Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?
Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?
Kommentit (7839)
Miten estää ihmistä kävelemästä? Vaikea tuollaisesta tehdä valitusta. Joko kärsittävä tai muutettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan jaksa koko päivän kestävää kantapäämarssia, ei terveys kestä, saisin migreenin, naapuriko sen maksaa sitten? Lääkket yms. sairaala käynnit? Nykypäivän ihmiset niin itsekkäitä porstaita, että oikein kuvottaa. Asun jatkossa vain omakotitalossa, ei enään ikinä ei siis ikinä enään yhteisasumista seinänaapureiden kanssa, ennemmin asun teltassa.
Voiko kantapäillä tömisitelevästä tehdä valitusta?
Oon niin vihainen jo kuuntelemaan tum tum tum kun iso mies kävelee ylhäällä kun norsu saatana!
Riippuu äänen voimakkuudesta. Hanki desibelimittari, eivät ole kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Laitan tänään ilmoitustailulle tuosta kantapää ryskäämisestä ja huutamalla puhumisesta!
Ei ole oikein etten saa omassa kodissani olla koskaan rauhassa vaan naapurin eukon huutopuhe raikaa kokopäivän ja kantapäät hakkaa laminaattia.
Matot! Miksi ihmiset eivät käytä mattoja? Ja verhoja, edes hieman veisivät ääntä.
Vierailija kirjoitti:
Ei erityisemmin liity metelöintiin, mutta ällöttää jatkuva tupakanhaju omassa kodissa ns. ketjupolttajat, hyi olkoon... Koskaan ei ole hyvä hetki tuulettaa raikasta ilmaa kotiinsa, kun yksi lopettaa niin toinen aloittaa. Seuraava asunto tulee varmasti olemaan savuttomasta taloyhtiöstä.
Ikävä kyllä savuton taloyhtiö ei takaa etteikö talossa tupakoitaisi. Mulla meni reilut 5 kuukautta saada alakerran pariskunta lopettamaan parvekkeellaan tupakointi, se vaati lukemattomia ilmoituksia kellonaikoineen isännöintiin sekä lopulta yhden tiukkasanaisen viestin omista oikeuksistani.
En ymmärrä miksi tupakoiva muuttaa savuttomaan taloon. Luulisi heillekin olevan miellyttävämpää asua talossa, jossa voivat halutessaan tupakoida parvekkeellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan jaksa koko päivän kestävää kantapäämarssia, ei terveys kestä, saisin migreenin, naapuriko sen maksaa sitten? Lääkket yms. sairaala käynnit? Nykypäivän ihmiset niin itsekkäitä porstaita, että oikein kuvottaa. Asun jatkossa vain omakotitalossa, ei enään ikinä ei siis ikinä enään yhteisasumista seinänaapureiden kanssa, ennemmin asun teltassa.
Oon niin vihainen jo kuuntelemaan tum tum tum kun iso mies kävelee ylhäällä kun norsu saatana!
Itsekin mietin, että voisin laittaa lapun sille. Antaa vähäjärkisen kuvan kun tömistetään niinkuin mikäkin kauhealla vauhdilla päivät pitkät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon niin vihainen jo kuuntelemaan tum tum tum kun iso mies kävelee ylhäällä kun norsu saatana!Riippuu äänen voimakkuudesta. Hanki desibelimittari, eivät ole kalliita.
Bassot täysille siis,ei kovaa ääntä mutta rakenteita pitkin tuntuu koko talossa...
Olen lukenut koko ketjun ja täytyy todeta, että missä kohtaa ihmisistä tuli moukkia joilla ei ole edes sivistyneitä käytöstapoja, eletään kuin siat pellossa. En koskaan muuta enään rivariin, en kerrostaloon, ainoastaan omakotitaloon vaikka omakotitalossakin on omat elämisen äänet, kuten haukkuva koira naapurissa jos huono tuuri käy mutta eipä ole seinän takana kukaan mölöttämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä oma tarina:
Muutin rivariin ja luulin se olevan rauhallinen, mutta oli kaikkea muuta. Kaikki kuului läpi, puhe, lasten huuto seinän takana, kantapäämarssi jota kesti koko päivän. Öisin oli rauhallista joskus puolilta öistä sinne aamu seiskaan. No, sitten seuraava asukas tuli kahtomaan asuntoa ja minun piti sitä esitellä, vuokranantaja ei ollut mailla eikä halmeen, vaan minun tuli sekin hoitaa vaikka ei ole minun vastuulla. Tuleva asukas kysyi, onko millaista aluetta yms.? Vastasin, että on vaikka ei ollut, paskat naapurit. Asukas oli nuori 20 vuotias lippalakkipää. Toivon todella, että nuori mies pitää bileitä 24/7. Ai, että nautin. Koko asunto asia tehtiin minulle vaikeaksi, en edes saanut avaimia sovitusti. Joten niin tein minäkin asiat vittumaisesti. Niin makaa kuin petaa.
Ei kai se vuokralaiselle kuulu näyttää asuntoa, ei tarvi edes olla paikalla. Tässä sen näkee, että vuokranantajille kelpaa vain raha mutta vastuuta ei oteta, ei vaivauduta edes paikanpäälle katsomaan seuraavaa asukkia. Kai sait vuokranalennusta kun asuntoa näytit?
Olen esitellyt ainakin 3 asuntoa ja ilmaiseksi. Sitä se on.
Kiva kun naapurissa asuu työtön akka, joka vetää ketjussa röökiä terassilla.
Vaatteita ei voi tuulettaa. Terassilta on häivyttävä, kun hirveä katku leijuu ilmassa.
Tämä on sitä todellista asumisen viihtyvyyttä. Ylipäätään työsskäyvät ovat parhaita
naapureita. Silloin elämässä on joku järki. Liika vapaa-aika vaikuttaa toisiin hyvin negatiivisesti.
Ruvetaan vittuilemaan naapureille paremman tekemisen puutteessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei erityisemmin liity metelöintiin, mutta ällöttää jatkuva tupakanhaju omassa kodissa ns. ketjupolttajat, hyi olkoon... Koskaan ei ole hyvä hetki tuulettaa raikasta ilmaa kotiinsa, kun yksi lopettaa niin toinen aloittaa. Seuraava asunto tulee varmasti olemaan savuttomasta taloyhtiöstä.
Sama ongelma. Rivarissa on iso piha, mutta röökimuija tunkee aivan väliaidan viereen.
Jotkut tupakoitsijat tuntuvat oikein nauttivan salaa aiheuttamastaan mielipahasta ja
terveyden menetyksen uhasta: vaatteita ei voi tuulettaa ulkona, terdeltä on häivyttävä heti
kun rouva tupakka tulee paikalle. Tämänkin naisen elämän ainoa sisältö on vetää röökiä.
Ei työpaikkaa ja elää äijän varassa.
Vierailija kirjoitti:
Yläkerrassa on melkein päivitäistä jalkapallon potkiminen ja pompottelu lattialle, eli meidän katoon. Kävelleään kopisevilla kengillä aina ulos lähtiessä ja tullessa puolen tunnin ajan edestakaisin huoneissa. Paiskovat ihan aina ulko-ovensa niinkuin se ei muuten menisi kiinni.
Kaapin tai vessan ovisaranat kitisee ja nitisee, kuullaan aina monta kertaa päivässä kun ne availee sitä kitisevää ovea, eivät ymmärrä voidella oven saranoita.Etelämaalaiseen kulttuuriin liittyy myös se, että kutsuu laajan sukunsa sinne meluamaan ja koluamaan . Onneksi ovat joskus poissakin, ei tätä muuten jaksaisi.
Niille on hankala sanoa mitään, kun eivät ymmärrä. Joskus kun on liikaa häirinneet, ollaan valitettu isännöitsijälle. Sitten on vähän aikaa hiljasempaa.
Meidänkin naapurissa vieraita jatkuvasti. Molemmat työttömiä ja on aikaa kutsua vieraita.
Vieraat metelöivät ja taitavat olla samanlaisia työttömiä itsekin.
Tietyt taloyhtiöt ovat valittajia täynnä. Jos muutat tälläisestä valittajien sijoitusasunnosta, jätä taloon yllätys.
Hanki läksiäislahjaksi jotain tuholaishyönteisiä, on oikeasti mistä valittaa 🤣
olen myös joutunut leikkimään kiinteistönvälittäjää entisenä asukkaana vaikka se ei ole mielestäni asukkaan tehtävä näyttää asuntoa seuraavalle, ei meille palkkaa siitä makseta. joten valehtelin päin näköä seuraavalle asukkaalle, että on rauhallista jne., en vain jaksanut leikkiä kiinteistönvälittäjää ilmaiseksi, koska se ei kuulu minulle, ihan omakin elämä kuitenkin elettävä, ei ollut edes aikaa eikä kiinnostusta
Näinteinminä kirjoitti:
Tietyt taloyhtiöt ovat valittajia täynnä. Jos muutat tälläisestä valittajien sijoitusasunnosta, jätä taloon yllätys.
Taidanpa ottaa selvää missä asut ja tulen oven taaksesi bilettämään koko yöksi, katsotaan sitten valitatko. Otan ämyrimen mukaan.
Näinteinminä kirjoitti:
sun kaltaisille pitäisi antaa kunnolla turpaan niin loppuu se vittuilu, taidanpa alkaa hakkerointi hommiin
Irtisanoin asuntoni ja vuokranantajalla oli kova kiire, että muutan pois. Piti heti kuulemma ilmoittaa, kun asunto on vapaa. No, sanoin rauhallisesti, että asunto on vuokrasopimuksen mukaisesti vapaa ensi kuussa. Kuukauden irtisanomisaikaa pitää kuitenkin noudattaa ja olin kuitenkin koko kuun vuokran maksanut, en ilmaiseksi tee mitään, saati päästä asuntooni ketään asumaan niin, että olen itse maksanut koko kuun vuokran.
Yleensä asunnot jotka vapautuu toistuvasti, niissä on jotain vikaa.
Mikähän siinäkin on, että jotkut vuorotöissä käyvät olettavan muiden asukkaiden hissuttelevan heidän vuokseen päivällä? Hiljaisuusaika 22-07. Kyllä se on päivänukkujan oma ongelma, jos heräilee vaikkapa lasten leikkeihin, pariin koiran haukahdukseen tai naapurin imurointiin. On hyvä muistaa että nykyisin on tosi tehokkaita korvatulppia saatavilla. P.S. Mikään laki ei kiellä vaikkapa klo. 02 keikalta palaavaa rekankuljettajaa käymästä suihkussa yöllä.
elbloto kirjoitti:
Kiva kun naapurissa asuu työtön akka, joka vetää ketjussa röökiä terassilla.
Vaatteita ei voi tuulettaa. Terassilta on häivyttävä, kun hirveä katku leijuu ilmassa.
Tämä on sitä todellista asumisen viihtyvyyttä. Ylipäätään työsskäyvät ovat parhaita
naapureita. Silloin elämässä on joku järki. Liika vapaa-aika vaikuttaa toisiin hyvin negatiivisesti.
Ruvetaan vittuilemaan naapureille paremman tekemisen puutteessa.
Sinne ei varmaan saa tuuletinta puhaltamaan hajuja takaisinpäin? Siihen tuulettimen taakse syvälautasellinen ripulia ja avot tuoksut naapurille.