Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?
Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?
Kommentit (7839)
Luojan kiitos kohta omaa asuntoa varten potti säästettynä, eikä pitäisi olla tulojenkaan puolesta este saada asuntolainaa. Sitten vaan muutto omakotitaloon ja never again kerrostaloon möykkääjien keskelle. Sitten vaan sormet ristiin, että meidän tilalle muuttaa joku öykkäri, joka syöttää nykyisille naapureille omaa sontaansa ja mielellään lapiolla.
Monet on niin älyttömän itsekkäitä nykyään, on täysin unohtunut toisten huomioiminen ja käytöstavat. Minä minä ja minä, muista ei niin väliä.
Taas naapurissa kakarat huutaa ja kiljuu, tömistelee ja juoksee sisällä. Aikuiset toistavat perässä ja mukana?! Ei pää vaan kestä, silloin kun eivät viihdytä pentuja sisällä, niin ryyppäävät, huutavat ja meuhkaavat itse. En kestä tuota porukkaa eikä auta valitukset. Asuin itse myös lapsuudessani kerrostalossa ja minulle opetettiin että sisällä ollaan rauhallisesti, vaikka leikkiä saa. Ei todellakaan saanut kiljua ja juosta tuntitolkulla. Niin raivostuttavaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lasten pitää saada huutaa ja pomppia kotona silleen AAAAAAAA HAAAAAA AAAAAA tömpstömps?!
Lapsethan on kuulemma hallitsematon luonnonvoima nykyään. Niiden pitää vaan antaa mekastaa, ei sille mitään voi.
Ei tunnu monellakaan vanhemmalla toimivan se neuvottelutekniikka, kun fyysisesti ei saa lasta enää kurittaa.
Miksi h*lvetissä asuntojen ovia paiskotaan kiinni eikä voida napsauttaa nätisti lukkoon, vaan ikkunat pitää saada ihan helisemään?!
Lisäksi ihmetyksen aihe on nuo sisätiloissa mellastavat lapsukaiset... Eikö näitä todella viedä päivisin ulos purkamaan energiaansa, vai onko jokaisella nykyajan tekeleellä jokin neurologinen ongelma? Ei voi olla normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi h*lvetissä asuntojen ovia paiskotaan kiinni eikä voida napsauttaa nätisti lukkoon, vaan ikkunat pitää saada ihan helisemään?!
Lisäksi ihmetyksen aihe on nuo sisätiloissa mellastavat lapsukaiset... Eikö näitä todella viedä päivisin ulos purkamaan energiaansa, vai onko jokaisella nykyajan tekeleellä jokin neurologinen ongelma? Ei voi olla normaalia.
minä paiskon joskus kostoksi kun vierusnaapuri paiskoo. noin, laitetaan vahinko kiertämään!
Tekis mieli käydä vetämässä turpiin tuota yläkerran kantapääravaajaa.
Minä tein riehumiseen kyllästyneenä vastariehumiskoston ja ainakin muutamaksi päiväksi auttanut, sulkevat jopa ovenkin nyt sivistyneesti. Saapa nähdä kauanko vaikutus kestää vai onko kultakalan muisti.
Vierailija kirjoitti:
Minä tein riehumiseen kyllästyneenä vastariehumiskoston ja ainakin muutamaksi päiväksi auttanut, sulkevat jopa ovenkin nyt sivistyneesti. Saapa nähdä kauanko vaikutus kestää vai onko kultakalan muisti.
Miten sen toteutit?
Vierailija kirjoitti:
Jep, kyllä kosto elää kun itse muutan pois. Huudan päivät putkeen koska normaalilla äänellä ei voi puhua, otan kummilapset tänne huutamaan ja meuhkaamaan tuntikausiksi, jonka jälkeen kutsun tänne omat ystävät kännäämään ja kiekumaan klo 8 saakka aamulla. Tätä kaikkea säestää armoton bassojumputus ja mitä ärsyttävimpiä ääniä YouTubesta löydänkään. Laitan kaiuttimen joka seinälle. Tämä toiminta repeatille pariksi viikoksi. Kun hei, teen tätä kuitenkin vain klo 22-07 ulkopuolella ja välillä saa bilettääkin… Normaalia elämää!
Vierailija kirjoitti:
Asuin joskus rivitalossa, jossa seinänaapurini paiskoi ulko-ovea kiinni kuin jotain ladon ovea. Aloin itsekin paiskaamaan oveni niin että talo helisi. Kerran pihalle sattui yhtä aikaa joku normaalijärkinen hieman kauempana asuva naapuri, joka katsoi kyllä todella hitaasti kuin läimäsin oven täysiä kiinni.😂 Joo, ei ehkä itseltänikään kovin kypsä menettely, mutta en vain kyennyt ymmärtämään sitä järjetöntä oven paiskomista ja oli hermo hirttänyt kiinni jo aikoja sitten.
Meille kuuluu naapurin puhe läpi, nytkin kännissä sopertaa jotain:(. Ei kyllä ilahduta.
Kai se naiselleen puhuu, naisen ääni ei kuulu.
Ulo-ovissa ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin painaa ne kiinni tai ihan avaimella koettaa hiljemmin lukita kun ulos menee. Hiukan outo systeemi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sen toteutit?
Aloin vaan elämään elämääni mahdollisimman äänekkäästi. Paiskoin joka luukkua ja ovea, kävelin kuin aatunaikaisissa videoissa ja tiputtelin enempivähempi tahallani tavaraa lattialle, huutoaivastelin ja puhuin kovaan ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Ulo-ovissa ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin painaa ne kiinni tai ihan avaimella koettaa hiljemmin lukita kun ulos menee. Hiukan outo systeemi.
Ihan rauhallisesti kiinnipainamalla itse olen tähän mennessä ainakin oveni menestykseikkäästi hiljaa kyennyt sulkemaan, niin kerrostalossa kuin rivarissakin. En sitten tiedä, ehkä joissain ovissa voi olla joku juttu minkä takia ne pitää paiskoa kiinni, liian tiukkoja tai jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sen toteutit?
Aloin vaan elämään elämääni mahdollisimman äänekkäästi. Paiskoin joka luukkua ja ovea, kävelin kuin aatunaikaisissa videoissa ja tiputtelin enempivähempi tahallani tavaraa lattialle, huutoaivastelin ja puhuin kovaan ääneen.
Olen harkinnut myös vastaavaa lähestymistapaa tähän asiaan. Ongelma on vain se, että ne pahimmat kolinat ja tömähtelyt kuuluvat yläkerrasta, yleensä klo 23.00 jälkeen. Ei jaksaisi keskellä yötä ravata ovia paiskomassa ja kattoa hakkaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sen toteutit?
Olen harkinnut myös vastaavaa lähestymistapaa tähän asiaan. Ongelma on vain se, että ne pahimmat kolinat ja tömähtelyt kuuluvat yläkerrasta, yleensä klo 23.00 jälkeen. Ei jaksaisi keskellä yötä ravata ovia paiskomassa ja kattoa hakkaamassa.
Tosiaan hieman vaikea sivullisia uhreja aiheuttamatta toteuttaa tuollaista, mutta ajattelin että kai nyt yhden päivän mekastuksen kestää muut osaltani jos nyt vaan itse normisti hiirulaisena osoittaisin sille yhdelle mekastajalle miten hyvin ne äänet kuuluu läpi niin ehkä jotain menisi perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sen toteutit?
Tosiaan hieman vaikea sivullisia uhreja aiheuttamatta toteuttaa tuollaista, mutta ajattelin että kai nyt yhden päivän mekastuksen kestää muut osaltani jos nyt vaan itse normisti hiirulaisena osoittaisin sille yhdelle mekastajalle miten hyvin ne äänet kuuluu läpi niin ehkä jotain menisi perille.
Itse olen myös yrittänyt kerran tai pari mekastaa, että naapuri ymmärtää miltä se kuulostaa, mutta ei mennyt perille eli eivät nämä häiriköt valitettavasti itse ymmärrä vaikka vääntäisi rautalangasta. Ei voi kauhalla antaa jne…
Meillä asuu alakerrassa joku kyylä. Jatkuvasti valitti että askeleet kuuluu alas. Jos vähänkään isompia juhlia pidetään niin taas alkoi valitus. Suihkussa ei saisi käydä yöllä, ovet pitäisi sulkea hiljaa jne. Täysin kehitysvammaisten touhua vahdata naapureita. Valitus on vähentymään päin kun tömistelemme ja metelöimme entistä enemmän jos uikuttaa. Muuttakaa maalle, jos ette sovellu yhteiskuntaan!
Aivan kuin jostain huonoon parisuhteeseen jämähtämisestä lukisi :D