Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
4801/7839 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista se on se rahvaan elämä kerrostalossa

Vierailija
4802/7839 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun olin itse nuori niin kuuntelin joskus musiikkia ehkä liian lujalla, naapuri hakkasi patteria. Laitoin heti musiikin pienemmälle, enkä soittanut enään lujalla. 

Nykyään se menee niin, että jos joku hakkaa pattereita häiriköille, niin häiriköt yltyy siitä ja haistatellaan. Nykyisin ei mitään tapoja enään, eikä osata katsoa peiliin.

Tein tämän kun olen kuunnellut jo toista viikkoa kamalaa meteliä yläpuolelta. Paukautin kerran seinään. Tämä aiheutti 3x pahempaa meteliä joka jatkui 12 asti yöllä. Päättivät sitten kostaa.

Nykyään on vain persoonallisuushäiriöisiä joka paikassa. Itse olisin shokissa ja hiljentäisin jos naapuri takoisi seinää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4803/7839 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ääntelyt ja muu häiriköinti lisääntyi, kun kerrostalosta jätettiin talonmies pois. Säästöön jäi talonmiehen palkka. Aikoinaan oli talonmies sai olla humalassa pihoja lakaisemassa ja - hiekoittamassa. Ajoneuvojen käyttö oli kielletty. Oliko maitokärri ajoneuvo, jossa talkkari piti roska-astiaa & tms.

Vierailija
4804/7839 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on, että aikuisen miehen pitää huutopuhua, miksei voi puhua normaalilla äänellä?

Tämä!

Mun naapurissa taas vanha eukko huutaa kun hullu puhelimessa n. 2 tuntia päivässä.

Asutaankohan samassa talossa? Täälläkin joku vanhempi nainen huutaa tunteja päivässä puhelimeensa ihan käsittämättömällä volyymilla. Ihmettelen eikö hän tosiaan tajua, että me naapurit kuulemme kaikki hänen juttunsa kuin hän olisi viereisessä huoneessa. Eilen varsinkin oli aktiivinen huutopäivä, varmaan lähemmäs neljä tuntia yhteensä huusi. Minusta ainakin on ihan hirveän kiusallista kuulla vieraan ihmisen keskustelujen sisältö, laitan aina musiikkia soimaan. Aika kovalle täytyy laittaa, että peittää tuon huudon.

Kyllä te olette sairaita, ei näitä järjettömiä juttuja usko kukaan. Vai oikein isolle piti musiikit pistää, niin surkea valhe ettet voi olla terve.

Tuossa jotain faktaa:

R’w > 55 dB voimakkainkaan puhe ei kuulu seinän läpi

R’w > 50 dB erittäin voimakas puhe kuuluu läpi, mutta sanoista ei saa selvää

R’w > 45 dB normaali puhe ei kuulu seinän läpi

PS minimivaatimus asuntojen välillä on tuo 55 dB!

Suomessa on siinä tapauksessa aika paljon asuntoja, jotka eivät täytä minimivaatimuksia.

Kai edes tajuat tuon 45 dB vaatimuksen olevan vain 10 osan minimivaatimuksesta, silloinkaan ei normaali puhe kuulu läpi. Kovaääninen puhe kuuluu läpi, mutta sanoista ei saa selvää!

Vanhoissa taloissa on tietysti taloja jotka eivät täytä näitä normeja, se ei muuta kuitenkaan sitä, että tuo aiempi kirjoitus oli jonkun keksimää valhetta.

Kumma juttu, itse olen ainakin asunut kolmessa eri kerrostalossa, joissa jonkun kovaäänisen naapurin puheesta sai selvää, eikä yksikään niistä ollut kovin vanha talo. Päinvastoin, vanhemmissa taloissa naapureiden puhe ei ole kuulunut läpi edes muminana.

Valehtele vaan. Minä olen asunu niin huonosti äänieristetyssä talossa kuin vaan on olemassa. ei puheesta mitään selvää saanut. Ovi on heikoin paikka, joten käytävässä käydyt kovaääniset keskustelut on kuulunut kaikissa asunnoissa läpi, ainakin jos tuplaovista toinen on auki. Ovessa on vielä postiluukku, joka heikentää tilannetta entisestään. Koskaan äänieristys ei voisi olla yhtä huono asuntojen välillä kuin oven läpi, vaikka asunnot olisivat paperia.

Ja sinäkö et muka ole sama tyyppi, joka kymmenisen sivua aiemmin jankutti miten kaikki ketjussa naapurimetelistä valittaneet vain valehtelevat kuulleensa meteliä? :D Ihan sama jankkaus jatkuu.

Aivan varmasti en, en ole aiemmin kirjoittanut ketjuun. Enpä tosin juuri muihinkaan ketjuihin.

PS En kyllä ymmärrä, miksi sillä on edes merkitystä kuka on kirjoittanut mitäkin. Ilmeisesti hyväksyt vain tietyn sisältöiset viestit, joissa liiotellaan olemattomia häiriötä.

"Ja sinäkö et muka ole sama tyyppi, joka kymmenisen sivua aiemmin jankutti miten kaikki ketjussa naapurimetelistä valittaneet vain valehtelevat kuulleensa meteliä?"

Onpa ihmeellinen väite, en edes usko kenenkään tuollaista väittäneen, eihän tuossa olisi mitään järkeä. Taidat keksiä ihan omiasi?

Taisin löytää väittämäsi viestit, jos ne ovat tasan kymmenen sivua aiemmin. Ainakin varmistu miten sairas olet. Sinä olet tuo jankkaaja joka väittää äänien voimistuvan rakenteiden läpi kulkiessaan, ja josta väittelet jonkun kanssa.

Tuollaista väitettä en huomannut kuin väitit, että joku olisi väittänyt "naapurimetelistä valittaneet vain valehtelevat kuulleensa meteliä".

Näkee, että tämäkin on tuon saman hullun kirjoittama; "Täällä on 231 sivun verran kommentteja ihmisiltä jotka väittää, että kerrostalo melu häiritsee ja se olet sinä yksin joka täällä jankuttaa vastaan. Uskon enemmistö. Kyllä on "lääkitys kohdillaan" tällä jankkaus mestarilla. Mene purkamaan pahaa oloa muualle. Apua on saatavilla."

Millä perusteella tuo ilmeisesti jostain aiemmalta sivulta kopioimasi viesti on jonkun sinulle äskettäin vastanneen kirjoittama? Siinähän on kaikki yhdyssanatkin päin helvettiä.

Vierailija
4805/7839 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdottomuus. Pelkkää kotoilua ollut viimeiset kaksi vuotta. Revi siitä. 😳

Vierailija
4806/7839 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku heittelee jotain kovamuovista palloa laminaatille tunteja joka ikinen päivä. Yhtenä päivänä kaksi tuntia yhteen menoon kului niin, että heti kun pallo lakkasi pomppimasta, se heitettiin uudelleen. PLOK-PLOK-PLOK, taukoamatta. Eivätkö nuo pompottajat tosiaan tajua kuinka kova ääni siitä tulee, vai eivätkö vain välitä?

Vierailija
4807/7839 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä joku heittelee jotain kovamuovista palloa laminaatille tunteja joka ikinen päivä. Yhtenä päivänä kaksi tuntia yhteen menoon kului niin, että heti kun pallo lakkasi pomppimasta, se heitettiin uudelleen. PLOK-PLOK-PLOK, taukoamatta. Eivätkö nuo pompottajat tosiaan tajua kuinka kova ääni siitä tulee, vai eivätkö vain välitä?

Ei välttämättä edes tajua, ennenkuin saavat jotain äänimerkkiä takaisinpäin tai sanotaan asiasta. Monella naapurilla tuntunut tulevan yllärinä, kun itse elelen hiljaisesti ja ovat erehtyneet luulemaan sitä hyväksi äänieristykseksi jonka turvin voisi sitten itsekin elää vähän kovemmin volyymein.

Vierailija
4808/7839 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä edes tajua, ennenkuin saavat jotain äänimerkkiä takaisinpäin tai sanotaan asiasta. Monella naapurilla tuntunut tulevan yllärinä, kun itse elelen hiljaisesti ja ovat erehtyneet luulemaan sitä hyväksi äänieristykseksi jonka turvin voisi sitten itsekin elää vähän kovemmin volyymein.

Pitäisi varmaan joskus vastauksena heittää itsekin lattialle jotain pomppivaa, jos havahtuisivat siihen kuinka kovaa se kuuluu. Täällä se pallo nytkin pomppii jo neljättä tuntia tänään.

Vierailija
4809/7839 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on, että aikuisen miehen pitää huutopuhua, miksei voi puhua normaalilla äänellä?

Tämä!

Mun naapurissa taas vanha eukko huutaa kun hullu puhelimessa n. 2 tuntia päivässä.

Asutaankohan samassa talossa? Täälläkin joku vanhempi nainen huutaa tunteja päivässä puhelimeensa ihan käsittämättömällä volyymilla. Ihmettelen eikö hän tosiaan tajua, että me naapurit kuulemme kaikki hänen juttunsa kuin hän olisi viereisessä huoneessa. Eilen varsinkin oli aktiivinen huutopäivä, varmaan lähemmäs neljä tuntia yhteensä huusi. Minusta ainakin on ihan hirveän kiusallista kuulla vieraan ihmisen keskustelujen sisältö, laitan aina musiikkia soimaan. Aika kovalle täytyy laittaa, että peittää tuon huudon.

Kyllä te olette sairaita, ei näitä järjettömiä juttuja usko kukaan. Vai oikein isolle piti musiikit pistää, niin surkea valhe ettet voi olla terve.

Tuossa jotain faktaa:

Suomessa on siinä tapauksessa aika paljon asuntoja, jotka eivät täytä minimivaatimuksia.

Kai edes tajuat tuon 45 dB vaatimuksen olevan vain 10 osan minimivaatimuksesta, silloinkaan ei normaali puhe kuulu läpi. Kovaääninen puhe kuuluu läpi, mutta sanoista ei saa selvää!

Vanhoissa taloissa on tietysti taloja jotka eivät täytä näitä normeja, se ei muuta kuitenkaan sitä, että tuo aiempi kirjoitus oli jonkun keksimää valhetta.

Kumma juttu, itse olen ainakin asunut kolmessa eri kerrostalossa, joissa jonkun kovaäänisen naapurin puheesta sai selvää, eikä yksikään niistä ollut kovin vanha talo. Päinvastoin, vanhemmissa taloissa naapureiden puhe ei ole kuulunut läpi edes muminana.

Valehtele vaan. Minä olen asunu niin huonosti äänieristetyssä talossa kuin vaan on olemassa. ei puheesta mitään selvää saanut. Ovi on heikoin paikka, joten käytävässä käydyt kovaääniset keskustelut on kuulunut kaikissa asunnoissa läpi, ainakin jos tuplaovista toinen on auki. Ovessa on vielä postiluukku, joka heikentää tilannetta entisestään. Koskaan äänieristys ei voisi olla yhtä huono asuntojen välillä kuin oven läpi, vaikka asunnot olisivat paperia.

Ja sinäkö et muka ole sama tyyppi, joka kymmenisen sivua aiemmin jankutti miten kaikki ketjussa naapurimetelistä valittaneet vain valehtelevat kuulleensa meteliä? :D Ihan sama jankkaus jatkuu.

Aivan varmasti en, en ole aiemmin kirjoittanut ketjuun. Enpä tosin juuri muihinkaan ketjuihin.

PS En kyllä ymmärrä, miksi sillä on edes merkitystä kuka on kirjoittanut mitäkin. Ilmeisesti hyväksyt vain tietyn sisältöiset viestit, joissa liiotellaan olemattomia häiriötä.

"Ja sinäkö et muka ole sama tyyppi, joka kymmenisen sivua aiemmin jankutti miten kaikki ketjussa naapurimetelistä valittaneet vain valehtelevat kuulleensa meteliä?"

Onpa ihmeellinen väite, en edes usko kenenkään tuollaista väittäneen, eihän tuossa olisi mitään järkeä. Taidat keksiä ihan omiasi?

Taisin löytää väittämäsi viestit, jos ne ovat tasan kymmenen sivua aiemmin. Ainakin varmistu miten sairas olet. Sinä olet tuo jankkaaja joka väittää äänien voimistuvan rakenteiden läpi kulkiessaan, ja josta väittelet jonkun kanssa.

Tuollaista väitettä en huomannut kuin väitit, että joku olisi väittänyt "naapurimetelistä valittaneet vain valehtelevat kuulleensa meteliä".

Näkee, että tämäkin on tuon saman hullun kirjoittama; "Täällä on 231 sivun verran kommentteja ihmisiltä jotka väittää, että kerrostalo melu häiritsee ja se olet sinä yksin joka täällä jankuttaa vastaan. Uskon enemmistö. Kyllä on "lääkitys kohdillaan" tällä jankkaus mestarilla. Mene purkamaan pahaa oloa muualle. Apua on saatavilla."

Millä perusteella tuo ilmeisesti jostain aiemmalta sivulta kopioimasi viesti on jonkun sinulle äskettäin vastanneen kirjoittama? Siinähän on kaikki yhdyssanatkin päin helvettiä.

Ihan hänen oman vinkin perusteella, hän luuli keskustelleensa minun kanssa 10 sivua aiemmin. Jonkun muun kanssa hän oli inttänyt, minä en ollut aiemmin kirjoittanut tähän ketjuun. Yhdyssanoista viis, suurempi ongelma on valehtelu ja asioiden vääristely, jota hän näyttää tehneen jo pitkään. Ilmeisesti joko on tyhmä, tai esittää sellaista.

Vierailija
4810/7839 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi varmaan joskus vastauksena heittää itsekin lattialle jotain pomppivaa, jos havahtuisivat siihen kuinka kovaa se kuuluu. Täällä se pallo nytkin pomppii jo neljättä tuntia tänään.

Mittaappa ne naapurista kuuluvat äänet, saatko juurikaan yli 0db tuloksia.

Vierailija
4811/7839 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Tuossa jotain faktaa:

Ihan hänen oman vinkin perusteella, hän luuli keskustelleensa minun kanssa 10 sivua aiemmin. Jonkun muun kanssa hän oli inttänyt, minä en ollut aiemmin kirjoittanut tähän ketjuun. Yhdyssanoista viis, suurempi ongelma on valehtelu ja asioiden vääristely, jota hän näyttää tehneen jo pitkään. Ilmeisesti joko on tyhmä, tai esittää sellaista.

Täällä se, joka edellisellä sivulla kirjoitti sinulle pari viestiä. En ole väitellyt kanssasi aiemmin tässä ketjussa, mutta seurasin ketjua kyllä jo sillä sivulla, mistä kopioit sen vanhemman viestin. Jo silloin kymmenen sivua takaperin olit ihan varma, että kaikki sinulle vastaavat ovat yksi ja sama henkilö, ja sama meininki näköjään jatkuu. Ihmettelin jo silloin mitä teet tässä ketjussa, jos et ole koskaan kuullut naapurista häiritseviä ääniä, eikä niiden kuuluminen mielestäsi ole edes mahdollista. Ilmeisesti asut todella hyvin äänieristetyssä talossa, mikä on tietysti hienoa sinulle, mutta valitettavasti tässä ketjussa keskustelee suuri joukko ihmisiä, joilla asiat eivät ole yhtä onnekkaasti. Se, ettei sinun kohdallesi ole koskaan sattunut täällä kuvattua häiritsevää meteliä, ei tarkoita, ettei sellaista olisi olemassa. Jo se, että tämä ketju on venynyt näin pitkäksi kertoo paljon siitä, kuinka yleistä on, että kerrostaloissa äänet kuuluvat asuntojen välillä häiritsevän hyvin.

4812/7839 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mut ei enää nykyään. #2022

Joka paika revitty auki muutenki Helsingissä, et jos hiljaista eloa haluaa nii saa muuttaa maalle.

Päivisin jäätävä pauke ja piipitys, illalla sit naapurin koira ulvoo tai hypitää kilpaa lattialla tms.

Talojen rakennusmateriaaleina myös käytetään usein halvinta mahdollista.

Itsellä ollu silikoniset korvatulpat vakiovarusteena jo monta vuotta.

Usein haaveilen maallemuutosta.

Vierailija
4813/7839 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hä? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pientä ovat nämä satunnaiset kanta-astunnat verrattuna siihen, että naapurilla on lattialle asennetut ämyrit ja karaoke. Jatkuva basson jumputus voi kestää koko illan ja karaokebileissä erottaa kappaleet ja laulajien äänenvärinän. Kun kävin huomauttamassa asiasta, naapuri sanoi, että ennen kello 22 pitää vaan sietää ääniä. Pitääkö tosiaan kuunnella karaokelaulua koko ilta? Kultaiset korvarenkaat kymmeneen kertaan?

HÄIRITSEVÄ meteli on aina kielletty ja yörauha eli hiljaisuus klo 22- 07(usein).

Vuorotyöläiset saavat käydä suihkussa öisin ja näin, mutta pyykkiä ei hiljaisuuden aikaan saa pestä. Nämä säännöt ovat yleisesti vuokra-asunnoissa ainakin pääkaupunkiseudulla.

Mä yritän kovasti ylimmässä kerroksessa kävellä hiljaa, mutta silti tavarat helisevät, koska on uusi puukerrostalo ja on varmaan tyyppivika. Joku pesee pyykkiä, niin koko talo heiluu.

Ei täällä ainakaan voitu säännöillä kieltää yöllistä pyykinpesua, joten häiritsevää pyykinpesuääntä pitävää asukasta jouduttiin lähestymään ainoastaan ystävällisellä pyynnöllä rajoittaa yöpyykkäystä.

Isännöitsijä voi antaa varoituksen tuollaisessa tilanteessa.

Varmasti voi, jos vain on tarpeeksi tyhmä isännöitsijä. Ei normaaleista elämän äänistä voi mitään varoituksia jaella, itse olen vain öisin kotona, joten pesen myös pyykit silloin.

Niin,no onhan se normaalia elämää myös välillä tapella, ammuskella haulikolla, korjata motskaria sisällä ,rumputreenit  yms.

Joillekin Villin Lännen elämäntapa on normaalia. 

Kopoti kopoti pum pum JIHUU! 

Vierailija
4814/7839 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Tuossa jotain faktaa:

Täällä se, joka edellisellä sivulla kirjoitti sinulle pari viestiä. En ole väitellyt kanssasi aiemmin tässä ketjussa, mutta seurasin ketjua kyllä jo sillä sivulla, mistä kopioit sen vanhemman viestin. Jo silloin kymmenen sivua takaperin olit ihan varma, että kaikki sinulle vastaavat ovat yksi ja sama henkilö, ja sama meininki näköjään jatkuu. Ihmettelin jo silloin mitä teet tässä ketjussa, jos et ole koskaan kuullut naapurista häiritseviä ääniä, eikä niiden kuuluminen mielestäsi ole edes mahdollista. Ilmeisesti asut todella hyvin äänieristetyssä talossa, mikä on tietysti hienoa sinulle, mutta valitettavasti tässä ketjussa keskustelee suuri joukko ihmisiä, joilla asiat eivät ole yhtä onnekkaasti. Se, ettei sinun kohdallesi ole koskaan sattunut täällä kuvattua häiritsevää meteliä, ei tarkoita, ettei sellaista olisi olemassa. Jo se, että tämä ketju on venynyt näin pitkäksi kertoo paljon siitä, kuinka yleistä on, että kerrostaloissa äänet kuuluvat asuntojen välillä häiritsevän hyvin.

" Jo silloin kymmenen sivua takaperin olit ihan varma, että kaikki sinulle vastaavat ovat yksi ja sama henkilö, ja sama meininki näköjään jatkuu."

En kyllä ole yhtä hullua aiemmin nähnyt, miten voit olla noin sairas. Minä en ollut edes tietoinen, noista aikaisemmista inttämisistä, mutta sinä olit. Ja sitten minä olen MUKA se joka on kirjoittanut aiemmin, ja sinä et MUKA ole. Aika uskottavaa, ei tätä paskaa kukaan viitsi sivutolkulla lukea, jos ei itse ole kirjoittanut ketjuun.

Vilkaisin aiempaa keskustelua mainitsemastasi kohdin keskustelu oli juuri tätä samaa sinun kohdalta, eli jo noissa aiemmissa kommenteissa väitit kaikkien keskustelijoiden olevan yksi ja sama henkilö.

Vierailija
4815/7839 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelen kuulemma kantapäillä, lattia, muovimatto, mattojakin on. Alakerran naapuri ei valittanut mutta kysyin kuuluumo ääniä niin hän kertoi, eläkeläinen. Otan nyt huomioon varsinkin kun menen makkariin 22.00 alkaen. Sanoin että en oo hissuttelija. 

Se on aivan helvetillistä kuunneltavaa se tumina.

itse vasun yläkerroksessa, mulla on juoksumatto ja kyllä käytän sitä, 7-22. Otan huomioon että mummo voi nukkua jo klo 20 joten ei silloin . Laminaattilattiahan on kuuluva kuulemma. Normaali äänet saa kuulua 7-22 välillä. Kenellä lapsia niin lapset juoksee, tömisee, itkee, nauraa jne. Meidän rapussa ei oo lapsia. 

Siis käytät juoksumattoa klo 7-22, mutta et klo 20, koska joku mummo voi nukkua jo silloin?? Mitä ihmettä?

Vierailija
4816/7839 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kostoksi yrittänyt kantapääkävellä niinkuin naapuri, mutta ei vaan meinaa onnistua. Joko unohdan tai sitten ei vaan onnistu kantapääpaukutus ilman että tunnen käveleväni kuin joku jalkavammainen. Miten hitossa tollanen on niille normaali kävelytyyli?

Vierailija
4817/7839 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kostoksi yrittänyt kantapääkävellä niinkuin naapuri, mutta ei vaan meinaa onnistua. Joko unohdan tai sitten ei vaan onnistu kantapääpaukutus ilman että tunnen käveleväni kuin joku jalkavammainen. Miten hitossa tollanen on niille normaali kävelytyyli?

Osta puupohjaiset kengät ja pidä niitä jalassa. Kopina ja kapina kuuluu vaikka et kantapäillä kävelisikään.

Vierailija
4818/7839 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minun on ollu aina vaikee ymmärtää et jos joku herää aamulla kuudelta ni ei tarkota sitä et koko rappu haluu herätä kuudelta. Ite joudun välillä lähtemään viideks töihi ni pidän huolen ettei koko rapun tarvitse herätä sillo ovien paiskomiseen tai muuhun jyskeeseen. Ja kyllä, haaveilen maalle muutosta joka ikinen päivä.

Vierailija
4819/7839 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha tuo on varmaan jokin operaatio koska täällä oli pari vuotta sitten sama homma. Ja se kesti tunteja. Alkoi iltaa kohti. Plok plok lok ....

Vierailija
4820/7839 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sellaisia erittäin itsetietoisia neitokaisia, aina villakangastakkia ja pipoa ja pitkää tukkaa ja sitten kokoonnutaan johonkin huoneistoon, eli opiskelijoita. Sisään tömistellään talon ulko-ovesta kuin norsulauma, että varmasti kaikki kuulevat että me ollaan me.

Ja sitten alkaa ulina ja kiljunta. Jos huomauttaa olet "sairas mt ongelmainen"- tuota leimaa käytetään jodeleissa ja laitetaan epävakaan leima ellei olla käyty kyyläämässä jo suoraan tietoja ko. ihmisestä.

SH opiskelijat levittelevät tietoja ihmisistä. Törkeää ja ihan samaa toimintaa kuin Vastaamon tapauksessa.

Käräyttäkää nämä. Kuulin kun pari hoitsua leimaili naapurin vanhempaa emäntää juurikin noin. Koska ei siedä enää niiden kiljumista illat, yleensä ke ja vkonloppuisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän