavaa.
Hajut sentään pysyy poissa.
Hän sanoi että hän on alkoholisti niin sanoin että se ei mua haittaa.