Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
3221/7839 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä asuu alakerrassa joku kyylä. Jatkuvasti valitti että askeleet kuuluu alas. Jos vähänkään isompia juhlia pidetään niin taas alkoi valitus. Suihkussa ei saisi käydä yöllä, ovet pitäisi sulkea hiljaa jne. Täysin kehitysvammaisten touhua vahdata naapureita. Valitus on vähentymään päin kun tömistelemme ja metelöimme entistä enemmän jos uikuttaa. Muuttakaa maalle, jos ette sovellu yhteiskuntaan!

Ei teitä mölyapinoita tarvi erikseen vahdata ja kyylätä. Teette itsennne kuuluviksi harmillisen suuriäänisesti. Sehän juuri on ongelma: Too much information!

_En kertakaikkiaan halua_ tietää, mitä musaa kuuntelette, milloin käytte kusella, milloin tulette kämppään, milloin lähdette, milloin pelaatte.......................

Jeps,ei todellakaan tarvitse kytätä ja kyylätä ja olla korva kiinni seinässä, sama kuin olis samassa tilassa,ovi välissä vaan,niin hyvin se päätön riehuminen kuuluu!!

Vierailija
3222/7839 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä asuu alakerrassa joku kyylä. Jatkuvasti valitti että askeleet kuuluu alas. Jos vähänkään isompia juhlia pidetään niin taas alkoi valitus. Suihkussa ei saisi käydä yöllä, ovet pitäisi sulkea hiljaa jne. Täysin kehitysvammaisten touhua vahdata naapureita. Valitus on vähentymään päin kun tömistelemme ja metelöimme entistä enemmän jos uikuttaa. Muuttakaa maalle, jos ette sovellu yhteiskuntaan!

Ei teitä mölyapinoita tarvi erikseen vahdata ja kyylätä. Teette itsennne kuuluviksi harmillisen suuriäänisesti. Sehän juuri on ongelma: Too much information!

_En kertakaikkiaan halua_ tietää, mitä musaa kuuntelette, milloin käytte kusella, milloin tulette kämppään, milloin lähdette, milloin pelaatte.......................

Aamen, tämäpä tämä. Hittojako kiinnostelee jonkun randomin elämä, en halua olla koko ajan kartalla siitä mitä naapuri tekee milloinkin, missä kohtaa asuntoaan oleskelee, miten raahaa kalusteitaan sinne ja tänne ja tuonne, luukuttaa musaa, soittelee huutokikatuspuheluita ystävilleen jne. 

Sinun elämäsi EI ole myös minun elämääni, katsos. Jos voisit ottaa tämän huomioon, kiitos. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3223/7839 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä hiton takia ette voi sanoa näistä asiallisesti suoraan naapurille, jos kerran aihetta on!?

Minä olen käynyt  yläkerran  nikkaorijan ovella vissiin 10 kertaa, joka kerta kieltää  kaiken.

Ja homma jatkuu samantien kun olen oman kämpän oven sulekenut sitte taas.

Kuuro mummo toisella puolen ei tiiä mistään mitään niin ei saa todistajaa. Isännöitsijää ei kiinnosta koska muut ei valita, no ei oo oikeen ketään  joka vois valittaa,mutta ku se  vaan on olllu heillä  periaatteena että  3 todistajaa...

Taloyhtiön tyyppi sanoi vaan että muuta pois tai lopeta se valiottaminen siitä, ei se tee mitään  nikkarointia  siellä kun oli käynyt kysymässä.

Ja todistajiksi ei kelpaa muut kuin asukkaat...

Vierailija
3224/7839 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläkerrassa marssitaan edestakaisin niin, että askeleet pauhaavat! Myös pihalta kuului aamulla ääniä!

Eikö ny mee jakeluun että ihminen on kanta-astuja. Toki ikävää jos kulkee kengät jalassa.

Vierailija
3225/7839 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä hiton takia ette voi sanoa näistä asiallisesti suoraan naapurille, jos kerran aihetta on!?

Mitäpä itse ajattelisit jos joku naapuri tulisi ovelle kertomaan että anteeksi, kantapääkävelynne pitää öisin hieman valveilla? Ettei olisi "HAH minähän saan kävellä miten haluan" ja tömistelet kiusallasi vähän kovempaa jotta opetat toisen vähän elämisen äänten tavoille?

Vierailija
3226/7839 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yläkerrassa marssitaan edestakaisin niin, että askeleet pauhaavat! Myös pihalta kuului aamulla ääniä!

Eikö ny mee jakeluun että ihminen on kanta-astuja. Toki ikävää jos kulkee kengät jalassa.

Ihminen on kehittynyt huimasti niistä ajoista, kun laskeutui puusta maahan mutta kaipa ne jotkut tulee vähän jäljessä ja kävelevät edelleen kuin se olisi joku uusi vastaopittu asia.

Vierailija
3227/7839 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite karate harrastajana kävelen aina päkijöillä otteluliikkuen ja joka lyönnissä suhisten.

Töminä tulee kun nyrkkeilen seinää vasten nyrkkejä ja jalkoja kovettaen.

Tumahtelee todella kovaa kun lyöntivoima on maksimaalinen. Kertoo että suojelen tehokkaasti naapurustoa jos syttyy mellakat.

Että kannattaa olla tyytyväinen metelist vain.

Seinällä on pehmusteena vanhoja puhelinluetteloja jotka  vähän pehmentää iskuja joita pusken armotta ajatuksella sen 15cm läpi, että tehot tuntuu.

En kyllä tulisi vittuilemaan melusta sinällään.

Siis siihen ei ole varaa, koska olen niin kova.

Toki  ymmärrän että harmittaa, mutta maksan melkoisesti vuokraa että saan treenata kovaa. Tämä on mun elämä eikä sun elämä. Teen elämästäni omalla palkallani sellaisen millaien haluan sen olevan.

Siksi treenaan kovaa. Ne ajat kun täältä ei kuulu heavymetallia ja töminää, niin olen salilla ottamassa vaparimatsia tai ihan perus salihiihtoa.

Kestätte kiltisti vaan sen metelin. Mähän periaatteessa tuon tälle asuinalueelle turvaa pelkällä olemassaolollani. Tavallaan jos mulle auotaan, niin en välttämättä auta jos mellakat lähtee käyntiin ja on hätätila.

Vierailija
3228/7839 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä vedit johtopäätöksen, että ei ole sanottu? Omalla kohdalla ensin huomautan asiasta ystävällisesti naapurille. 100% tapauksista pelijonnet ei ymmärrä, vaan alkaa päinvastoin mölyämään enemmän. Johan tänne palstallekin joku wt kirjoitti että mitä enemmän naapuri ”valittaa”, sitä enemmän volyymi kasvaa. Siksi ilmoitukset isännöitsijälle tai vuokranantajalle suoraan. Poliisi viime kädessä. Yleensä nämä mekastavat elämänkallut ei vaan sisäistä normaalia järkeä ja puhetta, joten heille puhumisessa ei oikein ole mitään mieltä, jos ei välttämättä halua omaa aikaansa tuhlata.

Vierailija
3229/7839 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi  nää pelaajajonnet huutaa aina pelatessaan. Päivällä se nyt ei haittaa mutta yöllä häiritsevää.

Haittaa se kyllä päivälläkin, koskaan ei ole hiljaista hetkeä, kun pitää kiljua ja huutaa kuin hyeena tuntitolkulla.

Joo todellakin häiritsee, kun sitä huutamista ja kiljumista joutuu kuuntelemaan kellon ympäri.

Vierailija
3230/7839 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on kehittynyt huimasti niistä ajoista, kun laskeutui puusta maahan mutta kaipa ne jotkut tulee vähän jäljessä ja kävelevät edelleen kuin se olisi joku uusi vastaopittu asia.

Yleensä nämä minkä tahansa tyylin tahalliset ja asiallisista huomautuksista välittämättömät mekastajat ovat juuri sillä tasolla, kuin olisivat laskeutuneet puusta maahan. Osa (suurin osa) jopa sillä tasolla, kuin olisivat nousseet vedestä maalle.

Vierailija
3231/7839 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko moden ihan oma valitus kun jo 2 v riippunut.  kärsimyksiään naapuri siellä antaa takaisin kärsimyksiään. paistaa läpi tyhmän moden valitus jo 2v valittanut rassukka

Vierailija
3232/7839 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiö ja rakentajareiskat on varmaan tyytyväisiä kun asukkaat tukkanuottasillaan antavat heidän luikkia vastuusta kuin keljukojootti. Esim. kaappien ja laatikoiden oviin voisi laittaa sellaiset pehmusteet, ettei paukahda. Näin alkuun.

Vierailija
3233/7839 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiö ja rakentajareiskat on varmaan tyytyväisiä kun asukkaat tukkanuottasillaan antavat heidän luikkia vastuusta kuin keljukojootti. Esim. kaappien ja laatikoiden oviin voisi laittaa sellaiset pehmusteet, ettei paukahda. Näin alkuun.

Ja seiniin eristeet.

Vierailija
3234/7839 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja seiniin eristeet.

Kalusteet kantsis kyl asentaa niin ettei niistä johdu ääniä seinään. Esim. tiskipöydän ja seinän väliin vaimennukset niin ettei kolise aina naapuriin kun tiskailee tai operoi astioita siinä muuten vaan. Tää vaan tuntuu olevan erittäin hankalaa rakentajilla.

Vierailija
3235/7839 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käynyt  yläkerran  nikkaorijan ovella vissiin 10 kertaa, joka kerta kieltää  kaiken.

Ja homma jatkuu samantien kun olen oman kämpän oven sulekenut sitte taas.

Kuuro mummo toisella puolen ei tiiä mistään mitään niin ei saa todistajaa. Isännöitsijää ei kiinnosta koska muut ei valita, no ei oo oikeen ketään  joka vois valittaa,mutta ku se  vaan on olllu heillä  periaatteena että  3 todistajaa...

Taloyhtiön tyyppi sanoi vaan että muuta pois tai lopeta se valiottaminen siitä, ei se tee mitään  nikkarointia  siellä kun oli käynyt kysymässä.

Ja todistajiksi ei kelpaa muut kuin asukkaat...

Osta tai hanki lainaksi desibelimittari. Laitteen kirjaamat lukemat ovat faktaa, joita nikkaroija ei voi kiistää. Saisitkohan myös nauhurille naputusta?

Vierailija
3236/7839 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin kerrostaloa 15 vuoden aikana 12 kertaa, lopputuloksena oli aina entistä pahempi tilanne. Oli alakerran naapureita jotka pitivät jatkuvasti parinsadan henkilön bileitä koko kerroksen asunnossaan, yläkerran naapureita jotka nukkuivat päivät ja valvoivat yöt, ”kotihotelleja” ja huoneistoja jotka olivat vuokralla juhlia varten. Näistä vuokranantaja/isännöitsijä unohti kertoa ennen sopimuksen tekoa.

Oli aivan sama millainen tai millä alueella kerrostalo sijaitsi, meno pysyi samana. Isännöitsijät olivat munattomia pellejä, yksi heistä neuvoi laittamaan korvakittiä korviin, niin tulee hiljaista.

Oli helvetillistä asumista, loppuvaiheessa olin jo ihan hermoraunio.

Mä en tajua miten asia voi mennä niin, mutta niin se vaan valitettavasti menee, että jos et mekkalaa kestä, niin se olet sinä joka lähtee, ei suinkaan remuaja. Eikä mitään oikeuksia ole, puhe kotirauhasta on ihan silkkaa paskaa, ainakin omalla kohdallani oli. Kerta toisensa jälkeen.

Nyt olen asunut useamman vuoden omakotitalossa ja on aivan ihana tunne kun tietää ettei tarvitse nukkumaan mennessään paskajäykkänä jännityksestä ja verenpaineet korvissa kohisten, tajuta että, ei saatana, taas se möykkä alkaa.

Vierailija
3237/7839 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vaihdoin kerrostaloa 15 vuoden aikana 12 kertaa, lopputuloksena oli aina entistä pahempi tilanne. Oli alakerran naapureita jotka pitivät jatkuvasti parinsadan henkilön bileitä koko kerroksen asunnossaan, yläkerran naapureita jotka nukkuivat päivät ja valvoivat yöt, ”kotihotelleja” ja huoneistoja jotka olivat vuokralla juhlia varten. Näistä vuokranantaja/isännöitsijä unohti kertoa ennen sopimuksen tekoa.

Oli aivan sama millainen tai millä alueella kerrostalo sijaitsi, meno pysyi samana. Isännöitsijät olivat munattomia pellejä, yksi heistä neuvoi laittamaan korvakittiä korviin, niin tulee hiljaista.

Oli helvetillistä asumista, loppuvaiheessa olin jo ihan hermoraunio.

Mä en tajua miten asia voi mennä niin, mutta niin se vaan valitettavasti menee, että jos et mekkalaa kestä, niin se olet sinä joka lähtee, ei suinkaan remuaja. Eikä mitään oikeuksia ole, puhe kotirauhasta on ihan silkkaa paskaa, ainakin omalla kohdallani oli. Kerta toisensa jälkeen.

Nyt olen asunut useamman vuoden omakotitalossa ja on aivan ihana tunne kun tietää ettei tarvitse nukkumaan mennessään paskajäykkänä jännityksestä ja verenpaineet korvissa kohisten, tajuta että, ei saatana, taas se möykkä alkaa.

Kyllä! Allekirjoitan, vaikka olen ollut niin onnekas ettei ole koskaan kerrostalossa tarvinnut asua.

Vierailija
3238/7839 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää kärsijöitten kimppa. Ostatte laskettelupipot, ne joissa vain silmät näkyy ja kyttäätte mölyapinan liikkeet ja pimmeellä kytikselle, kurmuutatte vähän ja lopuksi sanotte että ensi kerralla katkeaa sitten käsi jos meteli ei lopu. Karverin talossa loppui.

Vierailija
3239/7839 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää kärsijöitten kimppa. Ostatte laskettelupipot, ne joissa vain silmät näkyy ja kyttäätte mölyapinan liikkeet ja pimmeellä kytikselle, kurmuutatte vähän ja lopuksi sanotte että ensi kerralla katkeaa sitten käsi jos meteli ei lopu. Karverin talossa loppui.

Pahoin pelkään että tämä on ainut keino mikä oikeasti saattaisi toimia noihin mölyapinoihin. :))

Vierailija
3240/7839 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekis mieli käydä vetämässä turpiin tuota yläkerran kantapääravaajaa.

Sama. En käsitä - päiväsaikaan yläkerrassa on lähes hiirenhiljaista, mutta systemaattisesti klo 21-00 alkaa jatkuva töminä ja askelten jytinä. Onko naapurilla joku erityinen kävelytyyli, jonka ottaa käyttöön vain yöaikaan? Vai miksi helkkarissa töminää ei kuulu päivällä? Kotona hän kuitenkin on, käy sisäpihalla tupakalla ja törmäillään rapussa. Nytkin oon kuunnellut jatkuvaa tömps tömps tömps klonk klonk tömtömtömps yli tunnin. Käsittämätöntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme