Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
4721/7839 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kanta-astujuus on synnynnäinen ominaisuus kuten vaikka vasenkätisyys ja siitä on erittäin vaikeaa/haitallista opetella pois. 

Siis ihminen, homo sapiens sapiensis on aina kanta-astuja. Kukaan ei kävele luonnollisesti päkiä edellä.

Silti olen samaa mieltä, että kerrostalossa pitää kiinnittää huomiota siihen, ettei tömistele lattiaa kulkiessaan.

Jos ne homot sapienssit olisi siellä viidakossakin aikoinaan sapelihammastiikereiden seassa tampanneet aina niin että oksat paukkuu, niin me ei luultavasti oltaisi tässä.

Vierailija
4722/7839 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki joiden kanssa olen yrittänyt löytää yhteistä säveltä keskustellessa naapureiden häiritsevistä äänistä, ovat olleet niiden mekkaloitsijoiden puolella koska pitävät kuulemma itsekin ääntä. Minun taas pitäisi laittaa kuulemma vaikkapa musiikkia soimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4723/7839 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hä? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pientä ovat nämä satunnaiset kanta-astunnat verrattuna siihen, että naapurilla on lattialle asennetut ämyrit ja karaoke. Jatkuva basson jumputus voi kestää koko illan ja karaokebileissä erottaa kappaleet ja laulajien äänenvärinän. Kun kävin huomauttamassa asiasta, naapuri sanoi, että ennen kello 22 pitää vaan sietää ääniä. Pitääkö tosiaan kuunnella karaokelaulua koko ilta? Kultaiset korvarenkaat kymmeneen kertaan?

HÄIRITSEVÄ meteli on aina kielletty ja yörauha eli hiljaisuus klo 22- 07(usein).

Vuorotyöläiset saavat käydä suihkussa öisin ja näin, mutta pyykkiä ei hiljaisuuden aikaan saa pestä. Nämä säännöt ovat yleisesti vuokra-asunnoissa ainakin pääkaupunkiseudulla.

Mä yritän kovasti ylimmässä kerroksessa kävellä hiljaa, mutta silti tavarat helisevät, koska on uusi puukerrostalo ja on varmaan tyyppivika. Joku pesee pyykkiä, niin koko talo heiluu.

Ei täällä ainakaan voitu säännöillä kieltää yöllistä pyykinpesua, joten häiritsevää pyykinpesuääntä pitävää asukasta jouduttiin lähestymään ainoastaan ystävällisellä pyynnöllä rajoittaa yöpyykkäystä.

Isännöitsijä voi antaa varoituksen tuollaisessa tilanteessa.

Varmasti voi, jos vain on tarpeeksi tyhmä isännöitsijä. Ei normaaleista elämän äänistä voi mitään varoituksia jaella, itse olen vain öisin kotona, joten pesen myös pyykit silloin.

Olet kotona ainoastaan klo 22-07? (hiljaisuusaika useimmissa taloyhtiöissä). Aivan varmasti joo, miksi pitää tahallaan häiriköidä naapureita.

Eli mielestäsi omassa asunnossa ei saa edes pestä pyykkiä?

Ole kyllä todella tyhmä, miksi edes kuvittelet pesukoneen äänen kuuluvan naapuriin, omassa asunnossakin se kuuluu vain vaimeasti viereiseen huoneeseen.

Mistä ihmeestä teitä öykkäreitä aina riittää? Minä teen vuorotyötä, mutta ei tulis mieleenkään pestä pyykkiä keskellä yötä. Kyllä se linkousääni helposti kuuluu naapuriin kun yöaikaan on muuten ihan hiljaista.

Vierailija
4724/7839 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Euroopassa ei kyllä valitettaisi naapureista noiden pikkuasioiden takia. Siellä on muutenkin niin paljon elämää, ääniä, tuoksuja ja värejä, paljon parempaa kuin täällä värittömässä, hajuttomassa ja mauttomassa Suomessa.

Vierailija
4725/7839 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on joku nuorimies naapurina joka joka päivä huutaa vihaisesti ja pitää monologia. Ärisevä ääni kuuluu öisinkin. Hitto kun tietäis kuka niin tekisin valituksen. Joku hiton aikapommi varmaan.. ei uskalla mennä ovellekaan kyselemään. Tuollainen 24/7 kämpillä olo alkaa varmasti vaikuttamaan mielenterveyteen niin purkaa sitä huutamalla tyhjyyteen?

Näitä kaiken maailman kuntoutujia sijoitetaan ihan tavallisiin taloihin työssäkäyvien ja normaalisti elävien riesaksi.

Muistatteko sen jutun, kun pariskunta oli ostanut osakkeen talosta, jossa osa kämpistä olikin varattu kuntoutujien tai vastaavien käyttöön? Ja tämä seikka oli siis kauppojen yhteydessä jätetty mainitsematta kokonaan. Törkeää huijaamista.

Vierailija
4726/7839 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloissa pitäisi olla ääni luokitus kuinka hyvin kuuluu äänet.

A ei ollenkaan

B vähän mutta ei häiritsevästi

C paljon ja häiritsevästi, älä muuta.

Vierailija
4727/7839 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on joku nuorimies naapurina joka joka päivä huutaa vihaisesti ja pitää monologia. Ärisevä ääni kuuluu öisinkin. Hitto kun tietäis kuka niin tekisin valituksen. Joku hiton aikapommi varmaan.. ei uskalla mennä ovellekaan kyselemään. Tuollainen 24/7 kämpillä olo alkaa varmasti vaikuttamaan mielenterveyteen niin purkaa sitä huutamalla tyhjyyteen?

Näitä kaiken maailman kuntoutujia sijoitetaan ihan tavallisiin taloihin työssäkäyvien ja normaalisti elävien riesaksi.

Mulla on naapurissa mt-potilas, jolla on vielä pisteenä i:n päälle päihdeongelma. Tämä tapaus on valveilla noin 20 tuntia vuorokauodessa ja koko sen ajan asunnosta kuuluu jotain ääntä. Mutta siellä se vaan saa jatkaa elelyään valituksista huolimatta, ja normaalissa pöivärytmissä elävät joutuvat sopeutumaan mitä eriliaisimmin tavoin.

Vierailija
4728/7839 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on paska isännöitsijä niin minkäs teet? Vastaat vastamelulla. Jos möykkääjät möykkää yöllä, niin aloita aamulla kun lähdet töihin. Itse jätin vitt*illessani aamuula stereot ihan helvetin kovalle ajastimen taakse. Siinähän bilehileet nautti aamubileistä. Eipä ollut enää isännöitsijälläkään mitään sanomista kun vitt*ilin sille päin naamaa yhtiökokouksessa koska ei hoitanut tehtäviään.  Raha kyllä kelpasi.

Vierailija
4729/7839 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla samaa ongelmaa? Nyt kun on lunta, niin tuntuu että aina kotona ollessa kuuluu kauhea TUM TUM PUM kun ihmiset tamppaa kengistään lumet eteisen mattoon. Meillä on ne harjaksetkin ulkona mutta jengi tamppaa yölläkin.. Asun toisessa kerroksessa, joten kuuluu tietysti hyvin. No eihän tolle mitään voi. Täällä kyllä kuuluu hissinkin ääni ja rappusissa kävely.

Vierailija
4730/7839 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on naapurissa mt-potilas, jolla on vielä pisteenä i:n päälle päihdeongelma. Tämä tapaus on valveilla noin 20 tuntia vuorokauodessa ja koko sen ajan asunnosta kuuluu jotain ääntä. Mutta siellä se vaan saa jatkaa elelyään valituksista huolimatta, ja normaalissa pöivärytmissä elävät joutuvat sopeutumaan mitä eriliaisimmin tavoin.

Tämä on kyllä syvältä. Normaalit ihmiset joutuvat elämään näiden erityistapausten ehdoilla.

Vierailija
4731/7839 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo lapsena pyrkinyt eämään hiljaisesti, kun sitä kotona vaalittiin. Siis ei ollut sellasta kirkossa istumissa, kyllä me saatiin päivällä goigoilla pelata, vähän juoksennella yms. mutta iltaa läheten alettiin hiljentyä, ei juostu ym. Nyt omat yläkerran naapurit... Voi luoja! Itte yritän todellakin olla mahdollisimman hiljaa. Mut nää tyypit yrittää vissiin tulla tosta katosta läpi ja lapset rääkyy ja yöllä ollaan ainakin jossain kämpässä tuolla ylhäällä jatkuvasti umpijurrissa. Se huutojuttelu, räkätys ja pauke kuuluu kyllä tänne aina. Ja parvekkeelta kerran huusin keskellä viikkoa 3:30 yöllä yläkerran parvekkeelle, missä tosiaan huudettiin ja oltiin aivan tuhannen päissään, niin vastineeksi sain paskaiset naurut. Jee, kiva asua täällä.

Vierailija
4732/7839 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on, että aikuisen miehen pitää huutopuhua, miksei voi puhua normaalilla äänellä?

Tämä!

Vierailija
4733/7839 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hä? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pientä ovat nämä satunnaiset kanta-astunnat verrattuna siihen, että naapurilla on lattialle asennetut ämyrit ja karaoke. Jatkuva basson jumputus voi kestää koko illan ja karaokebileissä erottaa kappaleet ja laulajien äänenvärinän. Kun kävin huomauttamassa asiasta, naapuri sanoi, että ennen kello 22 pitää vaan sietää ääniä. Pitääkö tosiaan kuunnella karaokelaulua koko ilta? Kultaiset korvarenkaat kymmeneen kertaan?

HÄIRITSEVÄ meteli on aina kielletty ja yörauha eli hiljaisuus klo 22- 07(usein).

Vuorotyöläiset saavat käydä suihkussa öisin ja näin, mutta pyykkiä ei hiljaisuuden aikaan saa pestä. Nämä säännöt ovat yleisesti vuokra-asunnoissa ainakin pääkaupunkiseudulla.

Mä yritän kovasti ylimmässä kerroksessa kävellä hiljaa, mutta silti tavarat helisevät, koska on uusi puukerrostalo ja on varmaan tyyppivika. Joku pesee pyykkiä, niin koko talo heiluu.

Ei täällä ainakaan voitu säännöillä kieltää yöllistä pyykinpesua, joten häiritsevää pyykinpesuääntä pitävää asukasta jouduttiin lähestymään ainoastaan ystävällisellä pyynnöllä rajoittaa yöpyykkäystä.

Varmasti voi, jos vain on tarpeeksi tyhmä isännöitsijä. Ei normaaleista elämän äänistä voi mitään varoituksia jaella, itse olen vain öisin kotona, joten pesen myös pyykit silloin.

Olet kotona ainoastaan klo 22-07? (hiljaisuusaika useimmissa taloyhtiöissä). Aivan varmasti joo, miksi pitää tahallaan häiriköidä naapureita.

Ole kyllä todella tyhmä, miksi edes kuvittelet pesukoneen äänen kuuluvan naapuriin, omassa asunnossakin se kuuluu vain vaimeasti viereiseen huoneeseen.

Mistä ihmeestä teitä öykkäreitä aina riittää? Minä teen vuorotyötä, mutta ei tulis mieleenkään pestä pyykkiä keskellä yötä. Kyllä se linkousääni helposti kuuluu naapuriin kun yöaikaan on muuten ihan hiljaista.

Ihme öykkäri. Pese idiootti yöllä, jottei jouduta päivisin turvautumaan kiertäviin sähkökatkoihin. Pyykinpesukone on erittäin suuri sähkösyöppö, joten kaikkien kannattaa pestä pyykit yöllä. Tämä auttaa pitämään sähköverkon tasapainossa.

Vierailija
4734/7839 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-Euroopassa ei kyllä valitettaisi naapureista noiden pikkuasioiden takia. Siellä on muutenkin niin paljon elämää, ääniä, tuoksuja ja värejä, paljon parempaa kuin täällä värittömässä, hajuttomassa ja mauttomassa Suomessa.

Isompien kaupunkien keskustoissa saattaa olla aikamoinen mekkala, mutta pienemmissä kylissä eletään hiljaisesti. Ja kyllä sielläkin osataan antaa palautetta naapureille. Olen huomannut, että Suomessa moni välttää konfliktia naapurin kanssa viimeiseen asti vaikka naapuri kuinka häiriköisi. Elämäntapa valittajat on sitten erikseen.

Vierailija
4735/7839 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hä? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme öykkäri. Pese idiootti yöllä, jottei jouduta päivisin turvautumaan kiertäviin sähkökatkoihin. Pyykinpesukone on erittäin suuri sähkösyöppö, joten kaikkien kannattaa pestä pyykit yöllä. Tämä auttaa pitämään sähköverkon tasapainossa.

Sinä voit olla vaikka kokonaan pesemättä pyykkiä. Varmaan imuroitkin yöllä ja häiriköit.

Vierailija
4736/7839 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hä? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko vähän outo? Osalla meistä on päivätyössä käyvä puoliso ja lapsia joiden täytyy aamulla herätä kouluun, ei silloin voi pyykätä yöllä.

Sinulla on varmaan helppo elämä kun ei tarvitse ajatella kuin omaa napaa.

Vierailija
4737/7839 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltamyöhään käydään röökillä parvekkeella ison porukan kanssa, puhutaan huutoäänellä ja räkätetään kuin heikkopäiset. Oli arki tai viikonloppu. Rapussa ei tajuta puhua normaaliäänellä vaan huudetaan kuin sumuruupparit. Lapsiperhe muutti pois ja tilalle tuli em. käytöstä omaava nainen.

Vierailija
4738/7839 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hä? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä voit olla vaikka kokonaan pesemättä pyykkiä. Varmaan imuroitkin yöllä ja häiriköit.

Voithan sinäkin olla kokonaan pesemättä pyykkiä, varsinkin kun päivällä peseminen vaikuttaa sähkön riittävyyteen ja siten myös sähkön hintaan. Yöllä pesemisellä ei ole tällaisia haitallisia vaikutuksia. En imuroi lainkaan, lasta on nopeampi.

Vierailija
4739/7839 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsite muiden huomioon ottaminen taitaa olla monelle vieras nykyään.

Tuskin kukaan valittaa päiväsaikaan kuuluvista elämän äänistä.

Ne eivät ole läpi vuorokauden kuuluvaa mökämusiikkia, paukutusta, paiskintaa, huutoa ym ym

Eikä kyllä päiväsaikaankaan ole normaalielämän ääntä se, että ovi paiskataan kiinni tai musiikkia/radiota/telkkaria/peliä jne huudatetaan hurjalla volyymilla. Jos on tuollaisia tapoja, eikä kiinnostusta niistä poisoppimiseen, niin silloin kerrostalo ei ole sopiva asumismuoto.

Samoin jatkuvasti räksyttävien koirien emännät/isännät voisivat harkita jotain muuta asumismuotoa. Moni koiran omistaja vetää herneet nenään kun joku kehtaa huomauttaa ettei jatkuva haukku kuulu kerrostaloon. Millä perusteella koiranpito oikeuttaa viettämään häiritsevää elämää?

Vierailija
4740/7839 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on, että aikuisen miehen pitää huutopuhua, miksei voi puhua normaalilla äänellä?

Tämä!

Nuoret miehet varsinkin puhuu kauhean lujaa.  Ne jotenkin innostuu ja sit se ääni kovenee. Miehillä toki on matalampi ja kovempi ääni muutenkin kuin naisilla. Mutta sitten on sellaisiakin, joilla on hirveän kova ja matala ääni normaalistikin, kuuluu pitkälle kun puhuvat normaalilla äänellä,.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi