Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
4141/7839 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi asunto etsinnässä, ei tässä kerrostalossa edes kukaan koskaan tervehdi kun tulee rapussa vastaan.

no ei täälläkään, nuoret aikuisetkaan ei osaa tervehtiä

Nuorethan ne pahimpia ovatkin. Nuorisolle ei enää opeteta käytöstapoja ja toisten huomioon ottamista. On niitä toki vanhemmissakin, mutta tämä on nyt monen naapurin jälkeen johtopäätös.

Vierailija
4142/7839 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okt olisi tietysti paras. Ei seinänaapureita jotka tietävät tekemisesi ja kulkemisesi. Täällä kuuluu kun naapuri kokkaa yms, haluan oman rauhan

Kaikki me halutaan rauhaa ja okt, mutta jos naapurin kokkaus häiritsee, niin vika on sinussa. Niin paljon pahempiakin naapureita on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4143/7839 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse muutin juuri keskikerroksesta pois. Ei vaan jaksanut sitä kantapääjuoksemista ja musiikin jumputtamista. Sain onneksi ylimmänkerroksen asunnon talosta jossa asuu 95%vanhoja ihmisiä ja kaikki ollu tosi mukavia. Aikasemmille naapureille jotka möykännyt tai muuta häiriötä aiheuttanut käyny suoraan ovella sanomassa, että nyt se saa*anan möly loppuu. Nyt kuukausi tässä asunut ja mukavan rauhallista on. Joskus vielä kun saisi ostettua keskeltä korpea oman pienen omakotitalon johon myös lapset mahtuvat. Tsemppiä muille kärsijöille! M31

Kiva kuulla, että meissä vanhoissa on jotakin positiivistakin: olemme usein hiljaisia kerrostaloasujia. Toki edellytämme sitä sitten muiltakin asukkailta.

N65, kuulo tallella

Minulla on ollut toistaiseksi vain positiivisia kokemuksia vanhoista ihmisistä. Osataan elää ihmisittäin, ja osataan tervehtiä. Ymmäretään myöskin, että siivoaminen ja pyykkaaminen on normaalia touhua, eikä tahallista naapurin kiusaamista.

Vierailija
4144/7839 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasten päätä järki pakota, kun potkivat ikkunoihin palloa. :[

Vierailija
4145/7839 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okt olisi tietysti paras. Ei seinänaapureita jotka tietävät tekemisesi ja kulkemisesi. Täällä kuuluu kun naapuri kokkaa yms, haluan oman rauhan

Kaikki me halutaan rauhaa ja okt, mutta jos naapurin kokkaus häiritsee, niin vika on sinussa. Niin paljon pahempiakin naapureita on.

Joo, ja joissain paikoissa on sotakin vielä  ja talot räjähtelee, silti täällä valitetaan kuopasta tiessä ku mersu likaantuu.

Iha sama se mulle on kuule, kyllä minä haluan kodissani että ei tartte kuunnella muiden ääniä,varsinkaan suomessa missä pitäs olla  asiat hyvällä tolalla.

Vierailija
4146/7839 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja joissain paikoissa on sotakin vielä  ja talot räjähtelee, silti täällä valitetaan kuopasta tiessä ku mersu likaantuu.

Iha sama se mulle on kuule, kyllä minä haluan kodissani että ei tartte kuunnella muiden ääniä,varsinkaan suomessa missä pitäs olla  asiat hyvällä tolalla.

Niin, kyllä minäkin haluaisin. Mitä sinä minulta haluat? Kokkaaminen on normaalia elämää.

Vierailija
4147/7839 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisuusaika ei näköjään koske vuokralla asuvaa..

Vierailija
4148/7839 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yöllä haluaa kokata,  niin pitää se tehdä ilman, että kolistelee keittiönkaappeja. On painoitettu, että yöaikaan pitää erityisesti kiinnittää huomiota ääniin, ei yöllä voi elää niinkuin päivällä. Jokainen tämän tajuaa jos on vähänkään älliä päässä.

Vierailija
4149/7839 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yöllä haluaa kokata,  niin pitää se tehdä ilman, että kolistelee keittiönkaappeja. On painoitettu, että yöaikaan pitää erityisesti kiinnittää huomiota ääniin, ei yöllä voi elää niinkuin päivällä. Jokainen tämän tajuaa jos on vähänkään älliä päässä.

Tämän kun olisi saanut perille sille ärsyttävälle yläkerran muidulle, joka ei onneksi enää asu tässä rapussa. Nuori nainen oli ja nukkui aina pitkälle iltapäivään, klo 16 maissa alkoi sitten "aamutoimet" ja meno vain kiihtyi mitä enemmän kello näytti. Naapurin mielestä oli täysin ok esimerkiksi imuroida pikkutunneilla kaameaäänisellä rakkineella suulaketta kalusteisiin ja listoihin hakaten. Tai tiputella painavia esineitä jatkuvasti lattialle. Tai luukuttaa musiikkia ja tanssia ja hyppiä yhdessä kaverin kanssa. Ruokaa laittoi aina vasta puolenyön maissa ja tietenkin kolisteli ja kalisteli tarmokkaasti, samoin paiskoi kaapinovia. Puhumattakaan järkyn kuuloisesta kantapäämarssista yöaikaan. Huh, vieläkin puistattaa ja v-tuttaa kun edes ajattelen koko tyyppiä. 

Vierailija
4150/7839 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä on , jos itse kuulet yöllä hirveetä paukuttelua ja toiset ei kuule eikä herää siihen, miten tämmösen härikön käyttäytymiseen voi edes puuttua? Isännöitsijä vetoaa aina vaan sit siihen, kun ei muut ole kuullut.

Vierailija
4151/7839 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on pahempi naapuri, lapsiperhe vai nuoriso? Molemmista aiheutuu meteliä mutta lapsiperhe metelöi yleensä hiljaisuuden ulkopuolella. Bilettävä ja metelöivä nuoriso on helpompi häätää kun tekevät sitä hiljaisuuden aikana.  Senioritaloon kun pääsisi, vaan ei ikä riitä :D

Ei ne senioritkaan äänettömiä ole monet. Puolikuurot mummot ja papat huudattavat radiota ja/tai televisiota päivät pitkät, kokemusta on.

Jep ja rappukäytävässä kokoontuu tarina kerho esim. aamuisin, kun muut haluaisivat nukkua.

Vierailija
4152/7839 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveetä on , jos itse kuulet yöllä hirveetä paukuttelua ja toiset ei kuule eikä herää siihen, miten tämmösen härikön käyttäytymiseen voi edes puuttua? Isännöitsijä vetoaa aina vaan sit siihen, kun ei muut ole kuullut.

Oletko kysynyt muilta, ovatko kuulleet mutta jättäneet ilmoittamatta? Tai voisivat pari kertaa yöpäivystää, jotta asia selviää.

Vierailija
4153/7839 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus joku mummo valitti metelistä yöllä ja kävi ilmi, että hän oli mennyt kuulolaitteen kanssa nukkumaan ja meteli oli tullut siitä. Kuulolaite pitää ottaa pois yöksi.

Vierailija
4154/7839 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kysymykseesi: Ei

Vierailija
4155/7839 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän kun olisi saanut perille sille ärsyttävälle yläkerran muidulle, joka ei onneksi enää asu tässä rapussa. Nuori nainen oli ja nukkui aina pitkälle iltapäivään, klo 16 maissa alkoi sitten "aamutoimet" ja meno vain kiihtyi mitä enemmän kello näytti. Naapurin mielestä oli täysin ok esimerkiksi imuroida pikkutunneilla kaameaäänisellä rakkineella suulaketta kalusteisiin ja listoihin hakaten. Tai tiputella painavia esineitä jatkuvasti lattialle. Tai luukuttaa musiikkia ja tanssia ja hyppiä yhdessä kaverin kanssa. Ruokaa laittoi aina vasta puolenyön maissa ja tietenkin kolisteli ja kalisteli tarmokkaasti, samoin paiskoi kaapinovia. Puhumattakaan järkyn kuuloisesta kantapäämarssista yöaikaan. Huh, vieläkin puistattaa ja v-tuttaa kun edes ajattelen koko tyyppiä. 

Mulla on tuommoinen nuori juippi yläkerrassa, paitsi että touhut vasta alkoivat puoliltaöin, jatkuen aamukahteen, kolmeen, neljään. Jouduin muuttamaan pois, kun tajusin, etten enää ole sama ihminen valvottuani toista vuotta joka yö. Tuli kallis asuntokokeilu. Isännöitsijä ja hallitus eivät lotkauttaneet korvaansa.

Vierailija
4156/7839 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt muilta, ovatko kuulleet mutta jättäneet ilmoittamatta? Tai voisivat pari kertaa yöpäivystää, jotta asia selviää.

Olen eri, mutta mulla on juuri tuo ongelma, että yläkerran (ylin kerros) melu kuuluu vain mun asuntoon. Eli ei syytä huomautukseen. En jaksa enää.,.

Vierailija
4157/7839 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä niin monessa viestissä itketään että isännöitsijä ei tee sitä ja tätä eikä reagoi kuten sinä haluat?

Jos isännöitsijä johtaa taloyhtiötä, se tarkoittaa sitä että yhtiön hallitus on epäpätevä. Normaalisti homma menee niin että taloyhtiön hallitus johtaa yhtiötä ja isännöitsijä on hallituksella töissä. Hallitus voi tottakai delegoida isännöitsijälle tiettyjä asioita, mutta myisin asunnon samantien jos kävisi ilmi että hallitus tuhlaa rahaa ulkoistamalla kaiken.

Pääsääntöisesti osakkaat hoitavat ongelmat ottamalla yhteyttä hallituksen jäseniin. Vuokralaisten ongelmat hoituvat ottamalla yhteyttä hänen vuokralordiin.

On käsittämätöntä että vielä vuonna 2022 tällainen itsestäänselvyys ei suurimmalle osalle ole selvä.

Olen itse hallituksessa. Silti edes minun valituksiani ei noteerata. En tajua.

Aiemmassa taloyhtiössäni puututtiin ongelmiin, asumisviihtyvyyden nimissä.

Tässä on hyvin valikoivia, ilmeisesti pärstäkerroin on väärä ja liian pieni asunto.

Kyse uudisrakennuksesta.

Vierailija
4158/7839 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään heräsin klo 6 aamulla naapurin kantapääralliin. Kaksi tuntia jaksoin sitä kuunnella, kunnes heräsin ja aloin kostoksi hakkaamaan kantapäitä lattiaan. Eiköhän alettu hakkaamaan pattereita. On se kumma kun itse ei kestetä kuunnella mekastusta, jos itse sitä tuottavat. Kaksinaamaista. Tuulitunnelissa vain tyhjyys kolisee, ei ole todellista. Vielä kolme viikkoa ja pääsen muuttamaan kerrostalosta luhtitaloon. Luhtitalo on väliaikainen ratkaisu, kunnes löydän omakotitalon. Eiköhän luhtitalossakin ole omat kolistelijat ja marssijat, kun ne sivistyneet käytöstavat on niin vieraita suomalaisille. Eletään kuin apinatarhassa. Kun pääsen luhtitaloon, niin ajattelin, etten edes muuttolaatikoita pura koska tuskin asun siinä pitkään. Ei enää ymmärrys riitä. 

Vierailija
4159/7839 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään heräsin klo 6 aamulla naapurin kantapääralliin. Kaksi tuntia jaksoin sitä kuunnella, kunnes heräsin ja aloin kostoksi hakkaamaan kantapäitä lattiaan. Eiköhän alettu hakkaamaan pattereita. On se kumma kun itse ei kestetä kuunnella mekastusta, jos itse sitä tuottavat. Kaksinaamaista. Tuulitunnelissa vain tyhjyys kolisee, ei ole todellista. Vielä kolme viikkoa ja pääsen muuttamaan kerrostalosta luhtitaloon. Luhtitalo on väliaikainen ratkaisu, kunnes löydän omakotitalon. Eiköhän luhtitalossakin ole omat kolistelijat ja marssijat, kun ne sivistyneet käytöstavat on niin vieraita suomalaisille. Eletään kuin apinatarhassa. Kun pääsen luhtitaloon, niin ajattelin, etten edes muuttolaatikoita pura koska tuskin asun siinä pitkään. Ei enää ymmärrys riitä. 

Jatkan vielä sen verran, että kyllä sääliksi käy sitä ihmistä joka muuttaa tähän kerrostaloon jossa nyt vielä asun ennen muuttoa. Kun tähän tulin asumaan, niin vuokrasopimukseni oli vuoden määräaikainen jonka jälkeen oli toistaiseksi voimassaoleva. Nyt naapurina yläkerrassa joku 20-vuotias nuori mies joka hakkaa kantapäitä niin, että koko tanner tömisee. Ja alkerrassa toinen 20-vuotias joka bilettää jopa arkisin ja puhuu sillä tavalla, että seinät resonoi. Ajatelkaa, jos jonkun pitää myös alkuun olla tässä vuosi määräaikaisella sopparilla. Tuo yläkerran juippi on nyt armeijassa ollut ja pääsee sieltä luultavasti heinäkuussa. Kauheaa kärsimystä tulee jollakin olemaan, enkä usko, että tässä työssäkäyvä jaksaa sitä vuotta edes olla. Sääliksi käy. Toivottavasti tähän muuttaa oikeen joku ilkeä joka laittaa luun kurkkuun näille mekastajille.

Vierailija
4160/7839 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisuusaika (22-07) on muinaisjäänne josta pitäisi jo luopua. Nyky-yhteiskunta kun ei pyöri enää vaan päivätyöläisten varassa/valoisaan aikaan.

Kyllä vuorotyöläistenkin pitää voida elää normaalia elämää, imuroida, pestä pyykkiä tai vaikka remontoida jne silloin kun ovat vapaalla. Tasan yhtä veemäistä heille on ne päiväsaikaan / viikonloppuaamuisin tapahtuvat kolinat silloin kuin he yrittävät nukkua jota jaksavat mennä illalla töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi