Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?
Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?
Kommentit (7839)
Vierailija kirjoitti:
Millaisia vastauksia olette saaneet isännöitsijältä tai hallitukselta, kun olette valittaneet melusta?
Kerran olen valittanut, ja vastaus oli jotain "se kuuluu normaaliin kerrostaloelämiseen".
Edellisessä asuintalossani (kerrostalo sekin) otin yhteyttä isännöitsijään, kun eräässä huoneistossa koira haukkui aamusta iltaan. Isännöitsijä tiesi asian, koska joku muukin oli valittanut samasta asiasta, mutta hän ei mukamas ollut tavoittanut asukasta. Puhelin on olemassa, samoin postiluukkuun voi jättää huomautuskirjeen, mutta ei. Jos tältä koiranomistajalta olisi jäänyt vuokranmaksu vajaaksi tai myöhään, tavoittaminen ei varmasti olisi ollut ongelma...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurilla ilmeisesti vessa meni tukkoon kun vetää vessaa muutaman minuutin välein. Keittiön altaasta kuuluu outoa ääntä, saapa nähdä milloin naapurin paskat lilluu altaassa.
Hyi hele, ruokahalua kasvattava kokemus.
Dinner is ready🤣
Vierailija kirjoitti:
Pianonsoittaja kerrostalossa soittaa melkein joka päivä noin tunnin kerrallaan ja samoja kappaleita yhä uudelleen. Ainut asia mikä siinä auttaa on laittaa itselleen kuulokkeet korviin ja Spotify päälle. Jotenkin vaan tuntuu että ei mee oikein näin. Miksi tyyppi ei hommaa sähköpianoa ja soita kuulokkeet korvissa.
Ai miksi? Nokun sähköpiano + kuulokkeet eivät häiritisi muita.
Tanner tömisee - tamps tumps tömps...
Eikä se johdu itänaapurin toimista...
Kerrostalo! Tuo köyhän kansan luvattu asuinpaikka. Hah sanon minä! Kun on massia niin ei OMAKOTITALOSSA tarvitse köyhien ulinoita kuunnella!
Kuka hankkii juoksumaton kerrostaloon? Vastaus: meidän naapuri. Tumps, tumps, tumps, tumps...
Voi jestas, että jotkut naapurit ottaa päähän, pelkkä olemassa olo. Alakerran jonne kun tulee kotiinsa, niin bassot jytisee ja karvanopat heiluu ja kauheen kovalla äänellä aika menee huusholliinsa. Miten voi pelkkä läsnäolo ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Voi jestas, että jotkut naapurit ottaa päähän, pelkkä olemassa olo. Alakerran jonne kun tulee kotiinsa, niin bassot jytisee ja karvanopat heiluu ja kauheen kovalla äänellä aika menee huusholliinsa. Miten voi pelkkä läsnäolo ärsyttää.
Helposti, kun se läsnäolo kuuluu häiritsevästi 24/7/. On pienempi kynnys tehdä valituskin, kun tarpeeksi kuuntelee tiettyä mölyapinaa.
Sanna20V kirjoitti:
Kerrostalo! Tuo köyhän kansan luvattu asuinpaikka. Hah sanon minä! Kun on massia niin ei OMAKOTITALOSSA tarvitse köyhien ulinoita kuunnella!
Eipä yleistetä, meidän pääministeri asuu kerrostalossa, jolla on muhkea tilinauha.
Täällä joku kännikailottaa kahdesti viikossa, laulaa kerran kahdessa viikossa pari tuntia ja lopunajan kolisee ja reakoi kaikkiin muiden ääniin vasta-äänillä. Huh jo väsyttää.
Minäkin olen huomannut, että jo pelkästään mölypaskiaisen auton näkeminen ärsyttää.
Ilkeästi ajattelin sotkevani joskus ovenkahvan koirankakkaan. Hihii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pianonsoittaja kerrostalossa soittaa melkein joka päivä noin tunnin kerrallaan ja samoja kappaleita yhä uudelleen. Ainut asia mikä siinä auttaa on laittaa itselleen kuulokkeet korviin ja Spotify päälle. Jotenkin vaan tuntuu että ei mee oikein näin. Miksi tyyppi ei hommaa sähköpianoa ja soita kuulokkeet korvissa.
Ai miksi? Nokun sähköpiano + kuulokkeet eivät häiritisi muita.
Elikkäs tässä vahvistuu se teoria että mesoajat suorastaan tykkää kun heidän tuotoksiaan kuuntelee muutkin. Narsisteja.
Naapurin akka puhuu ja puhuu ja puhuu...
Ja se puheääni ei ole hiljainen 😵
Soittelee puhelimella ja huutaa ja työttömät aikuiset lapset ramppaavat koirineen ja kakruineen päivittäin ja huutamalla puhuvat hekin,sekä kantapäillä kävely.
Ärsyttää niin paljon se kimeä vähän huuhkajalta kuulostava ulina 💀
Aamulla jos satun wc ssä olemaan samalla,kun tämä eukko niin karmea pierun töräys kaikuu ja sitten pitkä lorina .
Vihaan mun naapuria ja hänen perhettään!
Mulla naapuri ärsytys on mennyt jo nekstille levelille, mölynaapurin nimi nimitaulussa ärsyttää. Odotan joka päivä, että nimi olisi häipynyt nimitaulusta, mutta ei, kärsitty jo 2 pitkää vuotta ja luoja paratkoon kuinka monta vuotta vielä tulossa. Onneksi olen vuokralla, jos häipyisi itse.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen huomannut, että jo pelkästään mölypaskiaisen auton näkeminen ärsyttää.
Ilkeästi ajattelin sotkevani joskus ovenkahvan koirankakkaan. Hihii.
Sama täällä. Mölynaapurin auto vieläpä minun auton vieressä, paitsi että tuo mölytoosa ajaa iskänsä autolla, kun ei tuolla sossupummilla ole varaa edes omaan autoon, kun kaikki raha mitä se saa menee kaljaan ja sitten kaljahuurussa mölöttää tuossa riesana. Kesä kun tulee, niin alkaa parveke bileet näillä moukilla.
Olipa ihanan rauhallinen viikko kun alakerran mölöttäjä ja yläkerran mölöttäjä oli viikon pois, voi sitä rauhaa, ei mitään kuulunut mistään ei edes vessan vedot kuulunu, en tiedä käykö sivuilla olevat naapurit vessassa ollenkaan kun ei mitään kuulunut, en tiedä miksi sivuilta ei edes vessan äänet kuulu mutta ylä ja alakerrasta kuuluu kaikki. En ymmärrä kerrostalon rakennetekniikkaa.
Mitenköhän yläkerran perhe on saanut lumiauran mahtumaan ovesta sisään? Siltä siellä nimittäin kuulostaa. Miten yhdestä perheestä voi lähteä tuollainen ääni, ja miten he eivät viitsi edes hävetä tai muuttaa tapojaan, kun asiasta huomauttaa?
Yläkerrassa äiti ei pidä kolmea lastaan missään kurissa!!! Teen alapuolella 8 h työpäivää etänä ja lapset juoksevat tämän saman ajan käytännössä yhtäjaksoisesti. Kaikki lelut paiskotaan lattiaan ja seiniin. Ulos lapsia ei viedä lainkaan (noin 5 v muksuja + vauva). Päivään tulee mahdollisesti parin tunnin tauko joskus 17-19 välillä ja sen jälkeen alkaa vielä lasten iltavuoropaukuttelu aina noin 21 asti. Minulle jää sitten pari tuntia omaa hiljaista aikaa sinne ysin kympin paikkeille. Ja seuraavana päivänä uudestaan tämä sama sitten.
Surettaa ja ahdistaa. Muutto on vääjäämätön.
Mun mölynaapurin sukunimi on Reinikainen, voitteko kuvitella, sen lisäksi, että tää tyyppi on typerä niin sillä on vielä pölhöläisten sukunimi.
Senkin lapsivihaaja😉 miksi et anna näiden ihanuuksien toteuttaa itseään ja osaamistaan😙