Kerrankin Facessa kiertää järkevä meemi! "Isovanhempasi käskettiin sotaan, sinun pitää pysyä sohvalla- sinä pystyt tähän"
Minä otan ainakin kaiken irti kun ei tarvitse mennä töihin, olen yöpuvussa koko päivän ja syön karkkia ja katselen leffoja teinityttären kanssa :D Tyttö on vähän semmoinen yksinäinen susi, niin ei hingu kavereita tapaamaan.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Koulutehtäviä pitäisi tehdä. Ja varmaan sinunkin ne etätyösi.
Normaali ihminen nauttii elämästä :)
Vierailija kirjoitti:
Tänään on tullut tieto yli 80 000 henkilön lomautuksista.
Kyllä, luit aivan oikein. Melkoisen hirmuinen määrä väkeä jää sohville, osa ilman mitään tuloja. Mukavaa kesää teille sinne sohvalle.
Tänään tuli tieto, että av:lla trollaillaan aivan hurjasti.
Vierailija kirjoitti:
Tuo pitäisi kohdistaa näihin ilkikurisiin vanhuksiin. Vanhempasi käskettiin sotaan, sinä pysyt kotona.
Niin juuri, eivät ole korvaansa lotkauttaneet sodankäyneille, kun olivat nuoria. Nyt on aika kerrankin totella.
Mitään muuta en niin mielelläni tekisi kuin jäisi kotisohvalle lukkojen taakse. Pakko vaan mennä huomennakin töihin. Joku taisi luulla, että valmiuslaki tarkoittaa kivaa pikku lomaa kaikille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vanhukset, eli ne ketä tässä suojellaan, ei tunnu ottavan tätä tosissaan.
Höpiset omiasi, suurin osa ottaa tämän asian kyllä vakavasti, joukkoon mahtuu aina jonkuinen mätämuna oli ikäluokka mikä tahansa. Johan tämän palstan aloitukset ja kommentit on herättänyt niitä mätämunia talviuniltaan.
Vanhuksilla on yhtä suuri oikeus käydä kaupassa ja apteekissa ja niin myös tekivät ennenkuin poikkeustila tuli voimaan, onko oikeasti noin vaikea ymmärtää?
Paskat tässä ole kenelläkään kohta tuota oikeutta. Monessa maassa on tullut kaikille ulkonaliikkumiskielto kun suosituksia ei noudateta. Ei kenelläkään ole oikeutta vaarantaa muita. Itsensä voi heittää vaikka ikkunasta jos elämä kyllästyttää.
Oman talvisotani olen käynyt jo 1990-luvulla.
Olen nimittäin kylmän sodan veteraani, joka katseli varusmiesaikana televisiosta Neuvostoliiton romahdusta.
Vaikeuskerroin kasvaa vuosikymmenten vieriessä, kun nyt pitää vaan malttaa pysyä kotona :)
M44
Vankilaissakin eristystä käytetään rangaistusmuotona, on siis turha halveksua eristämisestä valittavia. Jos tutustut sota-ajan muistelmiin, monilla oli myös tosi tärkeä olo itsestään, kun sai tehdä tärkeää työtä. Meillä on helposti sota-ajasta vääristynyt kuva, joka sisältää pelkkää kurjuutta, mutta todellisuudessa myös sota-aikana huviteltiin.