Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
3361/7839 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta perseesi, pimpota ovikelloa ja sano, että nyt tuli lähtö! Ei tuommoinen ole normaalia. Tee ilmoitus sossuun.

Vierailija
3362/7839 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

yläkerran juippi puhunut nyt 1,5 tuntia huutamalla, on se piru kumma kun aina pitää puhua huutamalla, tekis mieli lähtä vetää pataa kun muutenkin stressiä, kiva tehdä etätöitä, taidan lähtä iltapäivästä mökille koska siellä sentään saa olla rauhassa!!"111

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3363/7839 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla naapuri ärsytys on mennyt jo nekstille levelille, mölynaapurin nimi nimitaulussa ärsyttää. Odotan joka päivä, että nimi olisi häipynyt nimitaulusta, mutta ei, kärsitty jo 2 pitkää vuotta ja luoja paratkoon kuinka monta vuotta vielä tulossa. Onneksi olen vuokralla, jos häipyisi itse.

Sen olen usein huomannut pitkään samoissa taloissa asuneena, että ne ärsyttävimmät naapurit ei juuri koskaan muuta pois. Tai ehkä silloin kun liian kauan ovat häiriköineet ja kolistelleet. Kivat, rauhalliset naapurit asuu sen vuoden, joskus muuttavat jo aiemminkin pois. Ja voi hitto, v1ttupäänaapurit eivät koskaan lomaile pitkään. Ehkä pari päivää joulun aikaan maksimissaan pois, sitten takaisin kotiin kolistelemaan.

Ei siis aina näin, mutta yleistettynä.

Vierailija
3364/7839 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla naapuri ärsytys on mennyt jo nekstille levelille, mölynaapurin nimi nimitaulussa ärsyttää. Odotan joka päivä, että nimi olisi häipynyt nimitaulusta, mutta ei, kärsitty jo 2 pitkää vuotta ja luoja paratkoon kuinka monta vuotta vielä tulossa. Onneksi olen vuokralla, jos häipyisi itse.

Sen olen usein huomannut pitkään samoissa taloissa asuneena, että ne ärsyttävimmät naapurit ei juuri koskaan muuta pois. Tai ehkä silloin kun liian kauan ovat häiriköineet ja kolistelleet. Kivat, rauhalliset naapurit asuu sen vuoden, joskus muuttavat jo aiemminkin pois. Ja voi hitto, v1ttupäänaapurit eivät koskaan lomaile pitkään. Ehkä pari päivää joulun aikaan maksimissaan pois, sitten takaisin kotiin kolistelemaan.

Eivät lomaile, koska ei kukaan näitä jaksa nurkissaan katsella ja mölyäjistä iso osa ei yllättäen ole niitä kaikkein hyvätuloisimpia, joten ei taida olla mahdollisuuksiakaan lähteä mihinkään äärettömän kauas. Itse se on aina vain siirryttävä pohjasakan tieltä... 😒

Vierailija
3365/7839 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on, että lapsen tulon myötä häviää kaikki kontrolli ja aletaan tekemään kaikki mahdollisimman massiivisilla kolisteluilla ja töminöillä? Monta vuotta naapurissa asunut nuoripari hipihiljaa ja sitten menivät lisääntymään ja nyt se on jokapäiväistä helvettiä tämän mesoamisen kanssa. Siis ei pelkästään se jalkojaan hakkaava ja tavaroita koluava lapsi vaan nää vanhemmatkin on alkaneet riehumaan ja tietenkin kantapääkävelykin tullut kuvioihin heilläkin. Tekeekö se seura jotenkin kaltaisekseen ja taantuvat sinne jonnekin taaperon tasolle itsekin?

Vierailija
3366/7839 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja se, jos tulee käytävällä tai ulkona vastaan. melkein pilaa koko päivän

Vierailija
3367/7839 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on, että lapsen tulon myötä häviää kaikki kontrolli ja aletaan tekemään kaikki mahdollisimman massiivisilla kolisteluilla ja töminöillä? Monta vuotta naapurissa asunut nuoripari hipihiljaa ja sitten menivät lisääntymään ja nyt se on jokapäiväistä helvettiä tämän mesoamisen kanssa. Siis ei pelkästään se jalkojaan hakkaava ja tavaroita koluava lapsi vaan nää vanhemmatkin on alkaneet riehumaan ja tietenkin kantapääkävelykin tullut kuvioihin heilläkin. Tekeekö se seura jotenkin kaltaisekseen ja taantuvat sinne jonnekin taaperon tasolle itsekin?

He saattavat vielä muuttaa pois kun lapsi kasvaa ja tarvitsevat isompaa asuntoa. Omille naapureille kävi näin. Kyllä se töminä oli kamalaa, yölläkin askel jytisi. Silloin nimenomaan pitäisi keventää askelta.

Vierailija
3368/7839 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanna20V kirjoitti:

Kerrostalo! Tuo köyhän kansan luvattu asuinpaikka. Hah sanon minä! Kun on massia niin ei OMAKOTITALOSSA tarvitse köyhien ulinoita kuunnella!

Eipä yleistetä, meidän pääministeri asuu kerrostalossa, jolla on muhkea tilinauha.

Kerrostalolla muhkea tilinauha, paljonko? Mistä se talo tiliä tekee?

Vierailija
3369/7839 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, naapurin pelle kutsunut taas vieraita kylään huutamaan kanssaan. En ymmärrä, miksi ei voi puhua normaalilla äänellä, vaan pitää huutaa? Selkeästi juttelevat keskenään huutamalla normaalin puheen sijasta. Miksi?!

Vierailija
3370/7839 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerran skremma kiljuu ku aasi harva ilta ku woltin lähetti poraa sitä.

Vierailija
3371/7839 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin asutaan paperiseinätalossa, jossa kaikki äänet kus.enlorotuksesta puheenmölinään kuuluu selvästi. Eipä niissä mitään päiväsaikaan, ihan normaalia elämää, mutta toisinaan tätä pölötystä myös arkiöisin.

Naapurin koira ulvoo usein monta tuntia putkeen ja omistaja (tai koira itse?) havahtuu vasta seinään paukuttamiseen. Ennen en seinään halunnut koputtaa, koska sehän tekee minustakin metelöitsijän, mutta mitäpä väliä sillä kun ei naapureitakaan kiinnosta, ja sillä se hiljaisuus yleensä taas hetkeksi laskeutuu.

Extrana vielä, että naapuri tupakoi sisällä ja kaikki haju tulee asuntooni. Ilmanhajustimista/tuoksukynttilöistä ym. ei ole hyötyä, kun hetken päästä se haju taas sieltä tunkee läpi. Jos ikkunaa avaa, niin asunto on kylmä parissa minuutissa. Isännöitsijää ei tupakoitsija ja huono sisäilma kiinnosta.

Unirytmini on sekaisin, koska yöllä on yleensä rauhallisinta eikä asuntokaan haise kun tupakoitsija nukkuu. Päivällä ei pysty elämään. Pää räjähtää. Toivon mukaan kesällä pääsen vihdoin pois.

Jostain syystä koen vihaavani näitä nykyisiä naapureita paljon enemmän, kuin niitä oikeita sekopäitä, joita täällä on ennen ollut (esim. eräs, joka aloitti soittamaan musiikkia poikkeuksetta joka yö täysillä kello 3-4 yöllä, sekä pariskunta, jonka vuoksi poliisit kävivät paikalla joka toinen yö setvimässä näiden parisuhderiitoja). Ehkä koska nämä edelliset olivat täysin selkeästi häiriköitä, joista valittaa, kun taas nykyiset naapurit ovat pieni, mutta jatkuva ja kasvava stressi takaraivossa, kuin jokin tuhoamaton itikka kiertäisi korvan vieressä inisemässä. Tai ehkä mitta on vihdoin tullut täyteen kaikesta tästä vuosien asumisen jälkeen.

Ja pahoittelut, jos päädyit lukemaan kaiken tämän päämäärättömän avautumisen.

Vierailija
3372/7839 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut tismalleen saman asian, yläpuolellani asui kiva rauhallinen nainen mutta muutti pois, hänen tilalle tuli rauhallinen työssäkäyvä mies kiltin koiran kanssa mutta eipä hän siinä asunut kuin muutaman hullun kuukauden, ja sitten tilalle tuli nuori jonne josta ollut riesaa nyt 1,5 vuotta. Kaikki fiksuimmat muuttaa pois, kun näkevät avoitoelämää kerrostalossa. Ja nämä häirikkönaapurit on 24/7 kotona, tuskin edes roskia vievät, kun sossun rahat ei riitä mihinkään matkusteluun, joten tuossa ne on 24/7 riesana. Olen nyt ollut mökilla kohta 2 kuukautta tehden etätöitä, koska ei kiinnosta katsoa naapureiden sekoilua, nyt olin viikon kotona ja eiköhän sinäkin aikana nämä häiriköt häirinny. Nyt olen muuttamassa, koska miksi maksaa vuokraa kerrostalosta jos pitää lähtä mökille evakkoon, tyhjästä maksaa.

Vierailija
3373/7839 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä häirikköjonnet ja -jonnettaret voisi häätää ja tilalle sotaa pakenevia ukrainalaisia asumaan. He tuskin kiittäisivät saamastaan palveluksesta riehumalla ja rellestämällä. 

Vierailija
3374/7839 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, naapurin pelle kutsunut taas vieraita kylään huutamaan kanssaan. En ymmärrä, miksi ei voi puhua normaalilla äänellä, vaan pitää huutaa? Selkeästi juttelevat keskenään huutamalla normaalin puheen sijasta. Miksi?!

Olisko ehkä heikko kuulo jollakin tai sitten kaikilla. Eivät muuten kuule toisiaan.  Haittaako se jos päivällä on elämisen ääniä, eihän niitä ole pakko jäädä kuuntelemaan sellaisia ääniä, jotka kuuluu. Silloin alkaa häiritä mikäli jää kuuntelemaan.

Vierailija
3375/7839 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko ehkä heikko kuulo jollakin tai sitten kaikilla. Eivät muuten kuule toisiaan.  Haittaako se jos päivällä on elämisen ääniä, eihän niitä ole pakko jäädä kuuntelemaan sellaisia ääniä, jotka kuuluu. Silloin alkaa häiritä mikäli jää kuuntelemaan.

Ovat niin kännissä tai aineissa etteivät osaa enää säädellä volyymia tai ylipäätään tajua mistään mitään. 

Vierailija
3376/7839 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä häirikköjonnet ja -jonnettaret voisi häätää ja tilalle sotaa pakenevia ukrainalaisia asumaan. He tuskin kiittäisivät saamastaan palveluksesta riehumalla ja rellestämällä. 

Niin ilkeältä kuin kuullostaakin, niin vastavuoroisesti nämä jonnettaret ja jonnet voisi lähettää Ukrainaan sodan keskellä, jos siellä kasvaisivat aikuiseksi, kiittämättömät kersat.

Vierailija
3377/7839 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, tässä etätöitä kun tekee niin en toisten riehumista halua kuunnella kotonani, en edes päivisin kun pitää saada työrauha.

Vierailija
3378/7839 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, tässä etätöitä kun tekee niin en toisten riehumista halua kuunnella kotonani, en edes päivisin kun pitää saada työrauha.

No asiahan on niin ettei yövuoroja tekeväkään tunnu saavan nukkumisrauhaa koska joillakin on OIKEUS tuottaa reippaasti niitä elämisen ääniä päiväsaikaan, niin miksi sitten päivätyötä tilapäisesti kotonaan tekevällä pitäisi olla hiljainen työympäristö.  Taloyhtiön järjestyssäännöt nyt on mitä on ja sallii päivällä enemmän enemmän "elämisen" ääniä ja siihen on tyytyminen.

Siitä huolimatta mielestäni lasten jytisevä juoksu kämppää edestakaisin ilman että välillä viitsittäisiin vaivautua niitä edes ulkoiluttamaan, jossa purkaisivat tuota viettiään ja energiaansa, jatkuva kolistelu ja huonekalujen siirtely (max 5 min väliä) äänet ei ole  normaaleita ääniä päiväaikaan, mutta kun niistä et tykkää ja ilmaiset sen, niin hyvin äkkiä tunnutaan menevän tuon yörauhan ulkopuolisen ajan ja elämisen äänien sallittavuuteen silloin.

Onhan se jotenkin outoa kun vaikka aikoo soittaa jonnekin asioita hoitaakseen joutuu valitsemaan että milloin voi soittaa ettei naapureiden aiheuttamat äänet häiritse asiointia.

Vierailija
3379/7839 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juuri viime yönä soittelin poliisit naapuria hiljentämään. Mutta pieni paikka ja poliiseilla taisi olla parempaa tekemistä, 1,5h myöhemmin soittivat että vieläkö pitää tulla. No, siinä kohdassa oli naapurin bileet jo sen verran hiipuneet että totesin ettei kaupungista asti tänne enää sen takia kannata ajella. 

Olipahan taas. Klo 17 se alkoi, 00:30 soittelin poliisit ja siinä kahden maissa oli naapurin äänentaso mennyt siedettäväksi. Illalla kävin oven takana koputtelemassa, mutta eivät vaivautuneet avaamaan. Ja minä en ole edes seinänaapuri, vaan asun eri kerroksessa. 

Samaiset naapurit tykkäävät riidellä kovaäänisesti siinä 23 ja joskus myös 06 aikaan. Muuttivat tähän joskus loppusyksyllä ja siitä asti häiriötä on ollut. Taas yöllä rustailin isännöitsijälle valitusta menemään, jos tähän ei vieläkään mitään muutosta tule niin pitänee sitten seuraavaan valitukseen kerätä muilta naapureilta nimiä alle. Toivon kyllä, että joku muukin on heistä valittanut.

Yhdelle naapurille olen vuuosia sitten hankkinut häädön. Oli joku huumeheppu jolla bassot pauhasivat lähes joka päivä ja yö, ja kissaparka aamuöisin huusi oven takana halutessaan sisälle (luhtitalo ja seinänaapuri, niin kissa huusi sitten suoraan minun oveni takana myös). Kisu viettikin useamman aamun luonani sitten. Poliisit soittelin sinne useamman kerran ja elsunkin tein, ei ole kissan paikka sellaisessa metelissä eikä sitä voi myöskään hylätä öiksi pihalle oven taa huutamaan. Lopulta VA ilmoitti hyypiölle, että joko irtisanoo kämppänsä itse ja häipyy tai saa häädön ja häipyy. Ei viihtynyt poliiseilla ja elsuilla pommittavan naapurina ilmeisesti, kun irtisanoi sen kämppänsä lopulta itse. Mutta olivat kyllä elämäni pahimmat kuukaudet, jatkuva meteli, basson voimasta tärisevät seinät ja minnekään ei päässyt sitä pakoon. Aika suurilla univeloilla mentiin.

Vierailija
3380/7839 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He saattavat vielä muuttaa pois kun lapsi kasvaa ja tarvitsevat isompaa asuntoa. Omille naapureille kävi näin. Kyllä se töminä oli kamalaa, yölläkin askel jytisi. Silloin nimenomaan pitäisi keventää askelta.

No tuliko tilalle hiljaisemmat naapurit? Pelottaa sekin, että entä jos meneekin huonompaan suuntaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi