Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
4201/7839 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä oveja pitää paiskoa? Ilmeisesti ovesta puuttuu kahva.

Taas yläkerran jun - tti heräsi klo 14 kun ensin yön marssii kantapäillä, en voi käsittää ihmisten yksinkertaisuutta, eihän tuollaiset ole edes esikoulusta selvitty. En enää jaksa vaan muutan heinäkuussa, vaikka menisikin ojasta allikkoon.

Oikeen alkaa jo naurattamaan, mutta taas tää heräsi klo 14 ja kauhee jytinä. Olen ennenkin asunut kerrostaloissa ja koskaan aikaisemmin ei ole ollut tällaista jytkyä naapurina ja kaiken huippu on, että asun kakkos kerroksessa ja tää jytky asuu nelos kerroksessa. Kolmosesta kuuluu vain satunnaisesti vaimeaa kantapääkävelyä, joka ei häiritse. Jotkut osaa kävellä ja ottaa muut huomioon, mutta tuo nelos kerroksen jytky on kyllä ihan oma lukunsa, ei ole mielestäni normaalia kerrostalo ääntä enää. Oikeen paha olo tulee tuosta jytinästä. Kelatkaa, että me elätetään yhteiskunnavaroista tuollaisia yöllisiä marssijoita jotka makaa iltapäivään saakka. Jotain hyvää, että saankin avaimet uuteen asuntoon jo 28.6. joten pääsen muuttamaan vain muutaman hassun päivän päästä ja seuraava asunto ei olekkaan enää kerrostalo vaan luhtitalo. Luhtitalossa naapurina yksi tuttu joka ei harrasta bilettämistä, yläkerrassa luhtitalon entinen hallituksen puheenjohtaja joka on yksin asuva eläkkeellä oleva papparainen ja toisella puolen seinää lestadiolainen keski-ikäinen yksin asuva mies joka ei myöskään biletä. Kuulin nämä tiedot tutultani joka on tuleva naapuri seinän toisella puolen. Kuullostaa ihanne naapureilta, mutta totuus selviää sitten kun asetun taloksi. Tutun mukaan talo on rauhallinen, enimmäkseen asuu kuulemma eläkeläisiä ja työssäkäyviä. Joka tapauksessa muutan, koska olen saanut tarpeekseni ja olen vain vuokralla. Nyt mökille, koska en tätä jytkyä enää jää katsomaan ja vielä juhannus, joten jytkylle tulee jytky kavereita jotka bilettää yömyöhään. Kaikki jo pakattukkin valmiiksi ja olen niin valmis muuttamaan, enää kahvinkeitin ja astiat pakata banaanilaatikkoon mutta sen teen muuttoaamuna.

Ihmettelen myös täällä näitä alapeukuttajia, jotka alapeukuttaa niitä kommentteja joissa ihmiset kertoo muuttavansa metelin takia. Käykö sekin kateeksi? Tulisiko vain jäädä kuuntelemaan meteliä ja valittaa? Ei asiat valittamalla parane. Itse olen ainakin päättänyt muuttaa vaikka sata kertaa, kunnes löydän sellaisen kodin jossa ei tarvitse pelätä metelöivää naapuria, kuitenkin kodin pitäisi olla se turvasatama jossa tulisi voida rentoutua.

Oman kokemuksen perusteella parhampia naapureita on työssäkäyvät ja eläkeläiset. Yhdellä kaverilla myös naapurina lestadiolainen joiden uskonto kieltää bilettämisen, joten siinä mielessä hyviä naapureita. Kaverini ei vain tykkää tuosta lestadiolaisesta koska kaverini tykkää bilettää ja on saanut poliisit niskoille monesti lestadiolais naapurin takia. En itse myöskään jaksaisi biletystä katsella.

Kaikista kauheimpia naapureita sellaiset jotka vasta muuttanu kotoa pois, 20-vuotiaat.

Ei vaan ylivoimaisesti hankalimpia on keski-ikäiset naiset, jotka tietää kaikesta kaiken ja varsinkin oikeutensa omanlaiseen elämään kerrostalossa.

Ne ei usko sitte mitään, pimputusta kantapäillä hypitään menemään aamut illat ja yötkin...

Ja jos joku valittaa niin suurinpiirtein kimppuun hyökätään ja ainaki yritetään löytää heti se valittaja jostain että päästään reuhaan.

Pimputusta kantapäillä?? Tuo onkin yksi niistä harvoista äänistä, mitä en ole kerrostalossa koskaan kuullut.

Vierailija
4202/7839 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaampa, että tämä keskustelu palsta räjähtää juhannuksena. Korvatulpat kovassa käytössä varmasti monella kerrostalo asukkaalla nyt juhannuksena :/

Metelinaapuri lähti jonnekin pois viettämään juhannusta! Kerrankin EI tarvitse korvatulppia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4203/7839 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi melupakolainen. Raportoin nyt mökiltäni, jonka olin pakotettu hankkimaan, kun elämä uudessa kerrostaloasunnossa kävi liian ahdistavaksi.

Olen tässäkin ketjussa kertonut yläkerran yöeläjästä, joka on jonkinsortin alkuihminen. Älykkyysosamäärä maksimissaan 75.

Kyse on omistusasunnosta, josta on vielä paljon velkaa. En tiedä, mitä teen syksyllä.

Niin kauan kuin yläkerran hulk jatkaa jokaöistä elämöintiään, en voi muuttaa takaisin.

Tämä pahainen töllini ei ole kummoinen, mutta täällä voin rentoutua ja nukkua. Ihmisen perustarpeet täyttyvät toisin kuin ylimainostetussa kaupunkitalossa. Minulla on edelleen myyntiesitteet tallella. "Hiljainen, laadukkaassti rakennettu talo, asumisen äänet eivät kuulu". Pitäisikö syyttää rakennusfirmaa petoksesta?

Vierailija
4204/7839 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa muuttaa vähän vanhempaan taloon jossa ei ole nuoria, nuorilla kun pitää olla niin hienoa ja uuttaa parkettilattioineen

Vierailija
4205/7839 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos talon ostan niin se on okt, ei koskaan kerrostalo

Vierailija
4206/7839 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas yläkerran jun - tti heräsi klo 14 kun ensin yön marssii kantapäillä, en voi käsittää ihmisten yksinkertaisuutta, eihän tuollaiset ole edes esikoulusta selvitty. En enää jaksa vaan muutan heinäkuussa, vaikka menisikin ojasta allikkoon.

Oikeen alkaa jo naurattamaan, mutta taas tää heräsi klo 14 ja kauhee jytinä. Olen ennenkin asunut kerrostaloissa ja koskaan aikaisemmin ei ole ollut tällaista jytkyä naapurina ja kaiken huippu on, että asun kakkos kerroksessa ja tää jytky asuu nelos kerroksessa. Kolmosesta kuuluu vain satunnaisesti vaimeaa kantapääkävelyä, joka ei häiritse. Jotkut osaa kävellä ja ottaa muut huomioon, mutta tuo nelos kerroksen jytky on kyllä ihan oma lukunsa, ei ole mielestäni normaalia kerrostalo ääntä enää. Oikeen paha olo tulee tuosta jytinästä. Kelatkaa, että me elätetään yhteiskunnavaroista tuollaisia yöllisiä marssijoita jotka makaa iltapäivään saakka. Jotain hyvää, että saankin avaimet uuteen asuntoon jo 28.6. joten pääsen muuttamaan vain muutaman hassun päivän päästä ja seuraava asunto ei olekkaan enää kerrostalo vaan luhtitalo. Luhtitalossa naapurina yksi tuttu joka ei harrasta bilettämistä, yläkerrassa luhtitalon entinen hallituksen puheenjohtaja joka on yksin asuva eläkkeellä oleva papparainen ja toisella puolen seinää lestadiolainen keski-ikäinen yksin asuva mies joka ei myöskään biletä. Kuulin nämä tiedot tutultani joka on tuleva naapuri seinän toisella puolen. Kuullostaa ihanne naapureilta, mutta totuus selviää sitten kun asetun taloksi. Tutun mukaan talo on rauhallinen, enimmäkseen asuu kuulemma eläkeläisiä ja työssäkäyviä. Joka tapauksessa muutan, koska olen saanut tarpeekseni ja olen vain vuokralla. Nyt mökille, koska en tätä jytkyä enää jää katsomaan ja vielä juhannus, joten jytkylle tulee jytky kavereita jotka bilettää yömyöhään. Kaikki jo pakattukkin valmiiksi ja olen niin valmis muuttamaan, enää kahvinkeitin ja astiat pakata banaanilaatikkoon mutta sen teen muuttoaamuna.

Ihmettelen myös täällä näitä alapeukuttajia, jotka alapeukuttaa niitä kommentteja joissa ihmiset kertoo muuttavansa metelin takia. Käykö sekin kateeksi? Tulisiko vain jäädä kuuntelemaan meteliä ja valittaa? Ei asiat valittamalla parane. Itse olen ainakin päättänyt muuttaa vaikka sata kertaa, kunnes löydän sellaisen kodin jossa ei tarvitse pelätä metelöivää naapuria, kuitenkin kodin pitäisi olla se turvasatama jossa tulisi voida rentoutua.

Etköhän sinä keksi siellä luhtitalossakin jotain valitettavaa. Aina sama jankkaus päällä.

Vierailija
4207/7839 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin vuosia Helsingin ydinkeskustan arvostetulla alueella ja kärsin seinänaapurieni möykästä - muutin Itäkeskukseen, jossa naapurit eivät ole aiheuttaneet mitään häiriötä.

Vierailija
4208/7839 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kerrostalossa ja kuulen ääniä. Yöllä on hiljaista mutta kun aamu tulee ....

Vierailija
4209/7839 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kahvakaan takaa mitään, meidän talossamme on kaikissa ulko-ovissa kahvat joka on mielestäni ihan mahtavaa, mutta silti niitä ovia on eräiden idioottien pakko hakata. 

Vierailija
4210/7839 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi melupakolainen. Raportoin nyt mökiltäni, jonka olin pakotettu hankkimaan, kun elämä uudessa kerrostaloasunnossa kävi liian ahdistavaksi.

Olen tässäkin ketjussa kertonut yläkerran yöeläjästä, joka on jonkinsortin alkuihminen. Älykkyysosamäärä maksimissaan 75.

Kyse on omistusasunnosta, josta on vielä paljon velkaa. En tiedä, mitä teen syksyllä.

Niin kauan kuin yläkerran hulk jatkaa jokaöistä elämöintiään, en voi muuttaa takaisin.

Tämä pahainen töllini ei ole kummoinen, mutta täällä voin rentoutua ja nukkua. Ihmisen perustarpeet täyttyvät toisin kuin ylimainostetussa kaupunkitalossa. Minulla on edelleen myyntiesitteet tallella. "Hiljainen, laadukkaassti rakennettu talo, asumisen äänet eivät kuulu". Pitäisikö syyttää rakennusfirmaa petoksesta?

Juuri tuollaisen vuoksi en ole itse koskaan hankkinut omistusasuntoa - vuokra-asunnosta pääsee helposti eroon, jos naapurit osoittautuvat idiooteiksi.

Vierailija
4211/7839 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä oveja pitää paiskoa?

Niinpä :(

t: Ove

Ovea ei saa paiskoa.

T. Elisabet R.

Vierailija
4212/7839 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi patterien hakkaaminen kyllä liittyy vahvasti ainakin erään kansantyhmän toimintaan.

Ilmoittavat näin toisilleen koska tulevat ja koska menevät ja tietenkin naapureille vi¤¤uillakseen.

Nm. Koettu on.

Vierailija
4213/7839 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on turha syyttää asukkaita. Syyttäkää mieluummin gryndereitä jotka voitontavoitteelussaan tekevät asunnoista asuinkelvottomia. Esimerkiksi paikallavaletut betonitalot ovat todella hiljaisia. Elementtitalot pitäisi lailla kieltää

Vierailija
4214/7839 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa nää kantapääkävelyn moittijat! Ihmisellä sattuu olemaan luinen kantapää ja osuessaan esim. laminaattiin, siitä kuuluu selkeä ääni ellei kävele varpaillaan. Yhtälailla näiden marisijoiden kävely kuuluu muihin asuntoihin. Ja kotonaan saa kyllä kävellä minä vuorokauden aikana tahansa!

Mutta kun et vissii tajua miten rasittavaa tuota kävelyääntä on kuunnella toistuvasti pitkin päivää iltaan saakka, se hakkaus kuuluu vaikka yrittäisi laittaa jotain taustamusiikkia tai muuta ääntä peittämään sitä rytmikästä kopsutusta. Ja vielä kun tietää ettei yleensä kenenkään ole ihan pakko kävellä noin, niin se rassaa ihan tajuttomasti. Menee hermot varsinkin jos itse haluaisi istua rauhassa tai keskittyä johonkin.

Vierailija
4215/7839 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen opettanut lapsilleni pienestä pitäen että sisällä ei juosta eikä huudeta, sekä toiset on otettava asuessa ja muutenkin huomioon, sehän on itsestään selvä asia. Koskaan ei mitään teinibileitä ole pidetty tms, nykyään asuvat omillaan, käyvät mm kaupassa senioreille jne. Kotoa se opetus lähtee! Nykyvanhemmat eivät osaa olla vanhempia lapsilleen, suurin osa on kaveri ja tulos on mitä on.

Vierailija
4216/7839 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten yläkerran naapuri voi kokoajan kävellä. Kävelee, kävelee, kävelee, töm töm töm ja töm. Ja nyt kävelyä kestää yöhön klo 1 saakka. Ei vit#u tätä elämää. Olen muuttamassa kesän aikana ja olen niin varma siitä, että seuraavakin asunto on täynnä näitä töm töm töm tyyppejä, koska olen niin jo menettänyt uskon rauhalliseen asuntoon. Pessimisti ei pety.

Vierailija
4217/7839 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten yläkerran naapuri voi kokoajan kävellä. Kävelee, kävelee, kävelee, töm töm töm ja töm. Ja nyt kävelyä kestää yöhön klo 1 saakka. Ei vit#u tätä elämää. Olen muuttamassa kesän aikana ja olen niin varma siitä, että seuraavakin asunto on täynnä näitä töm töm töm tyyppejä, koska olen niin jo menettänyt uskon rauhalliseen asuntoon. Pessimisti ei pety.

Palstan mölyapinoiden mukaan normaalia elämistä. Kuulemma pesukoneen laulatus yöllä on sekin sallittua ja normaalia elämää.

Vierailija
4218/7839 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tärkeintä on se, että on hiljaisuuden ajan 22-7 on hiljaista, muuten mielestäni kerrostaloelämään mahtuu monenlaista variaatiota. Meillä esim. on kaksi vilkasta poikaa ja vauvaa ja ei heitä ole mitenkään realistisesti mahdollista pitää hiljaisina koko päivää. Itse en kokisi, että voisin tai haluaisin puuttua siihen, jos joku soittaisi vaikka pianoa tai kuuntelisi musiikkia pari tuntia päivässä. Meidän asuessamme ulkomailla rivitalossa naapuri valitti toistuvasti lastemme pitävän liikaa meteliä. Hän oli sitä mieltä, että meidän pitäisi muuttaa omakotitaloon. Oltaisiin heti muutettu, jos esim. tämä naapuri olisi maksanut meille asumisen tuolla kalliilla alueella.

Vierailija
4219/7839 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstan mölyapinoiden mukaan normaalia elämistä. Kuulemma pesukoneen laulatus yöllä on sekin sallittua ja normaalia elämää.

Kotona saa kävellä aivan vapaasti, milloin tahansa, urpo!

Vierailija
4220/7839 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona saa kävellä aivan vapaasti, milloin tahansa, urpo!

Mutta eikö kannattaisi mennä ulos lenkille sen sijaan, että kävelee kaikki päivät taukoamatta ympäri asuntoaan?

Jos joku tietty naapuri tuottaa ihan koko ajan samaa kovaa ääntä, eikä rauhaa ole koskaan, niin totta kai siihen menee hermot, vaikka kyseessä olisikin ihan normaali ääni. Esim. minulla on tällä hetkellä naapuri, joka puhuu joka päivä aamusta iltaan henkeä vetämättä kovalla äänellä. Pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä pälä loputtomiin. Joo, kotonaan saa puhua, mutta kyllä tuota on ihan helvetin raskasta kuunnella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä