Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
3801/7839 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä asunnot jotka vapautuu toistuvasti, niissä on jotain vikaa.

Kananpaskatalo jossa asun on just tällainen. Vuokraväki alakerrassa vaihtuu melko usein ja on pitkään tyhjillään. Ylhäällä osakkaita jotka olleet pidempään kuin minä. Jos saisi kotiinkannettuna kipsilevyt ja tolpat niin olisin jo rakentanut seiniä vähän paremmaksi.

Vierailija
3802/7839 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

elbloto kirjoitti:

Kiva kun naapurissa asuu työtön akka, joka vetää ketjussa röökiä terassilla.

Vaatteita ei voi tuulettaa. Terassilta on häivyttävä, kun hirveä katku leijuu ilmassa.

Tämä on sitä todellista asumisen viihtyvyyttä. Ylipäätään työsskäyvät ovat parhaita

naapureita. Silloin elämässä on joku järki. Liika vapaa-aika vaikuttaa toisiin hyvin negatiivisesti.

Ruvetaan vittuilemaan naapureille paremman tekemisen puutteessa.

Joo nämä ketjupolttajat on hirveitä. Työttömät varsinkin. Ei muuta elämässä kun aamusta yöhön jatkuva tupakointi..Minä muutan pois, kärsikööt seuraava asukas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3803/7839 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei erityisemmin liity metelöintiin, mutta ällöttää jatkuva tupakanhaju omassa kodissa ns. ketjupolttajat, hyi olkoon... Koskaan ei ole hyvä hetki tuulettaa raikasta ilmaa kotiinsa, kun yksi lopettaa niin toinen aloittaa. Seuraava asunto tulee varmasti olemaan savuttomasta taloyhtiöstä.

Eipä auta savuton taloyhtiö. Asun savuttomassa taloyhtiössä, jossa ei saa polttaa asunnossa, parvekkeella eikä edes talon piha-alueella, mutta silti tänne on pesiytynyt tupakoitsijoita asumaan. Polttavat ulkona tupakkaa ja tupanhaju tulee tuloilman mukana sisälle. Piha täynnä tupakantumppeja vaikka pitäisi olla savuton taloyhtiö. 

Vierailija
3804/7839 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä asunnot jotka vapautuu toistuvasti, niissä on jotain vikaa.

Kananpaskatalo jossa asun on just tällainen. Vuokraväki alakerrassa vaihtuu melko usein ja on pitkään tyhjillään. Ylhäällä osakkaita jotka olleet pidempään kuin minä. Jos saisi kotiinkannettuna kipsilevyt ja tolpat niin olisin jo rakentanut seiniä vähän paremmaksi.

Opinkin, ettei kannata muuttaa asuntoon joka on jo valmiiksi tyhjillään.

Vierailija
3805/7839 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa naapurin jonnet metelöi joskus öisin, nyt rivarissa naapurina mies jonka kuorsaus kuuluu seinien läpi ja toisella puolen lapsi perhe joka hakkaa kantapäitä lattiaan töm töm töm. Suomalaiset juntit kauheita naapureita, seuraava talo on okt.289

Eipä se okt takaa, että saa olla rauhassa. Asuin okt:ssa, jossa viereinen naapuri kyttäsi koko ajan tekemisiä. Omalla terassilla ei saanut koskaan olla rauhassa, kun kyseinen naapuri ponkaisi samantien aidalle jauhamaan jotain. Jos et kiinnittänyt häneen huomiota, jäi siihen kuitenkin tuijottamaan. Kerrostalossa saa sentään olla rauhassa parvekkeellaan. 

Vierailija
3806/7839 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan jaksa koko päivän kestävää kantapäämarssia, ei terveys kestä, saisin migreenin, naapuriko sen maksaa sitten? Lääkket yms. sairaala käynnit? Nykypäivän ihmiset niin itsekkäitä porstaita, että oikein kuvottaa.  Asun jatkossa vain omakotitalossa, ei enään ikinä ei siis ikinä enään yhteisasumista seinänaapureiden kanssa, ennemmin asun teltassa.

Voiko kantapäillä tömisitelevästä tehdä valitusta?

Oon niin vihainen jo kuuntelemaan tum tum tum kun iso mies kävelee ylhäällä kun norsu saatana!

Itsekin mietin, että voisin laittaa lapun sille. Antaa vähäjärkisen kuvan kun tömistetään niinkuin mikäkin kauhealla vauhdilla päivät pitkät.

Laittakaa vaan lappu niin voin luvata, että tömisee vaan kahta kauheammin kun vetää herneen nenuunsa.

Vierailija
3807/7839 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa naapurin jonnet metelöi joskus öisin, nyt rivarissa naapurina mies jonka kuorsaus kuuluu seinien läpi ja toisella puolen lapsi perhe joka hakkaa kantapäitä lattiaan töm töm töm. Suomalaiset juntit kauheita naapureita, seuraava talo on okt.289

Eipä se okt takaa, että saa olla rauhassa. Asuin okt:ssa, jossa viereinen naapuri kyttäsi koko ajan tekemisiä. Omalla terassilla ei saanut koskaan olla rauhassa, kun kyseinen naapuri ponkaisi samantien aidalle jauhamaan jotain. Jos et kiinnittänyt häneen huomiota, jäi siihen kuitenkin tuijottamaan. Kerrostalossa saa sentään olla rauhassa parvekkeellaan. 

Pelkkää itselle valehtelua, kyllä okt on aina paras asumismuoto, turha sitä on selitellä. Itselle valehteluahan tuo on ja muille vakuuttelua.

Vierailija
3808/7839 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan muuttaessani toiseen kerrostaloon, alapuolellani asuva henkilö tokaisi käytävässä ensitöikseen olevansa hermoheikko ja että kymmeneltä alkaa hiljaisuus. Ihmettelin silloin asiaa ja vastasin ettei ollu aikomusta tulla mölyämään. En todellakaan vetänyt hernettä nenään että heti minuun kohdistui epäluuloja. Myöhemmin juttelin paremmin hänen kanssaan ja selvisi että aikaisemmat asukkaat olivat möykänneet käytävässä öisin ja aiheuttaneet muuta meluhaittaa ja aiheuttaneet paljon unettomia öitä juhlinnallaan. En enää asu kyseisessä kerrostalossa mutta yhä jos näen kyseistä naapuria vaihetaan muutama sananen kuulumisia. Kokemusta on myös siitä nurjasta puolesta, eli käy ystävällisesti sanomassa meluhaitasta ja sen jälkeen meluaminen menee kiusaamiseksi.

Vierailija
3809/7839 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hemmetti tästä ketjusta tuli mieleen että monihan naapuri mahtaa ajatella itsestäni tyylillä tuolla se työtön juoppo taas on :D

Lähden niin aikaisin aamuyöstä ettei kukaan sitä huomaa ja luonnollisesti saavun takaisin siinä keskipäivällä, sitäkään kukaan näe kun ovat itse töissä.

Eipä siinä sinällään, juolahti vaan mieleen.

Vierailija
3810/7839 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrostaloihin on ensin vaikea tottua,mutta jos et ole asunut maalla (sielläkin eläimet mylvivät ja raivaussaha soi).kerta maksat asumisestasi miksi asut kerrostalossa?et voi väittää että omakoti asuminen olisi kaupungissa olisi äänetöntä ellei ole vähintään 1km matkaa naapuriisi! kaiken maailman pörisijät ja pärrääjät mitä ihminen on kehittänyt ovat aina vapaa-aikoinasi taatusti käytössä kesät/talvet arki illat ja pyhät.olen itse asunut5:ssä eri omakotitalossa kaikissa sama vika,piti mennä kellariin nukkumaan viikonloppuisin ja arki iltain.nyt asun kerrostalossa joka on kuulemma täynnä häiriökäyttäytyjiä.minusta tämä talo on kuin "huopatossutehdas" verrattuna tiheästi kaavoitettuihin omakotitalo alueisiin, rivarit kans

Vierailija
3811/7839 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävä neliöhinta takaa hiljaisen talon.

Vierailija
3812/7839 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan. Varakkaat ovat itsetietoista bileporukkaa, jotka tekevät mitä tykkäävät.

Minun ristini on nuori nulkki, jolle vanhemmat ostivat oman kämpän uudesta talosta kaupungin parhaalla paikalla. Siellä se nyt paiskoo ovia ja saunoo kavereiden kanssa yöt läpeensä.

Vierailija
3813/7839 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan. Varakkaat ovat itsetietoista bileporukkaa, jotka tekevät mitä tykkäävät.

Minun ristini on nuori nulkki, jolle vanhemmat ostivat oman kämpän uudesta talosta kaupungin parhaalla paikalla. Siellä se nyt paiskoo ovia ja saunoo kavereiden kanssa yöt läpeensä.

Neliöhinta ei siis ole ollut riittävän iso ylittääkseen vanhempien maksukyvyn.

Vierailija
3814/7839 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai hemmetti tästä ketjusta tuli mieleen että monihan naapuri mahtaa ajatella itsestäni tyylillä tuolla se työtön juoppo taas on :D

Lähden niin aikaisin aamuyöstä ettei kukaan sitä huomaa ja luonnollisesti saavun takaisin siinä keskipäivällä, sitäkään kukaan näe kun ovat itse töissä.

Eipä siinä sinällään, juolahti vaan mieleen.

Mä teen myös etätöitä, paljon olen kotona :D Mutta aivan sama, siinäpä aatelkoot mitä halutkoon naapurit, omakin elämä elettävänä ja miksi pitäisi ajatella tuollaista edes, suomalaiset aina ajattelee, että mitä muuta ajattelee. Muuten ihana vertaistuki ketju.

Vierailija
3815/7839 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan käsitä miten joku voi jatkuvasti kävellä asunnossaan. Jos on noin aktiivinen ihminen, niin miksei käy missään vaan tömistää siellä kotonaan aina.

Vierailija
3816/7839 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaan käsitä miten joku voi jatkuvasti kävellä asunnossaan. Jos on noin aktiivinen ihminen, niin miksei käy missään vaan tömistää siellä kotonaan aina.

Sama. Olen lapsillekin sanonut, että kerran saa sohvalta poistua iltaviiden jälkeen. Käyvät samalla vessassa ja hakevat iltapalan. Lattiatkin kuluu jos jatkuvasti ravataan. Aamullakin menevät huoneestan vessaan kautta keittiöön ja sieltä suoraan ulos. Turhat askeleet on helppo vähentää kun miettii liikkeitään. Liikutaan ulkona eikä sisällä, kiitos.

Vierailija
3817/7839 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, meidän yläkerran muija on just semmonen, vieläpä järkyttävä kantapää kävelijä. Olen itsekin nykyään päivisin kotona ja tiedän että hänkin on, koska on työtön niin nukkuu varmaan pitkään ja päivällä ei kuuluu mitään, mutta heti kun se kello on 21 niin hän alkaa elää ja voi v *i ttu kun se norsu vaan jaksaa sitten non stop edes takas kävellä huoneesta toiseen. En voi keksiä on muuta kun hän tekee sen tahallaan meille...

Vierailija
3818/7839 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kalliissa ja uusissakin taloissa on äänieristys- ja naapuriongelmia. Talon arvo koostuu siitä, millä maapläntillä se seisoo. Rakentamisen laatu taas on perus suomimeininkiä, eli millainen päivä aliurakoitsijan aliurakoitsijan aliurakoitsijalla sattuu milloinkin olemaan.

Ja mitä naapureihin tulee, kalliilla alueilla perheet ahtautuvat todella pieniin neliöihin. Siinäpä kuuntelet, miten yläkerran norsunpoikaset kiipeävät kuution seiniä pitkin...

Vierailija
3819/7839 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä asukkaana jouduin esittelemään rivari asuntoa uudelle asukkaalle, kerroin että kantapää marssi kuuluu ja puhe seinän takaa. Silti tämä uusi asukas otti asunnon, miten jotkut kestää kuunnella kantapää marssia.

Vierailija
3820/7839 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa on hiljaista, naapurissa ei... Mitä teille muille kuuluu? Kysymys on tässä yhteydessä monimerkityksellinen :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä