Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?
Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?
Kommentit (7839)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kantapäillä päivät pomppivat kakarat on kyllä pahimpia, niistä tulee isoina sitten näitä jytistelijöitä kun ei ole vanhemmat opastaneet sivistyneen kävelytyylin saloja vaan annettu hyppiä kuin apinat.
Minä olen jo 6 tuntia putkeen joutunut kuunnella jatkuvaa TU TUMMM TUTUTUTU TUMMM-meininkiä. Eikö noista pirun kakaroista lopu virta koskaan. Sisällä vielä huonompi happi kuin ulkona niin luulisi aika äkkiä uuvahtavan.
Täällä on alakerrassa pirun aikuinen isokokoinen mies, joka jyystää kantapäillä ympäri kämppää.
Miten voi aikuinen mies kävellä kuin pieni lapsi?!?!?!Muuta muualle. Kyllä kotona saa kävellä ilman naapurin valittamista. On ihmisellä asiat hyvin, jos tollaisesta ilkeää valittaa.
Hyvin ja hyvin siitä en tiedä, mutta henkisesti terve hän ei ole. On paljon helpompaa projisoida ongelmansa muihin, kun kohdata oma itsensä.
Minä olen henkisesti sairas, kun en halua kuunnella aikuisen naapurin tömistelevää kävelyä?
Aha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kantapäillä päivät pomppivat kakarat on kyllä pahimpia, niistä tulee isoina sitten näitä jytistelijöitä kun ei ole vanhemmat opastaneet sivistyneen kävelytyylin saloja vaan annettu hyppiä kuin apinat.
Minä olen jo 6 tuntia putkeen joutunut kuunnella jatkuvaa TU TUMMM TUTUTUTU TUMMM-meininkiä. Eikö noista pirun kakaroista lopu virta koskaan. Sisällä vielä huonompi happi kuin ulkona niin luulisi aika äkkiä uuvahtavan.
Täällä on alakerrassa pirun aikuinen isokokoinen mies, joka jyystää kantapäillä ympäri kämppää.
Miten voi aikuinen mies kävellä kuin pieni lapsi?!?!?!Muuta muualle. Kyllä kotona saa kävellä ilman naapurin valittamista. On ihmisellä asiat hyvin, jos tollaisesta ilkeää valittaa.
Hyvin ja hyvin siitä en tiedä, mutta henkisesti terve hän ei ole. On paljon helpompaa projisoida ongelmansa muihin, kun kohdata oma itsensä.
Minä olen henkisesti sairas, kun en halua kuunnella aikuisen naapurin tömistelevää kävelyä?
Aha.
Kyllä, näin on!
KAIKKI tyhjästä valittajat ovat sairaita, sinä et ole mikään poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Hmm. En tiedä kummat teistä olisi pahempi naapuri - örveltäjät vai kuriton ja rajaton lapsiperhe! Siinäpä vasta dilemma. Molemmat tuottaa yhtä jäätävää melusaastetta vaikkakin erilaista. Pahin skenaario tietysti teidän naapureilla, jotka saavat kuunnella teitä molempia.
Vertaat lapsiin joka ilta metelöiviä, kiroilevia aikuisia, jotka paiskoo lattioita hiljaisuuden aikana ja iltamyöhään, huutavat täysillä kämpässä JUMALAUTAA SAATANA TURPA KIINNI? Vaikka ei tulisi mitään ääntä edes meiltä. Meillä hiljenee viimeistään klo 21, naapurissa 24/7. Sinun mielestäsi siis on poliisiaihe soittaa viranomaiset kun lapsi itkee mutta ei tuollaisten aikuisten takia?
Lasten äänet arkipäivällä ei ole kuritonta rai rajatonta. Kaltaisesi aikuisen kommentointi kertoo kyllä sinusta paljon. Onneksi ei tässä paskaloukossa tarvitse montaa kuukautta enää asua. Toivottavasti pääset noiden ördeperseilijöiden naapuriksi niin osaat sitten arvostaa kunnolla.
Lapsilta ymmärtää hyvin metelöinnin, mutta aikuisilta odotan jo käytöstapoja ja muiden huomioimista.
Täällä on typerää ja narsistista porukkaa.
Asuin lapsena kerrostalossa ja minulle vanhemmat opettivat käytöstapoja ja muiden huomioimista jo silloin. Lapsilla ei ollut mitään erikoisoikeuksia möykätä, tömistellä, paiskoa tavaroita tai huutaa sillä tasolla joka häiritsee naapureita. Nykyään on heti lapsivihaajan tai narsistin maineessa, kun ääneen kehtaa vaatia kurittomilta ja huonosti kasvatetuilta lapsilta ja niiden vanhemmilta normaaleja käytöstapoja, jotta myös muilla olisi mukavaa ja edes siedettävää elää kerrostalossa. Todellakin olen sitä mieltä, että joku örvetäjä kerrostalossa on samaa kastia kuin nämä rajattomat wt-lapsiperheet. Ääntä lähtee ja liikaa molemmista, ja molemmat voivat siihen halutessaan vaikuttaa. Sen sijaan ei haluta eikä viitsitä ja sitten on herne nenässä kun joku normaali ihminen aiheesta huomauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin sinäkin valittaisit jos naapurissasi vasaroitaisiin päivät pitkät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Hmm. En tiedä kummat teistä olisi pahempi naapuri - örveltäjät vai kuriton ja rajaton lapsiperhe! Siinäpä vasta dilemma. Molemmat tuottaa yhtä jäätävää melusaastetta vaikkakin erilaista. Pahin skenaario tietysti teidän naapureilla, jotka saavat kuunnella teitä molempia.
Vertaat lapsiin joka ilta metelöiviä, kiroilevia aikuisia, jotka paiskoo lattioita hiljaisuuden aikana ja iltamyöhään, huutavat täysillä kämpässä JUMALAUTAA SAATANA TURPA KIINNI? Vaikka ei tulisi mitään ääntä edes meiltä. Meillä hiljenee viimeistään klo 21, naapurissa 24/7. Sinun mielestäsi siis on poliisiaihe soittaa viranomaiset kun lapsi itkee mutta ei tuollaisten aikuisten takia?
Lasten äänet arkipäivällä ei ole kuritonta rai rajatonta. Kaltaisesi aikuisen kommentointi kertoo kyllä sinusta paljon. Onneksi ei tässä paskaloukossa tarvitse montaa kuukautta enää asua. Toivottavasti pääset noiden ördeperseilijöiden naapuriksi niin osaat sitten arvostaa kunnolla.
Poliisiaihe? Kuka puhui mitään poliiseista? Käytkö vähän kierroksilla? Huutivatko lapset koko joulun?
Sä voit koittaa laulaa, mut Cheek silti nuolee sun muijan kaulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurissa on kyllä tehty remonttia useita kuukausia, enkä ole valittanut. En edes siitä, että jopa yöllä vasaroitiin. Ääni ei ollut mikään kova, ilmeisesti naulasivat listoja.
Vasaran pauke oli kyllä kaikista pienin melunlähde tuossa remontissa, piikkauskone piti aivan eri tasoista meteliä, onneksi piikkaus tehtiin päiväsaikaan.
Huutava akka puhelimessa.
Joka päivä "puhuu" vähintään tunnin yhteen pötköön, vetämättä edes henkeä.
Ihmiset puhuvat nykyään ympäri maapallon ja esim itselläni on nettiyhteys auki uSA han aina öisin jos on ja puhumme siinä.
Aikuiset kanta-astujat eivät voi olla fiksuja.
En tunne ketään aikuista, joka kävelisi tömistellen, kuin lapsi 🤭😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurissa on kyllä tehty remonttia useita kuukausia, enkä ole valittanut. En edes siitä, että jopa yöllä vasaroitiin. Ääni ei ollut mikään kova, ilmeisesti naulasivat listoja.
Vasaran pauke oli kyllä kaikista pienin melunlähde tuossa remontissa, piikkauskone piti aivan eri tasoista meteliä, onneksi piikkaus tehtiin päiväsaikaan.
Juuri noinhan sen pitäisi ollakin.
Kun asutaan kerrostalossa, pitää ymmärtää että naapurista kuuluu väistämättä ääniä, eikä kukaan järkevä voi valittaa jostain pikku töminöistä. Kertoo kyllä jostain, jos kantapäätöminöistä valitetaan, sen turhempaa kitisijää ei voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun asutaan kerrostalossa, pitää ymmärtää että naapurista kuuluu väistämättä ääniä, eikä kukaan järkevä voi valittaa jostain pikku töminöistä. Kertoo kyllä jostain, jos kantapäätöminöistä valitetaan, sen turhempaa kitisijää ei voi olla.
Ei kuule lähde ihan pikku töminät aikuisesta äijästä 😈
Taidat itsekin kuulua näihin kantapäiden rynkyttäjiin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä sinusta,mutta tuskin kukaan ajattelee kävely tyyliään.Se on mitä se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuule lähde ihan pikku töminät aikuisesta äijästä 😈
Taidat itsekin kuulua näihin kantapäiden rynkyttäjiin.
Niin rehellisestihän siitä ei lähde edes pikku töminöitä, turhaa on valituksesi ja mitättömän asian paisuttelu.
Motivaatio Banaani kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä sinusta,mutta tuskin kukaan ajattelee kävely tyyliään.Se on mitä se on.
Se onkin sitten jo mielenkiintoisempi juttu, miten jotkut luonnostaan kävelee ilman töminää kun toiset paukuttaa niin että ikkunat helisee. Kyllä tässä vähän älyllisiä tai asenteellisia eroja alkaa väkisin näkemään ja paukuttajat sellasia tyyppejä jotka ei osaa asettua muiden asemaan.
Voi pieksut näistä kommenteista aika villiä porukkaa.
No heitänpä tähän,että ne järjestyssäännöt on tehty kaikkia asukkaita varten ei tarvitse elää kuin viimeistä päivää.
Aika pottumaisia ihmisiä näkyy olevan ja ennen kaikkea itsekkäitä.
Minkä hiton takia minun tarvitsisi kuunnella ympäri vuorokauden ihmisten metelöintiä ym. maksan asunnosta ja minulla on oikeus asumisrauhaan ,että sääntöjä noudatetaan .Onko nämä hällä väliä tyypit niitä junan tuomia ketkä ei sopeudu kerrostaloon.
Sanoisin näille säännöttömille ,että muuta maalle siellä sitä tilaa löytyy ja huudella voi kuinka haluaa.
Yläkerrassa asuu todella isokokoinen äijä, kanta-astuja. Vitriinin lasikaapit ja taulut seinällä resonoivat, kun ukko tömistelee menemään. Vessassa lorottaa kuin hevonen. Ovea tietysti pitää paiskoa sekä kotiin tullessa että kotoa lähtiessä. Kaappien ovia paiskitaan myös ihan huolella.
Kuvittelin aiemmin asuvani hyvin äänieristetyssä talossa, kun mistään ei kuulunut oikein mitään, ja oli hyvin rauhallista. Sitten yläkertaan muutti uusi naapuri. Olin totisesti väärässä. Omakotitalo vakavassa harkinnassa.
Miksi vuokralla oleva yhden lapsen nuori pari saa aiheuttaa jumalatonta meteliä? Heiltä kuuluu jatkuvasti huutopuhetta, huutoa ja lapsen riehumista, pomppimista ja juoksua. Ja nämä jatkuvasti riitelevät vanhemmat eivät tajua aiheuttamaansa meteliä. Heille on käyty sanomassa metelistä, mutta ei vaikutusta.
Kiva maksaa omaa kämpää, kun vuokralla olevilla on ihan eri säännöt..