Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
4161/7839 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljaisuusaika (22-07) on muinaisjäänne josta pitäisi jo luopua. Nyky-yhteiskunta kun ei pyöri enää vaan päivätyöläisten varassa/valoisaan aikaan.

Kyllä vuorotyöläistenkin pitää voida elää normaalia elämää, imuroida, pestä pyykkiä tai vaikka remontoida jne silloin kun ovat vapaalla. Tasan yhtä veemäistä heille on ne päiväsaikaan / viikonloppuaamuisin tapahtuvat kolinat silloin kuin he yrittävät nukkua jota jaksavat mennä illalla töihin.

Niin kauan kun kerrostalojen äänieristys on myös tasoa muiaisjäänne, yhteiset säännöt yörauhan puolesta ovat välttämättömät.

Vierailija
4162/7839 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan vuorotyöläinen edes asu kerrostalossa. Ja jos asuu, niin onnea vaan mielenterveyden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4163/7839 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan vuorotyöläinen edes asu kerrostalossa. Ja jos asuu, niin onnea vaan mielenterveyden kanssa.

Niin että meinaat vakavissasi, että KAIKKI vuorotyöläiset asuu omakotitaloissa? Jepjep..

Vierailija
4164/7839 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveetä on , jos itse kuulet yöllä hirveetä paukuttelua ja toiset ei kuule eikä herää siihen, miten tämmösen härikön käyttäytymiseen voi edes puuttua? Isännöitsijä vetoaa aina vaan sit siihen, kun ei muut ole kuullut.

Jep, mulla tällainen tilanne, isännöitsijä ja hallitus suhtautuu ylimielisesti. Eilenkin piti valvoa yömyöhään kun yläkerran pelle jyskytti kantapäitä yövieraan kanssa. Jatkuvasti tällä teini pellellä yövieraita. No, onneksi olen muuttamassa pois, mutta sääliksi käy seuraavaa asuakasta. Ei kyllä hallituksen puheenjohtaja tällaista kestäisi, mutta minut on pakotettu kestämään koska olen vain vuokralainen. Niin väärin, mutta toivottavasti karma kostaa.

Vierailija
4165/7839 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä onkin, että yleensä luullaan, että kerrostaloissa saa meluta. 

Vierailija
4166/7839 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten naapurini voi monta tuntia putkeen kävellä ja tömistellä. Ainakin pari tuntia naapuri käveli putkeen klo 22.30-00.30. Erikoinen aika kävellä, en tiedä mitä puuhasi, mutta harrastaa tätä melkeen joka yö. Voiko oikeasti joku nukkua jos yläkerrassa on marssi menossa? Ja voiko tuosta valittaa, kolisteli myös keittiön kaappeja? En minä ainakaan saa nukutuksi.

Vierailija
4167/7839 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljaisuusaika (22-07) on muinaisjäänne josta pitäisi jo luopua. Nyky-yhteiskunta kun ei pyöri enää vaan päivätyöläisten varassa/valoisaan aikaan.

Kyllä vuorotyöläistenkin pitää voida elää normaalia elämää, imuroida, pestä pyykkiä tai vaikka remontoida jne silloin kun ovat vapaalla. Tasan yhtä veemäistä heille on ne päiväsaikaan / viikonloppuaamuisin tapahtuvat kolinat silloin kuin he yrittävät nukkua jota jaksavat mennä illalla töihin.

Tasan yhtä veemäistä on päivätyöläiselle ne (ilta)yöaikaan / viikonloppuöisin tapahtuvat kolinat ja elämöinti silloin kuin he yrittävät nukkua, että jaksavat mennä aamulla töihin. Vai että kerrostalossa pitäisi saada mm. remontoida keskellä yötä, kaikkea sitä kuuleekin. Dream on. 

4168/7839 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana asua omakotitalossa. Saa soittaa musiikkia, katsella leffoja oikealla volyymilla.

Ei kanta-askeleet häiritse.

Työleirielämää asua omakotitalossa. Ei kiitos koskaan enää.

Vierailija
4169/7839 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriso on naapurissa vakuuttunut, että kaikki heidän naapurinsa haluavat kuulla puuduttavaa jumputusta keskellä yötä. Asiasta heille huomautettaessa he myöntelevät, mutta eivät korjaa tapojaan.

Lapsen itku ja seksin voihkinat ovat normaaleja elämisen ääniä öisin, mutta tuollainen sähköisesti tuotettu jumputus ei ole.

Vierailija
4170/7839 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos päiväsaikaan tai viikonloppuaamuisin kolistelee toinen vuorotyöläinen, jonka pitää hoitaa asiat kotona silloin, kun on vapaalla. Kumman vuorotyöläisen rytmiä noudatetaan, jos on eri vuorot? Toisella on ilta ja aamupäivällä pitää siivota, kun toisella on yövuoro ja pitäisi nukkua juuri silloin aamupäivällä. Joskus asukkaiden elämänrytmi ei vaan mene yksiin toisen kanssa.

Vierailija
4171/7839 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on aivopieru vailla vertaa. Ihminen ei ole noin yleisesti ottaen yöeläin, ja jos yhteisesti määritellystä ja sovitusta hiljaisuudesta luovuttaisiin niin kerrostaloissa raikaisi h*lvetillinen meteli 24/7. Kun mitä tahansa olisi luvallista tehdä milloin tahansa niin kai ymmärrät kun hetken mietit, että mihin se johtaisi?? Aivan kestämättömiin ja sietämättömiin asuinolosuhteisiin jossa kenelläkään ei ole kivaa, ja naapurit olisivat ennen pitkää toistensa kurkuissa kiinni. Jos kaipaat täysin esteetöntä ja omiin tarpeisiin rukattua asumista niin harkitse omakotitaloa. 

Vierailija
4172/7839 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun keittiön allas kurluttaa, kun alakerran jamppa vetäisi vessansa. Onko hänen jööti putkissani?

Vierailija
4173/7839 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irina kirjoitti:

Nuoriso on naapurissa vakuuttunut, että kaikki heidän naapurinsa haluavat kuulla puuduttavaa jumputusta keskellä yötä. Asiasta heille huomautettaessa he myöntelevät, mutta eivät korjaa tapojaan.

Lapsen itku ja seksin voihkinat ovat normaaleja elämisen ääniä öisin, mutta tuollainen sähköisesti tuotettu jumputus ei ole.

Täällä saatiin taas kuunnella viime yönä 2 kerroksen heviletti äijän kiroilu angsti musiikkia, basso vaan tärisi, eikä asu edes yläpuolella vaan sivussa.

Vierailija
4174/7839 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivistymätöntä juntti käytöstä meluta

Vierailija
4175/7839 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nuoret ihmiset kyttää toisten aikatauluja? Rupeavat sitten itse tekemään, ja ovet senkuin paukkuvat. Luulisi, että kerrostalossa olisi Suomalaiset oppineet jo elämään.

Vierailija
4176/7839 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan voi ehdottaa tätä vakavalla naamalla. Jos toteutuisikin edes koeajaksi niin muista, ettei sen jälkeen voisi valittaa kun naapuriasunnon Jesse-Joonas 19v. bilettää ankarasti neljättä päivää putkeen. Ja kun alakerran koira haukkuu kuin riivattu omistajien ollessa töissä. Ja kun yhdessä jos toisessa asunnossa remontoidaan piiitkään ja hartaasti, kaikkialla ryskää ja paukkuu ympäri vuorokauden. 

Vierailija
4177/7839 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko muilla niin, että kun kuulee mekastaja naapurin tulevan kotiin, niin sitä tavallaan keho jännittää koko ajan mahdollisia ääniä. Näin minulle kävi viime yönä ja valvoin aamu 6 saakka. Olen muuttamassa 1,5 viikon päästä ja se aika tuntuu pitkältä. Täytyy vain tsempata itseä, että jaksaa vielä 1,5 viikon ajan.

Vierailija
4178/7839 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko muilla niin, että kun kuulee mekastaja naapurin tulevan kotiin, niin sitä tavallaan keho jännittää koko ajan mahdollisia ääniä. Näin minulle kävi viime yönä ja valvoin aamu 6 saakka. Olen muuttamassa 1,5 viikon päästä ja se aika tuntuu pitkältä. Täytyy vain tsempata itseä, että jaksaa vielä 1,5 viikon ajan.

Kyllä todellakin oli sama silloin kun yläpuolen mökääjänaapuri asui täällä. Nuori nainen lähti ja saapui aina paiskaamalla ulko-ovensa voimalla kiinni, jo tämän äänen kuuleminen sai koko kropan jännittymään ja sydämen hakkaamaan :/ Sitten sai hampaita kiristellen odottaa meneekö tällä kertaa 5, 10 vai 15 sekuntia ennen kuin mekkala ja jyskytys TAAS alkaa. Ei ole yhtään terveellistä elää jatkuvassa stressitilassa omassa kodissaan. 

Vierailija
4179/7839 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuolaisin ennekuin tipahti,muutin ylimpään kerrokseen ajatellen ettei tänne kuulu töminä,no yllätys yllätys seinänaapurista kuuluu töminää:( laminaatti siellä ja tässä mun asunnossa muovimatto,harmittaa,oon asunut vasta 3 päivää tässä,toivon että kuitenkin taloyhtiö rauhallinen,puhekin kuuluu selvästi:(

Vierailija
4180/7839 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yläkerrassa melkoinen mekastajaperhe. Pitkään koin metelin todella stressaavana, koska huudon ja kolinan yhdistelmä sai minut vilpittömästi uskomaan, että perheen isä pahoinpitelee vaimoaan. Aina metelin alkaessa aloin miettiä, pitääkö tehdä valitus isännöitsijälle vai soittaa poliisit. Makoilin öisin hereillä pitkiä aikoja ääniä kuunnellen, ja meni pitkään, ennen kuin ahdistukselta sain uudelleen unta. Olen nykyään melko varma, että perhe on muuten vain todella äänekästä sakkia, mutta silti äänet saavat minulla stressitasot nousemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme